על פי חברת פוינטר, מחצית מגניבות הרכב בישראל בוצעו באמצעות התחברות לשקע OBD ושכפול מפתח הרכב. באזור הדרום הגנבים מעדיפים רכבי שטח משנתון נמוך
חברת האיתור פוינטר מסכמת את שנת 2019 בגניבות רכב. מהנתונים עולה כי השיטה הנפוצה ביותר לגניבה (50% מהמקרים) הינה שכפול מפתח "גולם" באמצעות התחברות לשקע ה- OBD ממנו מתחברים אל מחשב הרכב, מוחקים את קוד המפתח הקיים, ומקודדים מפתח חדש. ביחס לאשתקד, גדל השימוש בשיטה זו ב- 11%.
גניבות רכב 2019
24% מהגניבות הנוספות נעשה באמצעות תקיפה אלימה של הרכב, במסגרתה מוחלף מחשב הרכב, נתון דומה לאשתקד בשימוש בשיטה זו. 15% מהגניבות מתבצעות בידי מורשה, אשר נתבקש לשכפל את מפתח הרכב ושכפל עותק נוסף לעצמו. שימוש בשיטה זו צמח ב- 15% ביחס לאשתקד, מה שהביא את פוינטר לספק פתרון לתופעה באמצעות מערכת בקרת התנעה ומערכת "לוק אנד לוק" המאפשרת הגדרות שעות פעילות ונסיעה של הרכב. 9% מהגניבות מתבצעות באמצעות גניבת מפתח הרכב מבית הבעלים, מדובר בקיטון של 40% בשימוש בשיטה זו לעומת אשתקד. שוד וגניבת רכב מונע היוו רק 2% מכלל גניבות הרכב.
בפריסה ארצית, 35% מכלל הגניבות מתבצעות באזור המרכז, 27% בשרון, 11% בשפלה, 11% בירושלים וסביבתה, 6% בצפון, ו- 10% בדרום. השעות המועדפות על גנבי הרכב הינן בין 22:00-05:00.
במהלך שנת 2019, זוהתה באיזור הדרום מגמת עלייה בגניבת רכבי שטח משנתונים ישנים (2005-2007).
הרכבים המועדפים על גנבי הרכב הם רכבים פרטיים ורכבי שטח אשר מהווים 58% מהרכבים הנגנבים. הרכבים ההיברידיים מהווים 5% מסך הגניבות, 15% הינם רכבים מסחריים, 16% משאיות, 3% כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), ו- 3% אחרים.
אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל, מסר כי: "במסגרת הטמעת בינה מלאכותית במוקד המבצעי הוכנסו למערכות המידע פרמטרי זיהוי שקשורים בלימוד דפוסי התנהגות הנהג, בשעות נסיעה, התנעות בשעות חריגות, אזורי נסיעה חריגים, שיגרת נסיעה של הרכב ושל הנהג ועוד. שילוב יכולות ה- AI הינו תוצאה של זיהוי מגמה במהלך השנתיים האחרונות של גניבות רכבים בדרך של גניבת מפתחות הרכב וקוד או שיתוף פעולה בין נהג מורשה לגנב רכב. נסיעות שזוהו כחוקיות מקוטלגות עכשיו כניסיונות גנבה, נשלחות התראות ומופעל אירוע גניבה עבורן".

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.