טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

תגיות: , , ,

נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

טויוטה פריוס PHEV
יתרונות נוחות נסיעה, אבזור בטיחות, צריכת דלק, עלויות אחזקה
חסרונות בידוד רעשים, אבזור נוחות, תא מטען, מחיר

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

טויוטה פריוס PHEV החדשה 2020 הושקה בישראל ממש לאחרונה במחיר 166,900 ₪ המגלם תוספת של 17,000 ₪ לגרסה ההיברידית הרגילה באבזור מקביל. יצאנו לבדוק האם קיימת הצדקה לפער במחיר.

עיצוב ונוחות

טויוטה ציידה את הפריוס PHEV במספר פריטי עיצוב ייחודיים על מנת לבדלה מהדגם ההיברידי המוכר. צבירי הפנסים הקדמיים נאים ומציגים תאורת לד מסתגלת, הגריל הגדול בנוי ממספר מפלסים, ופנסי האיתות והערפל שנדחקו לפינות מעניקים מראה אגרסיבי.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

פרופיל הצד עם הגג המשתפל לאחור והזנב המוגבה שכל כך מזוהה עם הפריוס, מקבלת חיזוק משקע מעוצב בתחתית הדלתות, קורות C מושחרות, וקו מותניים המתהווה מעל הגלגל האחורי. מאחור מושך את העין ספויילר החוצה את השמשה האחורית ומחבר בין הפנסים. צבירי פנסי האיתות והערפל נמצאים בצידי הפגוש כמו מלפנים. טויוטה פריוס PHEV אמנם לא תוכתר למלכת יופי אך לכל הפחות ניתן לומר שהיא מקורית ונאה יותר מהגרסה ההיברידית הרגילה.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

טויוטה פריוס PHEV מציגה מידות חיצוניות של משפחתית קומפקטית. אורכה 4,645 מ"מ, רוחבה 1,760 מ"מ, גובהה 1,470 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,700 מ"מ.

הדשבורד בנוי ממספר שכבות ועוטף את הנהג והנוסע. לוח המחוונים הרחב ניצב במרכז ומורכב מצמד מסכים המציגים שפע אינפורמציה באופן מפוזר ובגרפיקה מיושנת. בקונסולה המרכזית מערכת מולטימדיה הסובלת אף היא מגרפיקה מיושנת ולא תומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקט הכוללת אפליקציות מוזיקה, ניווט וחניה, אך פועלת באופן איטי ומסורבל.

פקדי בקרת האקלים מאורגנים היטב ונוחים לשימוש. גם בורר ההילוכים ופקדי מצבי הנהיגה ברורים ומאפשרים תפעול נוח. גלגל ההגה מחופה בעור נעים למגע והפקדים שעליו גדולים ונוחים לשימוש. בקונסולה שבין המושבים תא פתוח גדול המיועד למשטח טעינה אלחוטי שלא נכלל במפרט האבזור המקומי. מתקני הכוסות ממוקמים היטב ונוחים לשימוש. משענת היד נפתחת באופן מקורי הצידה ולא לאחור, כך שניתן לסגור אותה בקלות. מתחתיה תא אחסון נוח ומגש נשלף לחפצים קטנים. תא הכפפות קטן, ממוקם נמוך, ואינו מציע דיפון, תאורה או מיזוג.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

איכות החומרים אינה אחידה. הפנלים איתם באים במגע עשויים לרוב מחומרים נעימים למגע אולם אלה הרחוקים יותר עשויים מפלסטיק נוקשה ופשוט. הפלסטיק השחור המבריק אשר מצוי בשפע בתא הנוסעים, מתלכלך במהירות מטביעות אצבעות אשר פוגמות במראה. בחירה בריפודים בהירים משדרגת מאוד את המראה של תא הנוסעים. איכות ההרכבה טובה מאוד.

הכניסה פנימה נוחה והמושבים הגדולים מאפשרים להתמקם בקלות אך הם נעדרים תמיכה לפלג הגוף העליון וגם התמיכה למותניים בסיסית למדי. בסיס המושב רחב אך קצר ועל כן אינו מספק תמיכה הולמת לירכיים. התמיכה לגב התחתון מתכווננת חשמלית אך היא נקודתית מדי ואינה נעימה. שמחנו להשתמש בחימום המושבים במהלך ימי המבחן הקפואים.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

מבנה הגג המשתפל מחייב משנה זהירות בכניסה למושב האחורי. המרחב מאחור מוצלח עבור שני נוסעים בוגרים וילד נוסף. מרווח הראש הפתיע לטובה ורק נוסעים מעל 1.80 מטרים ירגישו קרבה אל הגג. בסיס המושב שטוח למדי ויאפשר עיגון קל של מושבי בטיחות לפעוטות. פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי בלטו בחסרונם.

טויוטה פריוס הנטענת מציעה תא מטען מצומצם ביחס לגרסה הרגילה באשמת מארז הסוללות הגדול המסתתר מתחת לרצפה. הנפח שנמדד עד לגובה השמשה עומד על 359 ליטרים אך השימוש בכיסוי הנגלל מצמצם את הנפח לכדי 191 ליטרים בלבד, מגביל מאד את שטח ההטענה, ולא מאפשר אחסון חפצים גבוהים. בקיפול המושבים נוצרת מדרגה גדולה בין רצפת תא המטען לגב המושבים. את הגלגל החלופי מחליפה ערכה לתיקון תקרים.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

בזכות מכסה מנוע קצר וסף חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מצויין לפנים ולצדדים המאפשר התנהלות קלה בעיר. הראות לאחור סבירה בלבד. כשירד גשם התמלאה השמשה האחורית במים ובהעדר מגב אחורי לא ניתן היה לראות מה קורה מאחור. מצלמת רוורס בזווית רחבה יחד עם התרעה על תנועה צולבת סייעו בתמרוני חניה. מראות הצד גדולות ויעילות.

טויוטה פריוס PHEV מציעה נוחות נסיעה טובה. המתלים מציעים תמהיל מוצלח בין רכות לריסון ובשילוב עם צמיגים בחתך גבוה, משוככים מרבית המפגעים העירוניים מבלי לטלטל את הנוסעים. חציה של פסי האטה במהירות גבוהה עשויה להביא לסגירת מתלה ולחבטה לא נעימה. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה ורק רצף של גלים גדולים יוציא את המכונית משלוותה.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

בידוד רעשי הרוח סביר, אך בידוד רעשי הכביש לא מצטיין ושאון הצמיגים חודר פנימה גם במהירות נמוכה. תחת עומס מצטרף צליל מנוע חזק שאינו נעים לאוזן, ולרוב הנסיעה לא מספיק שקטה.

ביצועים

לטויוטה פריוס PHEV מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים בהספק 98 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס. מנוע הבנזין מפתח מומנט של 14.5 קג"מ ולמנוע החשמלי מומנט של 4.1 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 162 קמ"ש על פי נתוני היצרן.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

ההתנעה שקטה לחלוטין וחיווי ירוק ובולט בלוח המחוונים מסמן שהמכונית מוכנה לנסיעה. תחילת הנסיעה חשמלית ובהמשך מצטרף מנוע הבנזין. התגובה לדוושת התאוצה טובה אך התגובה ללחיצה משמעותית יותר מהוססת, כאילו מסמנת לנהג לחשוב על זה שוב. מצב Eco מקהה מאד את התגובות ומצב Power מספק תגובה החלטית יותר. במצב EV על טהרת החשמל התקבלה נסיעה שקטה וחרישית.

תיבת הילוכים אוטומטית רציפה מקבעת את המנוע בסל"ד גבוה תחת עומס ונוצר שאון רב שאינו נעים לאוזן. משיכת הבורר למצב B מסייעת בבלימת מנוע בירידות ולטעינת הסוללה. יחידת ההנעה מספקת את הסחורה אולם אופי פעולתה יגרום לנהג לאמץ סגנון נהיגה רגוע וחסכוני.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

התנהגות הכביש הפתיעה לטובה למרות תוספת משקל של 155 ק"ג, בעיקר בחלק האחורי עקב הסוללה הגדולה. הכניסה לעיקול טובה אך תת היגוי מגיע מוקדם יחסית בעקבות צמיגים ירוקים וצרים, והחזרת השליטה מתבצעת על ידי בחירה בקו פניה רחב יותר או הפחתת העומס מדוושת התאוצה.

זוויות הגלגול שטוחות וגם פגישה במהמורה במהלך עיקול לא תביא לתגובה קיצונית. ההגה אינו מתקשר, משקלו קל, ודיוקו לוקה בחסר, לכן נדרשו תיקונים קטנים ורבים בכביש המהיר. המעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים מורגש היטב, ועוצמת הבלימה משתנה ומחייבת תשומת לב מצד הנהג שיידרש להגביר את עוצמת הלחיצה על דוושת הבלם.

צריכת דלק

את הרכב קיבלנו עם 78% טעינה בסוללה והתחלנו את המבחן בנסיעה חשמלית ברחובות תל אביב שנמשכה גם לכביש המהיר. בסך הכל הצלחנו לגמוע 28 ק"מ בכח החשמל בנסיעה שמחציתה עירונית ומחציתה בין עירונית. שימוש במצב החשמלי בתוואי עירוני או בעומסי תנועה במהירויות נמוכות יגדיל את הטווח. טעינה משקע חשמל ביתי מתאפשרת באמצעות כבל מקורי שמסופק עם המכונית ונמשכת כשעתיים בעלות משוערת של כ- 4 ₪. המכונית מאפשרת לנהל ולקבוע את שעות הטעינה.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

כאשר הסוללה טעונה במלואה עומדת צריכת הדלק המשולבת על 76.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. צריכת הדלק שנמדדה ללא טעינת הסוללה עמדה על 20.8 ק"מ לליטר. נהגים הנוסעים פחות מ- 50 ק"מ ביום אשר יקפידו להטעין את הסוללה שעתיים ביום, יוכלו ליהנות משבועות ארוכים מבלי לבקר בתחנת דלק. טויוטה פריוס PHEV מדורגת בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

מותג טויוטה זוכה בישראל לאהדת הקהל בזכות תדמית אמינות טובה המגובה גם בסקרי שביעות רצון. על פי בדיקה שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 הגיעה טויוטה למקום הראשון מתוך 28 יצרנים. במשאל שערך ארגון J.D. Power בארצות הברית המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה טויוטה למקום השלישי מתוך 32 יצרנים.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

טויוטה פריוס PHEV משווקת בישראל עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ ואילו האחריות למנוע החשמלי והסוללות עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ. היבואנית יוניון מוטורס מגבה את מוניטין האמינות המוצלח ומציעה תוכנית הארכת אחריות למשך שנה או 15,000 ק"מ הכפופה לבדיקה שנתית וכרוכה בתשלום נוסף.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 8,300 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪. טויוטה פריוס PHEV ניצבת בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,412 ₪.

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את טויוטה פריוס בשנת 2016 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

אבזור הבטיחות עשיר ומזכה את המכונית בציון בטיחות של 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי. מפרט אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת עד בלימה מלאה ובזינוק מחדש, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, זיהוי תמרורי תנועה, ותאורה ראשית מסוג לד עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים ותאורה המסתגלת לתנאי הדרך ומספקת עוצמת תאורה וכיסוי מקסימליים מבלי לסנוור נהגים אחרים.

תמורה למחיר

טויוטה פריוס PHEV משווקת בישראל ברמת אבזור קומפורט במחיר 166,900 ₪ הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' וממשק בעברית, מפתח חכם, חיישני אור וגשם, עמעום אוטומטי במראה המרכזית, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקי 15 אינץ'.

טויוטה פריוס PHEV מציעה עסקה מעניינת לנהג המודע. היא מרווחת, נוחה מאוד, מציעה אבזור בטיחות עשיר, ולמעט תא המטען המצומצם אינה דורשת פשרות בחיי היום יום. משתמשים עם תוואי נסיעה יומי של כמה עשרות קילומטרים וכאלה שיוכלו להטעין אותה גם במקום העבודה ייהנו מטווח הנסיעה החשמלי ויוכלו לחסוך בכסף וגם בזיהום אוויר. תג המחיר הגבוה יוצר פער משמעותי ביחס לגרסה ההיברידית הסטנדרטית ומעמיד את הכדאיות והתמורה למחיר בסימן שאלה, אולם רמת הביצוע ומיעוט המתחרים מסמנים את טויוטה פריוס PHEV כבחירה טובה לאלו שיחפצו במכונית היברידית נטענת במחיר עממי.

טויוטה פריוס PHEV
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,798 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,645 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

191 ליטרים

משקל עצמי 1,530 ק"ג
מהירות מרבית 162 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 76.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 20.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחות

8 (מתוך 8)

מחיר

166,900 ₪

טויוטה פריוס PHEV 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא  


בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu