משבר הקורונה תפס את שוק הרכב הישראלי רגע לפני סיום הרבעון הראשון והשפעתו כבר מורגשת עם ירידה של 7.5% במסירות רכב חדש
שנת 2020 נפתחה בצורה חיובית ומבטיחה עבור שוק הרכב הישראלי עם גידול ניכר במסירות ביחס לשנת 2019, אולם במהלך חודש מרץ הגיע משבר הקורונה וטרף את הקלפים. בכך מסתכם הרבעון הראשון של שנת 2020 עם מסירת 85,168 רכבים חדשים, ירידה של 7.5% ביחס לשנה שעברה.
יונדאי איוניק
בכירים בענף הרכב מעריכים כי זאת רק ההתחלה וחודש אפריל, החלש באופן מסורתי עקב ימי חג רבים, יציג עצירה כמעט מוחלטת של המכירות כאשר האזרחים בהסגר ורבים מאולמות התצוגה סגורים. נוכח המצב, רוב היבואנים מציעים אפשרויות לרכישת רכב חדש באופן מקוון, אך ההערכה היא כי מרבית הצרכנים חוששים מהשפעותיו העתידיות של המשבר ויעדיפו בשלב זה לדחות את הרכישה.
בראש הטבלה ניצבת יונדאי עם 13,170 מסירות וירידה משמעותית של 15.6% ביחס לאשתקד. במקום השני טויוטה עם 10,537 מסירות וירידה מינורית של 0.9% ביחס לאשתקד. במקום השלישי קיה עם 10,269 מסירות וירידה של 8.1% ביחס לאשתקד. במקום הרביעי סקודה ששמרה על כוחה עם 7,318 מסירות ועליה של 0.2% ביחס לאשתקד. את החמישייה הראשונה סוגרת מיצובישי עם 5,733 מסירות ועליה של 1.2% ביחס לשנת 2019.
את המקום השישי חולקות מאזדה עם 4,153 מסירות וירידה של 15.5% ביחס לאשתקד וסיאט עם כמות מסירות זהה ועליה חריגה של 63.3% ביחס לאשתקד. במקום השמיני סוזוקי עם 3,472 מסירות וירידה של 9% ביחס לאשתקד. במקום התשיעי שברולט עם 3,408 מסירות ועליה של 25% ביחס לאשתקד. את העשיריה הראשונה סוגרת ניסאן שמסרה 3,146 מכוניות חדשות ורשמה ירידה של 30% ביחס לאשתקד.
נראה כי מותגי היוקרה הושפעו פחות מהמשבר בשלב זה. אאודי מגדילה את כוחה עם 1,453 מסירות ועליה של 20.8% ביחס לאשתקד. במקום השני מרצדס עם 1,325 מסירות וירידה של 1.1% ביחס לאשתקד. במקום השלישי ב.מ.וו עם 780 מסירות וירידה של 21.4% ביחס לאשתקד. נציין כי חלק מהמותגים מסרו אמנם מעט רכבים אך מציגים גידול מרשים, ביניהם לנד רובר עם 196 מסירות ועליה של 67.5% ביחס לאשתקד, יגואר שמסרה 88 רכבים חדשים ורשמה עלייה של 151% ביחס לשנת 2019, ופורשה עם 72 מסירות וגידול של 200% ביחס לאשתקד.
הדגמים הנמכרים ביותר בשנת 2020 בחלוקה לפי קטגוריות:
מיני
את סגמנט רכבי המיני מובילה באופן מסורתי קיה פיקנטו, אולם יונדאי i10 שחלקה איתה את הובלת הטבלה הגיעה השנה בדור חדש שמצוייד כעת בתיבת הילוכים רובוטית, מה שצפוי להשפיע על המסירות. שברולט ספארק התחזקה ועלתה למקום השני וגם מיצובישי ספייס סטאר החדשה מציגה גידול במסירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 3,042 |
| 2 | שברולט ספארק | 2,444 |
| 3 | מיצובישי ספייס סטאר | 729 |
| 4 | יונדאי i10 | 629 |
| 5 | סוזוקי איגניס | 628 |
סופר מיני
יונדאי i20 מובילה את קטגוריית הסופר מיני עם נתוני מסירות כמעט כפולים מסיאט איביזה הנמצאת במקום השני. טויוטה יאריס מציגה כמות מסירות נמוכה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך היא נמסרת בכמויות משמעותיות גם בערוצי היבוא המקביל שאינם נכללים בדו"ח איגוד יבואני הרכב, והוצגה לאחרונה בדור חדש הצפוי להגיע לישראל במהלך השנה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי i20 | 2,111 |
| 2 | סיאט איביזה | 1,233 |
| 3 | טויוטה יאריס | 1,176 |
| 4 | מאזדה 2 | 941 |
| 5 | סוזוקי סוויפט | 506 |
מכוניות משפחתיות
נדמה שהתחרות בין יונדאי איוניק לטויוטה קורולה הוכרעה כשהאיוניק מובילה בכמעט 1,000 רכבים, אולם נציין כי טויוטה קורולה נמסרת גם בכמויות גדולות בכמויות גדולות גם בערוצי היבוא המקביל.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי איוניק הייבריד | 5,252 |
| 2 | טויוטה קורולה | 4,292 |
| 3 | סקודה אוקטביה | 2,212 |
| 4 | רנו מגאן גרנד קופה | 1,620 |
| 5 | מאזדה 3 | 775 |
רכבי פנאי שטח קומפקטיים
מובילי הסגמנט קיה נירו וטויוטה C-HR מציגים ירידה במסירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לעומתם סיאט ארונה מתחזק ועוקף את המתחרה הישיר קיה סטוניק.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה נירו הייבריד | 2,625 |
| 2 | טויוטה C-HR | 1,516 |
| 3 | סיאט ארונה | 1,873 |
| 4 | מיצובישי ASX | 1,401 |
| 5 | קיה סטוניק | 1,326 |
רכבי פנאי שטח משפחתיים
בקרב בין יונדאי טוסון לקיה ספורטאז' מוביל הפעם הטוסון אך ההבדלים כרגיל אינם דרמטיים. טויוטה ראב 4 נהנה מביקוש גבוה וכך גם ניסאן קשקאי הוותיק שזכה ליחידות הנעה ורמות אבזור חדשות לאחרונה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי טוסון | 2,405 |
| 2 | קיה ספורטאז' | 2,232 |
| 3 | טויוטה ראב 4 | 1,871 |
| 4 | ניסאן קשקאי | 1,512 |
| 5 | מאזדה CX-5 | 1,340 |
רכבי פנאי שטח 7 מושבים
התחרות בסגמנט עזה מתמיד וכל המתמודדים זכו לאחרונה לשדרוגים או לגרסאות חדשות. למרות זאת, מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק נמצאים גבוה והרחק משאר המתחרים.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | מיצובישי אאוטלנדר | 2,173 |
| 2 | סקודה קודיאק | 2,025 |
| 3 | ניסאן אקס טרייל | 997 |
| 4 | פיג'ו 5008 | 138 |
רכבים חשמליים
פילוח מסירות הרכבים החשמליים בישראל מסקרן במיוחד. רכב הפנאי MG ZS EV נמסר בכמות גדולה יותר ביחס לדגם הבנזין המקביל. אאודי אי-טרון במקום השני ממשיך להימכר בכמויות משמעותיות ומוביל בפער ניכר על המתחרה הקרוב ביותר יגואר I-PACE. נציין כי GAC GE3 רושם פתיחה נאה בשוק הרכב הישראלי כשהוא עוקף את יונדאי איוניק EV הוותיקה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | MG ZS EV | 294 |
| 2 | אאודי אי-טרון | 206 |
| 3 | יגואר I-PACE | 40 |
| 4 | ניסאן ליף | 36 |
| 5 | רנו זואי | 20 |
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב בשנת 2020 לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | פנאי שטח | מסחרי | טנדר | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 10,532 | 2,569 | 69 | 13,170 | 15.6%- | |
| 2 | טויוטה | 6221 | 3,960 | 40 | 316 | 10,537 | 0.9%- |
| 3 | קיה | 2,091 | 8,054 | 124 | 10,269 | 8.1%- | |
| 4 | סקודה | 3,652 | 3,666 | 7,318 | 0.2% | ||
| 5 | מיצובישי | 971 | 4,481 | 281 | 5,733 | 1.2% | |
| 6 | מאזדה | 1,994 | 2,159 | 4,153 | 15.5%- | ||
| 7 | סיאט | 1,643 | 2,510 | 4,153 | 63.3% | ||
| 8 | סוזוקי | 2,435 | 1,037 | 3,472 | 9%- | ||
| 9 | שברולט | 2,572 | 819 | 17 | 3,408 | 25% | |
| 10 | ניסאן | 637 | 2,509 | 3,146 | 30%- | ||
| 11 | רנו | 2353 | 156 | 323 | 2,832 | 9.8%- | |
| 12 | סיטרואן | 518 | 258 | 1,505 | 2,281 | 9%- | |
| 13 | פיג'ו | 358 | 1,350 | 104 | 2 | 1,814 | 32.2%- |
| 14 | פולקסווגן | 513 | 394 | 269 | 264 | 1,440 | 18.7% |
| 15 | סובארו | 53 | 1,386 | 1,439 | 12.6%- | ||
| 16 | אאודי | 749 | 686 | 1,435 | 20.8% | ||
| 17 | מרצדס | 796 | 366 | 163 | 1,325 | 1.1%- | |
| 18 | הונדה | 695 | 475 | 1,170 | 51.3%- | ||
| 19 | ב.מ.וו | 398 | 382 | 780 | 21.4%- | ||
| 20 | דאצ'יה | 357 | 255 | 95 | 707 | 32%- | |
| 21 | וולוו | 272 | 427 | 699 | 12% | ||
| 22 | איסוזו | 566 | 566 | 25.5% | |||
| 23 | MG | 552 | 552 | 30.5% | |||
| 24 | לקסוס | 303 | 231 | 534 | 3.80%- | ||
| 25 | ג'יפ | 529 | 529 | 20.5% | |||
| 26 | פיאט | 85 | 196 | 281 | 49.2%- | ||
| 27 | לנד רובר | 196 | 196 | 67.5% | |||
| 28 | פורד | 162 | 90 | 252 | 43.5%- | ||
| 29 | אופל | 82 | 129 | 16 | 227 | 57.6%- | |
| 30 | מיני | 140 | 140 | 20%- | |||
| 31 | קדילאק | 108 | 108 | 18.6% | |||
| 32 | אינפיניטי | 83 | 83 | 13.5%- | |||
| 33 | פורשה | 49 | 23 | 72 | 200% | ||
| 34 | אלפא רומיאו | 31 | 20 | 51 | 79.2%- | ||
| 35 | די אס | 48 | 48 | 27.3%- | |||
| 36 | סאנגיונג | 3 | 35 | 38 | 63.8%- | ||
| 37 | סאיק | 32 | 32 | 700% | |||
| 38 | קרייזלר | 30 | 30 | 87.5% | |||
| 39 | יגואר | 6 | 82 | 88 | 151.4% | ||
| 40 | GAC | 16 | 16 | ||||
| 41 | אבארט | 13 | 13 | 85.7% | |||
| 42 | מזראטי | 2 | 10 | 12 | 25%- | ||
| 43 | בנטלי | 2 | 7 | 9 | 0% | ||
| 44 | פרארי | 2 | 2 | 66.6%- | |||
| 45 | איווקו | 1 | 1 | 80%- | |||
| 46 | אסטון מרטין | 1 | 1 | 50%- | |||
| 47 | DFSK | 5 | 5 | 66.6% | |||
| 48 | מאן | 1 | 1 | ||||
| סה"כ | 40,529 | 40,130 | 3,079 | 1,430 | 85,168 | 7.50%- |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.