פורד פוקוס 2020 בגרסאות סדאן והאצ'בק מוצעת עם מנועי טורבו בנזין ודיזל, אבזור נדיב, ומחיר השקה של החל מ- 125,900 ₪
דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, משיקה את פורד פוקוס החדשה 2020 בגרסאות סדאן והאצ'בק המצטרפות לגרסאות אקטיב המוגבהות אשר הושקו לא מכבר. המשפחתית הקומפקטית של פורד תתחרה מול דגמים כגון פולקסווגן גולף וטויוטה קורולה. בדומה לגרסאות הפנאי אקטיב, גם הגרסאות המושקות היום מתומחרות באופן תחרותי ומגיעות ברמת אבזור גבוהה.
פורד פוקוס האצ'בק
גרסאות הסדאן וההאצ'בק של פורד פוקוס מציגות עיצוב המזוהה עם המותג. גרסת ההאצ'בק זמינה ברמת אבזור ST Line המציגה מראה ספורטיבי בזכות שבכה קדמית מושחרת, פגושים אגרסיביים, יציאת מפלט כפולה, חצאיות צד, ספוילר אחורי, וחישוקי 17 אינץ' אפורים. כמו כן, כוללת גרסה זו מתלים מוקשחים ומונמכים ב- 10 מ"מ (מרווח גחון של 123 מ"מ) לטובת התנהגות דינמית יותר. גרסת הסדאן זמינה ברמת אבזור טיטניום הכוללת שבכה קדמית ומסגרות חלונות בגוון אלומיניום, וחישוקי 17 אינץ' רבויי חישורים לטובת מראה אלגנטי.
פורד פוקוס האצ'בק
גרסת ST Line כוללת גלגל הגה קטום, דוושות אלומיניום, גימורים דמויי קרבון, תיפורים אדומים, ספי דלתות בכיתוב ST, ותקרה שחורה. גרסת הסדאן כוללת גימור אלומיניום מוברש, ריפוד מושבים ייחודי, ותיפורים בהירים. תא המטען בנפח 341 ליטרים בגרסת ההאצ'בק ו- 511 ליטרים בגרסת הסדאן.
פורד פוקוס האצ'בק
כל הגרסאות כוללות בין היתר מערכת מולטימדיה SYNC עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', צימוד ל- Apple Car Play ו- Android Auto, חיבור אינטרנטי, מחשב דרך עם צג 4.2 אינץ', חיווי קולי, מערכת שמע עם 6 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת Start-Stop, בקרת אקלים מפוצלת ללא פתחי מיזוג אחוריים, משטח טעינה אלחוטי, בלם חניה חשמלי עם פונקציית AutoHold, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מצלמת חניה 180 מעלות, שמשות אחוריות כהות, חיישני תאורה וגשם, וחישוקי 17 אינץ'.
פורד פוקוס האצ'בק
בתחום הבטיחות מציגה פורד פוקוס ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP ומפרט עשיר הכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, סיוע אקטיבי להתחמקות ממכשול, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, עמעום אורות אוטומטי, התראה על עייפות הנהג, ושש כריות אוויר.
גרסת הסדאן תשווק עם מנוע טורבו בנזין שלושה צילנדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 125 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.2 שניות, וצריכת דלק ממוצעת של 18.3 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. בנוסף תוצע גרסת הסדאן עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 120 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.1 שניות, וצריכת דלק ממוצעת של 25 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.
גרסת ההאצ'בק מוצעת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 182 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות, וצריכת דלק ממוצעת של 18.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית.
שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, מסר כי: "מהיום Ford Focus הופכת למשפחת דגמים וגרסאות אשר נותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף בכל קבוצה. למשפחת האקטיב הייחודית שהשקנו מצטרפות גרסאות הפוקוס הקלאסיות, גם הן בחבילות יוצאות דופן לקטגוריה – Ford Focus SEDAN המשפחתית הענקית וה- Ford Focus 5D ST-Line שהיא הוט האצ' אמיתית, חזקה ומאובזרת המעניקה חוויית נהיגה שאין שניה לה ברמת המחיר הזו. בהמשך השנה יצטרפו למשפחת הפוקוס דגמי האקספלורר, הקוגה והפומה, ופורד תחזור למרכז המפה של שוק הרכב בישראל".
מחירון פורד פוקוס אקטיב 2020:
פורד פוקוס סדאן טיטניום טורבו בנזין 1.0 אוטומטית - 129,900 ₪ (מחיר השקה - 125,900 ₪)
פורד פוקוס סדאן טיטניום טורבו דיזל 1.5 אוטומטית - 133,900 ₪ (מחיר השקה – 129,900 ₪)
פורד פוקוס האצ'בק ST Line טורבו בנזין 1.5 אוטומטית - 129,900 ₪ (מחיר השקה – 125,900 ₪)

תפריט נגישות








איזה אידיוט קונה פורד היום ועוד פוקוס? אנשים משוגעים.
הפורד פוקוס בארץ ובאירופה
באירופה יש מגוון רחב של פורד פוקוס, גם 4/5 דלתות וגם סטיישן בכל הגמורים בין הדגם הפשוט ועד ה-Vignale (דגם לוקסוס) וה-ST שקיים גם כ-סטיישן. יש גם מגוון של מנועים ותיבת הילוכים: ידני-6 הילוכים ואוטומטי -8 הילוכים עם שליטה ידנית דרך מוטות על ההגה. בארץ רק מוכרים את ה-ST לא-סטיישן, ה-Active סטיישן עם תיבת הילוכים שלא מאפשר שליטה ידנית על ההילוכים, והדגם 4-דלתות כנ"ל, עם מנוע מיקרוסקופי. הסוד של הצלחת ה-פוקוס באירופה זה מגוון הדגמים והנהיגה ספורטיבית. כאן בארץ, חוץ מה-ST, אין פוקוס עם תיבת הילוכים שמאפשר נהיגה ספורטיבית. לכן בארץ, הפוקוס (חוץ מה-ST) היא עוד עגלה. אישית, אם הייתי קונה פוקוס היום, הייתי קונה את ה- Vignale סטיישן עם מנוע 1500 או 2300 ותיבה ידני עם 6 הילוכים.