מתחילת השנה נמסרו בישראל 119,294 מכוניות חדשות, ירידה של 25% ביחס ליוני 2019
משבר הקורונה נותן את אותותיו בשוק הרכב והצניחה החדה במכירות מורגשת כמעט בכל המותגים אשר מנסים להתאושש. בראש הטבלה ניצבת יונדאי עם 18,147 מסירות וירידה של 31% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. טויוטה במקום השני עם 15,218 מסירות וירידה של 29% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השלישי קיה עם 14,478 מסירות המהוות ירידה של 28% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. סקודה במקום הרביעי עם 10,382 מסירות וירידה של 14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מיצובישי במקום החמישי עם 7,858 מסירות וירידה של 18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
ראב 4
במקום השישי ניצבת סיאט עם 5,875 מסירות וזינוק של 27% לעומת יוני אשתקד. במקום השביעי מאזדה עם 5,269 מסירות וירידה של 27% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השמיני סוזוקי עם 4,968 מסירות וירדה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום התשיעי שברולט עם 4,468 מסירות וגידול של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ניסאן סוגרת את העשיריה הראשונה עם 3,886 מסירות וצניחה של 44% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
רוב מותגי היוקרה ספגו ירידה במסירות. אאודי מובילה עם 2,085 מסירות וירידה מתונה יחסית של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מרצדס במקום השני עם 1,868 מסירות וירידה של 11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ב.מ.וו שלישית עם 1,215 מסירות וירידה חדה של 28% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. וולוו ניצבת במקום הרביעי עם 941 מסירות וירידה של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בין המותגים שצללו לתחתית טבלת המסירות ניתן למצוא את הונדה במקום ה- 18 עם ירידה של 54%, פיאט במקום ה- 27 עם ירידה של 58%, אופל במקום ה- 29 עם צלילה של 59%, ואלפא רומיאו במקום ה- 32 עם 140 מסירות בלבד וירידה של 60% ביחס ליוני 2019.
הדגמים הנמכרים ביותר נכון ליוני 2020 בחלוקה לפי קטגוריות:
מכוניות עירוניות
קיה פיקנטו מתברגת אל ראש טבלת מכוניות המיני, אחריה שברולט ספארק ויונדאי i10. במקום הרביעי מיצובישי ספייס סטאר ואחריה סוזוקי איגניס.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 4,271 |
| 2 | שברולט ספארק | 3,014 |
| 3 | יונדאי i10 | 1,793 |
| 4 | מיצובישי ספייס סטאר | 1,179 |
| 5 | סוזוקי איגניס | 917 |
מכוניות סופר מיני
את קטגוריית הסופר מיני מובילה יונדאי i20. אחריה סיאט איביזה המוצלחת. בעורפה נושפת טויוטה יאריס הניצבת במקום השלישי בין היתר בזכות גרסה היברידית מבוקשת. במקום הרביעי מאזדה 2, וסוזוקי סוויפט סוגרת את הרשימה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי i20 | 3,161 |
| 2 | סיאט איביזה | 2,367 |
| 3 | טויוטה יאריס | 1,651 |
| 4 | מאזדה 2 | 1,252 |
| 5 | סוזוקי סוויפט | 733 |
מכוניות משפחתיות
מגמת השליטה ההיברידית נמשכת גם בשנה זו. יונדאי איוניק הייבריד מובילה את קטגוריית המשפחתיות ומחזיקה גם בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל. במקום השני טויוטה קורולה שהינה גם המכונית השנייה הנמכרת בישראל. במקום השלישי סקודה אוקטביה הוותיקה המחזיקה גם בתואר המכונית האירופאית הנמכרת בישראל. רנו מגאן במקום הרביעי הודות למנוע דיזל חסכוני ומחיר נגיש, שילוב אשר זוכה לפופולריות בעיקר בציי הרכב. מאזדה 3 סוגרת את הרשימה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי איוניק הייבריד | 6,687 |
| 2 | טויוטה קורולה | 5,999 |
| 3 | סקודה אוקטביה | 3,149 |
| 4 | רנו מגאן גרנד קופה | 2,588 |
| 5 | מאזדה 3 | 936 |
רכבי שטח קומפקטיים
קיה נירו מוביל את סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים בזכות יחידת הנעה היברידית לצד שימושיות משפחתית. במקום השני סיאט ארונה, אחריו טויוטה C-HR גם הוא היברידי. במקום הרביעי מיצובישי ASX, ובמקום החמישי קיה סטוניק.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה נירו הייבריד | 3,638 |
| 2 | סיאט ארונה | 2,381 |
| 3 | טויוטה C-HR | 2,120 |
| 4 | מיצובישי ASX | 1,898 |
| 5 | קיה סטוניק | 1,815 |
רכבי פנאי שטח בגודל בינוני
קיה ספורטאז' מוביל את הסגמנט באופן מסורתי. אחריו בפער קטן מתברג אחיו לקונצרן - יונדאי טוסון. צמוד מאוד לצמד הקוריאנים ניצב טויוטה ראב 4 שמשווק גם בגרסאות היברידיות וכפולות הנעה. אחריהם במקום הרביעי נמצא סקודה קודיאק, ומאזדה CX-5 סוגר את החמישיה הראשונה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה ספורטאז' | 3,095 |
| 2 | יונדאי טוסון | 2,955 |
| 3 | טויוטה ראב4 | 2,921 |
| 4 | סקודה קודיאק | 2,778 |
| 5 | מאזדה CX-5 | 1,817 |
רכבי פנאי שבעה מושבים
במקום הראשון נמצא את מיצובישי אווטלנדר. אחריו בפער מוחשי ניסאן אקס טרייל. במקום השלישי טויוטה לנד קרוזר היקר. במקום הרביעי שברולט טראוורס, ובחמישי יונדאי סנטה פה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | מיצובישי אאוטלנדר | 3,056 |
| 2 | ניסאן אקס טרייל | 1,210 |
| 3 | טויוטה לנדקרוזר | 806 |
| 4 | שברולט טרוורס | 274 |
| 5 | יונדאי סנטה פה | 212 |
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | פנאי שטח | מסחרי | טנדר | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 14,576 | 3,478 | 93 | 18,147 | 31%- | |
| 2 | טויוטה | 8,748 | 5,847 | 49 | 574 | 15,218 | 29%- |
| 3 | קיה | 2,970 | 11,294 | 195 | 19 | 14,478 | 28%- |
| 4 | סקודה | 5,117 | 5,265 | 10,382 | 14%- | ||
| 5 | מיצובישי | 1,594 | 5,877 | 387 | 7,858 | 18%- | |
| 6 | סיאט | 2,619 | 3,256 | 5,875 | 27% | ||
| 7 | מאזדה | 2,381 | 2,888 | 5,269 | 27%- | ||
| 8 | סוזוקי | 3,494 | 1,474 | 4,968 | 28%- | ||
| 9 | שברולט | 3,219 | 1,215 | 34 | 4,468 | 12% | |
| 10 | ניסאן | 886 | 2,999 | 1 | 3,886 | 44%- | |
| 11 | רנו | 3,155 | 212 | 496 | 3,863 | 33%- | |
| 12 | סיטרואן | 487 | 661 | 2,275 | 3,423 | 10%- | |
| 13 | פיג'ו | 462 | 2,160 | 142 | 2,764 | 36%- | |
| 14 | פולקסווגן | 805 | 629 | 695 | 45 | 2,174 | 3%- |
| 15 | סובארו | 80 | 2,013 | 2,093 | 17%- | ||
| 16 | אאודי | 1,057 | 1,028 | 2,085 | 4%- | ||
| 17 | מרצדס | 1,248 | 333 | 287 | 1,868 | 11%- | |
| 18 | הונדה | 933 | 628 | 1,561 | 54%- | ||
| 19 | ב.מ.וו | 586 | 629 | 1,215 | 28%- | ||
| 20 | דאצ'יה | 483 | 359 | 136 | 978 | 45%- | |
| 21 | וולוו | 354 | 587 | 941 | 4%- | ||
| 22 | לקסוס | 460 | 354 | 814 | 14%- | ||
| 23 | ג'יפ | 791 | 791 | 1%- | |||
| 24 | אם.ג'י | 727 | 727 | 6% | |||
| 25 | איסוזו | 714 | 714 | 26%- | |||
| 26 | פורד | 134 | 229 | 124 | 487 | 21%- | |
| 27 | פיאט | 112 | 275 | 387 | 58%- | ||
| 28 | לנד רובר | 271 | 271 | 0% | |||
| 29 | אופל | 143 | 164 | 36 | 343 | 59%- | |
| 30 | מיני קופר | 233 | 233 | 27%- | |||
| 31 | קדילאק | 222 | 222 | 19% | |||
| 32 | אלפא רומיאו | 67 | 73 | 140 | 60%- | ||
| 33 | פורשה | 63 | 36 | 99 | 65% | ||
| 34 | אינפיניטי | 1 | 95 | 96 | 36%- | ||
| 35 | די אס | 78 | 78 | 19%- | |||
| 36 | סאנגיונג | 4 | 62 | 66 | 61%- | ||
| 37 | ג'י.איי.סי | 55 | 55 | ||||
| 38 | קרייזלר | 48 | 48 | 26% | |||
| 39 | סייק | 32 | 32 | 68% | |||
| 40 | יגואר | 6 | 107 | 113 | 102% | ||
| 41 | מזראטי | 5 | 15 | 20 | 33%- | ||
| 42 | אבארט | 18 | 18 | 6% | |||
| 43 | בנטלי | 3 | 7 | 10 | 41%- | ||
| 44 | די.אף.אס.קיי | 5 | 5 | 55%- | |||
| 45 | פרארי | 4 | 4 | 43%- | |||
| 46 | איווקו | 3 | 3 | 73%- | |||
| 47 | מאן | 3 | 3 | ||||
| 48 | אסטון מרטין | 1 | 1 | 80%- | |||
| 49 | סמארט | - | 100%- | ||||
| סה"כ | 56,508 | 56,118 | 4,926 | 1,742 | 119,294 | 25%- |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.