הגרסה הספורטיבית של ב.מ.וו סדרה 1 מציעה הספק מרבי של 265 כ"ס ומתכוונת לעשות חיים קשים למתחרות בקטגוריית ההוט האצ'בק
ב.מ.וו חושפת את הפרטים המלאים אודות ב.מ.וו 128ti החדשה. גרסת הביניים הספורטיבית החדשה תתמקם בין הגרסאות הסטנדרטיות של ב.מ.וו סדרה 1 לבין ב.מ.וו M135 xDrive העומדת בראש ההיצע. ב.מ.וו 128ti תתחרה במשפחתיות קומפקטיות ספורטיביות כגון פולקסווגן גולף GTI, רנו מגאן RS, פיג'ו 308 GTI וקופרה לאון. עם הגרסה החדשה מחזירה ב.מ.וו לחיים את צירוף האותיות ti, קיצור של "Turismo Internazionale" שסימל בעבר את מכוניות הספורט של המותג, הזכורה מביניהן היא ב.מ.וו 2002ti אשר מיצבה את מעמדה של ב.מ.וו כיצרנית מכוניות ספורט משובחות.
ב.מ.וו 128ti
העיצוב החיצוני חושף מראה מחודד. בפגוש הקדמי מעין כונסי אוויר בולטים בצבע אדום, חצאיות הצד צבועות אף הן באדום, ובקצה הפגוש האחורי דיפיוזר מסיבי עם צמד יציאות מפלט שמנמנות. להשלמת ההופעה עוצבו חישוקי גלגלים חדשים בקוטר 18 אינץ' בצביעה דו גונית.
ב.מ.וו 128ti
תא הנוסעים מציג אף הוא הדגשים עיצוביים באדום. התפרים במושבים ובדיפונים בצבע אדום, ולמושבים נוספו גם עיטורים בצבע אדום. על משענת היד נתפר לוגו ti אדום ובולט. כאופציה יוצעו מושבי ספורט עם שילוב צבעים שחור-כחול או אדום-אפור.
ב.מ.וו 128ti מצויידת במנוע בנזין טווין טורבו בנפח 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 265 כ"ס בטווח 4,750-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ הזמין החל מ- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. המנוע מותאם לתקן יורו 6 וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.6 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו 128ti
בניגוד לאחותה הבכירה ב.מ.וו 135M בעלת ההנעה הכפולה, מצוידת ב.מ.וו 128ti בהנעה קדמית. בכדי לשפר את חווית הנהיגה הושאלו מהאחות החזקה מתלי M ספורט המנמיכים את המרכב ב- 10 מ"מ, דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה בציר הקדמי, ומוטות מייצבים מחוזקים. בקרת היציבות מסתייעת במערכת הניהול של המנוע המאפשרת פעולה מהירה כפליים ורגישות גבוהה יותר לאיבוד אחיזה ותת היגוי, בעיות אופייניות למכוניות הנעה קדמית בעלות הספק גבוה. בנוסף הותקנו בלמי M ספורט עם קאליפרים בצבע אדום וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4.
ב.מ.וו 128ti תשווק בגרמניה החל מחודש נובמבר 2020 במחיר של החל מ- 41,574 אירו.

תפריט נגישות








זה עדיין יקר מגולף gti
משמעותית. אם היבואן היה מתאמץ זה 230-240 אלף בארץ. להערכתי המחיר יהיה 270-290
יכלו לקרוא לה M125 וזה היה ברור יותר לגבי מיקומה בהיררכיה.
אם האותיות ti מסמלות את מכוניות הספורט של המותג אז זה מייתר קצת את סדנת M.