סיאט משווקת באירופה את הקרוסאובר הספורטיבי וחושפת תמונות חדשות ומפרט מלא
לאחר השקת קופרה אטקה וקופרה לאון, חושפת קופרה את המפרט המלא ותמונות חדשות של קופרה פורמנטור. הקרוסאובר הספורטיבי הוא דגם עצמאי ראשון של המותג ועתיד להחליף את קופרה אטקה.
עיצוב ומידות
בהתאם לדגמי קופרה, גם פורמנטור לובש עיצוב ספורטיבי ומנופח הכולל פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים, גריל משושה עם סמל המותג בצבע נחושת במרכזו, וחישוקי 19 אינץ׳ בעיצוב ייחוד המשלב צבע נחושת. מאחור דיפיוזר בולט ואגרסיבי עם ארבעה פתחי מפלט.
קופרה פורמנטור 2021
הקרוסאובר החדש מבוסס על פלטפורמת MQB Evo ודומה בגודלו לסיאט אטקה. אורכו 4,450 מ״מ, רוחבו 1,839 מ״מ, גובהו 1,511 מ״מ ובסיס הגלגלים עומד על 2,860 מ״מ (תוספת של 42 מ״מ לעומת סיאט אטקה). נפח תא המטען עומד על 450 ליטרים בגרסאות ההנעה הקדמית, 420 ליטרים בגרסאות ההנעה הכפולה, ו- 345 ליטרים בגרסאות הפלאג-אין הייבריד.
יחידות הנעה
קופרה פורמנטור משווק עם מגוון רחב של יחידות הנעה הכוללות תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית, 7 מנועים מסוג בנזין, בנזין פלאג-אין הייבריד, ודיזל, עם הנעה קדמית וכפולה. את הגרסאות ניתן לחלק ל- 4 רמות: בסיס, ביניים, חזקות, וקצה.
בגרסאות הבסיס ניתן לבחור בין מנוע טורבו בנזין TSI בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ״ס, לבין מנוע טורבו דיזל TDI בנפח 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 150 כ״ס. מנועים אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. שתי הגרסאות משווקות עם מערכת הנעה קדמית בלבד.
קופרה פורמנטור 2021
בגרסאות הביניים מוצעים מנוע טורבו בנזין TSI בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ״ס, ומנוע מסוג טורבו בנזין TFSI בנפח 1.4 ליטרים פלאג-אין הייבריד eHybrid עם הספק מרבי של 204 כ״ס ומומנט מרבי של 32 קג״מ. גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בקיבולת 13kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ- 50 ק"מ. מנועים אלו משודכים לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה 4Drive.
שתי הגרסאות החזקות וגרסת הקצה זוכות לתוספת צמד האותיות VZ כקיצור של המילה Veloz בספרדית שמשמעותה "מהיר". לגרסאות החזקות שני מנועים לבחירה. המנוע הראשון מסוג טורבו בנזין TSI בנפח 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 245 כ״ס, והמנוע השני מסוג טורבו בנזין TSI בנפח 1.4 ליטרים פלאג-אין הייבריד eHybrid בהספק מרבי של 245 כ״ס. מנועים אלו משודכים לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. גרסאות אלו זוכות לשדרוג היכולת הדינמית הכולל בין היתר בולמים אדפטיביים עם כיוונון רמת קשיחות והנמכת המרכב, מערכת בלימה משודרגת של חברת ברמבו, גלגל הגה ספורטיבי השולט על בורר מצבי הנהיגה, ומושבי באקט ספורטיביים.
קופרה פורמנטור 2021
גרסת הקצה מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 310 כ״ס ומומנט מרבי של 40.8 קג״מ. גרסה זו משודכת לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה 4Drive. תאוצה מאפס למאה אורכת 4.9 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ״ש.
קופרה פורמנטור 2021
אבזור נוחות ובטיחות
תא הנוסעים דומה בעיצובו לקופרה לאון וכולל לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ׳ עם ממשק גרפי ספורטיבי המספק נתונים על כוחות G, מומנט, לחץ גדישה והספק, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12 אינץ׳ התומך בקישוריות Apple CarPlay ו- Android Auto, משטח טעינה אלחוטי, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, שקעי USB-C ותאורת אווירה.
קופרה פורמנטור 2021
אבזור הבטיחות כולל בין היתר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם שמירה על מרכז הנתיב, נעילת דלתות בעת זיהוי תנועה חוצה במקביל, והתראה על עייפות הנהג כולל עצירת הרכב במקרה של התעלפות.
סרטון רשמי של קופרה פורמנטור

תפריט נגישות








קופרה דגם 150 כס
הזמנתי את הרכב בדגם 150 כס, בבדיקה מול חברות הביטוח ההצעה שקיבלתי בין 8500-9000 שח לשנה ,פשוט מטורף.אשמח לקבל תגובה המלצה לביטוח זול יותר