מרצדס GLA מהווה כרטיס כניסה לעולם רכבי הפנאי של היצרנית ומתהדר בהופעה מרשימה, תא נוסעים חדשני, ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה
הדור החדש והשני במספר של מרצדס GLA מבוסס על מרצדס A קלאס החדשה, ונועד להתחרות בקטגוריה המונה את אאודי Q3, וולוו XC40, וב.מ.וו X1. בניגוד לדור הקודם שסבל מהופעת A קלאס על עקבים, הדור החדש מאופיין בפרופורציות מתאימות יותר לסגמנט הקרוסאוברים, בעיקר בזכות מרכב גבוה כמקובל. חיבתו של השוק לקרוסאוברים אופנתיים, לצד התדמית הנוצצת של המותג והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, יוצרים מוצר נחשק למדי. למבחן שלנו התייצבה גרסת GLA200 פרימיום שמחירה עומד על 314,900 ₪. יצאנו למבחן על אספלט מקומי ושבילים.
| מרצדס GLA 200 פרימיום | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים |
| חסרונות | מחיר, אבזור ביחס למחיר |
מרצדס GLA
עיצוב ונוחות
הדור השני של מרצדס GLA זוכה לעיצוב חיצוני נאה בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של המותג. המרכב גבוה ב- 100 מ"מ ביחס למרצדס A קלאס, על מנת לחזק את תדמית הפנאי וככל הנראה גם בעקבות הביקורת על עיצובו של הדור הקודם שדמה יותר למשפחתית קומפקטית מאשר לקרוסאובר. החזית כוללת את השבכה המוכרת של מרצדס המכילה סורג רוחבי עם סמל המותג במרכזה. כפי שמקובל בסגמנט, הדגם מצוייד באיפור שטח הכולל מגלשים דמויי אלומיניום בתחתית הפגושים, קשתות גלגלים וחצאיות מושחרות, ומסילות גג כסופות. מאחור מתאפיין העיצוב בצמד גופי תאורה משולשים וצמד פתחי מפלט מדומים בגוון כרום. אורכו של מרצדס GLA נמתח לכדי 4,410 מ"מ, רוחבו 1,834 מ"מ, גובהו 1,611 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,729 מ"מ.
מרצדס GLA
תא הנוסעים דומה למרצדס A קלאס ומציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הקודם. ידיות האחיזה בדלתות מעוצבות בסגנון שטח קשוח יותר וניתן לקבוע בקלות כי מדובר בתא הנוסעים הטוב ביותר בסגמנט. מרצדס העניקה למשפחת ה- A קלאס חדשנות ואיכות כשל אחיותיה הגדולות. מעל לכל בולטים צמד הצגים הצמודים המוכרים מדגמיה הבכירים של מרצדס, המהווים את צג מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים. ברכב המבחן מותקנים מסך מולטימדיה ולוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ' כל אחד. מערכת החיווי הקולי המתפעלת את מערכת ה- MBUX דופקת נפקדות בדגם זה, אך לאור ניסיון העבר לא מדובר באבדה גדולה.
מרצדס GLA
תא הנוסעים נקי כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בעזרת הצג המרכזי ומשטח המגע המותקן בין המושבים ניתן לשלוט על כל מערכות הרכב, לרבות מערכת בקרת האקלים. ההפרדה העיצובית בין החלק התחתון של הקונסולה לבין הצגים, יוצרת אשליה שהצגים צפים. חמשת פתחי האוורור וגלגל ההגה דומים לאלו המותקנים במכונית הפאר מרצדס S קלאס. איכות החומרים מעולה, בעיקר בחלקים העליונים. כשיורדת העלטה מציגה מרצדס GLA תאורת אווירה מרשימה אשר יחד עם גג פנורמי וריפוד דמוי עור בצבע בז', מקנים תחושת פרימיום אשר כמעט מצדיקה את תג המחיר. אבזור נוסף הבולט לטובה הינו מושב נהג חשמלי עם 3 זיכרונות וחתימת לוגו המותג המוקרנת על הכביש בעת פתיחת הדלת.
מרצדס GLA
הכניסה והיציאה ממרצדס GLA נוחות בזכות קו גג גבוה. המושבים הקדמיים מציעים שלל כיוונונים לרבות אורך בסיס המושב ורמת התמיכה לגב התחתון. התמיכה הצידית נדיבה למדי, וגם לאחר שעות של נהיגה לא חשתי אי-נוחות או עייפות.
מרצדס GLA מציע מרווח פנים נדיב למדי. הפלטפורמה החדשה תורמת למרווח פנימי משופר ביחס לדגם הקודם. מרווח הברכיים צמח ב- 116 מ"מ, ומרווח הראש שופר הודות להגבהת המרכב ב- 100 מ"מ. במושבים הקדמיים יש די והותר מקום בכל הממדים. המושב האחורי יארח שני בוגרים בנוחות ויותיר להם מרווחי ברכיים וראש עדיפים משמעותית ביחס לשאר הדגמים במשפחת A של מרצדס. מדרגת תעלת ההינע הבולטת מרמזת שלא כדאי לאייש בוגר במושב האמצעי. המושב האחורי מפוצל ביחס 40/20/40. ליושבי המושב האחורי ישנם שקעי טעינה אך מורגש חסרונם של פתחי מיזוג ומשענת יד מתקפלת.
מרצדס GLA
תאי האחסון כוללים תא גדול בתחתית הקונסולה המרכזית, תא ענק מתחת למשענת היד הקדמית, ותאים בדלתות אשר תוכננו לאחסן בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים וחוברות בגודל A4. שדה הראיה מעולה עם שטח חלונות גדול והפחתה של 10% בשטחים המוסתרים ביחס לדור הקודם בעזרת הצרת הקורות והתקנת מראות צד על הדלתות במקום על שטח משולש החלון הקדמי. סוככי השמש מציעים תאורת איפור רכה ונעימה. נפח תא המטען 435 ליטרים או 1,430 ליטרים בקיפול המושב האחורי. מפתח ההטענה סביר ונוח יחסית. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח ללא גלגל חלופי.
מרצדס GLA
נוחות הנסיעה של מרצדס GLA טובה, אם כי לא מושלמת. המתלים בעלי כיול קשיח כבר במהלך הראשון ובכך מסייעים למנוע טלטולי מרכב מיותרים, אך מתקשים בסינון שברים ובורות שכה נפוצים בכבישים העירוניים. בכבישים בין עירוניים, כושר הריסון המשובח מביא עימו נוחות נסיעה טובה המצליחה לסנן בצורה יעילה את רוב המפגעים או לפחות לרכך את החדים שבהם. ככל שעולה המהירות משתפרת נוחות הנסיעה בהתאם, ועבודת המתלים מציגה יכולת שיכוך טובה וריסון טוב בכבישים גליים. בידוד הרעשים טוב אך במהירות תלת ספרתית מתחילים להישמע רעשי כביש מכיוון הצמיגים. תחת מכסה המנוע נעדרת שכבת בידוד, ושאון המנוע חודר לתא הנוסעים תחת עומס.
ביצועים
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטרים עם הספק מרבי של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 25.0 קג"מ בטווח 1,620-4,000 סל"ד, ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. ליחידת ההנעה גמישות טובה המאפשרת עקיפה בטוחה. למרות המנוע הצנום, התאוצות זריזות גם במהירויות גבוהות ותיבת ההילוכים חלקה ונטולת רעידות מציקות. מרצדס GLA מצויד בבורר עם 4 מצבי נהיגה הכולל מצבי חיסכון, נוחות, דינמי, ומותאם אישית. במצב דינמי מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות. ניתן לסכם את הביצועים כנאותים בהחלט, אך עלולים לאכזב את מי שציפה לביצועים התואמים את המיתוג והמחיר.
מרצדס GLA
בכביש מפותל מציג מרצדס GLA אחיזת כביש גבוהה, אך התנהגות הכביש אינה מבריקה והגבהת המרכב מורגשת יותר מהמצופה ביחס למרצדס A קלאס או CLA. בכל אופן, ביחס למתחרים, התנהגות הכביש נאותה בהחלט והמרכב המוגבה שומר על זוויות גלגול מדודות. ההגה נעים לאחיזה אך בעל משקל מלאכותי וחסר תקשורת לחלוטין. הבלמים תואמים את היכולת הכוללת, מבצעים את משימתם נאמנה, ואינם מתעייפים בעומסי חום.
מרצדס GLA
מרווח גחון בגובה 143 מ"מ בלבד והנעה קדמית, מהווים מגבלה טבעית ליכולת שטח של ממש, כך שהעדפתי לחוס על הגרמני המפונפן ולוותר מראש על בחינת שטח. לפרוטוקול ירשם, כי נסיעה על שבילי קק"ל חושפת יכולת שיכוך טובה של הבולמים לצד רעשים ורעידות ברמה סבירה.
צריכת דלק
בנסיעת המבחן אשר כללה נסיעה מנהלתית עם כמה קטעים דינמיים כשבורר הנהיגה במצב ספורט, עם מערכת עצור וסע כבויה ומזגן פועל ללא הפסקה, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 10.5 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק סבירה בהתחשב בעומס החום בימי המבחן ותנאי הנהיגה התובעניים. נתון היצרן אופטימי למדי ועומד על 15.9 ק"מ לליטר, אך ניכר כי נהיגה מתונה יותר תניב סביב 13 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 9 מתוך 15.
מרצדס GLA
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2020 דורגה מרצדס במקום ה- 21 מתוך 30 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
מרצדס GLA
מרצדס GLA משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 50 ללא היסטוריית תאונות ושלילות כ- 24,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות
מרצדס GLA החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי, בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD וסיוע לזינוק בעלייה, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
מרצדס GLA
תמורה למחיר
מחירו של מרצדס GLA עומד על החל מ- 289,000 ₪ לגרסת הבסיס GLA 200 אקסקלוסיב עם מנוע זהה בהספק 163 כ"ס, הכוללת בין היתר ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג, מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' הנשלט גם באמצעות משטח מגע ייעודי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', חיישני חניה היקפיים, תאורת לד, וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת GLA 200 פרימיום הנבחנת עולה 314,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, תאורת אווירה עם 64 גוונים לבחירה, פתיחת תא מטען באמצעות מחוות רגל, וחישוקי 19 אינץ'.
גרסת GLA 250 עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 224 כ"ס ברמת אבזור AMG Line עולה 389,900 ₪ ומוסיפה פגושים בעיצוב קרבי וחישוקי 20 אינץ'.
מרצדס GLA נועד בראש ובראשונה להנגיש את חלום "ג'יפ מרצדס" בעלות נמוכה מרכישת אחיו הגדולים והיקרים יותר. מרצדס GLA מביא עימו סמל נחשק, תצורת מרכב פרקטית כרכב משפחתי וחביבה על מר ישראלי בזכות פוזת השטח לצד הישיבה הגבוהה. תא הנוסעים מאובזר בכל הנחוץ להרשים את הנוסעים המזדמנים ולהעניק את תחושת הפרימיום הנדרשת. ניתן לרטון על כך שהמנוע אינו הולם את תג המחיר ועל מחסור בפרטי אבזור מסויימים, אך האבזור החשוב באמת ישנו ברכב. נראה שמרצדס מכירים את רצונו של קהל היעד, והצליחו להרכיב תמהיל נכון המסמן V על כל האלמנטים לרכב הפוזה המושלם.
| מרצדס GLA 200 פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,332 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 163/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.0/1,620 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,410 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,834 מ"מ |
| גובה כללי | 1,611 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,729 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| נפח תא מטען |
435 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,485 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 9 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | טרם נבחן) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר | 314,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.