יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

יונדאי סונטה החדשה שבה עם נקודות החוזק המוכרות ביניהן יחידת הנעה היברידית ואבזור עשיר, אולם הפעם עטופה בעיצוב חדשני ובולט

תגיות: , , , , , יונדאי סונטה הייבריד 2020, יונדאי סונטה הייבריד 2020 מבחן דרכים

סגמנט המשפחתיות הגדולות חווה בשנים האחרונות לא מעט פרידות, גם מדגמים מוכרים ומבוססים, שנכנעו וגוועו אל מול הפופולריות הגואה של רכבי הפנאי. שיווק יונדאי סונטה בישראל לא היה רציף, נעצר וחודש מספר פעמים. הדורות הקודמים מהניינטיז ומתחילת המילניום לא הצליחו להותיר חותם בשוק המקומי, אבל הדור הקודם סימן את נקודת המפנה.

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
יתרונות אבזור נוחות ובטיחות, נוחות וחווית נסיעה, צריכת דלק
חסרונות איכות חומרים מעורבת

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

יונדאי סונטה היוצאת הושקה בישראל בשנת 2015 עם יחידת הנעה היברידית ואבזור נדיב, ובזכות תמחור אטרקטיבי זכתה להצלחה נאה והציגה תחרות אמיתית למלכת הקבוצה סקודה סופרב. עדכונים לתקנות זיהום האוויר גרמו להפסקות שיווק מפעם לפעם, עד לעדכון נוסחת המס הירוק בתחילת שנת 2019 שהביא לעצירת שיווקה של יונדאי סונטה, עד להגעת הדגם החדש בחודש ספטמבר 2020.

עיצוב ונוחות

הדגמים הקודמים של יונדאי סונטה הציגו עיצוב נעים ואלגנטי, אך גם שמרני ומעט משעמם, וזה לא משהו שאפשר להגיד על יונדאי סונטה החדשה. החזית נמוכה ורחבה, שופעת כרום ונשלטת בידי גריל קדמי טרפזי ובולט. פנסי החזית חדשניים, תאורת היום נמתחת מעלה אל מכסה המנוע ומתחברת לעיטור הכרום המחפה את מסגרת חלונות הצד.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

צללית הצד נמוכה וקו הגג המשתפל בסגנון קופה מקבל חיזוק מקו המותניים החובר אל הפנס האחורי. חצאיות הצד והמשטח הבולט בתחתית הדלתות מוסיפים אף הם לרושם, אולם החישוקים הקלים, למרות עיצובם המורכב, נראים קטנים וצנועים מדי עבור המרכב המעוצב. הזנב מקורי אף הוא עם יחידות תאורה המחוברת בחלקן התחתון באמצעות רצועת אור. הספוילר בקצה דלת תא המטען ממשיך אף הוא את התוואי של הפנסים האחוריים.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

יונדאי סונטה משכה תשומת לב רבה במהלך ימי המבחן. מרבית הצופים לא נותרו אדישים והתגובות היו מעורבות. קשה שלא להעריך את המאמצים של מעצבי יונדאי ליצור עיצוב מובחן, מרשים וייחודי, אך התוצאה הסופית לא מספיק הומוגנית ומעט מתאמצת.

יונדאי סונטה היא מהגדולות בסגמנט המשפחתיות הגדולות. אורכה 4,900 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,840 מ"מ.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

תא הנוסעים מציג מראה שגרתי יותר. התחושה אוורירית בזכות דשבורד רחב ונמוך עם חיפוי עור נאה בגוון חום התואם לריפוד המושבים. המסך המרכזי מתנוסס בראש הקונסולה, וחבל שלארץ הוא מגיע בגודל 8 אינץ' ולא בגרסה הבכירה בגודל 10.25 אינץ'. פתחי המיזוג ממוקמים נמוך ומערך השליטה בבקרת האקלים מעוצב באופן נאה ותכליתי. על הקונסולה בין המושבים הקדמיים ממוקמים פקדי שליטה בתיבת ההילוכים המחליפים את בורר ההילוכים הסטנדרטי. גלגל ההגה נאה וכך גם לוח המחוונים הדיגיטלי. שמחנו על הבחירה של יונדאי למעט בעיטורי כרום מנצנצים ולהתקין במקומם עיטורים כסופים מעודנים. גם השימוש בפלסטיק שחור מבריק נעשה במינון הנכון. בחשיכה מפציעה תאורת אווירה עדינה במגוון צבעים לבחירה.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

הנדסת האנוש טובה לרוב. השימוש בכפתורים במקום בורר הילוכים אינטואיטיבי יותר משחשבנו, והמסך המרכזי מהיר עם רגישות למגע במידה הנכונה. היו גם דברים שחיבבנו פחות. בלם החניה החשמלי ממוקם משמאל לגלגל ההגה, למרות שהמתג להפעלת פונקציית Auto Hold ממוקם במקום הנכון בין המושבים הקדמיים. התפעול לגג השמש ולווילון החשמלי במתג אחד עשוי להיות מבלבל, והיינו שמחים לכפתור שיאפשר הפעלת מערך המצלמות ההיקפיות מבלי לשלב להילוך אחורי. לוח המחוונים הדיגיטלי נאה וברור אך האנימציות המוצגות בו איטיות ומעט מצועצעות. מערכת השמע איכותית אך גם העוצמה הנמוכה ביותר חזקה מדי והפריעה לנוסעים לנהל שיחה בנינוחות. באופן תמוה רק החלונות הקדמיים נפתחים בלחיצה אחת.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

איכות החומרים מעורבת. הרושם הראשוני מוצלח מאוד, ריפודי העור עבים ונעימים למגע, כך גם חיפוי הדשבורד וחיפוי גלגל ההגה. הפלסטיק לעומת זאת פחות מרשים, והוא ממוקם במקומות שבאים איתם במגע יומיומי כגון דיפון הדלתות, ודפנות הקונסולה המרכזית. תא הכפפות נעדר דיפון ועשוי פלסטיק קשיח ופשוט, כך גם חופת לוח המחוונים החלולה. תא הנוסעים לא שופע בפתרונות אחסון, מחזיקי הכוסות מלפנים מוצלחים אך בין המושבים הקדמיים יש שפע של מקום שלא נעשה בו שימוש באופן אופטימלי. התא מתחת למשענת היד גדול ומדופן היטב, אך התאים בדלתות קטנים ונטולי דיפון.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

הכניסה אל הרכב הנמוך מחייבת כיפוף ונפילה אל תוך המושב. תנוחת הישיבה נמוכה ואף היציאה מחייבת מאמץ למרות הסטת המושב לאחור המתבצעת באופן אוטומטי בעת דימום המנוע. המושבים נאים ומרופדים בעור עבה ואיכותי. הם רכים ומפנקים אך בסיס המושב קצר ולא מספק תמיכה מספיק טובה לירכיים. המרווח טוב בכל המימדים למעט מרווח הראש המצומצם שיכתיב לנהגים גבוהים תנוחת ישיבה נמוכה ומוטה לאחור. טווח הכוונון של המושבים ושל גלגל ההגה הטלסקופי רחב.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

מפתח הדלתות האחוריות רחב אך הכניסה אל המושבים הנמוכים לא נוחה. המושב רחב ונוח אך מבנהו מיועד לשני נוסעים. הנוסע במרכז יסבול ממושב צר ומוגבה, אך מדרגת תעלת ההינע נמוכה ולא מציקה לרגליים. לרווחת הנוסעים מאחור וילונות גלילה בדלתות, תאורת לד עדינה בידיות האחיזה, פתחי מיזוג, ושקע טעינה.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

את תא המטען ניתן לפתוח באמצעות השלט, מתוך הרכב או ממתג המסתתר בסמל יונדאי על דלת תא המטען. עיצוב הקופה וסף טעינה גבוה מכתיבים פתח טעינה מוגבל המונע גישה אל מעמקי התא. תכנון חכם לסוללה החשמלית לא פוגע בנפח תא המטען העומד על 510 ליטרים ואפילו מותיר חלל לגלגל חלופי זמני. קיפול המושבים יוצר מפתח צר ומוגבל אל תא הנוסעים. חסרו לנו חיבורי חשמל או פתרונות עיגון לציוד, ודיפון תא המטען פשוט ומשדר אווירה זולה.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

הראות החוצה טובה אך קורות A מסיביות מחייבות את הנהג להעיף מבט נוסף הצידה מדי פעם. הראות לאחור סבירה, מראות הצד קטנות ואינן מחוממות, ומראת הצד של הנהג בתקן אמריקאי מגדילה ואינה שימושית. ליונדאי סונטה ברמת האבזור הנבחנת מערכת ייחודית לניטור שטחים מתים, בה מצטרפת לחיווי הוויזואלי המוכר במראות הצד, גם תמונה ממצלמה המותקנת בתחתית מראות הצד אשר מוצגת בלוח המחוונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות. איכות הצילום לא מבריקה אך בהחלט מסייעת לצאת ולסיים עקיפה בבטחה, וגם להימנע ממפגש עם מדרכות בניווט עירוני. מערכת מצלמות היקפיות עם שלל תצוגות מסייעת בעת תמרוני חניה אך לא ניתנת להפעלה בלחיצת כפתור.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

יונדאי סונטה מציעה נוחות נסיעה טובה. המתלים רכים ונעימים אך בו זמנית שומרים על ריסון הולם ומונעים טלטלות ונדנודים. מעבר מעל שיבושים עירוניים ופסי האטה עובר בשלווה ומשלים נוחות נסיעה עירונית מצוינת. גם מחוץ לעיר ממשיכה יונדאי סונטה להרשים עם טיפול מוצלח בגלי כביש, שברים, וקטעי כביש מרוטשים. ריסון תנודות המרכב הולם גם מחוץ לעיר, וזוויות הגלגול המתונות מאפשרות שמירה על קצב מהיר גם בכבישים מפותלים. בידוד הרעשים מצוין, אולם על רקע הדממה מכיוון יחידת ההנעה בולטים לעיתים רעשי כביש, ובימי המבחן הסוערים גם רעשי רוח.

ביצועים

יונדאי סונטה מוצעת בישראל עם יחידת הנעה היברידית המורכבת ממנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון ומציע הספק של 152 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי בהספק 50.9 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס, והמומנט המרבי העומד על 37.5 קג"מ זמין החל מ- 1,770 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 192 קמ"ש.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

לאחר ההתנעה נשמרת דממה בתא הנוסעים. הרכב עושה שימוש במנוע החשמלי בלבד ומאפשר יציאה שקטה ונטולת זיהום מהחניה. שיטוט עירוני מתבצע לרוב בדממה חשמלית נינוחה, ומנוע הבנזין נכנס לעיתים לפעולה, לרוב באופן שקוף שכמעט אינו מורגש בתא הנוסעים, אולם מבחוץ קולו רועש למדי ולעיתים הורגשו חבטות קלות בעת כיבויו.

נציין כי בנסיעה רגועה הביצועים עלולים מעט לאכזב, שכן אין הרגשה שנוהגים במכונית עם קרוב ל- 200 כ"ס, שמשקלה נמוך מחלק מהמתחרות המונעות בנזין, על אף תוספת המשקל הנובעת מהמנוע החשמלי והסוללה.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

בנסיעה בין עירונית האווירה נותרת רגועה אם כי לחיצה חזקה על הדוושה בהחלט מספקת דחף והביצועים טובים. צליל המנוע אינו מעורר חשק. פעולת התיבה שקופה והעברות ההילוכים חלקות ואינן מורגשות. במצב ספורט מסייעת תיבת ההילוכים לשמור את המנוע בתוך רצועת הכוח. לרשות הנהג מנופים מאחורי גלגל ההגה להעברת הילוכים ידנית.

כמקובל במכוניות היברידיות, ממירה מערכת הבלימה הרגנרטיבית את אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה, אך המעבר משימוש בה לבלימה באמצעות הבלמים מורגש ועוצמת הבלימה משתנה. הדבר מפריע בעיקר בנסיעה עירונית עם בלימות תכופות ומחייב את תשומת הלב של הנהג לשינוי עוצמת הלחיצה על דוושת הבלם.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

התנהגות הכביש נטרלית ובטיחותית. האחיזה גבוהה אך הצמיגים שהותקנו ברכב, המיועדים לכל העונות, פחות הרשימו וקולם נשמע מוקדם יחסית, הרבה לפני שהרכב התקרב לאיבוד אחיזה. הנטייה הטבעית לתת היגוי מתמתנת עם הורדת הלחץ מדוושת המצערת. ההגה בעל משקל אחיד אך מרגיש מנותק.

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת של יונדאי סונטה עומדת על 20.4 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך מבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק מרשימה של 17.6 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה מעורבים שרובם בתוואי בין עירוני. נפח מיכל הדלק 50 ליטרים המאפשרים טווח נסיעה של קרוב ל- 900 קילומטרים בין תדלוקים. יונדאי סונטה מדורגת בקבוצת זיהום 2 מתוך 15, ומעניין לראות האם תצליח לשמור על מקומה גם לאחר עדכון נוסחת המס הירוק הצפויה בחודש ינואר 2021.

אמינות ועלויות אחזקה

יונדאי נהנית בישראל ממוניטין אמינות מצוין ומתדמית חיובית שהתחזקה מאוד בעשור האחרון. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי מחזיקה יונדאי במקום החמישי והמכובד מתוך 30 יצרנים. בסקר של ארגון J.D. Power אשר נערך בגרמניה בשנת 2019 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 23 יצרנית עם ממוצע תקלות נמוך מהממוצע בסקר. בסקר דומה שנערך בארה"ב הגיעה יונדאי למקום התשיעי מתוך 32 יצרנים.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

יונדאי סונטה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות לשבע שנים או עד 150,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נקי מתביעות ושלילות רישיון, עומדת על 5,108 ₪. עלות ביטוח החובה 2,318 ₪.

בטיחות

יונדאי סונטה משווקת בישראל בתקינה קנדית ולא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. ארגון NHTSA האמריקאי בחן את יונדאי סונטה בשנת 2020 והעניק לה ציון של 5 כוכבים מתוך 5. במבחן הריסוק הקדמי הושג ציון של 4 כוכבים, במבחני ריסוק הצד ציון של 5 כוכבים, ובמבחן המדמה התהפכות הושג ציון של 5 כוכבים.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

יונדאי סונטה משווקת בישראל עם מפרט בטיחות עשיר ומקיף הכולל 9 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי תנועה חוצה בכניסה לצומת, הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על התחלת תנועה של הרכב מלפנים, התרעה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, התרעה על תנועת רכב בנתיב המקביל בעת פתיחת הדלתות האחוריות, תזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, והתרעה על עייפות הנהג.

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

רמת האבזור לימיטד כוללת בנוסף מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בחניה, מערך מצלמות היקפיות, ומערכת לניטור שטחים מתים עם מצלמה המציגה את השטח המת בלוח המחוונים בעת הפעלת איתות. בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מעט היסטרית. צליל ההתרעה חזק והיא מרבה בתיקוני היגוי. שתי רמות האבזור זוכות לציון 7 מתוך 8 על אבזור הבטיחות מטעם משרד התחבורה.

תמורה למחיר

יונדאי סונטה פרימיום מוצעת במחיר 181,900 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, תצוגה עילית עם הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, ריפודי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, חיישני חניה מאחור, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

רמת האבזור לימיטד הנבחנת מוצעת תמורת 195,900 ₪ וכוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', חיישני חניה קדמיים, וגג זכוכית פנורמי חשמלי.

יונדאי סונטה החדשה היא מכונית מצוינת, המציעה לנהג ולנוסעים חווית נסיעה נעימה ונינוחה, מפרט אבזור עשיר כבר מגרסת הכניסה, צריכת דלק חסכונית, ועיצוב בולט. קלף נוסף בשרוולה של יונדאי סונטה הוא הנחה בשווי שימוש בזכות יחידת ההנעה ההיברידית לנהגים שיקבלו אותה כרכב צמוד ממקום העבודה. לצד דגמים ותיקים ומיושנים, ישנן מספר מתחרות חזקות בקטגורית המשפחתיות הגדולות כגון סקודה סופרב הפופולרית ופיג'ו 508 הייחודית, שתיהן בעלות אופי שונה לחלוטין מיונדאי סונטה, וכולן נאלצות להתמודד בפלח שוק ההולך ומתכווץ באופן עקבי. אין לנו ספק כי יונדאי סונטה מתברגת בצמרת הקטגוריה ואנו צופים כי תנהל מלחמה עיקשת על ראשות טבלת המסירות.

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד אוטומט 
מנוע הייבריד בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 192/6,000  (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 37.5/1,770 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,900 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,445 מ"מ
בסיס גלגלים 2,840 מ"מ
מרווח גחון 135 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 410 ליטרים
משקל עצמי 1,551 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.6 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap לא נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 195,900 ₪

יונדאי סונטה הייבריד 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    רכב מומלץ-כנסו

    • רמי04/12/20

    נתחיל בהכי בסיסי אתה גר בבית פרטי והחנייה צמודה, רכב רגיל יודעים מתי אתה בא והולך, כאן לא שומעים כלום. הרכב חזק,חסכוני, מאובזר ברמה הגבוהה ביותר , המצחיק שלמרות יתרונות אבזור וציוד הוא משמעותית יותר זול לקנייה ולאחזקה ממתחריו. הבעיה היחידה שהיא גם אחד מיתרונותיו, הוא ענק ומכאן שצריך להחנות אותו בזהירות.

  • 1

    מנת חלקם של גברים מזדקנים

    • חומוס29/11/20

    כמו דווידוף קול וואטר, סודה ושוקולד מריר, כך גם רכבים מהסוג הזה, בד"כ חביבים על גברים בגיל שבו ייצור הטסטוסטרון נמצא בדעיכה מתקדמת.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu