בשנת 2021 צפויים להגיע לישראל מבחר דגמים חשמליים חדשים, חלקם מיצרנים שטרם הכרנו בארץ. ביצענו עבורכם סקירה מקיפה על המכוניות החשמליות שכבר נמכרות בארץ ואלו שנפגוש בישראל במהלך השנה
מגמת החשמול בעולם הרכב צוברת תאוצה. חלק מהיצרניות בוחרת להציג דגמים ייעודיים המוצעים עם יחידות הנעה חשמליות בלבד, ואילו אחרות מציעות את הדגמים המוכרים עם יחידות הנעה חשמליות במקביל ליחידות ההנעה ההיברידיות והקונבנציונליות. לרגל שנת 2021 ערכנו סקירה אודות הדגמים החשמליים המוצעים כיום למכירה בישראל וגם אלה שיגיעו במהלך השנה, כולל המותגים החדשים שיושקו בישראל לראשונה עם מבחר דגמים על טהרת החשמל.
MG
MG ZS EV סיים את שנת 2020 עם תואר הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם 688 מסירות. MG ZS EV מצויד ביחידת הנעה חשמלית בהספק 143 כ"ס וסוללה בקיבולת 45.6 קוט"ש. טווח הנסיעה עומד על 263 ק"מ על פי תקן WLTP. הרכב מוצע במחיר התחלתי של 128,888 ₪ לרמת האבזור נט S שנכון להיום מחזיקה בתואר המכונית החשמלית הזולה בישראל. רמת האבזור הבכירה נט אפ מוצעת תמורת 141,111 ₪.
MG ZS EV
MG תציג השנה מכונית סופר מיני חדשה עם יחידת הנעה חשמלית. בהתחשב במחירו האטרקטיבי של MG ZS והעובדה שהדגם החדש יהיה קטן וזול יותר, היא עשויה להפוך ללהיט מכירות בתחום הרכב החשמלי בישראל.
GAC
מותג הרכב GAC הושק בישראל בשנה שעברה תחת חברת בת של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל. נכון לעכשיו משווקת היצרנית בישראל את רכב הפנאי GAC GE3 המצויד ביחידת הנעה בהספק 177 כ"ס וסוללה בקיבולת 54.8 קוט"ש המציעה טווח נסיעה של 309 ק"מ על פי תקן WLTP. הרכב מוצע במחיר של 139,000 ₪ וחסרונותיו העיקריים ביחס למתחרה MG ZS EV הם העדר אפשרות טעינה מהירה של הסוללה והעדר מערכות בטיחות מתקדמות.
GAC GE3
GAC צפויה להרחיב השנה את מבחר הדגמים בישראל ולהתחיל בשיווק דגמי איון, חטיבת היוקרה של המותג. לפני כחצי שנה נחשף איון V, רכב פנאי בעיצוב מרשים עם מנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס שיוצע עם מספר סוגי סוללות בקיבולת 60, 70 או 80 קוט"ש, המציעות טווח נסיעה הנע בין 300 ק"מ ל- 450 ק"מ.
איון V
דגם נוסף שצפוי להגיע לישראל הוא איון LX, רכב פנאי גדול במידות המזכירות את אאודי e-tron. הרכב מוצע עם מספר יחידות הנעה, חלקן כוללות שני מנועים חשמליים. לגרסה הבכירה שני מנועים חשמליים בהספק של 204 כ"ס, אחד ממוקם על הסרן הקדמי והשני על הסרן האחורי באופן היוצר הנעה כפולה. הרכב מצויד בסוללות בקיבולת 70 או 93 קוט"ש, טווח הנסיעה נע בין 400 ל- 500 ק"מ.
איון LX
אאודי
אאודי e-tron משווק בישראל עוד משנת 2018 והיה מחלוצי הכלים בעלי הנעה חשמלית שנמכרו בישראל בכמויות משמעותיות. הוא זוכה להצלחה נאה במסירות ובשנת 2019 היה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, למרות עליית משמעותית במחיר שנגזרה מעדכון נוסחת המס הירוק בתחילת שנת 2019. אאודי e-tron מוצע כיום בישראל בגרסת 55 עם יחידת הנעה חשמלית בהספק מרבי של 360 כ"ס (408 כ"ס במצב בוסט), סוללה בקיבולת 95 קוט"ש, וטווח נסיעה מרבי של 407 ק"מ על פי תקן WLTP. אאודי e-tron מוצע במחיר התחלתי של 520,000 ₪.
אאודי e-tron
בחודש שעבר הושק בישראל אאודי e-tron גם במרכב ספורטבק קופה 4 דלתות מעוצב. הוא מוצע במחיר התחלתי של 546,500 ₪. יתכן כי בהמשך השנה נזכה לראות בישראל גם את אאודי e-tron S עם הספק מרבי של 496 כ"ס, גם הוא עם סוללה בקיבולת 95 קוט"ש, וטווח נסיעה מרבי של 365 ק"מ על פי תקן WLTP.
אאודי e-tron ספורטבק
אאודי צפויה לחשוף בהמשך דגמים חשמליים חדשים. אאודי e-tron GT נחשפה כדגם קונספט. מדובר במכונית קופה 4 דלתות ספורטיבית שככל הנראה תחלוק שלדה ומכלולים עם פורשה טייקן, ובדומה לה היא צפויה להציע ביצועים ספורטיביים עם הספק מרבי של למעלה מ- 500 כ"ס כבר בגרסת הכניסה.
אאודי e-tron GT קונספט
בנוסף יוצג רכב פנאי חשמלי בשם אאודי Q4 e-tron שנחשף בגרסת קונספט לפני כשנתיים. הוא צפוי לחלוק שלדה ומכלולים עם סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4.
אאודי Q4 e-tron קונספט
אופל
אופל קורסה e החשמלית משווקת בישראל מחודש אוקטובר עם יחידת הנעה חשמלית בהספק 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 50 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 335 ק"מ על פי תקן WLTP, והיא מוצעת במחיר של 147,990 ₪, וגם בתוכנית מימון מיוחדת עם תשלום ראשוני הדומה למחירה של גרסת הבנזין ופריסת תשלומים הלוקחת בחשבון את עלויות האחזקה הנמוכות של רכב חשמלי.
אופל קורסה e
בשנה הבאה צפוי להצטרף למבחר דור חדש לרכב הפנאי אופל מוקה שיוצע בגרסה חשמלית עם יחידת הנעה זהה למוצעת באופל קורסה וטווח נסיעה של 324 ק"מ על פי תקן WLTP. אופל מוקה החדש מתהדר בעיצוב שרירי וספורטיבי וחושף את שפת העיצוב החדשה הצפויה ללוות את המותג בשנים הקרובות. גם תא הנוסעים חושף חידושים כגון לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12 אינץ' ומסך מרכזי בגודל 7 או 10 אינץ' הממוקמים בסמיכות ונראים מחוברים, בדומה לתצורה שפגשנו במרצדס. בשונה ממותגים אחרים בקבוצת PSA, אופל תמשיך להציע פקדים פיזיים לשליטה במערכת המיזוג ובפונקציות העיקריות.
אופל מוקה e
ב.מ.וו
ב.מ.וו נכנסה בשלב מוקדם לעולם הרכבים החשמליים אולם דגמיה לא הצליחו להותיר חותם. ב.מ.וו i3 משווקת בישראל כבר משנת 2016 והיא מתהדרת בעיצוב ייחודי ובתא נוסעים המשלב חומרים ממוחזרים. ב.מ.וו i3 מוצעת עם יחידת הנעה חשמלית בהספק 170 כ"ס עם סוללה בקיבולת 42 קוט"ש המשודכת באופן ייחודי למערכת הנעה אחורית. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 335 ק"מ על פי תקן NEDC. המחיר עומד על 259,000 ₪.
ב.מ.וו i3
השנה צפויה ב.מ.וו להשיק בישראל את ב.מ.וו iX3, גרסה חשמלית לרכב הפנאי ב.מ.וו X3 שתצטרף למבחר הכולל מנועי טורבו בנזין, טורבו דיזל, וגם יחידת הנעה היברידית נטענת עם מנוע טורבו בנזין ומנוע חשמלי. ב.מ.וו iX3 כולל שינויים עיצוביים קלים. גריל הכליות הקדמי אטום וכך גם מרבית כונסי האוויר. מהצד חישוקים קלים חדשים בעיצוב אווירודינמי ואילו מאחור נעלמו יציאות המפלט. יחידת ההנעה החשמלית מציעה הספק מרבי של 286 כ"ס, סוללה בקיבולת 80 קוט"ש ומערכת הנעה אחורית. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 460 ק"מ על פי תקן WLTP. ב.מ.וו iX3 הוא הדגם הראשון אותו מייצאת ב.מ.וו ממפעליה בסין. המתחרים העיקריים הם אאודי e-tron ומרצדס EQC.
ב.מ.וו iX3
ב.מ.וו חשפה לאחרונה גם את רכב הפנאי ב.מ.וו iX, ספינת הדגל החשמלית של המותג אשר מציגה עיצוב ייחודי וחדשני, וטכנולוגיות שיחלחלו אל יתר דגמי המותג בשנים הקרובות. טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך נחשף כי ההספק המרבי צפוי להיות יותר מ- 500 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על למעלה מ- 600 ק"מ. ב.מ.וו iX יכנס לייצור רק לקראת סוף השנה ועל כן צפוי להגיע לישראל רק בשנת 2022.
ב.מ.וו iX
דאצ'יה
דאצ'יה חשפה לפני כחודשיים קרוסאובר עירוני חדש בשם דאצ'יה ספרינג. המידות החיצוניות גדולות במעט משל רכבי מיני מוכרים, אך למרות המידות הקומפקטיות מציע הספרינג תא מטען בנפח 300 ליטרים. דאצ'יה ספרינג מצויד ביחידת הנעה חשמלית בהספק 44 כ"ס, וסוללה בקיבולת 26.8 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי בעיר עומד על 295 ק"מ, ובתוואי המשלב גם נסיעות בין עירוניות מצטמצם ל- 225 ק"מ. המהירות המרבית אשר עומדת על 125 קמ"ש וההספק הצנום מסגירים את ייעודו העירוני של הרכב.
דאצ'יה ספרינג
וולוו
וולוו השיקה לאחרונה גרסאות היברידיות נטענות למבחר הגרסאות של רכב הפנאי וולוו XC40. השנה תצטרף למבחר גם גרסה חשמלית המכונה ריצ'ארג'. הדגם מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 408 כ"ס ובסוללה בקיבולת 78 קוט"ש. מנוע אחד ממוקם על הסרן הקדמי והשני על הסרן האחורי באופן היוצר מערכת הנעה כפולה 4X4. טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ על פי תקן WLTP.
וולוו XC40 ריצ'ארג
טסלה
יצרנית הרכב האמריקאית טסלה אמנם צעירה מאוד ביחס למותגים המוכרים מעולם הרכב, אך צברה לעצמה קהל מעריצים והיא מצליחה ליצור סביבה באז ועניין שהפכו אותה לאחת החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם. רכבי טסלה מציעים תא נוסעים ייחודי בו מרבית הפונקציות נשלטות באמצעות מסך מגע מרכזי ענקי. היצרנית מציעה אפשרות לעדכן פונקציות שונות ברכב ולהוסיף שדרוגים ואופציות חדשות אותן היא משיקה מעת לעת.
הצפי היה כי השיווק בישראל יחל עוד בשנת 2020, אולם קשיים בירוקרטיים מנעו זאת משום שטסלה משווקת באופן ישיר את רכביה בעולם, ללא תיווך של יבואן מקומי כפי שמחייב החוק בישראל. כמו כן חויבה היצרנית להקים מרכז שירות אותו בחרה למקם בעיר פתח תקווה. משרד התחבורה אסר על שימוש במערכת הנהיגה האוטונומית של היצרנית, המכונה אוטו פיילוט, והלקוחות הישראלים לא יוכלו להסיר את ידיהם מגלגל ההגה. היצרנית החלה בפריסת עמדות טעינה מהירות בישראל, ובשלב הראשון מתוכננת הקמה של ארבע עמדות מסוג זה. בשלב זה מציעה היצרנית בישראל את דגמי מודל 3, מודל Y, ומודל S, במחירים אטרקטיביים.
טסלה מודל 3 היא משפחתית גדולה במידות המזכירות את אלה של ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. טסלה מודל 3 מוצעת בשלוש גרסאות. לגרסת הכניסה מנוע חשמלי עם סוללה בקיבולת 62 קוט"ש. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש, וטווח הנסיעה המרבי עומד על 448 ק"מ עם פי תקן WLTP. גרסת הבסיס מוצעת במחיר התחלתי של 180,000 ₪ אך הוא מטפס במהירות עם תוספות כגון צבע מטלי בעלות 4,000 ₪, ריפודי עור בהירים בעלות 4,000 ₪, חישוקי 19 אינץ' בעלות 5,500 ₪, וחבילת מערכות הבטיחות אוטו פיילוט של טסלה המאפשרת נהיגה אוטונומית (ועדיין לא חוקית לשימוש בישראל) בעלות 37,500 ₪.
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 בגרסת לונג ריינג' מציעה שני מנועים חשמליים, מערכת הנעה כפולה וסוללה בקיבולת 75 קוט"ש. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 223 קמ"ש, וטווח הנסיעה המרבי עומד על 580 ק"מ. גרסת לונג ריינג' מוצעת במחיר התחלתי של 232,000 ₪. בראש ההיצע עומדת גרסת פרפורמנס עם שני מנועים חשמליים, מערכת הנעה כפולה וסוללה בקיבולת 75 קוט"ש. בגרסה זו אורכת התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש 3.3 שניות, המהירות המרבית עומדת על 261 קמ"ש, וטווח הנסיעה המרבי עומד על 567 ק"מ. גרסת פרפורמנס מוצעת במחיר התחלתי של 263,000 ₪.
טסלה מודל 3
טסלה מודל S היא מכונית סלון המקבילה במידותיה למרצדס E קלאס ולב.מ.וו סדרה 5. היא הושקה עוד בשנת 2012 וכיום מדובר בדגם הוותיק ביותר אותו משווקת היצרנית. טסלה מודל S עברה ממש לאחרונה מתיחת פנים ומוצעת כעת עם 3 יחידות הנעה. גרסת לונג ריינג' מציעה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 670 כ"ס, מערכת הנעה כפולה וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש, וטווח הנסיעה המרבי עומד על 663 ק"מ. טסלה מודל S לונג ריינג' מוצעת במחיר התחלתי של 421,000 ₪.
טסלה מודל S
מעליה מוצעת גרסת פלייד החדשה, הכוללת שלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 1,020 כ"ס ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 2.1 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 322 קמ"ש, וטווח הנסיעה המרבי עומד על 628 ק"מ. טסלה מודל S פלייד מוצעת במחיר התחלתי של 645,000 ₪. בראש ההיצע תעמוד גרסת פלייד פלוס הכוללת שלושה מנועים בהספק כולל של 1,100 כ"ס ומערכת הנעה כפולה. הביצועים הרשמיים של גרסה זו טרם פורסמו אך התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש צפויה לארוך פחות מ- 2.1 שניות, טווח הנסיעה המרבי צפוי לעמוד על 837 ק"מ. טסלה מודל S פלייד פלוס מוצעת בישראל במחיר התחלתי של 740,000 ₪.
טסלה מודל S
רכב הפנאי טסלה מודל X מבוסס על טסלה מודל S וכמוהה עבר גם הוא מתיחת פנים לאחרונה. המידות החיצוניות נדיבות ומקבילות לב.מ.וו X5 והוא מציע 7 מקומות ישיבה בתצורת 2-2-3. המאפיין הייחודי של הדגם הוא דלתות אחוריות הנפתחות כלפי מעלה בסגנון דלתות הכנף המפורסמת של מרצדס 300 SL. טסלה מודל X מוצע עם שתי יחידות הנעה לבחירה, שתיהן משודכות למערכת הנעה כפולה. גרסת לונג ריינג' מציעה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 670 כ"ס. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש, וטווח הנסיעה עומד על 580 ק"מ. טסלה מודל X לונג ריינג' מוצעת במחיר התחלתי של 447,000 ₪. מעליה תוצע גרסת פלייד עם 3 מנועים חשמליים בהספק כולל של 1,020 כ"ס. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 2.6 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 262 קמ"ש, וטווח הנסיעה עומד על 547 ק"מ. טסלה מודל X פלייד מוצעת במחיר התחלתי של 645,000 ₪.
טסלה מודל X
יגואר
רכב הפנאי יגואר i-Pace פייס משווק בישראל מסוף שנת 2018 והושק כמעט במקביל לאאודי e-tron, אך נמסר בכמויות נמוכות באופן משמעותי. יחידת ההנעה מציעה הספק מרבי של 400 כ"ס, מערכת הנעה כפולה 4X4, וסוללה בקיבולת 90 קוט"ש. טווח הנסיעה עומד על 470 ק"מ על פי תקן WLTP. יגואר לא צפויה להציג דגמים חשמלים חדשים במהלך השנה אולם יתכן כי נזכה לפגוש את יגואר i-Pace לאחר מתיחת פנים.
יגואר i-Pace
יונדאי
יונדאי כבר הצהירה בעבר כי תשווק את יונדאי קונה בישראל גם בגרסה חשמלית אך עקב דרישה גבוהה בשוק האירופאי ומלאי מצומצם הסתפק השוק הישראלי בגרסה ההיברידית שהושקה בשנה שעברה והצטרפה לגרסאות הבנזין המוכרות. לפני כחודשיים נחשף יונדאי קונה החשמלי לאחר שעבר מתיחת פנים. החזית הפכה אטומה כמעט לחלוטין ומציגה מראה עתידני, ועיטורי הפלסטיק המושחר בפגושים ובבתי הגלגלים נצבעו בצבע המרכב. יחידת ההנעה החשמלית מוצעת בשתי גרסאות. לגרסת הכניסה מנוע בהספק 136 כ"ס, סוללה בקיבולת 39.2 קוט"ש, וטווח נסיעה של 305 ק"מ. לגרסה הבכירה מנוע בהספק 204 כ"ס, סוללה בקיבולת 64 קוט"ש, וטווח נסיעה של 484 ק"מ. טרם ברור אם הגרסה העדכנית תשווק בישראל.
יונדאי קונה חשמלי
יונדאי איוניק EV החשמלית הושקה בישראל בגרסה מעודכנת בשנה שעברה. יחידת ההנעה מציעה כבעבר מנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס, אך הסוללה זכתה לשדרוג משמעותי ומציגה קיבולת של 38.3 קוט"ש וטווח נסיעה של 311 ק"מ על פי תקן WLTP. טווח הנסיעה העירוני עומד על 412 ק"מ. יונדאי איוניק EV מוצעת במחיר של 159,900 ₪.
יונדאי איוניק EV
יונדאי הודיעה בשנה שעברה כי הדגמים החשמליים הבאים שתציג צפויים לשאת את שם המותג איוניק. הדגם הראשון שיוצג בתחילת שנת 2021 צפוי להיות רכב פנאי בגודל בינוני שיישא את השם איוניק 5 וככל הנראה מיועד להתחרות בדגמים כגון סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4. עיצוב הדגם צפוי להתבסס על רכב הקונספט יונדאי 45 שהוצג בשנת 2019. יחידת ההנעה החשמלית תכלול שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 313 כ"ס, וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על יותר מ- 500 ק"מ. סוללה במתח 800V שתוצע כאופציה צפויה להציע אפשרות לטעינה מהירה במיוחד וגם אפשרות לשימוש כגנרטור בעת הפסקת חשמל בבית.
יונדאי איוניק 5
לקסוס
לקסוס השיקה בישראל בחודש שעבר את לקסוס UX300e, גרסה חשמלית לרכב הפנאי לקסוס UX ורכב חשמלי ראשון של מותג היוקרה היפני מבית טויוטה. לרכב יחידת הנעה חשמלית בהספק 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 54.3 קוט"ש. טווח הנסיעה עומד על 315 ק"מ על פי תקן WLTP. לקסוס UX300e מוצע במחיר התחלתי של 257,900 ₪. בשלב זה לא צפויים בלקסוס חידושים בתחום הרכב החשמלי בשנה הקרובה.
לקסוס UX300e
מאזדה
מאזדה חשפה בתערוכת טוקיו 2019 את הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה - מאזדה MX-30. מדובר ברכב פנאי בתצורת קופה 4 דלתות ייחודית, ללא קורה B, עם דלתות אחוריות קטנות הנפתחות בניגוד לכיוון הנסיעה. הרכב מיועד לשימוש עירוני, כרכב שני בבית, ועל כן מסתפק בסוללה קטנה וזולה יחסית בקיבולת 35.5 קוט"ש, המציעה טווח נסיעה של כ- 200 ק"מ. ההספק המרבי עומד על 145 כ"ס. במאזדה שמו דגש על הפחתת זיהום כבר בתהליך הייצור, והסוללה הקטנה תורמת למשקל נמוך אשר מגביר את היעילות האנרגטית. הסוללה מעוגנת אל שלדת הרכב ותורמת להעלאת רמת הקשיחות של המרכב. ההשקה בישראל הייתה אמורה להתקיים עוד בשנת 2020 אך נדחתה לשנת 2021. מאזדה MX-30 נחשף לאחרונה גם עם יחידת הנעה היברידית אך לא ברור אם גרסה זו תשווק גם מחוץ לגבולות יפן.
מאזדה MX-30
מיני
מיני קופר SE החשמלית הושקה בישראל לפני כחצי שנה. הגרסה החשמלית נושאת את העיצוב האייקוני של מיני עם עיטורים ייחודיים בגווני צהוב או ירקרק, ופנסי לד קדמיים עם רקע מושחר. המנוע החשמלי מציע הספק של 184 כ"ס, ולסוללה קיבולת של 32.6 קוט"ש. טווח הנסיעה עומד על 235 ק"מ. מחירה של מיני קופר SE עומד על 239,000 ₪.
מיני קופר SE
מרצדס
מרצדס השיקה בישראל לאחרונה את רכב הפנאי החשמלי מרצדס EQC. הדגם הושק בישראל לאחר עיכובים ארוכים שנבעו מביקוש גבוה באירופה והקצאות נמוכות לשוק הישראלי. הבסיס משותף גם למרצדס GLC והממדים החיצוניים דומים. יחידת ההנעה בהספק 408 כ"ס מורכבת משני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, אשר יוצרים מערכת הנעה כפולה. הרכב מצויד בסוללה בקיבולת 80 קוט"ש. טווח הנסיעה עומד על 412 ק"מ על פי תקן WLTP. מרצדס EQC מוצע במחיר התחלתי של 499,990 ₪.
מרצדס EQC
מרצדס הציגה לאחרונה רכב פנאי חשמלי נוסף - מרצדס EQA המבוסס על מרצדס GLA. בשלב זה הוצג הרכב עם יחידת הנעה אחת בגרסת EQA 250 עם מנוע חשמלי בהספק 188 כ"ס ומומנט של 38.2 קג"מ, ומערכת הנעה קדמית. הסוללה בקיבולת 66.5 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 486 ק"מ בתקן NEDC הוותיק.
מרצדס EQA
מרצדס צפויה להציג בשנים הקרובות לפחות 6 דגמים חשמליים יעודיים שישווקו במקביל לדגמים המוכרים עם יחידות ההנעה הקונבנציונלית וההיברידיות. הדגם הראשון שצפוי לראות אור בשנת 2021 הוא מרצדס EQS, מכונית פאר שתיוצר ותמוצב במקביל למרצדס S קלאס, ותחלוק עמה גם את הטכנולוגיות המתקדמות שהוצגו בדור האחרון. מכונית התצוגה מרצדס EQS ויז'ן הציגה את קווי העיצוב שישא מרצדס EQS, ולאחרונה חשפה מרצדס פרטים אודות מערכת הבידור והמולטימדיה הצפויה להשתרע על משטח ברוחב 1.4 מטרים ולכלול 3 מסכים. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על 700 ק"מ.
מרצדס EQS קונספט
מרצדס מחשמלת גם את צי הרכבים המסחריים. בשנה שעברה הוצג מרצדס EQV עם יחידת הנעה חשמלית בהספק 204 כ"ס, עם סוללה בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 421 ק"מ. לאחרונה נחשפו פרטים ראשונים אודות הדור הבא של מרצדס e ספרינטר החשמלי שיוצע במגוון תצורות מרכב המתאימות לשימושים שונים, עם שלושה סוגי סוללות בהתאם לאופי השימוש הצפוי. מרצדס e ספרינטר יושק בישראל במחצית השניה של השנה.
מרצדס EQV
ניסאן
ניסאן משווקת בישראל את ניסאן ליף החשמלי כבר משנת 2013. בשנת 2019 הושק בישראל הדור השני עם יחידת הנעה חשמלית בהספק 150 כ"ס וסוללה בקיבולת 40 קוט"ש. טווח הנסיעה המשולב עומד על 270 ק"מ וטווח הנסיעה העירוני עומד על 389 ק"מ על פי תקן WLTP. ניסאן ליף תוכנן כרכב חשמלי ייעודי ועל כן הסוללה ממוקמת מתחת לרצפת תא הנוסעים ותורמת לחלוקת משקל מאוזנת ולמרכז כובד נמוך. תכנון זה מאפשר גם מרווח פנימי מכובד, רצפה שטוחה במושב האחורי, ותא מטען בנפח 400 ליטרים. ניסאן ליף מוצע במחיר של 161,190 ₪.
ניסאן ליף
בנוסף משווקת ניסאן בישראל את ניסאן E-NV200, רכב מסחרי קל עם יחידת הנעה חשמלית בהספק 109 כ"ס, וסוללה בקיבולת 40 קוט"ש. טווח הנסיעה המשולב עומד על 200 ק"מ וטווח הנסיעה העירוני עומד על 301 ק"מ על פי תקן WLTP. מחירו של ניסאן E-NV200 עומד על 169,990 ₪.
במהלך שנת 2021 יושק בישראל ניסאן אריה החדש שהוצג בקיץ. ניסאן אריה הוא רכב פנאי חשמלי המציע עיצוב חיצוני עתידני ומתקדם עם תא נוסעים במראה מודרני ומינימליסטי. ניסאן אריה יוצע עם לא פחות מחמש יחידות הנעה לבחירת הרוכשים. גרסת הכניסה מציעה מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס, מערכת הנעה קדמית, וסוללה בקיבולת 63 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 360 כ"ס. גרסה נוספת עם הנעה קדמית תציע מנוע בהספק מרבי של 239 כ"ס, וסוללה בקיבולת 87 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 500 ק"מ.
ניסאן אריה
גרסאות ההנעה הכפולה יוצעו עם 3 מנועים בהספקים שונים. גרסת הבסיס כוללת מנוע בהספק 275 כ"ס וסוללה בקיבולת 63 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 340 ק"מ. גרסה נוספת עם מנוע בהספק 302 כ"ס וסוללה בקיבולת 87 קוט"ש המספת טווח נסיעה של 460 ק"מ. בראש ההיצע תעמוד גרסה בהספק 390 כ"ס עם סוללה בקיבולת 87 קוט"ש שתציע טווח נסיעה של 400 ק"מ.
סיטרואן
השנה תושק בישראל סיטרואן C4 ששבה אל מבחר הדגמים של היצרנית לאחר היעדרות של מספר שנים. העיצוב החיצוני מקורי במרכב קופה 4 דלתות עם פגושים ועיטורים המעניקים מראה של רכב פנאי. המכונית תצויד בבולמי זעזועים עם כריות הידראוליות לטובת שיכוך זעזועים יעיל. היצע המנועים יכלול מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, ובנוסף תוצע יחידת הנעה חשמלית בהספק 136 כ"ס עם סוללה בקיבולת 50 קוט"ש שתספק טווח נסיעה של 350 ק"מ על פי תקן WLTP.
סיטרואן C4
סמארט
שיווק דגמי סמארט בישראל הופסק בשנת 2019. בזמן שחלף עברו סמארט פורטו וסמארט פורפור מתיחת פנים במסגרתה הוצאו משימוש יחידות ההנעה לוגמות הבנזין וכעת הן מוצעות עם יחידות הנעה חשמליות בלבד. שמות הדגמים עודכנו ונושאים את הקידומת החשמלית EQ כמו בדגמי מרצדס. יחידת ההנעה החשמלית מציעה הספק מרבי של 82 כ"ס וסוללה בקיבולת 17.6 קוט"ש. טווח הנסיעה עומד על 159 ק"מ על פי תקן NDEC המקל, ומבהיר כי מדובר ברכב המיועד לשימוש עירוני. לטובת חיסכון מקסימלי באנרגיה עושה מערכת הבלימה הרגנרטיבית שימוש ברדאר הקדמי על מנת לזהות האטה של הרכב מלפנים, ומאטה את הרכב בעצמה בכדי להשיג טעינה מקסימלית לסוללה. דגמי סמארט החשמליים יושקו בישראל במהלך השנה.
סקודה
סקודה שיווקה באירופה גרסה חשמלית לסקודה סיטיגו, אך בחודש ספטמבר בשנה שעברה השיקה את הדגם החשמלי היעודי הראשון מתוצרתה - סקודה אניאק. הדגם מבוסס על פלטפורמת MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן, אותה הוא חולק עם פולקסווגן ID.4. סקודה אניאק מציע תא נוסעים מרווח, וכיאה למותג גם תא מטען שימושי בנפח 585 ליטרים. חמש יחידות הנעה יוצעו לבחירת הרוכשים. גרסת iV 50 הבסיסית מציעה מנוע בהספק 146 כ"ס, סוללה בקיבולת 50 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 340 ק"מ. גרסת iV 60 מציעה מנוע בהספק 177 כ"ס, סוללה בקיבולת 62 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 390 ק"מ. גרסת iV 80 מציעה מנוע בהספק 201 כ"ס, סוללה בקיבולת 82 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 510 ק"מ.
סקודה אניאק
גרסת ההנעה הכפולה iV 80x מציעה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 261 כ"ס, סוללה בקיבולת 82 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 460 ק"מ. בראש ההיצע עומדת גרסת iV RS המציעה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 301 כ"ס, סוללה בקיבולת 82 קוט"ש, וטווח נסיעה מרבי של 460 ק"מ.
סרס
טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג לישראל, הודיעה לאחרונה כי תשיק השנה את מותג הרכב סרס בישראל. מדובר במותג של קונצרן הרכב השני בגודלו בסין שנמצא בבעלות ממשלת סין. היבואנית פרסמה צילום של הרכבים הראשונים שיגיעו לישראל לפני שעלו על האוניה. המשלוח כולל 100 רכבים מדגם סרס פנג'ון E3 המצויד במנוע חשמלי בהספק 163 כ"ס וסוללה בקיבולת 52.5 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 405 ק"מ, הגדול משמעותית מהמתחרות MG ZS EV ו- GAC GE3.
סרס פנג'ון E3
בהמשך השנה צפויים להגיע דגמים נוספים, ביניהם רכב הפנאי סרס SF5 המציג מידות קרובות לרכב הפנאי מרצדס EQC. טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך היא צפויה להציע טווח נסיעה של 496 ק"מ על פי תקן NEDC, ותאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.5 שניות.
סרס SF5
פולקסווגן
פולקסווגן האיצה את ההשקעה ברכב החשמלי בשנים האחרונות ומשפחת הדגמים החשמליים מתוצרתה תמותג בקידמות ID. פולקסווגן ID.3 היא המשפחתית החשמלית החדשה של המותג ואנשי פולקסווגן מאמינים כי תהיה לה חשיבות היסטורית המקבילה לזו של פולקסווגן חיפושית ופולקסווגן גולף. העיצוב החיצוני המקורי עם סרחי העודף הקצרים מתאפשר בזכות השימוש בפלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמליים. תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי ומודרני עם שילובי צבעים ומרקמים מקוריים. שלוש יחידות הנעה עומדות לבחירת הרוכשים. גרסת הכניסה מציעה מנוע בהספק 150 כ"ס וסוללה בקיבולת 45 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 330 ק"מ. לגרסת הביניים מנוע בהספק 201 כ"ס וסוללה בקיבולת 58 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 420 ק"מ. הגרסה הבכירה מציעה אף היא מנוע בהספק 201 כ"ס, אך בזכות סוללה בקיבולת 77 קוט"ש מספקת טווח נסיעה מרבי של 550 ק"מ. הדגם נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP וזכה לציון מלא של 5 כוכבים מתוך 5.
פולקסווגן ID.3
פולקסווגן ID.4 שהוצג לפני כחודשיים הוא קרוסאובר משפחתי. עיצוב המרכב וקווי המתאר מתכתבים עם פולקסווגן ID.3 הקטנה יותר וכך גם עיצוב תא הנוסעים. במרכז הקונסולה מסך מרכזי בגודל 10 או 12 אינץ'. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על מסך קטן מאחורי גלגל ההגה אך תומך בתצוגה בטכנולוגיית מציאות רבודה שתוצג אל מול עיני הנהג. הדגם הוצג עם יחידת הנעה חשמלית הכוללת מנוע בהספק 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 77 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 520 ק"מ.
פולקסווגן ID.4
פורד
פורד עשתה בשנה שעברה צעד משמעותי והציגה את הפרשנות שלה לעתיד החשמלי בדגם פורד מוסטנג מאך E. מדובר בקרוסאובר בעיצוב קופה ספורטיבי כשהקשר הבולט בינו לבין פורד מוסטנג הוא עיצוב יחידות התאורה האחוריות. במסגרת ההשקה הציגה פורד מספר פטנטים מקוריים כגון ויתור על ידיות לפתיחת הדלתות ושימוש בלחצנים קטנים שהוטמעו בעיצוב קורות הדלתות, ואפליקציה לפתיחת והנעת הרכב באמצעות זיהוי של הטלפון החכם. בתא הנוסעים בולט מסך מרכזי אנכי בגודל 15.5 אינץ' עם הפעלה קולית באמצעות בינה מלאכותית ועדכוני תוכנה מהאוויר. הרוכשים יוכלו לבחור מבין מגוון יחידות הנעה בהספקים של 255 כ"ס, 280 כ"ס או 335 כ"ס, סוללות בקיבולת 75 קוט"ש או 99 קוט"ש, והנעה אחורית או כפולה. טווח הנסיעה נע בין 450 ל- 600 ק"מ על פי תקן WLTP בהתאם לגרסה. גרסאות חזקות יותר יוצגו במהלך השנה.
פורד מוסטנג מאך E
פורשה
פורשה טייקן החשמלית הושקה בישראל בשנה שעברה עם תצורת קופה 4 דלתות בעיצוב פורשה קלאסי עם חזית נמוכה, גג משתפל לאחור, וזנב רחב עם ספוילר חשמלי. לפורשה טייקן סוללה חשמלית במתח 800V, כפול מהמקובל במרבית הרכבים החשמליים, המאפשרת ביצועים גבוהים מבלי להתחמם באופן משמעותי, וגם טעינה מהירה במיוחד בהספק של 270kW. בנוסף מצוידת הסוללה במערכת קירור במטרה לשמור על טמפרטורה נמוכה המאריכה את חיי הסוללה.
פורשה טייקן
פורשה הציגה לאחרונה גרסת כניסה מוזלת עם מנוע חשמלי יחיד הממוקם מעל הסרן האחורי ומציע הספק של 326 כ"ס, או 408 כ"ס במצב אוברבוסט הזמין למספר שניות. סוללת ליתיום יון בקיבולת 79.2 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 431 ק"מ. מעליה ניצבת גרסה חזקה יותר בהספק 380 כ"ס (476 כ"ס במצב אוברבוסט), עם סוללה בקיבולת 484 ק"מ המספקת טווח נסיעה של 484 ק"מ. שתי הגרסאות מאיצות מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5.4 שניות עד למהירות מרבית של 230 קמ"ש.
בנוסף מוצעות גרסאות עם שני מנועים חשמליים. לגרסת 4S שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 435 כ"ס (530 כ"ס במצב אוברבוסט) וסוללה בקיבולת 79.2 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 407 ק"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.0 שניות בגרסה זו. גרסת פרפורמנס בטרי פלוס מציעה סוללה גדולה יותר בקיבולת 93.4 קוט"ש, והספק של 490 כ"ס (571 במצב אוברבוסט). טווח הנסיעה המרבי עומד על 463 ק"מ בגרסה זו המאיצה אף היא מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.0 שניות.
למרות שבמנועים חשמליים לא קיים מגדש טורבו, זוכים הדגמים הבכירים לתוספת טורבו בשמם כפי שהורגלנו מפורשה באופן מסורתי. לפורשה טייקן טורבו הספק של 625 כ"ס (680 במצב אוברבוסט) וסוללה בקיבולת 93.4 קוט"ש. טווח הנסיעה המרבי עומד על 450 ק"מ בגרסה זו והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות. לפורשה טייקן טורבו S הספק של 761 כ"ס וסוללה בקיבולת 93.4 קוט"ש. טווח הנסיעה המרבי עומד על 412 ק"מ בגרסה זו והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות. טווח המחירים נע בין 655,000 ₪ לגרסת הכניסה ומאמיר עד ל- 1,617,000 ₪ לגרסת טורבו S.
פיאט
במרץ 2020 הוצגה פיאט 500 החדשה, שהובילה את המותג האיטלקי בעשור האחרון והפכה למשפחת דגמים המזוהה ביותר עם המותג. פיאט 500 החדשה שמרה על העיצוב המוכר שהפך מודרני ומציע פרופורציות נאות בזכות גידול קל במימדים. תא הנוסעים מציג מהפיכה של ממש עם צג מגע גדול ומראה נקי ומודרני. פיאט 500 החדשה תשווק במרכב 2 דלתות או קבריולט עם גג בד מתקפל כבעבר. בנוסף תוצע גרסת 3+1 עם דלת צד אחורית בצד ימין הנפתחת בניגוד לכיוון הנסיעה.
פיאט 500
היצע יחידות ההנעה כולו על טהרת החשמל. גרסת הכניסה אקשן מיועדת לשימוש עירוני ומציעה הספק מרבי של 95 כ"ס וסוללה בקיבולת 23.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה עירוני של 240 ק"מ, וטווח נסיעה משולב של 180 ק"מ. לגרסת הביניים פאשן הספק מרבי של 118 כ"ס וסוללה בקיבולת 42 קוט"ש המספקת טווח נסיעה עירוני של 460 ק"מ, וטווח נסיעה משולב של 320 ק"מ. לגרסת הקצה אייקון יחידת הנעה זהה לגרסת פאשן והיא תציע מפרט אבזור עשיר. יחידות ראשונות מהדגם כבר הגיעו לישראל והשיווק צפוי להחל בקרוב.
פיג'ו
לפיג'ו ארסנל חשמלי מרשים שכבר משווק בישראל. מכונית הסופר מיני פיג'ו 208 החדשה הושקה לאחרונה בישראל עם מנועי טורבו בנזין וגם עם יחידת הנעה חשמלית בגרסת e-208 המציעה הספק מרבי של 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 50 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 339 ק"מ. לבחירת הרוכשים גרסה התומכת בטעינה חד פאזית הנמשכת 7.5 שעות, וגרסה התומכת בטעינה תלת פאזית הנמשכת 5 שעות. המחיר ההתחלתי עומד על 152,990 ₪.
פיג'ו e-208
גם רכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 2008 מוצע עם יחידת הנעה חשמלית בהספק זהה העומד על 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 50 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 320 ק"מ. הדגם החשמלי מוצע ברמת אבזור פרימיום במחיר התחלתי של 164,990 ₪. גג זכוכית פנורמי חשמלי מוצע בתוספת של 4,000 ₪.
פיג'ו e-2008
קופרה
המותג האמון על רכבי הספורט של סיאט חשף בקיץ האחרון את קופרה אל בורן, מכונית משפחתית חשמלית ולמעשה גרסת קופרה לפולקסווגן ID.3. העיצוב החיצוני המיקרוואני מציג חזית ספורטיבית עם מכסה מנוע עתיר קימורים ופגוש קדמי אגרסיבי. החישוקים מציגים עיצוב מורכב עם צביעה דו גונית בצבעי שחור ונחושת. טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך היא תציע טווח נסיעה של למעלה מ- 500 ק"מ ונתון תאוצה מעמידה ל- 50 קמ"ש תוך 2.9 שניות. השקת מותג קופרה בישראל כמותג נפרד מסיאט צפויה להתקיים השנה ואז יורחב היצע הדגמים שיציע המותג בארץ.
קופרה אל בורן
קיה
קיה נירו משווק בישראל בגרסה היברידית ובגרסה היברידית נטענת. הגרסה החשמלית הוצגה בשנת 2018 אך לא זכתה לעלות לישראל עקב ביקוש גבוה ביבשת אירופה. העיצוב החיצוני נבדל בגריל קדמי אטום, עיטורים בגוון תכלכל, וחישוקים קלים בעיצוב אווירודינמי. קיה נירו החשמלי מוצע עם שתי יחידות הנעה. גרסת הכניסה מוכרת לנו מיונדאי איוניק ומציעה הספק מרבי של 136 כ"ס וסוללת ליתיום יון בקיבולת 39 קוט"ש המספקת טווח נסיעה משולב מרבי של 289 ק"מ על פי תקן WLTP. לגרסה החזקה הספק מרבי של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 64 קוט"ש המספקת טווח נסיעה משולב של 455 ק"מ וטווח נסיעה עירוני של 615 ק"מ על פי תקן WLTP.
קיה נירו חשמלי
קיה תחשוף השנה דור חדש של קיה נירו . כמו כן צפויה לחשוף היצרנית קרוסאובר חשמלי גדול מהנירו שיחלוק מכלולים עם יונדאי איוניק 5.
רנו
רנו זואי היא אחת המכוניות החשמליות הוותיקות ביותר. היא הושקה בעולם בשנת 2011 ושיווקה החל בשנת 2017. בשנת 2018 היא נבחרה להשתתף בפרוייקט הרכב השיתופי של חברת CAR2GO ועיריית חיפה. כיום מוצעת רנו זואי בישראל בגרסת R110 עם יחידת הנעה חשמלית בהספק 109 כ"ס וסוללה בקיבולת 41 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 306 ק"מ על פי תקן WLTP. מחירה של רנו זואי בישראל עומד על 129,990 ₪.
רנו זואי
בשנה שעברה חשפה רנו מתיחת פנים לרנו טווינגו אשר במסגרתה הוצאו משימוש מנועי הטורבו בנזין והוחלפו ביחידת הנעה חשמלית עם מנוע בהספק 82 כ"ס וסוללה בקיבולת 21.3 קוט"ש המציעה טווח נסיעה עירוני של 250 ק"מ וטווח נסיעה משולב של 180 ק"מ על פי תקן WLTP.
רנו טווינגו
רנו הציגה לאחרונה את רנו קנגו החדש, דור שלישי לרכב המסחרי המוכר. במהלך השנה צפויה לחשוף היצרנית את רנו קנגו עם יחידת הנעה חשמלית. הדור היוצא של רנו קנגו הוצע בגרסה חשמלית אך למרות הצהרות מצד היבואנית, גרסה זו לא שווקה בישראל.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.