ספינת הדגל החשמלית, מרצדס EQS תצויד ביחידות הנעה עם הספק מרבי של עד 523 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 770 ק"מ
לאחר חשיפת תא הנוסעים של מרצדס EQS, חושפת היצרנית טפח נוסף המתייחס ליחידות ההנעה אשר יניעו את ספינת הדגל החשמלית המקבילה למרצדס S קלאס.
מרצדס EQS
מרצדס EQS אמנם אינה החשמלית הראשונה של המותג, אך ראשונה להתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית - EVA, שלא כשאר הדגמים שהוצגו עד כה, מבוססי פלטפורמת הנעה משולבת, התואמת למנוע בעירה ולמנוע חשמלי.
מרצדס EQS
היתרון בפלטפורמה ייעודית מאפשר ניצול מיטבי של חלל הפנים. אורכה של מרצדס EQS עומד על 5,210 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 3,200 מ"מ. הסוללות ממקומות ברצפת המרכב בין הסרנים, והעיצוב החשמלי הטהור מביא למקדם הגרר הנמוך בעולם הרכב העומד על 0.2cd.
מרצדס EQS תוצע בשלב ראשון עם שתי יחידות הנעה הכוללות מנועים מקוררים מסוג PMSM המבטיחים שמירה על יכולת ביצועים תחת עומס, וסוללות בארכיטקטורת כיס אלומיניום מלבני עם מערכת ויסות טמפרטורה.
גרסת הבסיס EQS450 כוללת סוללה בקיבולת 90 קוט"ש ומנוע חשמלי אחורי (הנעה אחורית) עם הספק מרבי של 333 כ"ס ומומנט מרבי של 57.9 קג"מ. צריכת האנרגיה בגרסה זו עומדת על 17.55 קוט"ש לכל 100 ק"מ, וטווח הנסיעה עומד על 562 ק"מ.
הגרסה הבכירה בעת ההשקה תכונה מרצדס EQS580 ותקבל צמד מנועים חשמליים (הנעה כפולה 4MATIC) עם הספק מרבי משולב של 523 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 87.1 קג"מ, וסוללה בקיבולת 107.8 קוט"ש אשר תספק טווח נסיעה מרבי של 770 ק"מ, הארוך ביותר המוצע עד כה ברכב חשמלי. 15 דקות טעינה בעמדת טעינה מהירה DC בהספק 200 קוט"ש יוסיפו לטווח הנסיעה 300 ק"מ. המהירות המרבית מוגבלת ל- 210 קמ"ש.
במרצדס מאמינים שהסוללה תספק ביצועים גבוהים לאורך זמן ומעניקים אחריות ארוכה של 10 שנים או עד 250,000 ק"מ. במסגרת האחריות תוחלף סוללה שקיבולתה תרד מתחת ל- 70% מקיבולת המקור.
מרצדס מצהירה כי ה- EQS תהה המכונית השקטה ביותר שייצרה אי פעם, הודות לבידוד רעשים רב שכנתי עם מערכת סינון רעשים אקטיבית. מערכת הבלימה הרגרנטיבית מופעלת באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה וכוללת ארבע דרגות עצימות בלימה. מערך המתלים כולל מתלי אוויר תקניים ואופציה להיגוי אחורי. חישוקי הגלגלים בעיצוב אווירודינמי בגדלים של 19 עד 22 אינץ'.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.