ספינת הדגל החשמלית, מרצדס EQS נחשפת כחשמלית המתקדמת בעולם, עם תא נוסעים טכנולוגי, טווח נסיעה של עד 770 ק"מ, ושבירת שיאים בתחום האווירודינמיקה והאקוסטיקה
לאחר שלל קדימונים נחשפת מרצדס EQS במלוא תפארתה. ספינת הדגל החשמלית של היצרנית מקוטלגת כגרסה חשמלית מלאה מקבילה למרצדס S קלאס, אך מבוססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית EVA, לראשונה במותג. חזון היצרנית מבשר על מעבר מלא להנעה חשמלית עד לשנת 2039, וכבר בשנת 2030 צפויים חצי מליין דגמי היצרנית להיות חשמליים או מחושמלים (היברידי או PHEV).
מרצדס EQS
מרצדס EQS לא מותירה רושם ראשוני מהפכני ומסתפקת באבולוציה חשמלית למרצדס S קלאס, עם קווים קלאסיים וזורמים, לצד מידות נדיבות. אורכה 5,216 מ"מ, רוחבה 1,926 מ"מ, גובהה 1,512 מ"מ, ואורך בסיס בגלגלים 3,210 מ"מ. הפלטפורמה החשמלית הטהורה, בעלת רצפה שטוחה נטולת מכללי הנעה, מבטיחה מרווח פנימי עדיף אף על זה המוצע במרצדס S קלאס בעלת בסיס גלגלים ארוך (LWB).
מרצדס EQS
העיצוב החיצוני ניחן במקדם הגרר הנמוך בעולם לרכב סדרתי עם 0.2 cd בלבד. צביעה דו גונית מוסיפה ייחודיות מסוימת לעיצוב, כמו גם האלמנטים המאפיינים את דגמי EQ, ביניהם פסי תאורה ארוכים בחזית ומאחור המחברים בין גופי התאורה. תא המטען בנפח ענק של 610 ליטרים, או 1,770 ליטרים עם קיפול המושב האחורי.
מרצדס EQS
מרצדס EQS תוצע בשלב ראשון בשתי גרסאות הנעה עם מנועים מקוררים מסוג PMSM, המבטיחים שמירה על יכולת ביצועים תחת עומסים, וסוללות בארכיטקטורת כיס אלומיניום מלבני, בעלות מערכת ויסות קור וחום.
מרצדס EQS
מרצדס EQS מושקת עם 2 גרסאות בשלב זה. גרסת הבסיס EQS450 כוללת מנוע חשמלי אחורי (הנעה אחורית) עם הספק מרבי של 330 כ"ס, מומנט מרבי של 57.9 קג"מ, תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 6.2 שניות, וטווח נסיעה חשמלי של 562 ק"מ.
מרצדס EQS
הגרסה הבכירה לעת עתה היא מרצדס EQS580 הכוללת צמד מנועים חשמליים (הנעה כפולה 4MATIC) עם הספק מרבי משולב של 523 כ"ס, מומנט מרבי משולב של 87.1 קג"מ, ותאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 4.3 שניות. לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת 107.8 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 770 ק"מ, הארוך ביותר המוצע עד כה ברכב חשמלי. המהירות המרבית מוגבלת ל- 210 קמ"ש בשתי הגרסאות. בהמשך תושק גרסת AMG עם 750 כ"ס, וכן גרסת כניסה חדשה עם סוללה בקיבולת 90 קוט"ש. מכסה המנוע אינו ניתן לפתיחה באופן עצמאי, כך שפתח מילוי נוזל השמשות זמין מבחוץ.
הסוללות נטענות באמצעות מטען פנימי בהספק 11 קילוואט, וכאופציה ניתן להוסיף מטען פנימי בהספק 22 קילוואט. תמיכה בטעינה מהירה בהספק 200 קילוואט מאפשרת הוספת טווח של 300 ק"מ בטעינה של 15 דקות. לסוללות אחריות ל- 70% תפוקה לאורך עשור או לטווח של 250,000 ק"מ. אפליקציית מרצדס תאפשר רישום גלובלי לחצי מיליון תחנות טעינה משלל רשתות אנרגיה ברישום אחד בודד.
תא הנוסעים כולל את פסגת הטכנולוגיות בעולם הרכב וקצרה היריעה מלפרט את כולן. העיקריות והמעניינות מונות שלושה מסכי OLED. אל מול הנהג והנוסע צגים בגודל 12.3 אינץ', וצג בגודל 17.7 אינץ' במרכז. נוסף אליהם נמצא את מערכת התצוגה העילית המוכרת ממרצדס S קלאס המכווינה באלמנטים של מציאות רבודה. כמובן שמערכת ה- MBUX כוללת את גרסתה האחרונה התומכת ב- 27 שפות (עדיין ללא עברית), ובעדכוני OTA (באמצעות אינטרנט אלחוטי או סלולרי) לאורך כל חיי הרכב.
מרצדס EQS
נוסעי המושב האחורי לא יחושו מקופחים ביחס לאלו בקדמתם. לרשותם מסכי מגע המאפשרים שליטה אינדיבידואלית על המושב, בקרת האקלים, מערכת השמע, התאורה וההצללה. בין 350 החיישנים הפזורים סביב המרכב ובתא הנוסעים, כלולים חיישני חישה אשר נועדו לקלוט הסתת מבט של נוסע לעבר נקודה חשוכה בתא הנוסעים ולהאירה. בהתאם למגמה החשמלית הירוקה, ריפודי "העור" הינם סינטטיים, ללא כל אופציה לעור חיות. מערכת השמע הסטנדרטית הכוללת 15 רמקולים יודעת גם לנגן צליל מנוע V8 אטמוספרי לחובבי הז'אנר.
מרצדס EQS
אבזור הבטיחות כולל את כל המוכר בענף, לרבות מערכת נהיגה אוטונומית מבוססת לידר (רדאר לייזר), אשר יאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 3 וחניה אוטונומית מלאה ברמה 4 החל מהשנה הבאה, בהתאם לרגולציה במדינת היעד.
ההישג האווירודינמי, לצד היתרונות המובנים בהנעה חשמלית, מערכת לנטרול רעשים אקטיבית, והשקעתה של מרצדס בחומרי בידוד, ובפרט למנועים, מבטיחים לדברי מרצדס את תא הנוסעים השקט אותו ייצרה אי פעם. את הנוחות העילאית משלים מערך מתלי אוויר והיגוי אחורי של 4.5 מעלות כסטנדרט, או 10 מעלות כאופציה. חישוקי הגלגלים בגדלים של 19-22 אינץ' עם עיצוב אווירודינמי. כאופציה ניתן להוסיף דלתות עם פתיחה וסגירה חשמליות באמצעות מחוות ידיים. בדומה למרצדס S קלאס, גם כאן גופי התאורה כוללים 1.3 מיליון פיקסלים אדפטיביים עם עצימות תאורה וכיוון משתנים בהתאם לתנאי הדרך.
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל מסר כי: "מרצדס EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חווית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה. בסקירה שפרסם השבוע דויטשה בנק ציינו האנליסטים של הבנק כי השקת ה – EQS הינה גיים צ'נגר שיציג את הרף החדש של עולם הרכב החשמלי".
מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס EQS החדשה 2021 תגיע לישראל במחצית השנייה של השנה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.