רכב הפנאי הבכיר של מותג היוקרה הצרפתי צירף להיצע גרסה היברידית נטענת חדשה. יצאנו לבדוק האם תוספת המחיר מוצדקת
מותג היוקרה הצרפתי DS מבית סיטרואן הוא מותג צעיר יחסית במונחי עולם הרכב. הוא נולד לפני כעשור כגרסה מעוצבת לסיטרואן C3, בהמשך זכה לסמל ייחודי ומיתוג נפרד, אך בשנת 2017 חישב מסלול מחדש. החזון והיעדים האסטרטגיים עודכנו והפעם נראה כי בתכנון רכבי DS ננקטים הצעדים הנכונים למיצוב המותג בשוק האירופאי.
| DS 7 קרוסבק 1.6 טורבו E-TENSE GRAND CHIC אופרה | |
|---|---|
| יתרונות | אבזור נוחות ובטיחות, עידון, ייחודיות ושיק, זול ביחס למתחרים |
| חסרונות | הנדסת אנוש, תחושת כבדות, התנהגות כביש, יקר ביחס לגרסאות הדיזל והבנזין |
DS7 קרוסבק E-TENSE
לידתו המחודשת של המותג החלה בהצגת רכב הפנאי DS7 קרוסבק, שמעבר לעיצוב והאווירה הייחודיים, הציג יכולת גבוהה ותג מחיר אטרקטיבי. בהמשך הגיע אחיו DS3 קרוסבק - רכב פנאי קטן יותר אך מעוצב לא פחות. אחרי שהשיגה דריסת רגל בקטגוריות הלוהטות ביותר בעולם הפרימיום, מצטיידת DS בגרסאות הנעה אלטרנטיביות, כצו השעה בעולם הרכב. לאחרונה זכה DS7 קרוסבק ליחידת הנעה היברידית נטענת PHEV והיא הסיבה למבחן הדרכים.
עיצוב ונוחות
DS7 קרוסבק מציג עיצוב דרמטי. בחזית גריל דומיננטי עם סמל ענקי ומסגרת כרום עבה, פנסי לד מרשימים עם תאורה מסתגלת ועוקבת פניה, ותאורת יום שנראית כמו שובל של טיפות בקצות הפגוש. קו המותניים בולט בעיקר מאחורי הגלגל הקדמי, ושוב מאחורי הדלת האחורית, ומקבל חיזוק ממשטח קעור בתחתית הדלתות. יחד הם מצליחים ליצור רושם מעט יותר אתלטי ופחות כבד. חישוקי הגלגלים בצביעה דו גונית בשחור וכרום משלימים את הרושם היוקרתי יחד עם מסגרת כרום עבה סביב חלונות הצד ופסי גגון כסופים.
DS7 קרוסבק E-TENSE
הזנב הוא ללא ספק החלק הנאה ביותר ברכב. יחידות התאורה מציגות גרפיקה פנימית עשירה ותלת מימדית עם גאומטריית מעוינים, והן עטופות במסגרת כרום עבה. דלת תא המטען משתפלת בעדינות כלפי מטה עד שהיא פוגשת בפגוש מסיבי עם מחזירי אור מלבניים בולטים. בתחתית הפגוש צמד יציאות מפלט ובקצה משטח דמוי דיפיוזר. לא מעט מבטים סקרנים ננעצו ברכב במהלך המבחן. דגמי DS נדירים על הכביש והדבר בהחלט מוסיף לתחושת הייחודיות.
DS7 קרוסבק E-TENSE
מידותיו החיצוניות של DS7 קרוסבק ממקמות אותו בין רכבי פנאי קומפקטיים דוגמת אאודי Q3 לבין הקבוצה שמעל הכוללת דגמים כגון אאודי Q5. אורכו 4,595 מ"מ, רוחבו 1,895 מ"מ, גובהו 1,631 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,738 מ"מ.
פתיחת הדלת חושפת תא נוסעים בעיצוב מקורי. ברכב המבחן משלב התא צבעי חום-קאמל ושחור שהוסיפו לרושם. קווי העיצוב של הדשבורד נמתחים אל דיפוני הדלתות ועוטפים את הנהג והנוסע מלפנים. בראש הקונסולה שעון BRM עם תאורה ייחודית, הנשלף החוצה באופן חשמלי לאחר ההתנעה. המסך המרכזי הטרפזי בעל נוכחות, ותחתיו פקדי מגע עם קיצורי דרך לפונקציות שכיחות. הקונסולה בין המושבים הקדמיים רחבה ומוגבהת. היא מאכלסת בורר הילוכים בצורת ג'ויסטיק ופקדים מעוצבים לפתיחת החלונות ולשליטה בפונקציות מרכזיות. גלגל ההגה מחופה עור וכך גם טבורו, דרכו מביטים בלוח מחוונים דיגיטלי מעוצב עם שפע תצוגות ואנימציות. תאורת אווירה מעוצבת משולבת בדיפון הדלתות אבל לא באמת מאירה את תא הנוסעים ויוצרת אפקט שולי למדי.
DS7 קרוסבק E-TENSE
המפגש הראשוני עם תא הנוסעים מייצר רושם חיובי. העור איכותי, התפירה הדוקה ואחידה, ואיכות ההרכבה טובה. במבט אל אזורים מוצנעים, בדפנות הקונסולה או בחלק התחתון של דיפון הדלתות למשל, פוגשים פלסטיקה איכותית פחות עם קצוות לא מהוקצעים. בנוסף ניתן לפגוש פקדים ומתגים שמופיעים גם בדגמי אופל, סיטרואן, ופיג'ו העממיים שעולים שליש ממחירו של DS7 קרוסבק.
הנדסת האנוש עשויה להיות מאתגרת. השליטה במערכת המיזוג מתבצעת באמצעות המסך המרכזי באופן שאינו מספיק נגיש ואינטואיטיבי. האנימציות בלוח המחוונים איטיות ועשויות לייגע, וכך גם החיפוש אחר מידע המוצג לעיתים לזמן קצר בלבד ונעלם. מיקום פקדים לא שגרתי, דוגמת מתגי פתיחת החלונות ומנוף בקרת השיוט הנסתר, עשויים לבלבל נהגים מזדמנים. תא הנוסעים לא שופע פתרונות אחסון אך התא שלפני תיבת ההילוכים מציע שפע מקום וגם כיסוי, ותא האחסון מתחת למשענת היד ענקי וגם מקורר.
DS7 קרוסבק E-TENSE
הכניסה פנימה נוחה בזכות מפתח רחב וגבוה ומפתן דלתות נמוך. תנוחת הישיבה גבוהה ומאפשרת להתמקם בקלות אך היינו שמחים לכוונון חשמלי לגלגל ההגה עם תנועה רבה יותר לכיוון הנהג. המושבים נהדרים. מעבר לעיצוב המרשים עם סכימת התפירה הייחודית, הם משלבים בין רכות מפנקת לתמיכה, ומרופדים בעור איכותי ונעים. המושבים הקדמיים מציעים חימום, אוורור, וגם עיסוי במגוון תוכניות. מושב הנהג נע לאחור בעת כיבוי הרכב בכדי להקל על היציאה.
גם המושב האחורי מצוין. מסעד הגב מתכוונן חשמלית, והמושב יספיק עבור שני בוגרים וילד במרכז במרווח הולם. הרצפה שטוחה והמרווח טוב בכל הממדים. הנוסעים מאחור יהנו בין היתר מבקרת אקלים עם שליטה נפרדת ושני שקעי טעינה.
DS7 קרוסבק E-TENSE
תא המטען נפתח באופן חשמלי, גם באמצעות חיישן זיהוי בפגוש, אך החיישן לא תמיד זיהה את תנועת הרגל. תא המטען מציע מבנה רבוע ושימושי עם גובה טוב ושפת טעינה רחבה. נפח תא המטען לא נפגע מהתקנת הסוללה והוא עומד על 555 ליטרים, אך הגלגל החלופי נעדר ובמקומו ערכה לתיקון תקרים. לתא המטען רצפה כפולה היוצרת משטח טעינה כמעט שטוח לאחר קיפול המושבים המתבצע במשיכת מנוף מתא המטען.
הראות לפנים והצידה ממושב הנהג טובה, אך הראות לאחור פחות מוצלחת. הרכב מצויד במערכת מצלמות היקפיות אך התצוגה לא תמיד ברורה מספיק וקשה לסמוך עליה, וטוב שיש גם חיישני חניה היקפיים. המראה המרכזית ומראות הצד מציעות כיסוי הולם ועמעום אוטומטי למניעת סנוור. הרכב עשוי להרגיש מעט מגושם בתמרון עירוני ולוקח קצת זמן להתרגל לפרופורציות. רדיוס סיבוב קטן של 5,225 מ"מ מאפשר לסיים תמרונים צפופים במינימום נסיעות קדימה ואחורה. בחשיכה ניתן להיעזר במערכת ייחודית לראיית לילה המקרינה צילום וידאו אל לוח המחוונים הדיגיטלי. המצלמה מזהה הולכי רגל, רוכבי אופניים ובעליי חיים, ומקיפה אותם במסגרת אדומה על מנת להתריע בפני הנהג.
DS7 קרוסבק E-TENSE
DS 7 E-TENSE כבד ב- 300 ק"ג מגרסת הדיזל וב- 400 ק"ג מגרסת הבנזין. זו תוספת משקל לא מבוטלת המציבה את משקלו הכולל על 1,900 ק"ג לא כולל נוסעים ומטען. תוספת משקל כה משמעותית מחייבת כיול חדש למתלים המשפיע על נוחות הנסיעה. הרכב מצויד בבולמים אדפטיביים הנשלטים על ידי מערכת לבחירת מצבי נהיגה. במצב קומפורט התקשו המתלים לתמוך במרכב הכבד אשר קיפץ והתנדנד באי נוחות. מצב הייבריד משפר מעט את המצב אך ריסון הולם באמת יתקבל רק במצב ספורט, אך חבל שהוא גם מעביר את המנוע ותיבת ההילוכים למצב קרבי מדי, ואין מצב המאפשר התאמה אישית של התכונות לכל אלמנט בנפרד, למשל מתלים במצב ספורט ותיבת הילוכים במצב נוחות.
DS7 קרוסבק E-TENSE
מעבר מעל פסי האטה גסים גרר חריקה מהמתלים. בכבישים מפותלים נרשמו זוויות גלגול מוחשיות והעברות משקל גסות שגרמו לנו להוריד את הקצב. בשורה התחתונה עדיין מדובר ברכב נוח למדי, אך גרסת הדיזל עם המתלים הפשוטים שבחנו בעבר, עשתה עבודה טובה יותר. בידוד הרעשים מצויין, אך על רקע השקט הכללי, בעיקר כשמנוע הבנזין אינו פועל, בלטו רעשי הצמיגים.
ביצועים
יחידת ההנעה היא הסיבה לשמה התכנסנו. מתחת למכסה המנוע של DS 7 E-TENSE שוכנת יחידת הנעה היברידית נטענת המורכבת ממנוע טורבו בנזין בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, שני מנועים חשמליים ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. המנוע החשמלי הקדמי עם הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, והאחורי עם הספק מרבי של 113 כ"ס ומומנט מרבי של 16.9 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 300 כ"ס והמומנט המרבי המשולב על 53.0 קג"מ. המנוע החשמלי הממוקם על הציר האחורי יוצר למעשה מערכת הנעה כפולה. על פי נתוני היצרן, תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות אך במבחן שלנו מדדנו 7.2 שניות. המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. בנסיעה על טהרת החשמל מוגבלת המהירות המרבית ל- 135 קמ"ש.
DS7 קרוסבק E-TENSE
ההתנעה שקטה לחלוטין וברירת המחדל היא נסיעה חשמלית עד לריקון הסוללה. הנהג יכול לבחור בין מצב חשמלי למצב היברידי כדי להשתמש באנרגיה החשמלית בנסיעה עירונית למשל. למרות המשקל הכבד לא הורגש מחסור בכוח בשום שלב, והביצועים וזמינות הכוח מרשימים בהחלט. על רקע העידון החשמלי בולטת התנעה מעט רועשת וגסה של מנוע הבנזין, וכן צליל מעט צורם תחת מאמץ. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב מרבית הזמן, אך לעיתים מורגשת חבטה במעבר בין הילוך ראשון לשני, בעיקר בעומסי תנועה או בתנאים עירוניים.
המשקל הגבוה והתחושה הכבדה לא מעודדים נהיגה ספורטיבית. בכניסה לעיקול נראה כאילו הרכב מצליח להתמודד עם המשקל, אך תת היגוי מגיע מהר ובניסיון למתן אותו מורגשות תנודות מרכב גסות. רמת האחיזה גבוהה אך ניכר כי הרכב מעדיף שינהגו בו ברוגע ובנינוחות גם בכבישים מפותלים. ההיגוי קליל ונטול תקשורת לחלוטין. בחלק גדול מהזמן הרגשנו צורך מתמיד בתיקוני היגוי קטנים שמערערים את שלוות הנהג. מערכת הבלימה הרגנרטיבית המסייעת בטעינת הסוללה ויוצרת תחושת בלימה לא אחידה. עם התקרבות לעצירה נכנסים לפעולה הבלמים באופן לא לינארי המחייב לחיצה נחושה יותר על דוושת הבלם.
צריכת דלק
ל- DS 7 E-TENSE סוללת ליתיום-יון בקיבולת 13.2 קוט"ש המאפשרת על פי נתוני היצרן טווח נסיעה חשמלי של עד 62 ק"מ. אנחנו הצלחנו לגמוע 45 ק"מ על חשמל בנסיעה רגועה ובין עירונית ברובה. טעינת הסוללה אורכת 6 שעות בעמדת טעינה ביתית או פחות משעתיים בעמדת טעינה מהירה. עמדה זו תטעין את הסוללה ל- 80% מהקיבולת המרבית תוך פחות מחצי שעה.
DS7 קרוסבק E-TENSE
במצב היברידי הושגה צריכת דלק מעט מאכזבת שעמדה על 10.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת שרובה בין עירונית בתנאים נינוחים. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 440 ק"מ ללא שימוש בטווח הנסיעה החשמלי. הרכב מתברג בקבוצת זיהום 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
DS הוא מותג צעיר יחסית וגם מותג נישתי, כך שקשה לקבל לגביו נתונים מסקרי שביעות רצון. אם להסתמך על מותגי האם פיג'ו וסיטרואן, מוניטין האמינות אינו מושלם. בסקר המודד את כמות התקלות לכל 100 מכוניות שנערך בשנת 2019 בגרמניה הגיעה פיג'ו למקום ה- 15, וסיטרואן למקום ה- 18 מתוך 22 יצרנים עם כמות תקלות גבוהה מהממוצע. עם זאת, תדמיתם של המותגים הצרפתיים משתפרת באופן עקבי בישראל בזכות דור הדגמים האחרון, ובמיוחד פיג'ו 3008 שהפך לסיפור הצלחה בישראל.
DS7 קרוסבק E-TENSE
DS 7 E-TENSE משווק עם אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. לסוללה אחריות לשמונה שנים או עד 160,000 ק"מ.
בטיחות
ארגון Euro NCAP בחן את DS 7 בשנת 2017 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.
DS7 קרוסבק E-TENSE
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית עד למהירות 140 קמ"ש, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית בלימה מלאה וזינוק מחדש, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה בעת שימוש בבקרת השיוט, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, מערכת לניטור עירנות הנהג, ופנסי לד עם שליטה אוטומטית בעוצמת התאורה.
ברכב המבחן ברמת האבזור GRAND CHIC אופרה מותקנים גם מערכת מצלמות היקפיות, פנסי לד מטריקס מסתגלים, מצלמת דרך קדמית עם תיעוד אוטומטי בעת פגיעה, מערכת התרעת עייפות נהג מבוססת מצלמה, ומערכת לראיית לילה עם זיהוי והתרעה מפני הולכי רגל, כלים דו גלגליים, ובעלי חיים. אבזור הבטיחות מזכה את הרכב בציון בטיחות של 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה.
תמורה למחיר
DS 7 קרוסבק E-TENSE מוצע בשתי רמות אבזור. גרסת SO CHIC מוצעת במחיר 299,900 ₪ וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות למושב הנהג, מפתח חכם, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם חיישן זיהוי, מתלים אדפטיביים עם מצלמה הסורקת את תוואי הכביש ומכינה אותם לטיפול בשיבושים, מראה מרכזית ומראות צד עם עמעום אוטומטי, תאורת גישה מעוצבת במראות הצד, שמשות אחוריות כהות, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. גרסה זו מגיעה בשילוב חבילת עיצוב פרפורמנס ליין הכוללת עיטורים חיצוניים בגימור שחור מט, דשבורד והגה בחיפוי אלקנטרה, וכן ריפודי עור בשילוב אלקנטרה.
רמת האבזור GRAND CHIC בשילוב חבילת עיצוב פרפורמנס ליין מוצעת במחיר 324,900 ₪ וכוללת בנוסף מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', חימום למושבים הקדמיים, כוונון חשמלי למסעד הגב במושב האחורי, שעון BRM בקונסולה המרכזית, ותאורת גישה בידיות הדלתות.
רמת האבזור GRAND CHIC בשילוב חבילת העיצוב אופרה מוצעת במחיר 344,900 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית FOCAL, ריפודי עור נאפה עם סכימת תפירה ייחודית, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, חימום לשמשה הקדמית, ועיטורים חיצוניים בגימור כרום.
בניגוד לדגמים מקבילים של יצרני היוקרה המבוססים, גרסאות הפלאג-אין הייבריד של DS 7 לא נושאות בשורה בשורת המחיר. דגמי הבנזין והדיזל בגרסת הכניסה מוצעים במחיר 249,900 ₪, ואילו גרסת הדיזל הבכירה בגימור GRAND CHIC אופרה מוצעת תמורת 304,990 ₪. מדובר בפער של 40,000-50,000 ₪ עבור טווח נסיעה חשמלי צנוע למדי.
DS 7 היה ונותר אחד מרכבי הפנאי היחודיים שניתן לרכוש כיום בישראל. המותג שעדיין נדיר, והעיצוב הנאה והעשיר הופכים את הרכב לנושא שיחה בכל מקום אליו הוא מגיע. מתחת לעיצוב המקורי והתדמית האקסלוסיבית, מציג DS 7 יכולות מרשימות, חווית נסיעה ברמה גבוהה, וחווית שימוש מקורית ומחניפה. הוא יתאים לרוכשים המעוניינים להתפנק ולא מפחדים "להיתפס" ברכב ממותג שאינו מוכר.
היתרונות של הגרסה ההיברידית הנטענת מתבטאים בתדמית ירוקה ופליטת מזהמים נמוכה בעת שימוש במצב החשמלי, אך ישנם גם חסרונות, ביניהם פגיעה בנוחות הנסיעה ובהתנהגות הכביש. ביחס למתחרים עם יחידת הנעה PHEV מציג DS 7 E-TENSE יתרון משמעותי בשורת המחיר, אולם בגלל המחיר האטרקטיבי של DS 7 קרוסבק בגרסאות ההנעה הקונבנציונליות ונוחות הנסיעה העדיפה שלהן, הן מהוות בחירה מוצלחת יותר.
| DS 7 קרוסבק 1.6 טורבו E-TENSE GRAND CHIC אופרה | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק + שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 300/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 53.0/3,000 (סל"ד/קג"מ) |
| סוג סוללה | ליתיום-יון |
| קיבולת סוללה | 13.2 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,595 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,895 מ"מ |
| גובה כללי | 1,631 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,738 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| נפח תא מטען |
555 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,900 ק"ג |
| מהירות מרבית | 240 קמ"ש |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 62 ק"מ |
| טווח נסיעה חשמלי (מבחן) | 45 ק"מ |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 76.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2(מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
344,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.