יונדאי טוסון 2021 במבחן דרכים

יונדאי טוסון 2021 החדש מבטיח לשמר את הצלחת קודמו באמצעות עיצוב בולט, מפרט עשיר, תא נוסעים מודרני, ומחירים המשקפים התייקרות התואמת את כלל השוק

תגיות: , , ,

יונדאי טוסון החדש, אשר הושק בעולם בדורו הרביעי אשתקד והגיע כעת לישראל, נכנס אל הנעלים הענקיות של קודמו אשר כיכב בצמרת טבלת המסירות המקומית, כשהוא ואחיו קיה ספורטאז' מכתיבים את הטון בסגמנט ומותירים שאריות למתחרים. מעמד זה התערער בשנה האחרונה בשל סימני הגיל שניכרו בו מול מתחרים חדשים ומודרניים, וכן בשל התייקרות רוחבית שנבעה בין היתר מגניזתה של גרסת כניסה רזת מפרט שנמכרה במחיר דומה למשפחתית.

מבחן דרכים יונדאי טוסון

יונדאי טוסון לוקצ'ורי 1.6 ליטרים טורבו
יתרונות עיצוב, אבזור, שימושיות, הנדסת אנוש, ביצועים
חסרונות צריכת דלק, נוחות עירונית

יונדאי טוסון החדשה 20201יונדאי טוסון החדשה 2021

יונדאי טוסון החדש 2021 מגיע אל השוק המקומי בתזמון מושלם של רנסנס מסירות שופע אחרי שנת קורונה קודרת, דרישת לקוחות לדגם חדש ורענן, ותקופת חסד אשר תקנה לו בלעדיות קוריאנית עד להגעת קיה ספורטאז' החדש. הדגם החדש מבטיח לשחזר את הצלחת קודמו, כאשר באמתחתו עיצוב בולט, מבחר גרסאות לבחירה, ותא נוסעים מודרני ופרקטי. יצאנו לבחון את השחקן המבטיח בגרסת לוקצ'ורי עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים שמחירו 181,900 ₪.

עיצוב ונוחות

עיצובו של יונדאי טוסון מהווה את הקלף החזק בשרוולו וללא ספק אמון על כך שאף צופה לא יישאר אדיש למראהו, לכל הפחות עד שיהפוך למראה נפוץ במחוזותינו. החזית בולטת בזכות שבכה תלת ממדית עצומה המשלבת תאורת יום דרמטית. הצדודית המפוסלת מציגה קימורים חדים ואגרסיביים עם קשתות גלגלים מושחרות ומעוצבות. מאחור צמד גופי תאורה מפוצלים ומחוברים בפס תאורה כצו האופנה העכשווי. המקוריות ממשיכה עם סמל המותג המוטבע בתוך השמשה האחורית במקום בו צפוי למצוא את ציר המגב האחורי, שכעת מוכמן מתחת לספוילר העליון. התוצאה הסופית מסדרת נוכחות בולטת על הכביש - תכונה חשובה ללקוחות רבים בסגמנט. יונאי טוסון החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה ורושם גידול קל במידות ביחס לדגם הפורש. אורכו הכללי צמח ב- 20 מ"מ לכדי 4,500 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 10 מ"מ לכדי 2,680 מ"מ.

יונדאי טוסון החדשה 2021 - מבט אחורייונדאי טוסון החדשה - מבט אחורי

בניגוד לעיצוב החיצוני המוחצן, תא הנוסעים מעוצב בקווים נקיים ועוטפים. האווירה הנעימה מתקבלת באמצעות לוח מחוונים דיגיטלי נטול סוכך בגודל 10.25 אינץ' (בגרסאות הטורבו), גלגל הגה חדש המדמה הגה מטוס, פתחי מיזוג צרים המתמזגים בחלק העליון של הדשבורד, ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' המציגה ממשק גרפי מודרני. הקונסולה בין הנהג לנוסע מוגבהת ביחס לסטנדרט וכוללת משענת יד, מחזיקי כוסות, ופקד הילוכים אלקטרוני המחליף את הבורר המסורתי לטובת עיצוב נקי ושימושי יותר.

מערכת בקרת האקלים מתופעלת באמצעות מתגי מגע, ולראשונה ביונדאי כוללת טכנולוגיית Multi-Air Mode המאפשרת פיזור אוויר אחיד ומהיר בתא הנוסעים. הטכנולוגיה מתבססת על פיזור חריצי אוורור נוספים בתא הנוסעים, אשר יחד עם פעולת מפוח עדינה מווסתים את הטמפרטורה בנינוחות ובשקט יחסי, ללא צורך בפרצי אוורור חזקים. שילוב צבעי הבז' והשחור ברכב המבחן יחד עם הגג הפנורמי תרמו לתחושה אוורירית.

יונדאי טוסון 2021 - חווית נהיגה משודרגת במיוחדיונדאי טוסון 2021 - חווית נהיגה משודרגת במיוחד

איכות החומרים אינה מאכזבת אך אינה מתעלה. בחלקים העליונים ניתן למצוא חומרי דיפון רכים ונעימים למגע המותירים תחושה איכותית, אך ריפוד המושבים, דיפון הדלתות והדשבורד, וידיות פתיחת הדלתות מותירים תחושה זולה במעט. איכות ההרכבה ראויה בהחלט. הנדסת האנוש טובה מאוד וכמעט נטולת פגמים. ראויים לציון פתחי האוורור הגבוהים, מיקום לוח המחוונים הנראה במלואו דרך גלגל ההגה בכל גובה, וכן מצלמת רוורס אשר מאפשרת בצורה ייחודית הזרמת וידאו בכל מהירות נסיעה. פקדי ההילוכים זקוקים לחיווי בולט יותר באשר לכיוון הנסיעה הנבחר, ומערכת המולטימדיה המציעה ממשק יעיל ואינטואיטיבי, זקוקה לליטוש גרפי לטעמי.

המושבים הקדמיים רחבים ומציעים נוחות ראויה לצד תמיכת צד סבירה. הכיוונונים ידניים ואינם כוללים אפשרות להקשחת תמיכת הגב התחתון, אך גם כך לא חשנו עייפות בתום נהיגה ארוכת שעות. תנוחת הנהיגה שולטת וללא ספק מקנה את הגובה האהוב על עדת חובבי הקרוסאוברים. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה, וכושר התמרון סביר כמצופה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי.

יונדאי טוסון החדשה 2021 מושב הנהגיונדאי טוסון החדשה 2021 מושב הנהג

מרווח הפנים מעולה וראוי לרכב משפחתי עיקרי. אמנם הסנטימטר הבודד שנוסף לבסיס הגלגלים לא מביא בשורה שוברת שיאים, אך מרווח הברכיים מאחור נדיב בהחלט לצמד בוגרים. בנוסף ניתן לכוון את זווית משענת הגב במושב האחורי באמצעות ידית כוונון. ניתן אף להסיע 3 נוסעים בוגרים בנוחות יחסית הודות לרצפה כמעט שטוחה מאחור. נוסעי המושב האחורי ייהנו גם מאזור בקרת אקלים נפרד עם פתחי אוורור ייעודיים, חלונות כהים, ושקע USB לטעינת הסמארטפון.

פתרונות האחסון מונים תא עמוק מתחת למשענת היד המרכזית, משטח טעינה אלחוטי עם תא בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות מואר, וכיסי אחסון בכל הדלתות. תא המטען בנפח 515 ליטרים מציע סף הטענה מעט גבוה, רצפה דו מפלסית, ושקע 12V. קיפול המושבים האחוריים מתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצידיו וחושף נפח של 1,694 ליטרים ומשטח שאינו מפולס עם המושבים. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני.

יונדאי טוסון החדשה 2021 - מושב אחורייונדאי טוסון החדשה 2021 - מושב אחורי

נוחות הנסיעה בעיר אינה מרהיבה. חרף מתלה אחורי רב חיבורי אשר שודרג בדור הנוכחי, כיול בולמים קשיח מתקשה לסנן שברים ופסי האטה במהירות נמוכה, וכך מוצאים עצמם נוסעי הרכב מטולטלים יותר מהצפוי. מחוץ לעיר, היכן שהמהירות עולה ואיתה בהתאמה גם איכות האספלט, מתקבלת נוחות נסיעה טובה ומרוסנת. בכביש המהיר הנוחות כבר טובה בהחלט, עם כושר ריסון מעולה של גלי אספלט. בידוד הרעשים ממוצע ביחס לסגמנט. ירידה לשבילים מדגישה את כיול הבולמים הקשיח, כך שבורות ואבנים מצליחים להוציא את המרכב משלוותו. מרווח גחון סביר בגובה 170 מ"מ, מקנה יתרון עבירות קל ביחס למשפחתית סטנדרטית, אך לא הרבה מעבר לכך.

ביצועים

פרט לגרסת הכניסה הכוללת מנוע בנזין בנפח 1,999 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס, מצוידות כל שאר הגרסאות, לרבות רכב המבחן, במנוע טורבו בנזין בנפח 1,598 סמ"ק מסדרת סמארט סטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 27 קג"מ בטווח 1,500-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות בגרסה זו.

יחידת הנעה זו מציעה ביצועים טובים, המיישרים קו עם המתחרים הישירים ומספקים כוח זמין בכל תנאי הדרך. פעולת התיבה רהוטה וחלקה ברוב המקרים, אם כי זחילה איטית בפקקים, או עומס בנהיגה דינמית, עלולים להפיק ממנה העברות הילוכים מורגשות יתר על המידה. בורר ההילוכים הכולל מצב אקו, קומפורט וספורט, משפיע בעיקר על חיווי לוח המחוונים וצובע אותו בגרפיקה תואמת. מעבר לכך, תגובות הדוושה ומשקל ההגה מתקשחים או מתרככים מעט בהתאם.

יונדאי טוסון החדשה 2021 - גריל קדמי משודרגיונדאי טוסוןהחדשה 2021 - גריל קדמי משודרג

כדגם המיועד לשיווק באירופה, היצרנית מבטיחה כי בפיתוחו הושם דגש על שילוב בין נוחות נסיעה גבוהה ליכולת דינמית ספורטיבית. מערכת המתלים כוללת תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי חדש מאחור המשלבים בולמי זעזועים בעלי טכנולוגיית שסתומים חדשה. מערכת היגוי חדשה בעלת מנגנון תגבור חשמלי המותקן ישירות על מסרק ההגה, מאפשרת לטענת החברה תגובות מיידיות ותחושת היגוי טבעית. בפועל כיול המתלים הקשיח אכן תורם לזוויות גלגול קטנות יחסית, והמתלה האחורי הרב חיבורי שומר על אחיזה מלאה בפניות חדות. אמנם לא מדובר במכונת נהיגה אך התנהגות הכביש תאתגר את פיג'ו 3008 המהווה את אמת המידה בסגמנט. ההיגוי החשמלי החדש אכן מדויק ומציע משקל מלאכותי נכון יותר ביחס לדגם היוצא, במיוחד במצב ספורט, אך כאן לא תמצאו מתחרה להגה הצרפתי המדופלם. מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה עשויים אלומיניום איכותי ומאפשרים למצות את מלוא פוטנציאל הביצועים בנהיגה דינמית. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק

יחידת ההנעה הוותיקה אינה מתוגברת במערכת היברידית קלה או בטכנולוגיה חדישה התורמת לחיסכון באנרגיה. כתוצאה מכך רשם יונדאי טוסון צריכת דלק ממוצעת של 9.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת STOP&START פועלת, בעוד היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 14.1 ק"מ לליטר. מדובר בנתון שאינו מבריק ביחס למתחרים בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 54 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי יונדאי נחשבת טובה. בדירוג האמינות השנתי של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 ירדה יונדאי במקום אחד מהחמישי לשישי כשהיא מחליפה מקומות עם מותג היוקרה ג'נסיס אשר בבעלותה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בשנת 2019 בארצות הברית הגיעה יונדאי למקום התשיעי מתוך 31 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 22 יצרניות.

יונדאי טוסון החדשה 2021יונדאי טוסון החדשה 2021

יונדאי טוסון משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים טרם נמסרו מכלמוביל היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 6,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,650 ₪.

בטיחות

יונדאי טוסון 2021 החדש טרם נבחן על ידי ארגון הבטיחות Euro NCAP. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 7 כריות אוויר ביניהן אחת בין הנהג לנוסע מלפנים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, שמירה אקטיבית על מרכוז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, התרעה על עייפות נהג, מניעת פתיחת דלת בעת מעבר רכב חוצה במקביל (מלבד גרסת פנורמיק), מגביל מהירות המסונכרן עם תמרורי הגבלת מהירות, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואורות גבוהים אוטומטיים. גרסאות לוקצ'ורי ועילית מוסיפות בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים.

מבחר מערכות הבטיחות מציגות פעולה יעילה אך היסטרית, עם שלל התרעות ורגישות יתרה לכל סטיה קלילה מהנתיב או חשש למעבר נתיב בעת הימצאות רכב בשטח מת.

תמורה למחיר

יונדאי טוסון ברמת אבזור פרימיום הבסיסית הזמינה עם מנוע 2.0 ליטרים בלבד, יעבור לבעלותכם תמורת 159,900 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Apple Carplay ו- Android Auto, שני שקעי USB בקונסולה המרכזית ו- 2 שקעי USB עבור נוסעי המושב האחורי, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, תאורת אווירה משתנה ב- 64 גוונים, חיישן אורות, חיישן גשם, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, התנעת הרכב מרחוק באמצעות השלט, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי עם פונקצייתAuto Hold , משענות גב מתכווננות בספסל האחורי, בורר מצבי נהיגה, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות, וחישוקי 17 אינץ'.

גרסת פרסטיז' עולה 169,900 ₪ ומוסיפה לרשימה גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ', ומערכת עצור וסע.

גרסת פנורמיק עולה 176,900 ₪ ומוסיפה לרשימה גג שמש פנורמי ותאורות LED פנימית.

גרסת לוקצ'ורי הנבחנת עולה 181,900 ₪ וכוללת בנוסף מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, בורר הילוכים אלקטרוני המאפשר בחירת הילוך בלחיצת כפתור, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת עילית הבכירה עולה 191,900 ₪ וכוללת גם חימום מושבים קדמיים, כיוונון גובה למושב הנוסע, תאורת LED מלפנים ומאחור, תאורה עוקבת פניה, ריפודי עור, וחישוקי 19 אינץ'.

ליונדאי טוסון החדש יש את כל הקלפים להתייצב בצמרת טבלת המסירות המקומית. העיצוב הבולט לצד המוניטין המוצק ורמת האבזור הטובה, יוצרים חבילה שלמה שחפה ממגרעות בולטות. למרות שאינו מצטיין או מתבלט באיכותו, הרי שביחס לסגמנט מהווה יונדאי טוסון רכישה בטוחה ונטולת חששות עבור הנהג הישראלי הטיפוסי, המצדיקה את תרבות העדר לאור התוצאה הסופית המרשימה. לפחות עד להשקתו של קיה ספורטאז' החדש.

יונדאי טוסון 1.6 ליטרים טורבו לוקצ'ורי אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק טורבו
הספק מרבי 180/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 27.0/1,500-4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,500 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,650 מ"מ
בסיס גלגלים 2,680 מ"מ
מיכל דלק 54ליטרים
נפח תא מטען 515 ליטרים
משקל עצמי 1,429 ק"ג
מהירות מרבית 201 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.8 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 181,900 ₪

יונדאי טוסון 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    מדרגות צד

    • פרץ יאיר08/06/21

    אני לא מבין את כל מוביל מגיע רכב למה לא סוגרים עם ספק על מדרגות צד לרכב וכנהל לתרגם את הספר של הרכב לעברית חבל מאווד זה כך לרכב יקר

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu