הונדה סיוויק האצ'בק החדשה מציגה עיצוב חדש לחלוטין ואבזור בטיחות מתקדם
כחודשיים לאחר שנחשפה הונדה סיוויק סדאן החדשה, חושפת הונדה את גרסת ההאצ'בק של הדגם בדורו ה-11. לראשונה תיוצר הונדה סיוויק האצ'בק גם על אדמת ארצות הברית במפעלי הונדה בעיר גרינסבורג במדינת אינדיאנה.
הונדה סיוויק האצ'בק
העיצוב החיצוני מציג שינוי כיוון משמעותי לעומת העיצוב של הדור היוצא וחולק שפת עיצוב עם גרסת הסדאן. הונדה סיוויק החדשה מציגה עיצוב נקי ללא אלמנטים צעקניים, אך במקביל גם פחות ספורטיבי ביחס לקודמתה. בחזית צמד פנסים צרים החוברים אל הגריל המרכזי, ובתחתית הפגוש כונסי אוויר. במבט מהדופן בולט קו מותניים נוכח אך מעודן, וקו בולט נוסף בתחתית הדלתות. הונדה סיוויק האצ'בק שומרת על פרופיל בסגנון פאסטבק עם קו גג המשתפל לאחור ושמשה אחורית גדולה. מאחור ספוילר בקצה דלת תא המטען, יחידות תאורה המחוברות באמצעות פס לד, ופגוש אחורי המכיל דיפיוזר וצמד יציאות מפלט מעוצבות.
גרסאות הסדאן וההאצ'בק חולקות את עיצוב תא הנוסעים, המציג אף הוא מראה חדש לחלוטין לעומת הדור היוצא. העיצוב נקי יחסית עם דשבורד נמוך ושטוח, ממנו בולט מסך מרכזי צף. פתחי המיזוג זכו לעיצוב מקורי עם שבכה קבועה בדוגמת רשת המשתרעת לרוחב הדשבורד וכוללת תריסים פנימיים המתכווננים באמצעות ג'ויסטיק על מנת לשמור על המראה הנקי. בניגוד למגמה הרווחת, הונדה בחרה בבורר ההילוכים מסורתי ולא אלקטרוני ושמרה על פקדי המיזוג הפיזיים.
הונדה סיוויק האצ'בק
עבודה משמעותית בוצעה גם ברכיבי השלדה שהוקשחה ב- 19% יותר משלדת הדור היוצא, וכן עושה שימוש בחומרים קלים יחד עם פלדה בדרגות חוזק שונות לטובת הפחתת משקל. שימוש נרחב בהדבקת רכיבים וחומרים מוקצפים, מבטיחים לטענת הונדה שיפור ניכר בנוחות הנסיעה ובבידוד רעשים ותנודות.
בשלב זה נחשף מידע אודות המפרט האמריקאי, שם תוצע הונדה סיוויק האצ'בק עם שתי יחידות הנעה. לגרסת הכניסה מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 158 כ"ס ומומנט של 19.0 קג"מ. מעליו יוצע מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. שני המנועים יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם נחשפו.
הונדה סיוויק האצ'בק
מפרט האבזור כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' בגרסאות הכניסה או 10.2 אינץ' בגרסאות הבכירות. מערכת המולטימדיה תוצע עם מסך מרכזי בגודל 7 אינץ' או 9 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, ובמסך הגדול גם תמיכה בממשקים אלה בחיבור אלחוטי. כאופציה תוצע מערכת שמע מבית BOSE.
הונדה סיוויק החדשה תוצע עם כריות אוויר קדמיות שנועדו להפחית את הסיכון לפגיעות ראש בעת תאונה. כרית האוויר של הנהג תוכננה במבנה דמוי סופגניה בכדי ליצור אחיזה בראשו של הנהג ולמנוע תנודות נוספות לאחר התרחשות התאונה. כרית האוויר של הנוסע מורכבת משלושה חללים כשהחלל המרכזי שקוע פנימה למטרה זהה. מערכות הבטיחות האקטיביות מבוססות מצלמה בלבד לעומת מצלמה ורדאר בעבר. המצלמה מסוגלת לספק טווח ראייה רחב במיוחד ומזהה כלי רכב, הולכי רגל, רוכבי כלים דו גלגליים, סימני כביש, ותמרורים. פעולות מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת בקרת השמירה על נתיב הנסיעה עודנו וזכו לאופי פעולה ליניארי וטבעי יותר בהאצה ובבלימה. חיישני חניה היקפיים יספקו בלימה במהירות נמוכה על מנת להימנע מתאונות עירוניות ותאונות חניה. דגש ניתן גם בתכנון החזית על מנת להגן על הולכי הרגל. מבנה הפגוש הקדמי מתוכנן למזער את הפגיעות ברגלי הולכי רגל ומכסה המנוע תוכנן להפחית את הסיכון לפגיעת ראש של הולך הרגל בתאונה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.