אופל קומבו לייף הינה מסחרית קומפקטית המהווה אלטרנטיבה למיניוואן 7 מושבים שימושי. יצאנו לבדוק מה יש לה להציע בגרסתה הבכירה
אופל קומבו הראשונה בוודאי זכורה לוותיקי הקוראים כמסחרית קטנה ששווקה כאן ללא הצלחה בשנות ה- 90 והתבססה על האופל קורסה. אופל קומבו לייף נולדה מחדש כתוצאה מרכישת מותג אופל על ידי קבוצת PSA, ושימוש במכלולי סיטרואן ברלינגו המוצלחת של הקונצרן כדי לייצר דריסת רגל נוספת בסגמנט אטרקטיבי יחסית.
| אופל קומבו לייף 7 מקומות Enjoy Plus אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, מנוע נמרץ, מרחב בתא הנוסעים |
| חסרונות | איכות הרכבה, מושבים בסיסיים |
אופל קומבו לייף
למבחן שלנו התייצבה אופל קומבו לייף ברמת אבזור אנג'וי פלוס הבכירה בהיצע עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס, שמחירה 174,990 ₪. יצאנו לבדוק האם למסחרית של אופל יש את מה שצריך כדי להצליח בסגמנט צפוף זה.
עיצוב ונוחות באופל קומבו לייף החדשה
עיצובם של טנדרונים כגון אופל קומבו דומים אחד לשני מבחינה חיצונית ועיקר ההבדל טמון בעיצוב החזית וסביבת הנהג. קווי המתאר של סיטרואן ברלינגו ניכרים אך אופל קומבו קיבל את החזית האופיינית למותג עם גריל רחב מידות בעל 2 צלעות כרום, יחידות תאורת הלוגן גדולות וצמד פנסי ערפל.
אופל קומבו לייף
לאופל קומבו מידות נדיבות. אורכו 4,753 מ"מ, רוחבו 1,848 מ"מ וגובהו 1,796 מ"מ. פרופיל הצד יחד עם החזית העגלגלה מותיר רושם המזכיר מיניוואן משפחתי ופחות רכב מסחרי. בגרסה זו אף קיבל אופל קומבו פס קישוט מפלסטיק שחור וחלונות אחוריים מושחרים. מאחור מתגלות יחידות תאורה מעוצבות וארוכות עם דלת תא מטען רחבה.
אופל קומבו לייף
כניסה לאופל קומבו חושפת בעיקר פלסטיק שחור. העיצוב פרקטי ומשאיר כמה שיותר מקום לאחסון ולחלל פתוח. הפלסטיק בתא הנוסעים נוקשה אך מרגיש איכותי ביחס למקובל בסגמנט. איכות ההרכבה אינה אחידה ולעיתים אף ברמה שאינה תואמת רכבים מודרניים. המתגים עצמם מרגישים חסונים ולא נרשמה בעיה בתפעולם. ההגה קטום ומחופה עור איכותי ולו פקדי שליטה על מערכת השמע ובקרת השיוט. לוח המחוונים גדול, קריא ומואר באדום ולבן. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', פתחי מיזוג, פנל שליטה בבקרת האקלים, ושטח אחסון מגוון עם משטח טעינה אלחוטית ושתי גומחות אחסון קטנות. בורר ההילוכים בצורת חוגה המשרה מראה אלגנטי ופחות מסחרי. בלילה תא הנוסעים חשוך וקשה להתמצא בחלל הרכב ללא הדלקת תאורה או היכרות קודמת.
אופל קומבו לייף
אין ספק כי שימושיות וקלות תפעול עמדו בראש סדר העדיפות של מעצבי תא הנוסעים וסביבת הנהג. תאי אחסון ישנם בשפע וחלל האחסון עצום. מעל ראש הנהג תא רחב ושימושי, מעל לוח המחוונים תא אחסון למסמכים עם מכסה עליון, תא קטן מאחורי מסך המולטימדיה, תא כפפות מרווח ומעליו תא גדול עם פתח מיזוג לקירור. בין המושבים הקדמיים מתקני כוסות ותא אחסון פתוח מתחת לבלם היד. בדלתות תאי אחסון גדולים עם מקום לבקבוק. יושבי השורה השלישית נהנים ממתקני כוסות ומשקע V12. בסעיף פתרונות האחסון אופל קומבו בהחלט מצטיינת.
אופל קומבו לייף
תא המטען באופל קומבו לייף בנפח 850 ליטרים עד סף החלון, או 2,693 ליטרים עד גובה התקרה עם מושבים מקופלים. ההטענה קלה הודות למפתח רחב של דלת תא המטען וישנה אפשרות לפתוח את חלון תא המטען בנפרד לצורך הטענת חפצים קלים וקטנים במהירות. מושבי השורה השלישית מתנתקים בקלות מהרכב כדי ליצור רצפה שטוחה ורחבה. רצפת הרכב מכוסה שטיח בד המתלכלך בקלות.
אופל קומבו לייף
מושבי הבד הקדמיים של אופל קומבו נוחים בסך הכל אך קומפקטיים במידותיהם. בסיס המושב קצר ולא מספק תמיכה לכל אורך הירך, ותמיכת הצד בסיסית בלבד. מאידך, מידות המושבים הקומפקטיות מאפשרות מרווח פנימי עצום. הראש רחוק מהתקרה, ומרווח הכתפיים טוב בכל שבעת המושבים גם אם שלושה בוגרים מאכלסים את השורה האמצעית. מרווח הברכיים מצוין אף בשורה השלישית.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומשקיפה על הנעשה בכביש דרך חלונות גדולים. הכניסה למושב הנהג קלה הודות למפתח דלת עצום ומידות קומפקטיות של מושבי הרכב. הכניסה לשורת המושבים השלישית מתבצעת דרך דלת תא המטען או דרך דלת הצד לאחר קיפול מושב מהשורה האמצעית, ובכל מקרה דורשת תנועת השתחלות פנימה.
אופל קומבו לייף
הנדסת האנוש טובה אך אינה מצטיינת. פקדי בקרת השיוט אינם אינטואיטיביים מספיק, ביטול מערכת ה- Stop&Start נעשה דרך מסך המולטימדיה בלבד, וכדי להגיע למתגי החלונות יש לשלוח יד ארוכה אל עבר הפקדים שעל הדלת. שאר הפקדים ממוקמים נכון ומערכות שלא קיבלו פקד פיזי פשוט, מתופעלות בפשטות יחסית דרך מסך המולטימדיה המוכר משאר דגמי PSA. לא נרשמו כל תקלות או באגים במערכת המולטימדיה.
אופל קומבו מפתיעה עם נוחות נסיעה טובה מהרגע הראשון. המתלים רכים במידה נכונה ומספקים שיכוך הולם של מהמורות ומפגעי כביש בעיר, וריסון ראוי מחוצה לה. כאשר הרכב עמוס בנוסעים או בציוד, הנוחות אפילו משתפרת. בידוד הרעשים טוב ומנוע הדיזל נשמע באופן סביר בתא הנוסעים. רעשי רוח נוכחים ברכב אך גם במהירויות גבוהות נשמר שקט יחסי בתא הנוסעים.
אופל קומבו לייף - ביצועים מפתיעים
לאופל קומבו לייף בגרסה הנבחנת מנוע טורבו דיזל בנפח 1,499 סמ"ק עם הספק של 130 כ"ס ב- 3,750 סל"ד ומומנט של 30.6 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית מבית אייסין היפנית ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.0 שניות לפי נתוני היצרן, ואנו מדדנו במהלך המבחן 12.0 שניות במיאוץ הקלאסי.
אופל קומבו לייף
כפי שרומזים הנתונים המספריים, התאוצה מהמקום אינה זריזה במיוחד אך תיבת ההילוכים הפלנטרית מסונכרנת היטב עם פעולת המנוע ויודעת לשמור על ההילוך הנכון כדי לקבל כוח זמין בכל רגע. תאוצות ביניים מתבצעות בקלות ולא מורגש מחסור בכוח בהתנהלות יומיומית. החלפות ההילוכים חלקות וההילוך השמיני מאפשר שיוט נינוח בסל"ד נמוך במהירויות גבוהות.
אופל קומבו לייף
אופל קומבו לייף הוא רכב שנעים להיות ולנהוג בו. תחושת המרחב הפנימי, ההיגוי המדויק, והתנהגות הכביש הבטוחה יוצרים חווית נהיגה נעימה ונטולת מאמץ גם בנסיעות ארוכות. בעיקולים מורגשת רכינה משמעותית של המרכב, אך זו תכונה סבירה ומקובלת ברכב בקטגוריה זו.
הבלמים טובים אך משקל הרכב מורגש בבלימה חזקה. לא הורגשה התעייפות של הבלמים אך ישנו חוסר סנכרון קל בין הבלמים לתיבת ההילוכים, מה שיוצר תנודות מרכב בזמן עצירה מלאה או גלישה בעזרת הבלמים, כמו בפקק למשל. רגל עדינה על הדוושה משפרת את המצב אך לא מונעת אותו לחלוטין.
יחידית הנעה יעליה וחזקה המשפיעה על צריכת הדלק
לאופל קומבו יחידת הנעה יעילה וחזקה המאפשרת ליהנות מכל העולמות. בתנאי מבחן לא פשוטים וללא ניסיון לחסוך בדלק, השגנו צריכת דלק משולבת טובה של 11.7 ק"מ לליטר סולר. רגל קלה על הדוושה תשיג תוצאה טובה יותר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים אמור לספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בשימוש סביר. רמת זיהום האוויר של אופל קומבו עומדת על 12 מתוך 15.
אופל קומבו לייף
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אופל נחשבת ממוצעת. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019 התברגה אופל במקום ה- 10 מתוך 22 יצרנים בגרמניה.
אופל קומבו לייף
אופל קומבו לייף משווק עם אחריות מלאה לארבע שנים או עד 120,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון והשלישי במוסך היבואן עומדת על 902 ₪ כל אחד, עלות הטיפול השני והרביעי 1,303 ₪ כל אחד. מחירי הטיפולים מעט יקרים מהממוצע בפלח המסחריות הקלות.
עלות יחידת תאורה קדמית 3,495 ₪, עלות מראת צד 2,962 ₪, עלות פנס אחורי 910 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 544 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,038 ₪. עלויות החלפים זולות כמקובל בסגמנט. כל המחירים כוללים מע"מ.
בטיחות ומבחנים
במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2018 קיבל אופל קומבו לייף ציון של 4 כוכבים (מתוך 5) עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל ו- 68% עבור מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
אופל קומבו לייף
מפרט הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי מהירות בבקרת השיוט, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, סיוע לזינוק בעליה, ושלושה עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים. רמת האבזור הנבחנת אנג'וי פלוס מגיעה גם עם ניטור שטחים מתים.
אופל קומבו לייף
מערכות הבטיחות האקטיביות עובדות בסדר רוב הזמן, פרט לריבוי התרעות שווא ממערכת ניטור שטחים מתים אשר בתנועה עירונית מתריעה על כל הולך רגל תמים או קטנוע העובר לצד הרכב. מערכת השמירה על הנתיב עובדת טוב ומתקנת באופן עדין יחסית. בנסיעה לאחור מוצגת הדמיית 360 מעלות, אך מכיוון שהיא מתפקדת בעזרת מצלמה אחת בלבד, התצוגה מוגבלת מאד.
ומה לגבי תמורה למחיר?
אופל קומבו לייף ברמת אבזור אנג'וי פלוס עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 130 כ"ס משווק כאמור בישראל במחיר 174,990 ₪. האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, 6 רמקולים, דיבורית בלוטות' מקורית, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, כניסה והתנעה ללא מפתח, מחשב דרך צבעוני עם מסך בגודל 3.5 אינץ', 4 חלונות חשמל, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת Stop&Start, חיישן גשם, מראה פנימית מתכהה, שקע USB, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה עם תצוגה גרפית, חלונות אחוריים כהים, וחישוקי 16 אינץ'.
בשורה התחתונה, אופל קומבו לייף 7 מושבים ברמת אבזור אנג'וי פלוס הוא רכב שנעים להיות ולנהוג בו. הוא נוח ומרווח במיוחד כמו שמוביל נוסעים צריך להיות, ויחידת ההנעה המוצלחת עומדת בקצב התנועה ללא מאמץ גם תחת עומס. אם תרצו, הוא יהפוך בקלות לרכב עבודה פרקטי להעמסת ציוד. אומנם פעולת מערכות הבטיחות אינה מלוטשת ואיכות ההרכבה לוקה בחסר, אך יתרונותיו עולים על כך. במחיר 174,990 ₪ הוא בהחלט צריך להילקח בחשבון גם עבור מחפשי רכבי 7 מושבים למשפחה.
| אופל קומבו לייף 7 מקומות Enjoy Plus אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,499 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 130/3,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 30.9/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,753 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,848 מ"מ |
| גובה כללי | 1,796 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,975 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 850-2,693 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,615 ק"ג |
| משקל גרור מקסימלי עם בלמים/ללא בלמים | 750/1,140 ק"ג |
| כושר העמסה | 645 ק"ג |
| מהירות מרבית | 184 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.0 |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 4 כוכבים מתוך 4 (2018) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 174,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.