גם דינוזאור מוטורי כמו מרצדס G קלאס נאלץ ליישר קו עם עולם הרכב ויזכה בקרוב לגרסת EQG חשמלית
מרצדס G קלאס ידוע כרכב שטח קשוח עם מנועים בשרניים שלא ממש מתחשבים באיכות הסביבה, וגרסאות ה- AMG האימתניות הפכו לסמל סטטוס נחשק. כעת מדווחת מרצדס כי גם הדינוזאור המוטורי יזכה לגרסה חשמלית מלאה וידידותית לסביבה ויקרא בשם מרצדס EQG. בשלב זה הדגם מוגדר כקונספט אך גרסת הייצור הצפויה להגיע לקראת שנת 2024 לא תהיה שונה מהותית.
מרצדס EQG קונספט
העיצוב נותר דומה לדגמים הרגילים אך מאמץ אלמנטים ממשפחת EQ החשמלית של המותג, ביניהם גריל קדמי אטום ומבריק עם לוגו מואר. דגם הקונספט מגיע עם צביעה דו-גונית, תאורת לד על הגג וסביב המרכב, חישוקי 22 אינץ' כמעט אטומים בגימור כרום מבריק, פגושים אווירודינמיים יותר, ובמקום גלגל חלופי על דלת תא המטען הותקן תא אחסון מלבני המיועד לכבל הטעינה. תא הנוסעים זהה לגרסאות הרגילות.
מרצדס EQG קונספט
מרצדס טרם חשפה פרטים על המנועים מאחר והם עדיין בשלבי פיתוח אך מסרה כי הדגם יצויד בארבעה מנועים נפרדים, אחד לכל גלגל, לטובת שליטה אופטימלית באחיזה ויכולת משיכה אדירה. היצרנית מבטיחה כי המומנט הזמין של המנועים החשמליים ותיבת 2 הילוכים יאפשרו למרצדס EQG לצלוח בקלות מכשולי עבירות מאתגרים. במהלך ההשקה רמז בכיר בחברה כי מרצדס EQG יוכל להסתובב במקום כמו טנק, על ידי סיבוב הגלגלים השמאליים בכיוון הפוך לימניים.
מרצדס EQG קונספט
גם השלדה והמתלים נותרו דומים לגרסאות הרגילות, עם ההתאמות הדרושות למערכת ההנעה החשמלית, והסוללה מהווה חלק אינטגרלי מהשלדה לטובת מרכז כובד נמוך. כל אלו מרמזים על ביצועים ויכולות שטח משובחות אף יותר מגרסאות הבנזין. על מנת להוכיח את יכולות השטח של מרצדס EQG, תבחן גרסת הייצור בטיפוס על הר Schöckl הקשוח.
החסרון העיקרי ברכב שטח חשמלי הוא טווח הנסיעה המוגבל והעדר עמדות טעינה בשטח, כך שתמיד קיים חשש להיתקע על הר מרוחק באמצע הטיול ונדרש תכנון מוקפד של מסלול הנסיעה. מרצדס חייבת לדאוג לטווח נסיעה מספק ויהיה מעניין לראות איך תתמודד עם האתגר. הדיווחים הלא רשמיים ברשת מספרים על טווח נסיעה של כ- 350 ק"מ שאמור לספק את צרכי הלקוח הטיפוסי.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.