פורד פוקוס זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, יחידות הנעה עם סיוע היברידי קל ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע ענק. לגרסת ST מנוע בהספק 276 כ"ס
הדור הנוכחי של פורד פוקוס אמנם חדש יחסית בישראל ומשווק כאן רק כשנה וחצי, אך הוצג בעולם בשנת 2018 ועל כן הגיע העת לעבור מתיחת פנים. העיצוב החיצוני עבר ליטוש קל וכולל גריל קדמי רחב מבעבר ופנסים חדשים עם תאורת לד כסטנדרט בכל רמות האבזור. חישוקי הגלגלים והפגושים עוצבו מחדש, וכך גם הפנסים האחוריים שזכו לתאורת לד מעוצבת. כמו בדגם הנוכחי, תוצע פורד פוקוס בגרסאות טיטניום המפוארת, ST ליין הספורטיבית, ואקטיב בניחוח פנאי.
פורד פוקוס
השינוי הבולט ביותר בתא הנוסעים הוא מסך מרכזי חדש בגודל 12.3 אינץ' עם מערכת הפעלה Sync 4 של פורד אשר מציעה חיבור לרשת עם קבלת עדכונים מרחוק, ניווט לוויני עם עדכוני תנועה מהרשת, ותפעול קולי בשפה חופשית. למערכת בינה מלאכותית המאפשרת ללמוד את העדפות הנהג ולספק תוצאות חיפוש מדויקות יותר. המסך מציע חיבור אלחוטי לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. פורד אמנם מוותרת על הפקדים הפיזיים עבור בקרת האקלים אך המסך הגדול מאפשר פתרון הולם הכולל פנל שליטה וירטואלי מלא וקבוע בתחתית המסך. לגרסת הסטיישן תא מטען עם דיפון רצפה מתקפל המאפשר לחלק את התא לשניים, כשהחלק הקרוב לדלת בעל ריפוד נשלף ומאפשר אחסון חפצים רטובים או מלוכלכים ונשטף בקלות.
פורד פוקוס
פורד פוקוס החדשה תצויד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים אקו בוסט בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 125 כ"ס, וגם בגרסה מחוזקת עם הספק מרבי של 155 כ"ס. שניהם עם מערכת היברידית קלה 48V ומשודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 19.6 ק"מ לליטר לפי נתון היצרן. גרסאות נוספות של אותו מנוע בהספקים של 100 ו- 125 כ"ס ללא סיוע היברידי יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. בנוסף יוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 95 ו- 120 כ"ס. הגרסה החזקה תוצע גם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
פורד פוקוס
אבזור הבטיחות כולל מעתה גם מערכת לניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת כניסה לנתיב חסום, ואפשרות התאמה לגרירה עם הזנת נתוני הנגרר וקבלת התרעות על רכבים בשטח המת של הנגרר. המצלמה והרדאר הקדמיים של פורד פוקוס מסוגלים לזהות סכנה להתנגשות עם רכב החוצה צומת ולהפעיל בלימה אוטונומית ממהירות של 30 קמ"ש.
פורד פוקוס
אפליקציה ייעודית מאפשרת לקבל מרחוק מידע אודות מיקום הרכב, מפלס הדלק, מצב שמן המנוע ועוד. כמו כן תספק האפליקציה מידע על כל ניסיון גישה לרכב, גם אם נעשה באמצעות המפתח. את פנסי החזית ניתן לשדרג לפנסי לד מטריקס המקבלים מידע מהמצלמה הקדמית ומתאימים את התאורה לתוואי הכביש ותנאי מזג האוויר תוך הדגשת תמרורי תנועה ושלטים והימנעות מסנוור נהגים אחרים.
פורד פוקוס
במקביל לפורד פוקוס הסטנדרטית הוצגה גם גרסת ST הספורטיבית הזוכה לעיצוב חיצוני מובחן ואגרסיבי וזמינה במרכב האצ'בק או סטיישן עם חישוקי 18 או 19 אינץ'. בתא הנוסעים מושבי ספורט חדשים עם חימום וכוונון חשמלי. יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטרים עם הספק מרבי של 276 כ"ס ומומנט של 42.8 קג"מ, המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים אוטומטית עם מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה. נתוני הביצועים טרם פורסמו.

תפריט נגישות








תשובה ל 1
בתור זה שמחזיק ברשימות של משרד התעבורה - תרשום לך שאני - הזמנתי 1 כבר !!!
גרסה זו
לא תגיע לארץ בגלל המוניטין של הדו מצמדית מפעם . ולא יעזור שום טעון שזו תיבה חדשה בלה בלה בלה. היבואן לא ישרוף את עצמו פעם נוספת.