פוקסקון, יצרנית האלקטרוניקה מטיוואן, משיקה את מותג הרכב פוקסטרון ומציגה שני דגמים חשמליים מרשימים וגם אוטובוס חשמלי
רכבים חשמליים נחשבים קלים יותר לפיתוח ביחס לרכבים עם מנוע בעירה פנימית בזכות יחידת ההנעה החשמלית הדורשת פחות רכיבים נעים, כיול קל יותר, וויתור על תיבת הילוכים גדולה ויקרה. מסיבה זו אנו רואים פריחה של יצרניות חדשות עם היצע דגמים על טהרת החשמל וכניסה של שחקניות מעולמות התוכנה והחומרה, כשהגדולות שבהן הן אפל וגוגל המתכוונות להציג רכבים חשמליים בעתיד הקרוב. חברת פוקסקון מטיוואן המתמחה ביצור רכיבים אלקטרוניים מצליחה להקדים אותן, ובשיתוף פעולה עם יצרן הרכב הסיני יולון מציגה שני דגמים חשמליים חדשים תחת מותג פוקסטרון החדש.
פוקסטרון מודל C
רובכם כנראה לא שמעתם מעולם על ענקית האלקטרוניקה פוקסקון. הסיבה היא שהחברה מייצרת מוצרים עבור חברות אחרות שאינם נמכרים תחת שמה. דוגמאות בולטות הן מכשירי אייפון ואייפד של אפל, סמארטפונים של שיאומי, וקונסולות משחקים כגון אקסבוקס ופלייסטיישן.
פוקסטרון מודל C הינו קרוסראובר במידות המזכירות את אלה של סקודה אניאק. העיצוב החיצוני מנצנץ ועתידני עם יחידות תאורה הנמתחות לרוחב הרכב, מכסה מנוע עשוי סיבי פחמן, גג בצבע שחור, וחישוקי ענק מעוצבים. העיצוב האווירודינמי תורם למקדם גרר נמוך של 0.27Cd.
תא הנוסעים נאה ואוורירי בזכות אלמנטים עיצוביים רוחביים וגוונים בהירים. במרכז בולט כמקובל מסך מגע גדול בעיצוב צף. פוקסטרון מודל C יציע אפשרות לשבעה מושבים בסידור של 2-3-2. נתוני יחידת ההנעה טרם נחשפו אך בפוקסקון מדווחים על תאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש תוך 3.8 שניות וטווח נסיעה מרבי מרשים של כ- 700 ק״מ.
פוקסטרון מודל E הינה מכונית מנהלים גדולה בעיצוב ספורטיבי ודרמטי מבית סטודיו פינינפארינה האיטלקי. החזית חלקלקה עם פס תאורת לד הנמתח לרוחבה, ופס כרום המקיף את חלקו התחתון של המרכב. הדופן נקיה אף היא עם מצלמות במקום מראות צד, אך קו המותניים הופך שרירי ותפוח מעל הגלגל האחורי. גם מאחור פס תאורת לד הנמתח לרוחב תא המטען ומסוגל להציג הודעות עבור משתמשי כביש אחרים.
פוקסטרון מודל E
תא הנוסעים בהיר ומינימליסטי עם מסך מרכזי ולוח מחוונים דיגיטלי השוכנים בסמוך על אותו משטח. המושב האחורי יכול להפוך למשרד נייד עם מסך מרכזי הממוקם על זרוע הנשלפת ממשענת היד, וללא מושב נוסע קדמי לצד הנהג כך שהרכב יכול להסיע 3 נוסעים בלבד.
פוקסטרון מודל E
גם במקרה של פוקסטרון מודל E טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך דווח שתצויד בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 740 כ״ס המאפשרים שיגור מעמידה ל- 100 קמ״ש תוך 2.8 שניות. טווח הנסיעה המרבי צפוי לעמוד על 740 ק״מ.
לצד שני הרכבים הפרטיים הציגה פוקסקון אוטובוס בשם פוקסטרון מודל T המציג עיצוב עתידני ונאה. האוטובוס יציע טווח נסיעה חשמלי של כ- 400 ק״מ ויוכל לנסוע במהירות מרבית של 120 קמ״ש.

תפריט נגישות








ליבי ליבי על תעשיית הרכב האירופאית - נמנמו להם בזמן שאסיה פתחה מבערים ברכבים החשמלים. רובם לא ישרדו את עשר השנים הקרובות
רכב חשמלי חדש
מחיר
מעניין מה יהיה המחיר המלא בישראל