טויוטה החלה במתקפה חשמלית וחושפת 11 דגמי קונספט חשמליים לקראת חיסול דגמי הבערה הפנימית במערב אירופה שהוצב כיעד לשנת 2035
נשיא טויוטה חשף היום את האסטרטגיה החשמלית של המותג במסגרתה תציג טויוטה 30 דגמים חשמליים חדשים עד לשנת 2030 תחת מותגי טויוטה ולקסוס. בשווקי מערב אירופה תהפוך טויוטה למותג 100% חשמלי עם דגמים ללא פליטת פחמן עד לשנת 2035. לאחרונה הציגה טויוטה רכב פנאי חשמלי ראשון עם השם הלא קליט bZ4X, ובקרוב יצטרף אליו רכב פנאי חשמלי נוסף וקטן יותר שיוצג ככל הנראה בתחילת השנה הבאה. בניגוד ליצרניות אחרות, טויוטה לא מכריזה על מעבר מלא להנעה חשמלית בכל העולם אלא תוחמת אותו לשווקי מערב אירופה, סין וארה"ב שיהיו מוכנים לכך. המותג פועל גם בשווקים רבים שלא יהיו מוכנים להנעה חשמלית בשנים הקרובות ועל כן ייצור דגמי הבנזין וההייבריד של טויוטה ימשך.
רכבי הקונספט החשמליים של טויוטה
נשיא טויוטה מדגיש כי יעילות מערכת ההנעה עמדה בראש מעיינם של אנשי הפיתוח כדי לא להשתמש בסוללות גדולות מדי המסרבלות את הרכב והופכות אותו לכבד מאוד. נתוני טווח נסיעה מחמיאים אמנם קורצים ללקוחות ומפחיתים את חרדת הטווח, אך נשיא טויוטה מדגיש כי הנתון החשוב הוא דווקא צריכת החשמל אשר מלמדת על היעילות האנרגטית של המנוע.
טויוטה bZ4X
במסגרת המהלך תשקיע טויוטה 17.5 מיליארד דולר בייצור סוללות, אך גם באפיקים אחרים של הנעה ירוקה כגון הנעה באמצעות מימן. טויוטה משווקת כבר מספר שנים את המיראי לה יחידת הנעה חשמלית מבוססת תא דלק מימני. לאחרונה הציגה החברה גם מנועי בערה פנימית המונעים באמצעות מימן בדגמי קורולה האצ'בק ויאריס GR המצוידות במנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 272 כ"ס.
טויוטה תציע רכבים חשמליים בכל הסגמנטים המרכזיים, החל מרכבים קטנים ומשפחתיים, דרך רכבי פנאי ורכבים מסחריים, ועד כלי רכב שיתופיים עבור מגוון שימושים. במסגרת ההכרזה הציג נשיא טויוטה 11 דגמי קונספט המהווים קדימון לעידן החשמלי של המותג, מרביתם מאופיינים במראה מציאותי וקרוב לייצור, ולא בחזון עתידי רחוק.
דגמי טויוטה bZ החשמליים
ראשית הוצגה סדרת דגמי bZ הכוללת את טויוטה bZ4X ולצדו 4 דגמי קונספט חדשים. הקידומת מסמלת עבור טויוטה את צמד המלים Beyond Zero – המעבר לאפס פליטות פחמן. הסדרה מבוססת על פלטפורמת e-TNGA הייעודית לרכב חשמלי וכוללת רכב פנאי קטן שנראה כמו גרסה חשמלית לטויוטה אייגו X החדש שהוצג לאחרונה, רכב פנאי קומפקטי בתצורת קופה שנראה כמו הדור הבא והחשמלי של טויוטה C-HR, מכונית סדאן במידות של משפחתית גדולה כאלטרנטיבה אפשרית לטויוטה קאמרי או קורולה, ורכב פנאי גדול עם 7 מושבים בשלוש שורות.
מגוון דגמי הקונספט החשמליים של טויוטה
לאחר מכן הוצגה סדרה רחבה יותר של דגמים תחת הכותרת 'המכוניות המגוונות בסדרת ה- EV'. בין הרכבים שהוצגו ניתן לזהות רכב פנאי קופה בצבעים צהוב ושחור, רכב שטח בצבע תכלת עם חזית בסגנון טויוטה FJ קרוזר, וגם טנדר עם ארגז פתוח העשוי לרשת את מקומו של טויוטה היילקס הוותיק או להחליף את אחד הטנדרים הגדולים של טויוטה המיועדים לשוק האמריקאי.
שני דגמים מסקרנים לא פחות הם טויוטה מיד בוקס המציג עיצוב של רכב מסחרי קומפקטי ועשוי לשמש כרכב הובלה והפצה במרכזי הערים הגדולות. לצדו הוצג רכב בעיצוב מונובוקס העונה לשם מיקרו בוקס ומציג שטח שמשות רחב ובחזיתו קוד QR גדול אשר רומז כי מדובר ברכב שיתופי. ליין הדגמים שהוצג כולל גם מכונית משפחתית גדולה, רכב פנאי קופה גדול מטויוטה C-HR, ורכב הסעות אוטונומי.
טויוטה ספורט חשמלית קונספט
שמחנו לראות גם שמקומן של מכוניות הספורט צפוי להישמר. טויוטה הציגה מכונית ספורט נמוכה ורחבה עם מרכב בסגנון מכוניות עם מנוע מרכזי, המעוטרת בשלל כונסי אוויר ועונדת את תג GR המסמל את חטיבת המירוצים של טויוטה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.