מותג הרכב הסיני צ'רי ישיק את פעילותו בישראל במהלך השנה הבאה. בשלב זה טרם נבחר יבואן מקומי
יצרנית הרכב הסינית צ'רי מודיעה כי תחל לפעול בשנה הבאה בישראל. שמה של צ'רי עלה לכותרות מדורי הכלכלה והרכב בישראל כבר מספר פעמים, כשלפני יותר מעשור הוענק זיכיון ליבואנית ישראלית, אך הדברים לא הבשילו לכדי שיווק המותג בישראל. כעת החליטו בצ'רי שהבשילו התנאים להתחלת השיווק אצלנו, וזה יקרה במהלך החציון השני של שנת 2022. בשלב זה טרם פורסם מי יהיה היבואן המקומי שיהיה אחראי על השיווק וההפצה, אך נשכר משרד יחסי ציבור מקומי המייצג גם את קרסו מוטורס.
צ'רי eQ5
צ'רי היא יצרנית ותיקה ביחס למרבית היצרניות הסיניות שהחלו לפעול בישראל השנה, אך היא החלה בייצור כלי רכב בפועל רק בשנת 1999. החברה נמצאת בבעלות ממשלת סין ונמנית בין היצרניות הסיניות הראשונות אשר שיווקו את דגמיהן מחוץ לסין. בימים אלה מסכמת צ'רי את שנת 2021 עם כ- 850,000 מסירות ברחבי העולם, נתון המגלם צמיחה של 38.3% ביחס לאשתקד. הייצוא של צ'רי מתמקד בשלב זה בשווקים מתפתחים כגון ברזיל, צ'ילה, ואקוודור אך לאחרונה מכוונת צ'רי גם לשוק האירופאי.
צ'רי eQ5
בשנת 2007 הקימה צ'רי את מותג הרכב קורוס בשיתוף החברה לישראל, אך מה שהחל כמותג חדשני עם תוכניות גדולות לא תורגם להצלחה משמעותית בטבלאות המסירות וגם התוכניות לשיווק גלובלי נדחו מספר פעמים.
בשלב זה טרם נמסרו פרטים אודות הדגמים המיועדים לשיווק בישראל, אך לצ'רי יש מספר דגמים חשמליים, חלקם משווקים תחת מותגי בת. ניתן להעריך בזהירות כי בדומה למותגי רכב סינים אחרים, תתמקד ההשקה בישראל בדגמים חשמליים אך ייתכן כי יגיעו גם דגמי בנזין ודגמים עם הנעה היברידית והיברידית נטענת.
צ'רי eQ5
אחד הדגמים שנראה מתאים לשוק הרכב המקומי הוא צ'רי eQ5. מדובר ברכב פנאי חשמלי שהושק בשנת 2020, עם מידות חיצוניות קרובות לאייווייס U5 ויחידת הנעה חשמלית עם הספק מרבי של 174 כ"ס. סוללה בקיבולת 70.1 קילוואט מספקת טווח נסיעה מרבי של 510 ק"מ לפי תקן NEDC הוותיק והפחות מחמיר. הרכב מצויד במערכות בטיחות אקטיביות אך טרם עבר מבחני ריסוק מערביים. טעינה ביתית מלאה תמשך כ- 13 שעות, וטעינה מהירה מסוללה ריקה ל- 80% תמשך כחצי שעה.
צ'רי טיגו e EV
רכב פנאי נוסף שעשוי להתאים לשוק הרכב הישראלי הוא רכב הפנאי החשמלי צ'רי טיגו e EV המבוסס על דגם בנזין. לטיגו מידות חיצוניות המעמידות אותו מול רכבי פנאי קטנים כגון MG ZS EV ויונדאי קונה EV. הוא מצויד ביחידת הנעה חשמלית עם הספק מרבי של 127 כ"ס. סוללה בקיבולת 53.6 קילוואט מספקת טווח נסיעה מרבי של 401 ק"מ לפי תקן NEDC. טעינה ביתית מלאה תמשך כ- 8 שעות, וטעינה מהירה מסוללה ריקה ל- 80% תמשך כחצי שעה.
צ'רי eQ1
ליצרנית גם מכונית חשמלית עירונית בשם צ'רי eQ1. המידות החיצוניות קטנות משל פיאט 500e שהיא נכון להיום המכונית החשמלית הקטנה ביותר המוצעת למכירה בישראל, אך היא גדולה באופן משמעותי מסמארט המוצעת בגרסאות חשמליות בערוצי היבוא המקביל. לדגם זה מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 40 כ"ס וסוללה בקיבולת 30.6 קילוואט המספקת טווח נסיעה מרבי של 301 ק"מ על פי תקן NEDC. טעינה ביתית מלאה תמשך כ- 7 שעות, וטעינה מהירה מסוללה ריקה ל- 80% תמשך כ- 50 דקות.

תפריט נגישות








וואו!
נראה טוב ומבטיח.. מתי יגיעו הדגמים לישראל?