פורד מונדאו תיפרד השנה מהשוק האירופאי אך זוכה לדור חדש אשר ישווק מעתה רק בסין
באירוע שהתקיים במרכז העיצוב של פורד בשנגחאי, חשפה היצרנית את הדור הבא של המשפחתית הגדולה פורד מונדאו. הדגם החדש מציג את שפת העיצוב העדכנית של פורד לדגמים המיועדים לשוק הסיני, אשר בניגוד למגמה הרווחת בשווקים המערביים עדיין נהנה מביקוש ער לרכבי סדאן. באירופה וגם בארה"ב לקוחות מעדיפים רכבי פנאי והביקוש לרכבי סדאן ובעיקר למשפחתיות גדולות בצניחה כבר מספר שנים.
פורד מונדאו
בחודש מרץ השנה ייפסק ייצור פורד מונדאו בוולנסיה עבור השוק האירופאי ולא תוצג לה מחליפה. גם בקרב המתחרות המצב דומה כשפולקסווגן מפסיקה לייצר את גרסת הסדאן של הפאסאט ומשאירה את גרסת הסטיישן בלבד. יתכן כי חלק מהיצרניות יציגו דגמים חדשים עם אוריינטציית פנאי דוגמת סיטרואן C5 X, ושמועות עיקשות טוענות שפורד עומלת על דגם חדש בקונספט דומה.
פורד מונדאו
פורד מונדאו החדשה מציגה אלמנטים שפגשנו בדגמי פורד האחרונים. מלפנים צמד יחידות תאורה צרות המחוברות באמצעות פס לד מעל הגריל הקדמי. בקומה שמתחת נפגוש צמד יחידות תאורה נוספות, ובתחתית הפגוש כונס אוויר רחב. הדופן מזכירה את המראה של פורד מוסטנג מאך E בפרשנות למרכב סדאן. ידיות הדלתות שקועות, במרכז הדלתות משטח שקוע המעניק לרכב רושם מוצק, ולקראת הכנף האחורית מטפס קו הכתפיים ומחזק את הרושם. גג בצבע שחור גורם לרכב להיראות נמוך, ארוך ורחב. צמד הפנסים האחוריים מחוברים אף הם ברצועת לד והגרפיקה הפנימית מזכירה את פנסי פורד מוסטנג. הפגוש מציג צמד יציאות מפלט מדומות עם מסגרת כרום בולטת.
פורד מונדאו
תא הנוסעים לא נחשף באופן מלא אך הוא מבוסס כמעט לחלוטין על ממשק מגע. לרוחב הדשבורד רצועת מסכים המכילה לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי רחב, ומסך נוסף מול הנוסע מלפנים. המסכים צמודים על אותו משטח ונראים כמו מסך אחד רחב במיוחד בשטח של 1.1 מ"ר.
החשיפה המלאה של פורד מונדאו החדשה תתקיים בהמשך השנה, והמסירות בסין יחלו עוד לפני סוף השנה.

תפריט נגישות








אולי אם יעלה מחיר אטרקטיבי ניתן להחזירו לישראל
השאלה מה הרמה. פורד מונדאו ניצחה בענק במבחן הנהג אך נכשלה באופן יחסי באמינות, צריכת דלק ובעיקר שמירת ערך. עדיין רכב מרווח ונוח חסר תחרות למי שאוהב לנהוג ורוצה סדאן גדולה בלי מחירי במוו אודי מרצדס. שגם שומרות יותר על ערכן חבל שההיברידית בקושי נמכרה בישראל. בזמנו נתנה ערך טוב וחסכון בדלק , ג20 ק"מ לליטר בתקן הישן. כמובן גיר רציף שזה פחות לנהג ועדיין רכב שחוץ ממאזדה 6 לא היו לו מתחרים. גרסאות הטורבו החזקות בעיקר זו של 240 כס נתנו ביצועים בין הטובים והנאה גדולה מנהיגה כמו גם נוחות ומרווח שרק סודה סופרב יכלה לו