סיאט ארונה 2022 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

סיאט ארונה מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת תוספת מערכות בטיחות ועדכוני עיצוב. יצאנו למבחן בגרסת הכניסה סטייל עם מנוע 1.0 ליטר

תגיות: , , , ,

סיאט ארונה הוצג בשנת 2017 כגרסת קרסואובר עירוני לסיאט איביזה בדורה החמישי עימה הוא חולק שלל מכלולים מכניים, תא נוסעים וקווי עיצוב. הדור הראשון רשם הישג נאה עם 350,000 מכירות ברחבי העולם ואף התברג לראש הקטגוריה בשוק המקומי למשך תקופה ארוכה.

סיאט ארונה
יתרונות צריכת דלק, ביצועים, שימושיות עירונית
חסרונות אבזור לנוסעים מאחור, תוספת מחיר עבור צבע ואחריות מורחבת

סיאט ארונהסיאט ארונה

מתיחת הפנים לה זכה סיאט ארונה באפריל 2021 מביאה עימה מערכות בטיחות מתקדמות חדשות, עיצוב המדגיש את הופעת "רכב הפנאי", ודשבורד חדש הכולל מערכת מולטימדיה מודרנית. עם השקת מתיחת הפנים בישראל נוספה לראשונה גרסת 1.5 ליטרים עם 150 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית לצד גרסת ה- 1.0 ליטר המוכרת. שתיהן משווקות בשתי רמות אבזור לבחירה. למבחן התייצבה גרסת הכניסה סטייל עם מנוע בנפח 1.0 ליטר שמחירה עומד על 116,900 ₪.

עיצוב ונוחות

עדכוני העיצוב במסגרת מתיחת הפנים מתמקדים בחזית הכוללת כעת פנסי ערפל עגולים ובולטים בקו האמצע של החרטום, גופי תאורה קדמיים מסוג ECO LED עם נורות איתות רגילות בגרסת הכניסה ו- LED מלא בגרסת FR, שבכה גדולה יותר, ופגוש קדמי אגרסיבי מבעבר. מאחור פגוש חדש וכיתוב שם הדגם בסגנון כתב יד המעטר את דלת תא המטען בהתאם למגמה בשאר דגמי הקונצרן. גרסאות FR היקרות יותר מוסיפות פנסי לד גם מאחור, דיפיוזר בעיצוב ספורטיבי, וחישוקי 17 או 18 אינץ'. סיאט ארונה מציג מידות מרכב ממוצעות לסגמנט. אורכו 4,153 מ"מ, רוחבו 1,780 מ"מ, גובהו 1,532 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,552 מ"מ.

סיאט ארונהסיאט ארונה

השינויים בתא הנוסעים כוללים ארכיטקטורה דו מפלסית עדכנית בדומה לאחות הגדולה סיאט לאון, כך שכל חלקו העליון של הדשבורד הוחלף ועשוי כעת מחומר רך. במרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע צף בגודל 9.2 אינץ' וחיבור Full Link. פתחי המיזוג החדשים ממוקמים מתחת למסך ותחומים במסגרת צבעונית. פתחי המיזוג הצידיים קיבלו עיצוב אובלי עם אותה מסגרת צבעונית. גלגל ההגה קיבל עיצוב חדש וקטום בחלקו התחתון. לוח מחוונים דיגיטלי זמין רק עם מנוע 1.5 ליטרים.

סיאט ארונהסיאט ארונה

השיפור באיכות החומרים ניכר, במיוחד ביחס לקטגוריה. דשבורד רך לצד איכות הרכבה מעולה ושילובי צבעים מאירים, מקפיצים במדרגה את הציון הכולל ביחס לדגם הפורש. בדלתות ובמקומות הנמוכים נמצא פלסטיק קשיח כמקובל בסגמנט. הנדסת האנוש לא מונה ליקויים בולטים. למרות שדרוג מערכת המולטימדיה לגרסה החדשה המוכרת מסיאט לאון, הפקדים הפיזיים של מערכת בקרת האקלים המפוצלת נותרו על כנם, ורק חוגת כיוון עוצמת השמע נעלמה ובמקומה צמד פקדי מגע קבועים בצידו של הצג, כגיבוי לפקד השמע על גלגל ההגה.

סיאט ארונהסיאט ארונה

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות הודות לדלתות גדולות בעלות מפתח רחב, מושבים מוגבהים וקו גג גבוה. המושבים מלפנים מעט צרים בחלקם העליון ולכן אינם נוחים לאורך זמן באזור השכמות. המרווח המוצע מלפנים מספק בהחלט לצמד מבוגרים. תנוחת הנהיגה טבעית ומרגישה מעט גבוהה יותר ביחס לסופר מיני מקבילה, אך לא מקנה תחושת קרוסאובר עם תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת. שדה הראיה יוצא נשכר מהגבהת המרכב המתונה, ויחד עם קו חלונות בגובה סטנדרטי מתאפשר כושר תמרון עירוני מצוין המגובה במידות קומפקטיות ובסיס גלגלים קצר. מצלמת הרוורס (תוספת ברכב המבחן בסך 1,250 ₪) והחיישנים מקלים אף יותר בניווט המרכב הקומפקטי בתמרוני חניה, כך שסיאט ארונה מתגלה כעכבר עירוני זריז בעל כישורי תמרון מעולים.

סיאט ארונהסיאט ארונה

נוסעי המושב האחורי יוגבלו במרווח ברכיים מצומצם, פועל יוצא של בסיס גלגלים באורך 2,552 מ"מ בלבד. מרווח הכתפיים והראש סבירים בהחלט, אך נוסע שלישי ייצור צפיפות מוחשית. כמקובל בקטגוריה, פתחי מיזוג אחוריים נעדרים מהמפרט אך בגרסת סטייל חסר גם אבזור בסיסי כגון כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, שקעי טעינה, ידיות אחיזה, ומשענת יד בין המושבים, כך שהנוסעים מאחור נשארים עם תחושת חיסכון צורמת, אשר מנסים לשפר החלונות הכהים.

סיאט ארונהסיאט ארונה

פתרונות האחסון כוללים תא כפפות בגודל סביר, תא בתחתית הקונסולה המרכזית עם משטח טעינה אלחוטית, תא נמוך מתחת למשענת היד המרכזית שאינה מתכווננת לגובה, צמד מחזיקי כוסות מלפנים, וכיסי אחסון בדלתות.

תא המטען גדול ביחס לסגמנט ונפחו עומד על 400 ליטרים. רצפה כפולה מאפשרת את פילוס משטח הטעינה עם קיפול המושבים. המפתח רחב דיו וסף הטעינה בגובה בינוני. הרמת רצפת תא המטען מגלה חישוק פלדה עם צמיג זמני.

סיאט ארונהסיאט ארונה

נוחות הנסיעה העירונית סבירה בלבד. כמקובל בקטגוריה, מפרט מתלים פשוט הכולל קורת מתח אחורית, מתקשה לסנן באופן ראוי מפגעי אספלט עירוני נפוצים למרות חישוקי 16 אינץ' צנועים, כך שנסיעה איטית על אספלט מצולק עלולה לטלטל את המרכב והנוסעים. שיבושים רוחביים סימטריים כדוגמת פסי האטה ירוסנו כיאות, אך מכסי ביוב, בורות וסדקים שנפוצים לאחר גשמים עזים יצליחו להעביר חבטה מורגשת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת רבות בזכות כושר ריסון טוב של הבולמים. בכביש המהיר ניכרת יציבות כיוונית טובה ללא רגישות לרוחות צד. בידוד הרעשים זוכה לציון בינוני בשל רעשי מנוע ודרך החודרים לתא הנוסעים כבר במהירות 90 קמ"ש, אך מדובר ברמת בידוד מקובלת ביחס לקטגוריה כך שעד מהירות תלת ספרתית רוב רעשי הדרך והכביש נותרים בתדר נסבל.

ביצועים

יחידת ההנעה נותרה זהה לדגם היוצא וכוללת מנוע טורבו בנזין TSI שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 115 כ"ס ומומנט מרבי של 20.3 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG. תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 10.8 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. לממהרים מוצעת גם גרסת 1.5 ליטרים TSI בהספק 150 כ"ס המשפרת באופן מהותי את הביצועים.

סיאט ארונהסיאט ארונה

הביצועים על הכביש זריזים מאוד עם תגובות טובות לדוושת התאוצה וגמישות ראויה, ויספקו את כל צרכיו של קהל היעד הטיפוסי. טרוניה חוזרת ביחס ליחידת הנעה זו ניכרת גם כאן. מנוע תלת צילינדרי עם תיבה כפולת מצמדים ומערכת עצור וסע פעלתנית יתר על המידה יוצרים בשילובם רעידות בכל התנעה בעומסי תנועה, אשר גורמות לנו להעריך את פעולתם החלקה של הרכבים החשמליים הרבים אותם בחנו לאחרונה. מצב ספורט משפר את תגובות התיבה המהירה ממילא, ומושך הילוכים לסל"ד גבוה בליווי צליל סמי ספורטיבי, אך כמובן שאלו יבואו על חשבון צריכת הדלק.

סיאט ארונהסיאט ארונה

התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. מפרט מתלים בסיסי עם כיול מוצלח למדי מאפשר זוויות גלגול מתונות בהתחשב במרווח הגחון המוגבה, דבר המקנה ביטחון לנהג גם בכבישים מפותלים. צמיגי ההנקוק ברכב המבחן סיפקו אחיזת כביש טובה, המיישרת קו עם המקובל בסגמנט. ההגה מדויק למדי אך משקלו קל מדי והוא חסר תחושה. הבלמים מציגים נשיכה ראשונית טובה לצד יכולת בלימה תואמת.

צריכת דלק

במהלך ימי המבחן אשר כללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים, רשם סיאט ארונה צריכת דלק משולבת של 15.5 ק"מ לליטר, מדובר בצריכת דלק חסכונית שאינה רחוקים מנתון היצרן העומד על 16.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 40 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 11 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי סיאט נחשבת בינונית עד טובה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סיאט במקום השביעי מתוך 23 יצרנים בגרמניה. סיאט ארונה משווק עם אחריות יצרן למשך שנתיים או עד 100,000 ק"מ. שנת אחריות שלישית מוצעת בתוספת 1,000 ₪ וכדאי בהחלט לרוכשה. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

סיאט ארונהסיאט ארונה

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ומעלה עם ותק של 7 שנים ללא תביעות וללא שלילות רישיון עומדת על כ- 3,700 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את סיאט ארונה בשנת 2017 בגרסה שטרם מתיחת הפנים והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, וציון של 60% על תפקוד מערכות הבטיחות דאז.

סיאט ארונהסיאט ארונה

אבזור הבטיחות, אשר שופר דרסטית במסגרת מתיחת הפנים, כולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת להתרעת עייפות נהג, ומערכת לסיוע במניעת תאונות משניות. גרסת FR כוללת בנוסף מצלמת חניה אחורית, מערכת לסיוע בחניה, וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. ציון הבטיחות עומד על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

סיאט ארונה משווק בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה הנבחנת סטייל מוצעת במחיר 116,900 ₪ וכוללת בין היתר מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, שקע USB-C, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטית, הגה מחופה עור, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 16 אינץ'.

גרסת FR מוצעת במחיר 126,900 ₪ עם מנוע 1.0 ליטר ו- 134,900 ₪ עם מנוע 1.5 ליטרים. גרסאות FR כוללות בנוסף מושב נוסע מתכוונן לגובה, תאורת רגליים בקדמת הרכב, ובורר מצבי נהיגה עם ארבע אפשרויות: אקו, נורמל, ספורט, ומותאם אישית, להתאמת כיול מערכת ההנעה לטעמו של הנהג. חבילתFR Plus בתוספת 8,000 ₪ כוללת חישוקים בקוטר 18 אינץ' ופנסי FULL LED קדמיים.

מתיחת הפנים אותה עבר סיאט ארונה הטמיעה שדרוגים מהותיים כגון מערכות בטיחות מתקדמות חיוניות לצד שיפור מבורך בתא הנוסעים אשר מקפיץ את רמת ההגשה הכוללת מבחינת חומרי דיפון ומערכת מולטימדיה מודרנית. כחבילה הכוללת כבר בגרסת הבסיס אבזור עשיר לצד הופעה נאה ויחידת הנעה סופר יעילה, נותר רק להצר שמתיחת הפנים לא שיפרה גם את רמת האבזור ליושבי המושב האחורי. בכל אופן סיאט ארונה היה ונותר רכב פנאי עירוני פרקטי, חסכוני, וזריז עם תמחור אטרקטיבי ביחס למתחרים. כל שנותר הוא לגלם את עלויות האחריות המורחבת בסך 1,000 ₪ וצבע המרכב בתוספת 2,000 ₪ במחיר הסופי לקבלת עסקה מצוינת.

סיאט ארונה סטייל 1.0 TSI אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי מנוע בנזין 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,153 מ"מ
רוחב כללי 1,780 מ"מ
גובה כללי 1,532 מ"מ
בסיס גלגלים 2,552 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען 400 ליטרים
משקל עצמי 1,233 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.8 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 11 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 116,900 ₪

סיאט ארונה סטייל 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    ממש התקמצנו

    • אברהם30/10/24

    אין ידיות אחיזה לנהג ולנוסעים, אין תאורה לנסוים מאחורה ועוד כל מיני דברים בסיסיים..... חבל

  • 1

    שותה דלק !!!

    • ירושלים28/01/22

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu