אסטון מרטין DBX נחשף בגרסת קצה חדשה עם מנוע בהספק 707 כ"ס שהופך אותו לרכב הפנאי הסדרתי החזק בעולם
אף אחד לא הרים גבה כשאסטון מרטין הציגה לפני כשנתיים את ה- DBX, רכב הפנאי הראשון של המותג. הביקוש העולמי לרכבי פנאי הכריע את האקסקלוסיביות שביצרניות הרכב ואפילו פרארי צפויה להשיק בקרוב רכב פנאי משלה. הפלישה לסגמנט החדש הציגה מלחמת כוח חדשה ואת המערכה מוביל אסטון מרטין DBX707, גרסת קצה חדשה עם הספק מרבי של 707 כ"ס כפי שנרמז משמו.
אסטון מרטין DBX707
העיצוב החיצוני זוכה לטיפול קרבי עם פגושים אגרסיביים ועיטורי כרום בגימור כהה. הגריל הקדמי גדול, רחב ומאוורר יותר ביחס לגרסאות הרגילות להגברת זרימת האוויר לקירור המנוע. כונס האוויר התחתון הורחב ומעוטר בתאורת יום מסוג לד. בדופן חצאיות צד מושחרות וחישוקים קלים בקוטר 22 או 23 אינץ'. הספוילר האחורי זוכה לעיצוב בולט לעומת הדגם הסטנדרטי, והפגוש האחורי מציג 4 יציאות מפלט ודיפיוזר ענק מושחר.
אסטון מרטין DBX707
גם תא הנוסעים המפואר זכה לטיפול. מושבי הספורט מציגים סכימת תפירה ייחודית וריפוד בשילוב עור ואלקנטרה במספר צבעים. ניתן לבחור בעיטורי כרום מושחרים, דיפונים בגימור סיבי פחמן, ותקרת אלקנטרה בגוון כהה. לקוחות החפצים בהתאמה אישית יוכלו לשכור את שירותי סדנת Q של אסטון מרטין שיאפשרו התאמת גוונים וגרפיקות ייחודיות לדיפונים ולעיטורים מתוך מבחר כמעט אינסופי. הדלתות מצויידות כעת בסייען ואקום לסגירה שקטה נטולת מאמץ.
אסטון מרטין DBX707
יחידת ההנעה של אסטון מרטין DBX707 מגיעה ממרצדס, או ליתר דיוק מסדנת AMG. מדובר במנוע V8 טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטרים המפיק במקור הספק מרבי של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. למהנדסי אסטון זה לא הספיק, והם ביצעו במנוע סדרת שיפורים הכוללת בין היתר התקנת מגדשי טורבו עם מיסבים כדוריים וכיול מחדש, והצליחו לחלץ ממנו הספק מרבי של לא פחות מ- 707 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ. תיבת 9 ההילוכים האוטומטית אשר משודכת למנוע במקור, הוחלפה בתיבת 9 הילוכים אוטומטית עם מצמד רטוב המסוגלת להתמודד עם נתון המומנט המפלצתי וגם מספקת העברות הילוכים מהירות יותר. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.3 שניות בלבד, 1.2 שניות פחות מהדגם הסטנדרטי.
אסטון מרטין DBX707
מכלולים נוספים שודרגו על מנת לתמוך בביצועים יוצאי הדופן של גרסה זו. הבלמים הסטנדרטיים הוחלפו במערכת בלמים קרמיים עם צלחות בלימה בקוטר 420 מ"מ מלפנים ו- 390 מ"מ מאחור, וקליפרים בעלי 6 בוכנות. מערכת הבלמים החדשה חוסכת משקל בלתי מוקפץ של 40.5 ק"ג וזוכה לאוורור משופר בזכות שינויים בניתוב האוויר המגיע מחזית ומרצפת הרכב. מאחור הותקן דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה חדש עם יחס סופי נמוך יותר המאפשר תמיכה במומנט הנכבד בהילוכים נמוכים על מנת לשפר את יכולת התאוצה. מערכת אוטומטית לחלוקת מומנט מסוגלת להעביר עד 100% מהכוח אל הציר האחורי.
אסטון מרטין DBX707
מתלי האוויר כוללים שסתומי בולמים חדשים שכוילו מחדש להפחתת אפקט נסיקת החרטום בתאוצה ואת צלילתו בעת בלימה, וכן את זוויות הגלגול ותנודות המרכב בעת פניה. בורר מצבי הנהיגה הותקן בגרסה זו על גבי הקונסולה שבין המושבים הקדמיים לטובת גישה מהירה יותר, וכולל כעת בקרת שיגור שתהיה זמינה במצבי GT ספורט וספורט פלוס. עוד נוספו פקדים חדשים עבור שליטה במצבי המתלים, בשסתומים האקטיביים של מערכת הפליטה, ולביטול בקרת היציבות. לנהגים שאוהבים שליטה מוחלטת קיימת אפשרות להעברת הילוכים ידנית מבלי שמחשב הרכב ישתלט על התיבה במצבי קיצון.
אסטון מרטין DBX707 צפוי לעלות לפס הייצור במהלך הרבעון הראשון השנה, ורכבים ראשונים יימסרו כבר ברבעון השני של השנה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.