החל מהמחצית השניה של 2022 תוצע באירופה יונדאי איוניק 5 עם סוללה גדולה יותר ואפשרות למראות דיגיטליות
יונדאי איוניק 5 היא אחת המכוניות החשמליות המדוברות ביותר בעולם. הדגם החשמלי הייעודי הראשון של יונדאי הוא נציג ראשון לסדרת דגמים חשמליים וגם הנציג הראשון של קונצרן יונדאי לעשות שימוש בפלטפורמת ההנעה החשמלית החדשה E-GMP. יונדאי איוניק זכתה בשפע פרסים במסגרת תחרויות "רכב השנה" השונות ברחבי העולם, אבל הבאז סביבה לא נפסק וכעת מודיעה יונדאי על עדכון לדגם.
יונדאי איוניק 5
גרסת הכניסה של יונדאי איוניק 5 שאינה משווקת בישראל תמשיך עם אותה סוללה בקיבולת 58.0 קוט"ש. בשאר הגרסאות זוכה יונדאי איוניק 5 לסוללה משודרגת בקיבולת 77.4 קוט"ש אשר תחליף את הסוללה הנוכחית בקיבולת 72.6 קוט"ש.
האחות קיה EV6 כבר עושה שימוש בסוללה החדשה, ויחד עם מנוע אחורי בודד בהספק 229 כ"ס, מציגה טווח נסיעה מרבי של 528 ק"מ. יונדאי איוניק 5 צפויה להציע טווח מעט צנוע יותר בשל עיצוב פחות אווירודינמי, אך צפויה לחצות את רף 500 הקילומטרים.
בקרת הטמפרטורה של הסוללה שופרה אף היא. בעת שהנהג יזין עמדת טעינה מהירה כיעד הנסיעה במערכת הניווט, תפעל בקרת הטמפרטורה על מנת להביא את הסוללה לטמפרטורה אידיאלית לטעינה מהירה. מדובר בתכונה שתסייע בעיקר בחימום הסוללה במזג אוויר קר.
יונדאי איוניק 5
אל מפרט האבזור האופציונלי נוספו מראות דיגיטליות מבוססות וידאו. מדובר בצמד מצלמות המותקנות על זרועות, במקום מראות הצד הסטנדרטיות, ומשדרות וידאו אל צמד מסכים הממוקמים על דיפון הדלתות בסמוך לבסיס קורה A. המצלמות מסייעות בהפחתת ההתנגדות לאוויר ואמורות לספק שדה ראיה משופר בתנאי ראות מוגבלת. גם המראה המרכזית תוחלף במסך שישדר תמונה ממצלמה אשר תותקן בספוילר האחורי.
שיפור נוסף נוגע לבולמים האדפטיביים לטובת תגובה משופרת בעת מפגש עם מהמורות על מנת לשפר את נוחות הנסיעה. העיצוב החיצוני של יונדאי איוניק נותר ללא שינוי, אולם נוספה אפשרות לבחירת עיטורים מושחרים בדגמים המעוטרים במסגרות פלסטיק מושחר בבתי הגלגלים ובפגושים.
דגמי יונדאי איוניק 5 המעודכנים יוצעו למכירה באירופה החל מהמחצית השניה של שנת 2022.

תפריט נגישות








הפינה היחידה...
היא קוטר הסיבוב החריג המקשה על הניהוג בערים הצפופות. חוצמזה "קוטלת הטסלות".