טויוטה קורולה GR החדשה הינה גרסת ביצועים למשפחתית הנצחית של טויוטה עם 304 כ"ס ומערכת הנעה כפולה
טויוטה עושה לא מעט על מנת להשתחרר מהתדמית המרובעת והשמרנית. זה התחיל בעיצובים מעוררים והמשיך בהתנהגות הכביש שהשתפרה במגוון דגמים לצד השקת רכבי ספורט כגון טויוטה GT86 וטויוטה סופרה החדשות, אבל אין ספק שגרסאות ביצועים לדגמים הפופולריים זו הדרך הבטוחה להפיץ את הבשורה בקרב הקהל הרחב. אחרי טויוטה יאריס GR הקיצונית מגיעה גרסת ביצועים לדגם הוותיק ביותר של המותג - טויוטה קורולה GR. הקיצור GR מתייחס לחטיבת המירוצים של טויוטה GAZOO Racing שאמונה על פיתוח המכונית.
טויוטה קורולה GR
טויוטה קורולה GR מבוססת על גרסת ההאצ'בק של טויוטה קורולה ששווקה עד לאחרונה גם במחוזותינו. העיצוב המקורי הנאה מקבל פרשנות קרבית באמצעות פגוש קדמי ספורטיבי עם שבכה תחתונה ענקית, כונסי אוויר בפינות, וחצאית בולטת. הדופן מציגה בתי גלגלים תפוחים, פתח אוורור מאחורי הגלגלים הקדמיים וחצאיות צד מעוצבות. מאחור הותקן פגוש אגרסיבי עם 3 יציאות מפלט היוצרות מראה ייחודי. טויוטה הסתפקה בחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 במידות 235/40R18. בתא הנוסעים גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי, ריפודי אלקנטרה, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' המציג תצוגות יעודיות. בלם החניה החשמלי הוחלף בידית מכנית ידנית המאפשרת שימוש מדוייק יותר בנהיגה.
טויוטה קורולה GR
את יחידת ההנעה חולקת טויוטה קורולה GR עם האחות הקטנה טויוטה יאריס GR. מדובר במנוע טורבו בנזין בתצורת 3 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים. בעוד ביאריס עומדים ההספק המרבי על 268 כ"ס והמומנט המרבי על 36.7 קג"מ, בדרך לקורולה עבר המנוע שוב למכון הכושר ומציג הספק מרבי של 304 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ ב- 3,700 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית עם פונקציית גז ביניים אוטומטית, ולמערכת הנעה כפולה. למערכת הפליטה עם 3 היציאות חלק בשיפור ההספק המרבי. היא מצויידת במשתיק קול עם מערכת שסתומים פנימיים המפחית את הרעש ואת כמות פליטת המזהמים. בשלב זה טרם נחשפו נתוני הביצועים.
טויוטה קורולה GR
טויוטה לא שמרה בסוד על קיומה של המכונית. זה תקופה שהיא מריצה אותה בסדרת מירוצים יפנית עם מנוע בעירה פנימית המונע באמצעות מימן, וביצעה ניסויים גם בתנאי נהיגה מעולם הראלי - דרכי עפר ודרכים מושלגות. השינויים המבניים כוללים מפשק גלגלים רחב יותר מלפנים ומאחור, הוספת גשרי חיזוק רוחביים בשלדה המגבירים את קשיחות המרכב, נקודות ריתוך נוספות, ושימוש נרחב בדבקים. מכסה המנוע והדלתות הקדמיות עשויים אלומיניום והגחון שטוח על מנת להפחית את ההתנגדות לאוויר. מערכת ההנעה הכפולה מציעה מספר מצבי התנהגות לבחירה, ביניהם מצב חלוקת כוח 50:50 בין הצירים, מצב 60:40 לטובת הציר הקדמי או 30:70 לטובת הציר האחורי, בהתאם להעדפת הנהג. המכונית מצוידת במערכת בלימה משודרגת עם צלחות קדמיות מאווררות בקוטר 355 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות, וצלחות מאווררות גם מאחור.
טויוטה קורולה GR
בארה"ב תוצע טויוטה קורולה GR במהדורה מוגבלת בשם Circuit Edition הכוללת בנוסף דיפרנציאל מוגבל החלקה מלפנים ומאחור, וגג קל משקל מיציקת סיבי פחמן ופלסטיק.
בשלב זה הושקה טויוטה קורולה GR בקליפורניה, וההשקה ביפן מתוכננת למחצית השניה של שנת 2022. אירופה לא הוזכרה במסגרת ההשקה ולא ברור האם היא תשווק גם שם. נזכיר שיחידה אחת של טויוטה יאריס GR מצאה את דרכה לישראל ביבוא אישי ואנחנו כמובן נשמח לראות כאן גם את טויוטה קורולה GR, אולם הסיכויים לכך קטנים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.