הונדה חושפת רכב פנאי משפחתי חדש על בסיס הונדה סיוויק שישווק בארה"ב בשם HR-V ובאירופה בשם אחר
הונדה מתעוררת. אחרי מספר שנים של דשדוש וצמצום משמעותי של מבחר הדגמים, נראה כי היצרנית היפנית הוותיקה שינסה מותניים ומוכנה לחזור למשחק. אחרי השקה מוצלחת להונדה ג'אז החדשה, דור חדש להונדה HR-V שיוצע גם עם יחידת הנעה חשמלית וחידוש משמעותי להונדה סיוויק עם שפת עיצוב חדשה ויחידת הנעה היברידית מסקרנת, הגיע הזמן להרחבת מגוון הדגמים עם רכב פנאי נוסף בגודל בינוני.
הונדה HR-V אמריקאי
אתם בוודאי תוהים מה שמו של רכב הפנאי החדש של הונדה, אבל כאן העניינים מתחילים קצת להסתבך. בשלב זה הושק הדגם החדש עבור השוק האמריקאי תחת השם הונדה HR-V אך למעשה אין קשר בינו לבין הונדה HR-V האירופאי שהוצג לאחרונה, שכן הדגם החדש מבוסס על הונדה סיוויק בעוד הונדה HR-V האירופאי מבוסס על הונדה ג'אז. עם זאת, רכב הפנאי החדש צפוי להגיע בהמשך גם לאירופה ושם יזכה לכינוי חדש.
הונדה HR-V אמריקאי
העיצוב החיצוני מעט פושר, בוודאי ביחס למתחרים פוטנציאליים כגון יונדאי טוסון ופיג'ו 3008 אך גם ביחס לאחיו האירופאי. החזית מוגבהת עם צמד פנסים גדולים ומכסה מנוע מעוצב ועתיר קימורים. במרכז הפגוש הקדמי גריל עם שבכה אגרסיבית. בחלקו התחתון של הפגוש שבכה נוספת החוברת אל עיטורי פלסטיק מושחר מתבקשים. הדופן אלגנטית למדי ונטולת קימורים או כפלי פח בולטים. גם כאן ספי המרכב ובתי הגלגלים עם חיפויים שחורים. החישוקים נראים מעט קטנים ביחס למרכב. עיצוב הזנב מציג אף הוא צמד פנסים גדולים ודלת תא מטען עם סף נמוך הרומז על שימושיות גבוהה. בשלב זה טרם נחשפו תמונות מתא הנוסעים.
הונדה HR-V אמריקאי
הונדה לא פרסמה עדיין פרטים אודות יחידות ההנעה והיא תמשיך לטפטף פרטים אודות הרכב בחודשים הקרובים עד להשקה המלאה הצפויה בקיץ. ניתן להניח כי בעקבות ההתבססות על שלדת הונדה סיוויק החדשה, יחלוק עמה הונדה HR-V גם את היצע יחידות ההנעה. בארה"ב משווקת הונדה סיוויק עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 158 כ"ס ומנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס, שניהם משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה ולמערכת הנעה קדמית. להונדה סיוויק Si גרסה מחוזקת של מנוע הטורבו עם הספק מרבי של 200 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
הונדה HR-V אמריקאי
עבור אירופה מדובר בסיפור אחר לחלוטין. שם תשווק הונדה סיוויק החדשה עם יחידת הנעה היברידית בלבד הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון ושני מנועים חשמליים, אחד מופקד על הנעת הגלגלים והשני משמש כגנרטור לטעינת הסוללה. למנוע החשמלי הראשי שמניע את הגלגלים הספק מרבי של 181 כ"ס ומומנט מרבי של 32.1 קג"מ. יחידת הנעה זו אינה כוללת תיבת הילוכים, ומנוע הבנזין מתחבר אל הגלגלים רק במהירויות שיוט בעת הצורך באמצעות מצמד.
רכב הפנאי החדש צפוי למלא תפקיד חשוב בליין הדגמים הנוכחי של הונדה שכן הונדה CR-V הפך בדורות האחרונים לגדול ויקר ונוצר חלל גדול בינו לבין הונדה HR-V האירופאי, אותו יתפוס הדגם החדש.

תפריט נגישות








סגירת סניפים
סניפי אשדוד, פ״ת, רעננה, הרצליה,ת״א,חיפה מפרץ , נתניה נסגרו, השאר גוססים עקב חוסר אספקה בעיקבות סיכסוך מר בין היבואן ליצרן