מרצדס SL החדשה זוכה לגרסת כניסה עם מנוע 4 צילינדרים בהספק מרבי של 381 כ"ס, ומערכת הנעה אחורית
הדור החדש של מרצדס SL נחשף לפני מספר חודשים עם עיצוב חיצוני מרהיב ולא מעט שינויים לעומת הדור היוצא, למשל חזרה לתצורת 4 מושבים, גג בד במקום גג קשיח, ובעיקר פיתוח שהוטל על חטיבת הביצועים AMG מבית מרצדס.
מרצדס SL43 AMG
גרסת הכניסה החדשה SL43 חולקת את העיצוב החיצוני עם אחיותיה החזקות אך מסתפקת במראה מעט פחות אגרסיבי הכולל פגוש קדמי בעיצוב מעודן עם כונסי אוויר קטנים יותר, פגוש אחורי המוותר על פתחי האוורור, פתחי מפלט עגולים ומוצנעים, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' בעיצוב שונה. הלקוחות יוכלו לשדרג לחישוקים בקוטר 20 או 21 אינץ' כמו בגרסאות הבכירות. תא הנוסעים היפיפה שופע עור ואלומיניום ומצויד במערכת ההפעלה MBUX העדכנית של מרצדס עם מסך מגע מרכזי בגודל 11.9 אינץ' המכסה את כל הקונסולה המרכזית וניתן לכוונון חשמלי.
מרצדס SL43 AMG
מרצדס SL43 מקבלת מנוע 4 צילינדרים שנעדר מהיצע גרסאות מרצדס SL מזה שנים רבות. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 381 כ"ס ב- 6,750 סל"ד ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ ב- 3,250 סל"ד, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט, ולמערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות בעת שימוש בבקרת השיגור, והמהירות המרבית עומדת על 275 קמ"ש.
מרצדס SL43 AMG
למרות שמדובר במנוע קטן המשמש את גרסת הכניסה, הוא מציג לא מעט חידושים. מדובר במנוע הטורבו בנזין הראשון בייצור סדרתי המצויד במגדש טורבו חשמלי המסתובב באמצעות גזי הפליטה - טכנולוגיה שהגיעה מקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. המגדש המתקדם כולל מנוע חשמלי זעיר אשר מניע את מניפת הטורבו עוד לפני הגעת גזי הפליטה כדי להעניק תגובה מיידית ללחיצה על דוושת התאוצה ולהימנע מהשהיית הטורבו. המנוע החשמלי מאפשר גם שמירה על לחץ הטורבו בעת הרפיה מדוושת התאוצה ובכך מבטיח תגובה מיידית בכל תרחיש. יחידת ההנעה כוללת מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V המספקת 14 כ"ס נוספים בעת הצורך, הנעה חלקה בעת שימוש בפונקציית Start&Stop, וגם יכולת לכבות את מנוע הבנזין לפרקי זמן קצרים בעת שיוט.
מרצדס SL43 AMG
כאמור, מרצדס SL החדשה שבה להציע 4 מושבים בתצורת 2+2. על פי מרצדס מיועדים המושבים האחוריים לאנשים בגובה של עד 1.50 מטרים כך שיוכלו לשמש בעיקר ילדים בנסיעות קצרות. התקנת מגן הרוח מונעת את יכולת הישיבה במושב האחורי ומרבית הלקוחות בוודאי ישמחו לדעת כי ניתן לאחסן שם תיק גולף שבוודאי יסבול פחות לעומת נוסעים אנושיים.
מרצדס SL43 AMG
בתכנון הרכב נעשה שימוש בעזרים לשיפור היעילות האווירודינמית. מאחורי הפגוש הקדמי מערך תריסים חשמליים המאפשרים זרימת אוויר קריר אל הרדיאטור על פי הצורך. כשהתריסים סגורים הם מפחיתים את ההתנגדות לאוויר. הספוילר האחורי נשלף חשמלית בהתאם למהירות הנסיעה ומתקבע באחת מתוך 5 פוזיציות קבועות מראש בהתאם לכוח התאוצה, כוחות הצידוד המופעלים על הרכב, ומהירות ההיגוי. חבילת האווירודינמיקה האופציונלית כוללת כונסי אוויר מוגדלים מלפנים וספוילר אחורי מוגדל.
מרצדס SL43 AMG
מרצדס SL43 תוצע כסטנדרט עם מערך מתלים רב חיבוריים, הכולל לראשונה במרצדס מתלה קדמי רב חיבורי עם 5 חוליות בגובה חישוקי הגלגלים. גם המתלה האחורי מציע תצורה דומה. כדי להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ בנויים כל חלקי המתלה מאלומיניום מחושל. כריות הבולם מודבקות אל קפיצי הסליל באופן המונע בלאי הנגרם מחול ובוץ במהלך חיי הרכב, וכן מונע היווצרות חלודה. כאופציה יוצעו בולמים אדפטיביים עם שיכוך המשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, ומערכת היגוי עבור הציר האחורי כמו בגרסאות החזקות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.