ארגון Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הבטיחות של DS 4, דאצ'יה ג'וגר, והונדה HR-V
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם היום את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך. הדגמים שנבחנו הם DS 4, דאצ'יה ג'וגר, והונדה HR-V. כל הדגמים שנבחנו צפויים להגיע ארצה במהלך השנה.
הונדה HR-V
DS 4
המשפחתית החדשה של מותג היוקרה הצרפתי מבית סיטרואן נבחנה בשתי תצורות. הגרסה עם אבזור הבטיחות הסטנדרטי, הכוללת 8 כריות אוויר בהן כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, ומערכת לניטור מרחק מלפנים על בסיס מצלמה בלבד, זכתה לציון של 4 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 65% על תפקוד מערכות הבטיחות.
בנוסף נבחנה גרסה נוספת עם חבילת אבזור בטיחות מורחבת, הכוללת גם רדאר קדמי, אשר זכתה לציון מלא של 5 כוכבים מתוך 5, עם ציונים זהים בהגנה על נוסעים והולכי רגל, וציון של 82% על תפקוד מערכות הבטיחות.
מבחן ריסוק DS 4
דאצ'יה ג'וגר
המיניוואן החדש דאצ'יה ג'וגר הוא דגם המשך למיניוואן דאצ'יה לודג'י שאף שווק בעבר בישראל. דאצ'יה ג'וגר זכה לציון בטיחות נמוך במיוחד – כוכב אחד בלבד מתוך 5, עם ציונים של 70% בהגנה על נוסעים בוגרים, 69% בהגנה על ילדים, 41% בהגנה על הולכי רגל, ו- 39% על תפקוד מערכות הבטיחות. הנהג והנוסע מלפנים זכו להגנה טובה לפלג הגוף התחתון, אך חלקים מסויימים בלוח המחוונים עשויים לגרום לפציעה בעת התנגשות מלפנים. בעת פגיעה מהצד רמת ההגנה על החזה דורגה כנמוכה. מאחור נרשמו פציעות צליפת שוט בעת התנגשות מאחור.
את עיקר הביקורת ספג דאצ'יה ג'וגר על אבזור הבטיחות החסר. כך למשל מערכת הבלימה האוטונומית שלא מזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים הביאה לציון נמוך בסעיף ההגנה על הולכי רגל. בנוסף דאצ'יה ג'וגר לא מציע בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, אפילו לא כאופציה, ואין תזכורות לחגירת חגורות בטיחות בשורת המושבים השלישית - עובדה אשר גרמה לו לאבד כוכב בטיחות לעומת אחיו דאצ'יה סנדרו עליו הוא מבוסס.
מבחן ריסוק דאצ'יה ג'וגר
הונדה HR-V
הדור החדש של רכב הפנאי הונדה HR-V זכה לציון של 4 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 82% בהגנה על נוסעים בוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 78% על תפקוד מערכות הבטיחות. הציון מפתיע שכן הונדה ג'אז עליה הוא מבוסס זכתה לציון מלא של 5 כוכבים.
בוחני Euro NCAP ציינו כי בעת התנגשות מלפנים עם עצם קשיח נייח ספג הנוסע מאחור פגיעה בחזה. עוד נמצא כי קיים סיכון גבוה למפגש בין הנהג לנוסע מלפנים בעת התנגשות בשל העדר כרית אוויר מרכזית להגנה מפני פגיעות מסוג זה. את עיקר הנקודות איבד הונדה HR-V בסעיף הגנה על ילדים במושב האחורי, עם הגנה חלשה על איזור הראש, חגורת בטיחות שהחליקה מהכתף אצל בובת ילד כבן 10, וכן עיגון אוניברסלי למושבי ילדים שלא הציע ריסון ברמה הנדרשת. כמו כן, הונדה HR-V אינו מצויד במערכת בלימה לאחר התנגשות למניעת תאונות משנה, ובמערכת להתרעה על עייפות הנהג.
מבחן ריסוק הונדה HR-V

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.