מרצדס EQV300 אוונטגרד 1+6 במבחן דרכים

לקחנו את הוואן החשמלי המפואר והמפנק בעולם ויצאנו לבדוק האם הגיע זמנו לעקוף את מרצדס V קלאס בטבלת המסירות

תגיות: , , , , ,

זכור לי שבחנתי את מרצדס V קלאס לפני 6 שנים והתאהבתי, וגם לפני שנתיים כשהגיע למערכת מרצדס V קלאס מתוח פנים, חזק יותר וברמת האבזור הגבוהה ביותר שריינתי אותו לעצמי. עכשיו הגיע תורו של מרצדס EQV החשמלי כדי שאוכל להשוות בין שיטות ההנעה השונות.

מרצדס EQV
יתרונות נוחות, פינוק, שימושיות, ביצועים, ידידותי לסביבה
חסרונות טווח נסיעה, מחיר, אבזור בטיחות לא עשיר

מרצדס EQVמרצדס EQV

למרצדס V קלאס קטגוריה משלו, שכן מחירו העומד על 643,000 ₪ רחוק מאוד ממובילי נוסעים אחרים עם 7 עד 9 מושבים. עם מרצדס EQV הדבר אף בולט יותר. בישראל משווק רק עוד מיניוואן חשמלי אחד - מקסוס איוניק 5 הסיני שמחירו 198,000 ₪. יצאנו למבחן מהנה עם מוביל הנוסעים המפנק שעלותו גבוהה וטווח נסיעתו מוגבל.

עיצוב ונוחות מרצדס EQV

רכב המבחן בצבע שחור מטלי נראה יפה מאוד לרכב בגודלו. השבכה הקדמית ענקית עם גריל פסים אופקיים אשר לא מסגיר את היותו רכב חשמלי. גם הפגוש הקדמי כולל שבכה גדולה בעיצוב מעוינים ועיטורי ניקל גדולים בתצורת האות C. גופי התאורה גדולים בטכנולוגיית לד עם חתימת אור ייחודית. פרופיל הרכב הארוך מכובד וכולל חישוקים בצביעה דו-גונית בגודל 17 אינץ' וחלונות צד כהים עם סף ניקל.

מרצדס EQVמרצדס EQV

השמשה האחורית גדולה, ממשיכה מטה בצורת האות V מתחת לקו חלונות הצד, ומסתיימת בפס ניקל עבה. גם שלושת פסי תאורת הלד בגופי התאורה מאחור זורמים עם צורת ה- V של השמשה האחורית. ספוילר קטן מעל השמשה האחורית ופס ניקל למניעת שפשוף הפגוש האחורי בהטענת ציוד, משלימים את עיצוב החלק האחורי.

כניסה לרכב חושפת תא נוסעים מהודר מאוד עם שילוב נהדר של בז' ואפור. איכות החומרים לא נופלת מזו הקיימת ברכבים הפרטיים של מרצדס והמראה יוקרתי ומזמין. חלקו העליון של הדשבורד כולל חיפוי דמוי עור רך ונעים. במפלס מתחתיו פנל פלסטי מבריק ומעוצב דמוי עץ המשדר יוקרה וכולל מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים אנלוגי להפתעתנו שבמרכזו צג צבעוני של מחשב הדרך בגודל 5.5 אינץ', ופתחי מיזוג עגולים בעיצוב מנוע סילון המעוטרים בכרום וניתנים לכיוונון מדויק ואפקטיבי. מתחת למסך המרכזי באותו המפלס שני פנלים ארוכים עם מתגי מערכת בקרת האקלים ופונקציות נוספות. בתחתית מפלס זה פס אלומיניום מעוצב ותאורת אווירה בצבע כחול, לבן או צהוב לפי בחירה. במפלס התחתון חיפוי דמוי עור בצבע בז' רך ונעים למגע, תא כפפות גדול, מרופד, מואר וננעל, ופנל קונסולה מרכזית הכולל את מתגי השליטה במערכת המולטימדיה. מתחת לקונסולה המרכזית ובין המושבים תא גדול ושימושי מאוד הניתן לסגירה וכולל 2 מחזיקי כוסות, תא אחסון, 2 חיבורי USB-C, ושקע 12V.

מרצדס EQVמרצדס EQV

גלגל ההגה נאה ובגודל הנכון, מחופה עור ונוח לאחיזה. משני צדיו מתגי שליטה בניהוג הרכב ובמערכת המולטימדיה, ללא משטחי מגע הקיימים ברכבים הפרטיים של המותג. כיוונון ההגה בשני הצירים ידני. מערכת ה- MBUX מעודכנת אך מערכת השמע לא ממותגת וכוללת רק 4 רמקולים. את החוגה והעכבר מהגרסה הקודמת מחליף משטח מגע הדורש הסתגלות. הפעלת המתגים הפיזיים השונים הפזורים בקונסולה המרכזית אינה אינטואיטיבית ותוצאת הלחיצה על כל אחד מהם לא מוצגת בסמוך לכפתור אלא במסך המרכזי.

גם דלתות הרכב הקדמיות מצוידות במיטב הדיפונים והמתגים. המפלס העליון אפור בחיפוי דמוי עור רך ונעים. המפלס השני בחיפוי דמוי עור בצבע בז' ובמרכזו פנל שחור עם מסגרת אלומיניום המכיל ידית פתיחה ומתגים מאלומיניום לכיוונון המושב. המפלס התחתון מתחת לגובה הברכיים מפלסטיק אפור וכולל רמקול ותא אחסון גדול הכולל גם מתקן לבקבוק קטן. ספי הדלתות כוללים פס ניקל יוקרתי עם כיתוב Mercedes-Benz מואר.

מרצדס EQVמרצדס EQV

המושבים הקדמיים גבוהים מאוד ונוחים. חיפוי עור בצבע בז' מזמין לישיבה נינוחה בכורסאות המפנקות הכוללות כיוונון חשמלי מלא כולל חימום, קירור וזיכרונות. בצד הפנימי של המושבים משענת יד צרה, נוחה ומתכווננת. בצד תחתית המושבים תא אחסון נוסף. הישיבה גבוהה מאוד ושולטת, ושדה הראיה לפנים ולצדדים טוב בזכות סף חלונות נמוך, שמשות גדולות, מכסה מנוע משופע, ומראות צד גדולות. המראות מחוממות, מתכהות אוטומטית, מתקפלות חשמלית, וכוללות פנסי איתות. שדה הראיה לאחור מאתגר יותר בשל גודל הרכב והחלונות הכהים, וכאן באים לעזרתנו חיישני קרבה מלפנים ומאחור ומצלמות היקפיות 360 מעלות עם סייען חניה.

מרצדס EQVמרצדס EQV

דלתות ההזזה ניתנות לפתיחה ולסגירה חשמלית בנגיעה קלה בידיות החוץ והפנים של הדלתות, וגם ממתגים בקונסולה המרכזית. גם כאן ספי הדלתות כוללים פס ניקל עם כיתוב Mercedes-Benz מואר. הכניסה והיציאה משני המושבים בשורה השניה נוחות מאוד בשל הרצפה השטוחה, התקרה הגבוהה, גובה המושבים, ומפתח הדלתות הגדול. גם כורסאות השורה השנייה מפנקות וכוללות שתי משענות יד מתכוונות. מנגנוני חגורות הבטיחות הם חלק מהמושבים בשורות המושבים השנייה והשלישית, ולכן קל לחגור את חגורות הבטיחות ולקפל את גב המושבים, וחגורות השורה השנייה לא יפריעו למעבר לשורת המושבים השלישית. גב המושבים מתכוונן וניתן לקיפול מלא על בסיס המושב הנע בטווח רחב קדימה ואחורה על גבי מסילה. ליושבי השורה השנייה תאורת לד נפרדת, פתחי מיזוג מתכווננים ולוח בקרת אקלים נפרד בתקרת הרכב, אך למעט כיסים בגב המושבים הקדמיים חסרים תאי אחסון, שקעי טעינה ומחזיקי כוסות.

מרצדס EQVמרצדס EQV

גם שלושת מושבי השורה השלישית נוחים ומפנקים. הם אמנם צמודים זה לזה ואינם כוללים חימום וקירור, אך מסוגלים לאכלס שלושה בוגרים לנסיעה ארוכה. גם כאן מתכוונן גב המושבים וניתן לקיפול מלא על בסיס המושב הנע בטווח רחב על גבי מסילה וקובע את גודל תא המטען ומרווח הברכיים בשורה השלישית. בשונה מהשורה השנייה, בצידי המושבים נמצאים תאי אחסון, שקעי טעינה ומחזיקי כוסות. בתקרת הרכב תאורת לד נפרדת ופתחי מיזוג הניתנים לכיוונון ולסגירה.

תא המטען בנפח 1,400 ליטרים וניתן להקטנה ולהגדלה על ידי הזחת מושבי השורה השלישית אחורה וקדימה, וקיפול גב מושבי השנייה והשלישית. העמסת ציוד מתבצעת בנוחות בשל רצפת הטענה שטוחה ונמוכה, ומפתח דלת רחב ומרובע. דלת תא המטען נפתחת חשמלית ודורשת מרווח פנוי גדול מאחור בשל גובהה. רכב המבחן בגרסת מרכב ארוכה. אורכו 5,370 מ"מ, רוחבו 1,928 מ"מ, גובהו 1,901 מ"מ, ומרחק הסרנים עומד על 3,430 מ"מ. משקל הרכב עומד על 3,500 ק"ג בשל משקל הסוללות. גלגל חלופי בגודל מלא נמצא מתחת לחלקו האחורי של המרכב.

מרצדס EQVמרצדס EQV

בניגוד למרצדס V קלאס האחרון שבחנו, מרצדס EQV מצויד במתלי נוחות, עם מתלים נפרדים רב חיבוריים מלפנים ומאחור אשר מתמודדים מעולה עם המרכב הכבד, מספקים נוחות נסיעה מעולה לכל הנוסעים ומתמודדים יפה מאוד גם בכבישים פגומים ובמעבר על פסי האטה. בידוד רעשי הכביש והמנוע טובים מאוד, ובידוד רעשי הרוח טוב ביחס לרכב כה גדול עם מראות צד גדולות.

ביצועים מרצדס EQV

מרצדס EQV משווק בארץ ובעולם עם מערכת הנעה אחת הכוללת מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 90 קוט"ש המותקנת ברצפת הרכב. בניגוד למרצדס V קלאס המוצע עם הנעה אחורית, מרצדס EQV מציע הנעה קדמית ומוותר על גל ההינע לטובת סידור הסוללות ברצפת הרכב.

מרצדס EQVמרצדס EQV

הנעת הרכב מתבצעת להפתעתנו באמצעות סיבוב מפתח ייחודי ולא באמצעות כפתור התנעה. התחלת הנסיעה שקטה וחלקה וצבירת הכוח מהירה ללא תנודות מרכב. גם תאוצות ביניים ותאוטות במהירויות גבוהות מתבצעות בצורה חלקה ומהירה. עצימות מערכת הבלימה הרגנרטיבית נשלטת על ידי מנופים מאחורי ההגה הכוללים 3 מצבים.

מרצדס EQVמרצדס EQV

למערכת ההנעה 4 מצבי נהיגה - קומפורט כברירת מחדל, אקו לחיסכון באנרגיה, מקסימום ריינג' לטווח מקסימלי, וספורט כאשר אנו ממהרים. מצבי הנהיגה משפיעים על ביצועי מערכת ההנעה. מצב מקסימום ריינג' מסרס את הרכב לחלוטין ונחוץ כאשר קיים קושי בהגעה לעמדת הטעינה הבאה לפני שתגמר הסוללה. מצב ספורט בהחלט מפיח רוח נעורים ברכב וגורם לביצועים זריזים יותר אך נתון התאוצה מעמידה למאה קמ"ש לא ירד מ- 12.1 שניות (איטי ב- 2.8 שניות ביחס למרצדס V קלאס 300 עם מנוע טורבו דיזל). לא מצאתי אפשרות לביטול מערכת בקרת היציבות וטוב שכך. בכביש רטוב הצלחתי לאחר מאמץ לזרוק מעט את הזנב אך מערכת בקרת היציבות הגיבה תוך שבריר שנייה וסיימה בשלום את החגיגה.

מרצדס EQVמרצדס EQV

התנהגות הכביש טובה ואפילו מעולה לרכב גבוה מקטגוריה זו. אמנם רכינת המרכב מורגשת בסיבובים ועיקולים, אך המתלים אינם רופסים ומספקים אחיזת כביש טובה מאוד גם בנהיגה מהירה בעיקולים. ההגה נוח לאחיזה, מדויק ומספק תקשורת פושרת עם הגלגלים הקדמיים האחראים על הנעת הרכב. דוושות התאוצה והבלימה מעט ספוגיות אך הבלימה חזקה ומספקת בלחיצה החלטית.

טווח נסיעה מרצדס EQV

מרצדס EQV 300 מצויד בסוללת ליתיום-יון גדולה בקיבולת 90 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 340 ק"מ על פי נתוני היצרן. צריכת האנרגיה המשולבת עומדת על פי היצרן על 29 קוט"ש לכל 100 ק"מ (או 3.45 ק"מ לכל 1 קוט"ש). במהלך המבחן שלנו באורך 331 ק"מ אשר כלל לרוב נסיעה בינעירונית מהירה, מדדנו צריכת אנרגיה ממוצעת של 32 קוט"ש לכל 100 ק"מ (או 3.12 ק"מ לכל 1 קוט"ש) המצביעה על טווח נסיעה של 280 ק"מ בתנאים אלו.

מרצדס EQVמרצדס EQV

לפי נתוני היצרן אורכת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה רק 45 דקות בעמדת טעינה מהירה בהספק 110 קילוואט. את רכב המבחן הטענו בעמדת טעינה מהירה בהספק 50 קילוואט. בתחילת הטעינה ציין מחשב הדרך שנותרה בסוללה 32% מהקיבולת. בתום טעינה של 68 דקות ציין מחשב הדרך כי קיבולת הסוללה עומדת על 90% וטווח הנסיעה במחשב הדרך הצביע על 214 ק"מ. בסך הכל הוטענה 58% מקיבולת הסוללה בזמן טעינה של 68 דקות. קבוצת זיהום האוויר של מרצדס EQV 300 עומדת על 1 מתוך 15 על פי משרד התחבורה הישראלי.

אמינות ועלויות אחזקה מרצדס EQV

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.

מרצדס EQVמרצדס EQV

רכב חשמלי אמור להיות אמין ביחס לרכב עם מנוע בעירה פנימית הודות להעדר מנוע בעירה מסורבל המצריך החלפת שמן, מסננים, מצתים ורצועות. מרצדס EQV משויך לקבוצת רישוי 7 אך בשל היותו רכב חשמלי עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 530 ₪ בלבד במקום 4,719 ₪ לרכב שאינו חשמלי.

מרצדס EQV משווק בישראל עם 3 שנות אחריות כוללת, ולסוללה מוענקת אחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ כולל שירותי גרירה וחילוץ במקרה שהסוללה ברכב התרוקנה. בנוסף יקבלו הרוכשים עמדת טעינה ללא תוספת תשלום. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

בטיחות מרצדס EQV

אבזור הבטיחות במרצדס EQV כולל בין היתר 6 כריות אוויר רק לנהג ולנוסע לצידו, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, התרעת מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטומטית, התרעת סטיה מנתיב הנסיעה ללא תיקון אוטומטי, התרעת עצמים בשטחים מתים, חיישני גשם, חיישני אורות, פנסי ערפל, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם סייען חניה, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מראות צד מתכהות אוטומטית, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ריסון מרכב בעת רוחות צד, ומערכת לניטור ערנות הנהג. מרשימת האבזור נעדרים תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, כריות אוויר נוספות למושבי השורות השנייה והשלישית, חיישני חגורות בטיחות בכל המושבים, מערכת להתרעה על שכחת ילדים, ובקרת מהירות חכמה. רמת האבזור הבטיחותי של משרד התחבורה הישראלי עומדת על 4 מתוך 8.

מרצדס EQVמרצדס EQV

מרצדס V קלאס נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2014 עם ציוד בטיחות שונה ולפני הקשחת המבחנים, וזכה אז לחמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 93% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% בגין מערכות הבטיחות ברכב. ארגון Euro NCAP החליט להחיל את תוצאות המבחן גם על מרצדס EQV בשל השימוש באותו המרכב עם שינויים מבניים קלים ברצפת המרכב לטובת אחסון הסוללות.

תמורה למחיר וסיכום מרצדס EQV

מרצדס EQV משווק בישראל בגרסה אחת בלבד עם מרכב ארוך, מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס, סוללה בקיבולת 90 קוט"ש, רמת גימור אוונטגארד, ותג מחיר של 643,000 ₪. לשם השוואה, עלותו של מרצדס V קלאס 300 ארוך עם מנוע טורבו דיזל 2.0 בהספק 239 כ"ס ברמת אבזור אוונטגארד עומדת על 587,900 ₪.

אבזור הנוחות ברכב המבחן כולל בין היתר דלתות הזזה חשמליות, שמשות כהות, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען, 7 מושבים בריפוד עור, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי מלא כולל תמיכת גב תחתון, חימום וקירור, מושב נהג עם זיכרונות, בלם חניה חשמלי, חיבור חוטי לממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, תאורת אווירה, ובקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת מאחור.

מרצדס V קלאס הוא ללא ספק מוביל הנוסעים הטוב בעולם, ובגרסתו החשמלית מייחצן גם את אהבת בעליו לכדור הארץ. חזות הרכב מרשימה ותא הנוסעים היוקרתי מעניק נוחות, שימושיות ופינוק של מחלקה ראשונה. נוחות הנסיעה מעולה בזכות מתלי הנוחות המתקדמים של מרצדס ובידוד טוב של רעשים ותנודות. מערכות הבטיחות לא מיישרות קו עם מיטב הטכנולוגיות המוצעות ברכבים הפרטיים של המותג. יחידת ההנעה מעולה אך טווח הנסיעה בפועל קצר מדי ועומד על פחות מ- 300 ק"מ.

קשה לנו לראות את מרצדס EQV יורש כבר עכשיו את מרצדס V קלאס לוגם הדיזל המציע טווח נסיעה אמיתי של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים ומוצע במחיר טוב יותר. לקהל היעד המצומצם מאוד של מרצדס V קלאס נוספה עתה אופציה ירוקה וידידותית יותר לכדור הארץ למי שטווח הנסיעה אינו בראש סדר עדיפויותיו.

מרצדס EQV 300 AVANTGARDE 1+6
מנוע חשמלי
הספק מרבי 204 כ"ס
קיבולת סוללה 90 קוט"ש
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 5,370 מ"מ
רוחב כללי 1,928 מ"מ
גובה כללי 1,901 מ"מ
בסיס גלגלים 3,430 מ"מ
קוטר סיבוב 12.5 מטרים
נפח תא מטען 1,400 ליטרים
משקל עצמי 3,500 ק"ג
מהירות מרבית 160 קמ"ש (מפרט חו"ל)
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.1 שניות (מפרט חו"ל)
צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) 29 קוט"ש\100 ק"מ
צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) 32 קוט"ש\100 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 340 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 280 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 (מתוך 5, מבחן משנת 2014)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר 643,000 ₪

מרצדס EQV 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    הדיזל גם חזק יותר ומהיר יותר בתאוצה מ- 0 ל- 100.

    • שי12/05/22

    באמת לא מובן מה יגרום למישהו לרכוש את הגרסה החשמלית, היא לא מציעה שום יתרון על גרסת הדיזל.

כתבות נוספות בנושא רכב חשמלי 

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

BYD אטו 2 חשמלי מושק בישראל במחיר 148,99...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

מבצע ג'ילי וזיקר לעמיתי מועדון חבר - נוב...

גיאו מובילטי, יבואנית ג'ילי וזיקר לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף עם מועדון הצרכנות חבר במסגרתו מציעה החב...

קובי זוילי20 נובמבר 2025

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu