הסטודנטים של סקודה יצרו מכונית ראלי על בסיס סקודה קאמיק, ויש גם הקשר ישראלי מפתיע
סקודה ידועה כיצרנית שמרנית ומהוגנת, בת טבעית לקונצרן פולקסווגן. את התדמית שוברים מדי פעם הסטודנטים בבית הספר המקצועי של סקודה שיוצרים את מכונית החלומות שלהם שהופכת לדגם קונספט על בסיס מבחר הדגמים הסדרתיים של סקודה. אחרי גרסת טנדר לסקודה קודיאק וגרסת קבריולט לסקודה סלביה, מגיע תורו של רכב הפנאי הקומפקטי סקודה קאמיק לזכות לטיפולם של הסטודנטים אשר החליטו להפוך אותו לרכב ראלי מדוגם. הרכב זכה לשם אפריק המקשר אותו לראלי פריז דקאר שחוצה את אפריקה ומדגיש את האחריות של סקודה לפעילות של קונצרן פולקסווגן ביבשת אפריקה.
סקודה אפריק
העיצוב החיצוני החביב של סקודה קאמיק זכה לטיפול קרבי עם פגושים שקוצצו באגרסיביות, בתי גלגלים מנופחים, סט פנסים שהותקן על מכסה המנוע, ספוילר אחורי אגרסיבי, וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ' מבית O.Z רייסינג העוטים צמיגי שטח. הרכב מעוטר בסט מדבקות בגווני ירוק, אפור ולבן שעיטרו את מכוניות הראלי של סקודה כשלקחה חלק בתחרויות.
סקודה אפריק
תשכחו מתא הנוסעים הנעים והמעוצב של סקודה קאמיק. באפריק התא הופשט לחלוטין מדיפוני הפלסטיק, העור והגומי לטובת חסכון במשקל. מול הנהג הגה מירוצים ולוח מחוונים דיגיטלי שהגיעו מסקודה פביה המיועדת למירוצי ראלי. בין המושבים בורר הילוכים ובלם יד אלקטרוניים, ומול מושב הנווט או הנוסע מלפנים הותקנה מערכת ניווט לווינית. המושבים הקדמיים הוחלפו בצמד מושבי באקט ייעודיים למכונית מירוץ עם חגורות בעלות 6 נקודות עיגון, וסביב תא הנוסעים הותקן כלוב צינורות המצמצם את התעוותות המרכב ומגן על הנהג והנוסע בעת התהפכות.
סקודה אפריק
סקודה אפריק מקבל יחידת הנעה מחוזקת המוכרת מדגמי סקודה אחרים וכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 ק"מ, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה כפולה. על אף יחידת ההנעה הכבדה ורכיבי מערכת ההנעה הכפולה שמוסיפים אף הם משקל, סקודה אפריק קל מסקודה קאמיק בכ- 100 ק"ג.
סקודה אפריק
כדי להגביר את קשיחות המרכב להתמודדות עם תנאי ראלי תובעניים, רותכו הדלתות האחוריות למרכב והותקנו מתלים מחוזקים שסייעו יחד עם שינויים נוספים להגדיל את מרווח הגחון ל- 180 מ"מ. מכסה המנוע ותא המטען עברו התאמה לטובת שחרור מהיר המאפשר למכונאים לטפל ברכב בזריזות.
סקודה אפריק
פריט מעניין המשולב בתא הנוסעים הוא מכשיר להפקת מי שתיה מהאוויר. מדובר במערכת תוצרת חברת Watergen הישראלית אשר שואבת אוויר מהסביבה, מסננת אבק ומזיקים, ומעבה אותו. בסיום התהליך עובר הנוזל טיהור שלמעשה הופך אותו למים מינרליים המאוחסנים במיכל ייעודי בטמפרטורה של 5 מעלות עם נורת UV המסייעת בהשמדת וירוסים וחיידקים. בסמוך למושב הנווט ממוקם בר מים עם תצוגה אודות טמפרטורת המים וכמות המים במיכל ומחזיק כוסות. המערכת יכולה להפיק עד 20 ליטרים של מים בכל יום בהתאם לתנאי הטמפרטורה והלחות בסביבה.
בניית המכונית ארכה כארבעה חודשים והסטודנטים השקיעו כאלפיים שעות עבודה בפרוייקט.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.