המחסור במלאים משפיע על השוק המקומי ואף נרשמו מהפכים בחלק מהסגמנטים בהם דגמים אהובים ומבוקשים נדחקו אל תחתית הטבלה בעוד אחרים חזרו אל מרכז הבמה הודות למלאי זמין למסירה
מתחילת השנה נמסרו 158,845 מכוניות חדשות, נתון המעיד על ירידה של 13.9% ביחס ליוני אשתקד. על אף הערכות כי שוק הרכב יתאושש השנה, המלחמה באוקראינה טרפה את הקלפים והצטרפה להשלכות המתמשכות של משבר הקורונה ומשבר השבבים שעדיין משפיעים על יצרניות רכב רבות. חלק מהיבואנים הישראלים נקטו בצעדים חסרי תקדים כגון הפסקת שיווק דגמים מסוימים בשל המחסור, ואחרים קיצצו בכמות הגרסאות המוצעות בישראל. הבעיות בשרשרת הייצור של היצרנים השונים משליכות על השוק המקומי ואף נרשמו מהפכים בחלק מהסגמנטים בהם דגמים אהובים ומבוקשים נדחקו אל תחתית הטבלה בעוד אחרים, לעיתים וותיקים במיוחד, חזרו אל מרכז הבמה הודות למלאי זמין למסירה מהירה.
קיה פיקנטו
להלן הדגמים הנמכרים ביותר בשנת 2022 בחלוקה לפי קטגוריות:
מכוניות עירוניות
קיה פיקנטו מוכיחה שגם עם גיר רובוטי חד-מצמדי אפשר להצליח. מכונית המיני הקוריאנית מבססת את מעמדה כמובילת הקטגוריה עם 8,625 מסירות, יותר מכפול מהמקום השני, נתון המעניק לה את תואר הדגם הנמכר ביותר בישראל. רובן המכריע של המסירות הן בגרסת LX הבסיסית המצביעות על מכירות מסיביות לחברות ליסינג והשכרה. במקום השני יונדאי i10 עם 3,335 מסירות. מיצובישי ספייס סטאר במקום השלישי עם 2,605 מסירות, רובן בגרסת הבינייים סופרים. סוזוקי איגניס במקום החמישי חווה האטה עם 751 מסירות, 37 מתוכן עם תיבת הילוכים ידנית.
מיצובישי ספייס סטאר
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 8,625 |
| 2 | יונדאי i10 | 3,335 |
| 3 | מיצובישי ספייס סטאר | 2,605 |
| 4 | שברולט ספארק | 1,373 |
| 5 | סוזוקי איגניס | 751 |
| 6 | טויוטה אייגו X | 428 |
מכוניות סופר מיני
סגמנט הסופר מיני מייצג היטב את השלכות המשברים על שוק הרכב. מאזדה 2 הוותיקה מובילה את הסגמנט עם 4,036 מסירות, רובן המכריע בגרסת דינמיק הבסיסית. מעמדה של מאזדה 2 צפוי להתחזק בזכות זכיה במכרז רכש של מנהל הרכב הממשלתי. במקום השני יונדאי i20 עם 3,106 מסירות. שמחנו לגלות שרק 77 מהן ברמת האבזור הבסיסית אינטנס נטולת מערכות הבטיחות. טויוטה יאריס במקום השלישי על אף ששיווקה הופסק ובסוכנויות טויוטה לא ניתן לפתוח הזמנות חדשות לדגם. 1,004 מהמסירות הן של הגרסאות ההיברידיות. סיאט איביזה במקום הרביעי עם 1,247 מסירות, רק 26 מתוכן בגרסת הכניסה הבסיסית ו- 849 בגרסת FR הבכירה הפונה אל לקוחות פרטיים.
מאזדה 2
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | מאזדה 2 | 4,036 |
| 2 | יונדאי i20 | 3,106 |
| 3 | טויוטה יאריס | 1,460 |
| 4 | סיאט איביזה | 1,247 |
| 5 | סיטרואן C3 | 959 |
| 6 | סזוקי סוויפט | 571 |
מכוניות משפחתיות
הפסקת השיווק של יונדאי איוניק פינתה את הבמה לטויוטה קורולה שהפכה למשפחתית הנמכרת ביותר בישראל עם 7,250 מסירות, 6,863 מתוכן היברידיות. גרסת הסטיישן רושמת 1,531 מסירות בעוד מגרסת ההאצ'בק ששיווקה הופסק נמסרו 156 יחידות. יונדאי איוניק במקום השני עם 5,726 מסירות ויונדאי אלנטרה מחליפתה במקום השלישי עם 3,999 מסירות. למעשה אם משלבים את נתוני המסירות של שתי המשפחתיות מבית יונדאי אז המותג הקוריאני עדיין שולט בסגמנט זה. קיה נירו במקום הרביעי עם 3,044 מסירות, רק 376 מתוכן עם יחידת הנעה היברידית והיתר מגרסאות ה- PHEV. סקודה אוקטביה במקום החמישי עם 1,787 מסירות, רובן עם מנועי 1.5 ליטרים ורק 3 מתוכן במרכב סטיישן.
טויוטה קורולה
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה קורולה | 7,250 |
| 2 | יונדאי איוניק | 5,726 |
| 3 | יונדאי אלנטרה | 3,999 |
| 4 | קיה נירו | 3,044 |
| 5 | סקודה אוקטביה | 1,787 |
| 6 | מאזדה 3 | 1,501 |
משפחתיות גדולות
טסלה מודל 3 מובילה את סגמנט המשפחתיות הגדולות עם 1,949 מסירות, 480 מתוכן בגרסת לונג ריינג', 304 בגרסת פרפורמנס והיתר בגרסת הכניסה. יונדאי סונטה במקום השני עם 1,632 מסירות מתוכן 1,162 בגרסאות היברידיות. סקודה סופרב במקום השלישי עם 827 מסירות. טויוטה קאמרי על אף יחידת ההנעה ההיברידית מסתפקת במקום החמישי עם 343 מסירות.
טסלה מודל 3
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טסלה מודל 3 | 1,949 |
| 2 | יונדאי סונטה | 1,632 |
| 3 | סקודה סופרב | 827 |
| 4 | מאזדה 6 | 463 |
| 5 | טויוטה קאמרי | 343 |
| 6 | ניסאן אלטימה | 27 |
רכבי פנאי שטח קומפקטיים
בדומה לסגמנט הסופר מיני גם בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים נרשמו שינויים משמעותיים. טויוטה יאריס קרוס נהנה מהצלחה והתברג הישר למקום הראשון עם 4,435 מסירות, מתוכן 3,226 עם יחידת הנעה היברידית. קיה סלטוס מטפס למקום השני עם 2,893 מסירות. יונדאי קונה במקום השלישי עם 2,597 מסירות, מתוכן רק 423 עם יחידת הנעה היברידית. מובילי הטבלה הקודמים נדחקו מטה ביניהם קיה סטוניק המתמקם במקום השביעי עם 1,706 מסירות, מתוכן 1,039 עם מנוע הבנזין האטמוספרי בנפח 1.4 ליטרים. סיאט ארונה הידרדר למקום התשיעי עם 1,304 מסירות מתוכן 342 עם מנוע 1.5 ליטרים.
טויוטה יאריס קרוס
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה יאריס קרוס | 4,435 |
| 2 | קיה סלטוס | 2,893 |
| 3 | יונדאי קונה | 2,597 |
| 4 | יונדאי וניו | 2,559 |
| 5 | טויוטה C-HR | 2,468 |
| 6 | מיצובישי ASX | 1,720 |
| 7 | קיה סטוניק | 1,706 |
| 8 | סוזוקי קרוסאובר | 1,558 |
| 9 | סיאט ארונה | 1,304 |
| 10 | מאזדה CX-30 | 1,193 |
רכבי פנאי משפחתיים
את סגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים מוביל יונדאי טוסון עם 4,442 מסירות כשמרבית הלקוחות בוחרים בגרסת עילית הבכירה. במקום השני טויוטה ראב 4 עם 3,875 מסירות, 191 מתוכן בגרסת הבנזין ו- 304 לגרסת ה- PHEV. רכב הפנאי הסיני MG EHS PHEV מבצע כניסה מרשימה למקום השלישי עם 3,174 מסירות. קופרה פורמנטור נהנה מפתיחת שנה מוצלחת במקום השביעי עם 1,271 מסירות, מתוכן 148 בגרסת VZ החזקה. סובארו פורסטר במקום השמיני עם 1,122 מסירות מוכיח שעדיין יש לקוחות שחפצים ביכולות שטח או מאמינים במכלולים ותיקים.
יונדאי טוסון
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי טוסון | 4,442 |
| 2 | טויוטה ראב 4 | 3,875 |
| 3 | MG EHS PHEV | 3,174 |
| 4 | קיה ספורטאז' | 2,674 |
| 5 | מאזדה CX-5 | 2,636 |
| 6 | פיג'ו 3008 | 2,029 |
| 7 | קופרה פורמנטור | 1,271 |
| 8 | סובארו פורסטר | 1,122 |
| 9 | ניסאן קשקאי | 814 |
| 10 | סקודה קארוק | 715 |
רכבי פנאי 7 מושבים
סקודה קודיאק מוביל את מסירות רכבי הפנאי 7 מושבים עם 2,406 מסירות, רובן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים. מיצובישי אאוטלנדר במקום השני עם 1,876 מסירות. המצטרף החדש פולקסווגן טיגואן אולספייס ניצב במקום השלישי עם 714 מסירות, רובן בגרסת הכניסה אלגנס. שיווקו של ניסאן אקס טרייל הוותיק הופסק בהמתנה לדור החדש ובשלב זה הוא ממוקם חמישי עם 413 מסירות.
סקודה קודיאק
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | סקודה קודיאק | 2,406 |
| 2 | מיצובישי אאוטלנדר | 1,876 |
| 3 | פולקסווגן טיגואן אולספייס | 714 |
| 4 | פיג'ו 5008 | 607 |
| 5 | ניסאן אקס טרייל | 413 |
מכוניות חשמליות
גם באגף החשמליות נרשמו חילופי מקומות. ג'ילי גיאומטרי C הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם 2,130 מסירות, מתוכן 1,553 בגרסת הטווח הארוך. טסלה מודל 3 מסתפקת כעת במקום השני עם 1,949 מסירות. יונדאי איוניק 5 במקום השלישי עם 1,344 מסירות מתוכן 140 מהגרסה כפולת המנועים שבחנו לאחרונה. במקום הרביעי יונדאי קונה EV עם 588 מסירות שמצליח יותר מאחיו ההיברידי. חמישי סרס E3 שנהנה משנה מוצלחת עם 438 מסירות.
ג'ילי גיאומטרי C
המכונית החשמלית הזולה בישראל פיאט 500e במקום השישי עם 391 מסירות, אולם רק 24 לקוחות בחרו בגרסת הכניסה הצנועה והיתר העדיפו את מרכב הקבריולט או 3+1 השימושית. אייווייס U5 במקום השביעי עם 306 מסירות, מרביתן בגרסה המאובזרת. מרצדס EQA במקום השמיני עם 240 מסירות הוא גם רכב הפרימיום החשמלי הנמכר ביותר בישראל. קיה נירו EV במקום התשיעי עם 210 מסירות על אף שהוצג כבר בדור חדש. את העשיריה הראשונה סוגר סקייוול ET5 עם 170 מסירות.
סקודה אניאק אמנם הושק מזמן אך המסירות החלו רק לאחרונה והדגם מתחיל לצבור תאוצה כשהוא ניצב במקום ה- 11 עם 145 מסירות ללקוחות שהמתינו זמן רב. מרצדס EQE הושקה בישראל רק לאחרונה אך נכנסה במהירות למקום ה- 13 עם 105 מסירות. טסלה מודל Y לא מצליח בשלב זה לשחזר את הצלחת אחותו טסלה מודל 3 והוא מתמקם במקום ה- 19 עם 74 מסירות מתוכן 69 בגרסת פרפורמנס החזקה.
ב.מ.וו iX
באגף הפאר ניתן למצוא את מרצדס EQS המתמקמת במקום ה- 26 עם 35 מסירות, 28 מתוכן בגרסת 580 החזקה. ב.מ.וו iX הייחודי למראה רושם 21 מסירות הממקמות אותו במקום ה- 33. מותג היוקרה הסיני הונגצ'י נהנה מקבלת פנים חמה בישראל והוא מתמקם במקום ה- 35 עם 19 מסירות.
עוד עולה מטבלת המסירות כי 7 רכבי מרצדס EQB עברו רישוי לקראת התחלת השיווק בקרוב. גם רכב אחד של פולקסווגן ID.4 ורנו מגאן E-Tech עברו רישוי וייתכן כי שיווקן בישראל מתקרב.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | ג'ילי גיאומטרי C | 2,130 |
| 2 | טסלה מודל 3 | 1,949 |
| 3 | יונדאי איוניק 5 | 1,344 |
| 4 | יונדאי קונה EV | 588 |
| 5 | סרס E3 | 438 |
| 6 | פיאט 500e | 391 |
| 7 | אייווייס U5 | 306 |
| 8 | מרצדס EQA | 240 |
| 9 | קיה נירו EV | 210 |
| 10 | סקייוול ET5 | 170 |
| 11 | סקודה אניאק | 145 |
| 12 | וולוו XC40 P8 | 128 |
| 13 | מרצדס EQE | 105 |
| 14 | פיג'ו 2008 | 103 |
| 15 | מקסוס איוניק 5 | 95 |
| 16 | אאודי E טרון | 92 |
| 17 | מרצדס EQC | 85 |
| 18 | לקסוס UX300e | 80 |
| 19 | טסלה מודל U | 74 |
| 20 | סיטרואן C4 EV | 74 |
| 21 | ב.מ.וו iX3 | 69 |
| 22 | JAC ES 2 | 65 |
| 23 | פיג'ו 208 | 51 |
| 24 | אופל מוקה | 45 |
| 25 | פורשה טייקן | 36 |
| 26 | מרצדס EQS | 35 |
| 27 | MG ZS EV | 30 |
| 28 | מקסוס E דילברי 3 | 28 |
| 29 | ב.מ.וו i4 | 24 |
| 30 | וולוו C40 | 24 |
| 31 | אופל קורסה | 23 |
| 32 | מיני קופר E | 23 |
| 33 | ב.מ.וו iX | 21 |
| 34 | יונדאי איוניק EV | 21 |
| 35 | הונגצ'י E-HS9 | 19 |
| 36 | סיטרואן ברלינגו EV | 14 |
| 37 | DS 3 קרוסבק | 12 |
| 38 | אאודי E טרון GT | 8 |
| 39 | מרצדס EQB | 7 |
| 40 | מקסוס איוניק 6 | 4 |
| 41 | ג'נסיס GV60 | 3 |
| 42 | יגואר I Pace | 3 |
| 43 | מרצדס ויטו | 2 |
| 44 | מרצדס V קלאס | 1 |
| 45 | פולקסווגן ID.4 | 1 |
| 46 | רנו מגאן E-Tech | 1 |

תפריט נגישות








למערכת גיר
קודם כול יפה שניתחתם את השוק בהתפלגות דגמים ותתי דגמים ולא רק דקלום של איגוד יבואני הרכב ומשרד התחבורה. שנית, ניתן בהחלט להסיק שמחצית מהמכירות הינן לציי הרכב שמשלמים על המכוניות אחרת לגמרי לעומת הציבור הפרטי. אין ספק שהקהל הפרטי מסבסד את המוסדי ולא רק במחירי הרכבים אלא גם בטיפולים , חלקי חילוף וכו. מחירי הרכבים ממשיכים לטפס , גם הערב התבשרנו על עליות מחירים משמעותיות אצל טויוטה וסקודה. אנו חיים בתקופה דפוקה כלכלית , כול דבר יקר פה. מה זה יקר? חלק ממנו אפילו בלתי אפשרי. הכסף התייקר, הריבית עולה . אין לי משג לאן נגיע ומה נעשה. רכב בישראל, במיוחד במציאות התחבורתית הציבורית העגומה בארץ אמור להיות מוצר צריכה בסיסי. כמו חלב , כמו משקפיים.
שימו לב שיש רק דגם יפני אחד ברשימת המכוניות החשמליות.