פורשה טייקן קבעה שיא חדש כמכונית החשמלית הסדרתית המהירה ביותר במסלול הנורבורגרינג ועקפה את טסלה מודל S פלייד
לארס קרן, נהג הניסוי של פורשה, קבע שיא מהירות חדש למכונית חשמלית סדרתית כשהקיף את מסלול נורבורגרינג המלא שאורכו 20.8 ק"מ תוך 7 דקות ו- 33 שניות עם פורשה טייקן טורבו S שבה הותקן קיט שיפורים חדש ומערכת בקרת השלדה הדינמית של פורשה PDCC המוצעים לכל רוכש. בנוסף הותקנו כלוב התהפכות ומושבי מירוץ נדרשים.
פורשה טייקן
פורשה טייקן קבעה שיא קודם בשנת 2019 אז היא השלימה הקפה תוך 7 דקות ו- 42 שניות, אולם בחודש ספטמבר 2021 הגיעה טסלה מודל S פלייד למסלול והקיפה אותו תוך 7 דקות ו- 35 שניות ובכך שברה את השיא של פורשה. כעת פורשה משיבה לעצמה את הכתר ושוברת מחדש את השיא.
נזכיר כי לפורשה טייקן טורבו S שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 625 כ"ס ומומנט מרבי של 107 קג"מ. מצב בוסט מקפיץ את ההספק המרבי ל- 761 כ"ס בעת שימוש בבקרת השיגור ומאפשר תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 2.8 שניות.
פורשה טייקן
קיט השיפורים החדש שהותקן במכונית כולל חישוקים קלים בעיצוב RS ספיידר בקוטר 21 אינץ' וצמיגי פירלי P זירו קורסה ספורטיביים המאושרים לנהיגה בכביש. בתהליך הייצור של הצמיגים נעשה שימוש בתרכובת זהה לזו המשמשת לייצור צמיגים עבור מכוניות מירוץ. קיט השיפורים כולל בנוסף עדכון תוכנה לבקרת השלדה של פורשה האחראית על ניתוח נתונים וסנכרון בין כל מערכות השלדה, וכעת מותאמת גם ליכולותיהם של הצמיגים החדשים.
חבילת השיפורים החדשה מיועדת לדגמי 2023 של פורשה טייקן ספורט סדאן בגרמניה שיצורן יחל בסוף החודש. קיט השיפורים יהיה זמין מסוף השנה ויותקן במוסכי פורשה לאחר מסירת הרכב.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.