דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT קונספט מספקת לנו הצצה אל העתיד החשמלי של מכונית השרירים האמריקאית המבטיחה בין היתר העברת הילוכים ידנית ואפילו צלילים של מנוע V8
מכוניות השרירים האמריקאיות ידועות במנועי בנזין עתירי נפח וכוח עם צליל אופייני המהווה חלק בלתי נפרד מחווית הנהיגה. לכולנו ברור שמדובר בזן נכחד של מכוניות, וכעת מציג מותג דודג' קונספט למכונית השרירים דודג' צ'ארג'ר בגרסה חשמלית המותאמת לעידן החדש. דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT מספק לנו הצצה אל העתיד החשמלי של מכוניות השרירים וסביר להניח שגם פורד מוסטנג ושברולט קמארו המתחרות יזכו בעתיד לגרסאות חשמליות מעניינות.
דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT קונספט
העיצוב החיצוני משלב באופן מוצלח בין סגנון הרטרו המסורתי והכוחני של דודג' צ'ארגר מודל 1968 לבין המינימליזם והאסתטיות המקובלים במכוניות חשמליות מודרניות. ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן. תא הנוסעים מציג עיצוב ספורטיבי ממוקד נהג עם גישה מינימליסטית. ניתן לזהות מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי קעור בגודל 16 אינץ', תצוגה עילית, מיעוט פקדים פיזיים, משטחי מגע על גלגל ההגה לשליטה ברוב מערכות הרכב לרבות מצבי נהיגה ותאורה, ארבעה מושבי ספורט מעוצבים, ותאורת אווירה בולטת.
דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT קונספט
על מנת לשכנע את חובבי המותג לעבור להנעה חשמלית מציגה היצרנית "מערכת פליטה" חשמלית המפיקה צלילים של מנוע ה- V8 האימתני של דגמי הביצועים SRT Hellcat. מדובר במנגנון מוגן פטנט המייצר צליל של מנוע בנזין בעוצמה של עד 126 דציבלים בהתאם למצב דוושת התאוצה. לנו זה נשמע כמו גימיק מיותר וילדותי אבל החברה כנראה בוחנת את תגובות הקהל.
דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT קונספט
בנוסף מציגה דודג' מערכת eRupt אלקטרו-מכנית המדמה העברת הילוכים ידנית ואמורה לספק לנהג את תחושת המעורבות בנהיגה והדבקת הגב למושב בכל העברת הילוך שכה מזוהה עם דגמי הקצה של המותג. עוד מצויד הרכב במערכת PowerShot המספקת בלחיצת כפתור על גלגל ההגה פרץ כוח רגעי לטובת תאוצות או עקיפות מהירות.
סרטון דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT קונספט
מערכת ההנעה החשמלית מכונה Banshee ופועלת במתח 800V עם הנעה כפולה. דודג' מספרת כי הביצועים והאחיזה יהיו טובים יותר ביחס לגרסאות Hellcat של המותג אך לא מפרטת מעבר לכך. לפי הצהרה זו ניתן לצפות לתאוצה 0-100 קמ"ש בפחות מ- 4 שניות. גרסת הייצור של דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT צפויה להגיע במהלך שנת 2024 אך המועד לא אושר רשמית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.