פיג'ו E-308 החשמלית נחשפת במרכב האצ'בק וסטיישן ותציע טווח נסיעה של למעלה מ- 400 ק"מ
כשנה וחצי חלפו מאז נחשף לראשונה הדור השלישי של פיג'ו 308 והציג את שפת העיצוב החדשה של פיג'ו עם סמל חדש וארכיטקטורת i-Cockpit עדכנית. בדרך נחשפה גם גרסת סטיישן יפייפיה וליין המנועים שכולל מנועי בנזין, דיזל ויחידות הנעה היברידיות נטענות PHEV. כעת מצטרפת להיצע גם גרסה חשמלית מלאה המכונה פיג'ו E-308. ברוח התקופה בה מרבית היצרניות בוחרות להציג דגמים חשמליים ייעודיים, רובם רכבי פנאי, פיג'ו תהיה היצרנית האירופאית הראשונה המציגה משפחתית חשמלית בתצורת סטיישן.
פיג'ו E-308
פיג'ו E-308 נראית בדיוק כמו אחיותיה הסטנדרטיות וזו בשורה לא רעה בכלל. החזית מאמצת הופעה קרבית עם גריל רחב שנמתח אל עבר יחידות התאורה הצרות המעוטרות בניבי לד הגולשים אל עומק הפגוש ומקנים לה מראה אגרסיבי ומשחר לטרף. כאמור במרכז השבכה תפגשו את הסמל החדש של פיג'ו ובקצה מכסה המנוע המפוסל את כיתוב שם הדגם. קו המותניים הבולט מעניק לדופן צללית חסונה המקבלת חיזוק מאלמנט שקוע בתחתית הדלתות. הזנב נאה בשתי גרסאות המרכב המאמצות פנסי לד עם חותמת תאורה תלת מימדית ופגושים עם עיטורים כסופים דמוי פתחי מפלט. הגרסאות החשמליות זוכות לחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בעיצוב אווירודינמי בלעדי עבורן.
פיג'ו E-308
תא הנוסעים נאה לא פחות. לוח המחוונים שוכן גבוה כמקובל בדגמי פיג'ו מהשנים האחרונות. המסך המרכזי בגודל 10 אינץ' ירד קומה ביחס לדור הקודם ופונה אל עבר הנהג, תחתיו הותקן משטח מגע עם קיצורי דרך משתנים עבור פונקציות הניתנות להתאמה אישית ושורת פקדים פיזיים עבור פונקציות נבחרות. הקונסולה הרחבה בין המושבים מאכלסת בורר הילוכים אלקטרוני זעיר, בורר מצבי נהיגה, ובלם חניה חשמלי. המקום שהתפנה מנוצל עבור תאי אחסון גדולים ביניהם מתקן כוסות עם כיסוי נגלל.
פיג'ו E-308
פיג'ו E-308 זוכה ליחידת הנעה חשמלית חדשה המיועדת עבור פלטפורמת EMP2 ולא תעשה שימוש ביחידה המוכרת המשמשת את פיג'ו e-208 ו- e-2008 ודגמים נוספים מבית סטלנטיס. למנוע הספק מרבי של 154 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ בשילוב מערכת הנעה קדמית. בשלב זה נתוני הביצועים טרם נחשפו.
פיג'ו E-308 מצוידת בסוללה חדשה בקיבולת 54 קוט"ש (51 קוט"ש נטו) במתח 400 וולט עם הרכב כימי חדש של 80% ניקל, 10% מנגן ו- 10% קובלט. הסוללה החדשה אמורה לאפשר טווח נסיעה של למעלה מ- 400 ק"מ בתקן WLTP. המכונית עוברת בדיקות תקינה בימים האלה וטווח הנסיעה המדויק יפורסם בהמשך.
פיג'ו E-308
טעינה מהירה בעמדת DC בהספק 100 קילוואט תאפשר להטעין מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך פחות מ- 25 דקות. הדגם מצויד כסטנדרט במטען פנימי תלת פאזי בהספק 11 קילוואט.
במסגרת התאמות שעבר הדגם לשימוש בהנעה חשמלית, החזית וחלקו התחתון של המרכב עברו אופטימיזציה אווירודינמית ונעשה שימוש בצמיגים ירוקים בדרגת חסכון A, אלה בין היתר סייעו להגיע לצריכת אנרגיה ממוצעת נמוכה במיוחד העומדת על 12.7 קוט"ש ל- 100 ק"מ. המערכת לבחירת מצבי נהיגה כוללת מצב Brake המגביר את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית בהסרת הרגל מדוושת התאוצה ומסייע באגירת אנרגיה מחדש.
פיג'ו E-308
אפליקציה ייעודית תאפשר להתחבר לרכב מרחוק, לנהל את הטעינה וגם להפעיל את המיזוג או החימום טרם ההגעה לרכב. בנוסף תוצע אפליקציה המאפשרת לתכנן מראש את מסלול הנסיעה ולשלב עצירות מתוכננות מראש עבור טעינה בהתאם לעמדות הטעינה המהירות הקיימות במסלול.
שיווקה של פיג'ו E-308 צפוי להחל במהלך השנה הבאה. בחלק משווקי היעד פיג'ו E-308 תוצע לרכישה מקוונת 100% באמצעות אתר האינטרנט של פיג'ו כולל טרייד אין ועסקת מימון עבור הרכב החדש. בשווקים נבחרים יוצע שירות שינוע ומסירה של הרכב החדש בבית הלקוח ללא תוספת תשלום. הדור החדש של פיג'ו 308 עדיין לא מוצע למכירה בישראל בשל תג מחיר גבוה שהוצמד לו על ידי היצרנית. נקווה שהאטרקטיביות תשתפר במהלך השנה הבאה ונזכה לפגוש גם את הגרסה החשמלית על כבישי ישראל.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.