חטיבת M של ב.מ.וו חושפת דגם בלעדי שיהיה גם הראשון של החטיבה עם יחידת הנעה מחושמלת
כמעט שנה לאחר שנחשף כדגם קונספט, מוצג ב.מ.וו XM כדגם סדרתי כחלק מחגיגות 50 שנה לחטיבת M של ב.מ.וו. מדובר ברכב פנאי שטח ספורטיבי חדש ובדגם הבלעדי הראשון של החטיבה מאז ב.מ.וו M1 האייקונית מסוף שנות ה- 70. ב.מ.וו XM חושף עיצוב שנותר נאמן במידה רבה לדגם הקונספט. החזית דרמטית וחושפת יחידות תאורה קדמיות מפוצלות בסגנון אלה שפגשנו בב.מ.וו X7 החדש. המראה הדרמטי מאופיין בקווים חדים ושלל כונסי אוויר. גריל הכליות המזוהה עם ב.מ.וו מופיע כאן במידות XXL, מואר בתאורת לד, ובהתאם לבחירת הלקוח יגיע עם מסגרת מודגשת בצבע זהב או בצבע שחור. גם הדופן מציגה מראה רבוע עם עיטור הנמתח מהכנף הקדמית אל קו המותניים המטפס בהמשך וחובר אל מסגרת חלונות הצד. הזנב משלב מראה כוחני עם דיפויוזר מושחר המכיל 4 יציאות מפלט ופנסים עם חותמת תאורה בולטת. ספוילר מינימליסטי בקצה השמשה האחורית והוויתור על סמל ב.מ.וו על גבי דלת תא המטען ממתנים מעט את האפקט הקרבי של הזנב.
ב.מ.וו XM
תא הנוסעים חושף את העיצוב המוכר משלל דגמי ב.מ.וו עם מערך Curved Display הכולל צמד מסכים רחבים בגודל 12.3 אינץ' ו- 14.9 אינץ' השוכנים בסמיכות ומשמשים את לוח המחוונים הדיגיטלי ואת מסך מערכת המולטימדיה בהתאמה. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים אלקטרוני וחוגת שליטה במערכת iDrive המוכרת של ב.מ.וו. המראה הייחודי מתקבל בזכות שילוב גוונים מקורי במיוחד ברכב שהוצג עם חלק דיפון עליון ותקרה בגוון חום וינטג' טבעי, וחלק דיפון תחתון ומושבים בריפוד עור בגוון כחול. המושב האחורי זכה לתשומת לב בתהליך התכנון והוא מציג אווירה של לאונג' יוקרתי עם ריפוד מושבים בסכימת תפירה מקורית. גם דיפון הגג מציג מראה תלת מימדי המועצם באמצעות תאורת אווירה.
ב.מ.וו XM
לב.מ.וו XM יחידת הנעה היברידית נטענת חדשה הזוכה לשם M Hybrid ומשלבת מנוע טווין טורבו בנזין V8 בנפח 4.4 ליטרים עם הספק מרבי של 489 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 197 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 653 כ"ס והמומנט המרבי המשולב 81.5 קג"מ. יחידת ההנעה משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה עם הטיה להנעה אחורית, וכוללת דיפרנציאל M ספורט בציר האחורי. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 4.3 שניות, ועל אף יחידת ההנעה המרשימה הרכב איטי מיתר דגמי חטיבת M. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש או 270 קמ"ש ברכבים עם חבילת נהג אופציונלית.
ב.מ.וו XM
סוללת ליתיום-יון בקיבולת מכובדת של 25.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 82-88 ק"מ במהירות של עד 140 קמ"ש. הסוללה תומכת בטעינה ביתית AC בהספק 7.4 קילוואט. בנסיעה על חשמל בלבד כשמנוע הבנזין כבוי, ישמע דרך הרמקולים צליל שהולחן בשיתוף פעולה עם מלחין הקולנוע הנס זימר.
בעתיד תצטרף להיצע יחידת הנעה נוספת XM Label Red שצפויה להפוך אותו לדגם החזק ביותר בהיסטוריה של ב.מ.וו וחטיבת M. יחידה זו צפויה לכלול מנוע טורבו בנזין עם הספק מרבי של 585 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 197 כ"ס. נתון המומנט המשולב צפוי לעמוד על 101.9 קג"מ וההערכות הן כי ההספק המרבי יעמוד על 735 כ"ס.
ב.מ.וו XM
כמצופה מחטיבת M הדגם תוכנן להציע חווית נהיגה ספורטיבית. על פי אנשי החטיבה חלוקת המשקל קרובה מאוד ל- 50:50 אופטימלית. מלפנים מתלה קדמי בתצורת עצמות עצה כפולות ומאחור מתלים רב חיבוריים, ולכל המתלים בולמים אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים מבוקרים אלקטרונית המתופעלים באמצעות מנועים חשמליים במתח 48V. ב.מ.וו XM הוא הדגם הראשון של חטיבת M המצויד בהיגוי אקטיבי כחלק מהמפרט הבסיסי. המערכת לבחירת מצבי נהיגה מציעה כמקובל שלל מצבים קבועים מראש וגם מצב אינדיווידואלי המאפשר כיול רצוי לשלל רכיבי מערכת ההנעה והשלדה. כמקובל ברכבים היברידיים, מערכת הבלימה משלבת דיסקים וקליפרים יחד עם מערכת בלימה רגנרטיבית המסייעת לאחזור אנרגיה בזמן האטה, ונותר לקוות כי זו תציג תחושה טבעית ואחידה אותה קשה להשיג במערכות מסוג זה.
ב.מ.וו XM
ב.מ.וו XM יורכב במפעל ב.מ.וו בעיר ספרטנבורג בדרום קרוליינה שבארה"ב, ויוצע למכירה בהמשך השנה בארה"ב כדגם 2023 במחיר של החל מ- 159,000 דולר שיהפכו אותו לדגם היקר ביותר של ב.מ.וו. מחירה של גרסת הקצה Label Red צפוי לעמוד על 185,000 דולר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.