מדינת ישראל חתמה על הסכם סחר עם מדינת דרום קוריאה במסגרתו יבוטל המכס על מוצרים המיובאים מדרום קוריאה, ביניהם כלי רכב
משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי מודיע על כניסתו לתוקף של הסכם הסחר עם מדינת דרום קוריאה. ההסכם יכנס לתוקף בחודש דצמבר הקרוב ובמסגרתו יבוטל מכס בגובה 7% המוטל על כלי רכב המיובאים מדרום קוריאה. המשמעות היא כי צפויה הוזלה במחירם של מכוניות ג'נסיס, יונדאי, סאנגיונג, וקיה המיובאות מדרום קוריאה.
יונדאי אלנטרה
ירידת מחירים היא בשורה מעניינת בין שלל התייקרויות עליהן דיווחנו במהלך השנה, אולם חשוב להדגיש כי ביטול המכס רלוונטי רק עבור כלי רכב המיוצרים בדרום קוריאה. ליונדאי ולקיה שלל דגמים המיוצרים באירופה הפטורים ממכס בגובה 7%, ביניהם יונדאי i20, יונדאי באיון, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ועוד. עם זאת לא מעט דגמים חשובים של שתי היצרניות מגיעים מדרום קוריאה, ביניהם יונדאי אלנטרה, יונדאי איוניק 5, יונדאי קונה, קיה פיקנטו, קיה נירו, וגם קיה EV6 החשמלי הצפוי להגיע לישראל בקרוב.
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס ויונדאי פרסמה הודעה כי עם כניסת ביטול המכס לתוקף בחודש דצמבר 2022 תפחית את מחירם של דגמי ג'נסיס ויונדאי המיוצרים בדרום קוריאה וכי שווי ההפחתה יהיה במלוא שיעור המכס שבוטל.
קיה פיקנטו
מזה מספר שנים שיונדאי הינו מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל. מתחילת השנה מחזיקה יונדאי בנתח של 18.7% משוק הרכב הישראלי. קיה ממוקמת לא רחוק ממנה ומחזיקה בנתח של 13.8%. יחד מחזיקות שתי היצרניות נתח משמעותי של כ- 32.5% משוק הרכב הישראלי, כלומר כל מכונית שלישית הנמכרת בישראל היא מתוצרת יונדאי-קיה.
מרבית דגמי יונדאי וקיה מתומחרים במרכז השדה ובמקרים רבים יבואניות המותגים המתחרים מיישרות קו עם המחירונים של יונדאי וקיה. ירידת מחירים בשיעור של כמה אלפי שקלים בקרב דגמים פופולריים צפויה להגדיל את האטרקטיביות והביקוש להם, ובמקביל עשויה לגרום לירידת מחירים גם בקרב המתחרים.
על אף הבשורות החיוביות כדאי למתן מעט את ההתלהבות, שכן שינויים בנוסחת המס הירוק והפחתת שיעור הטבת מס הרכישה לכלי רכב חשמליים, האמורים להיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה צפויים לגרום לעליית מחירים העשויה להתקזז עבור חלק מהדגמים עם ההנחה הצפויה מביטול המכס.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.