ספינת הדגל החדשה של יונדאי חושפת עיצוב מרהיב. האם הפעם נזכה לראות אותה גם מחוץ לקוריאה ואף בישראל?
יונדאי עושה זאת שוב ומפתיעה עם דגם חדש בעיצוב מקורי ומיוחד. הכירו את הדור החדש של יונדאי גרנדיור, ספינת הדגל של המותג שנולדה לראשונה באמצע שנות ה- 80 על בסיס מכלולים מבית מיצובישי אך התפתחה מאז ואף שווקה בארצות הברית כיונדאי אזרה עד להשקת מותג היוקרה של יונדאי - ג'נסיס. לפני כשנה חשפה יונדאי מכונית תצוגה בשם גרנדיור EV כמחווה לדור הראשון של יונדאי גרנדיור אך אין כל קשר בינה לבין המכונית שאנו פוגשים עכשיו.
יונדאי גרנדיור
נראה שהדור השביעי של יונדאי גרנדיור לא מתכוון להיות שחקן צדדי שיוגבל לשיווק בקוריאה בלבד, ועל כן זכה לעיצוב חיצוני יוצא דופן. מעצבי יונדאי כבר הוכיחו בשנים האחרונות שהם מסוגלים לעיצובים נאים ומקוריים, ועל אף שבמבט ראשון נדמה כי הם אספו שלל אלמנטים מדגמי יונדאי וג׳נסיס האחרונים, התוצאה שלמה ומרשימה כפי שאתם רואים.
יונדאי גרנדיור
החזית מציגה עיצוב המזכיר דווקא את יונדאי סטאריה המסחרית. הגריל הקדמי המלבני המכונה "גריל תכשיטים פרמטרי" על פי אנשי יונדאי, חולש כמעט על כל החזית, ובפינותיו משולבות יחידות התאורה. פס לד הנמתח לרוחב החזית מייצר מראה עתידני. הדופן מציגה מראה נקי עם קו מותניים הנמתח מהכנף הקדמית עד המפגש עם הפנס האחורי. קו הגג המוארך ייחודי, ויחד עם חלון הצד השלישי נוצרת צללית מקורית ויוקרתית. הזנב מינימליסטי עם פס לד דקיק הנמתח לרוחבו עבור יחידות התאורה וכיתוב גרנדיור באותיות קטנות על דלת תא המטען. על אף המראה הנקי והמלוטש נראה כי יונדאי גרנדיור תהיה מכונית שיהיה קשה מאוד להתעלם ממנה.
יונדאי גרנדיור
יונדאי חשפה גם מספר תמונות מתוך תא הנוסעים המצליח לחדש על אף שילוב אלמנטים שכבר פגשנו בחלק מדגמי יונדאי. המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי שוכנים בסמיכות באופן המוכר לנו מדגמי יונדאי איוניק 5 ויונדאי איוניק 6, אך הפעם הם חלק מדיפון מעוצב הנמתח אל מול הנוסע מלפנים ומכיל תאורת רקע מעוצבת. את הפקדים הפיזיים עבור בקרת האקלים מחליף מסך מגע נפרד הממוקם במפלס התחתון של הקונסולה המרכזית. גלגל ההגה זוכה לעיצוב ייחודי שהוא הומאז' להגה המקורי של יונדאי גרנדיור מהדור הראשון. בתהליך ייצור תא הנוסעים נעשה שימוש נרחב בחומרים ברי קיימא לצד עץ טבעי, אלומיניום ועור נאפה שעובד בתהליך ידידותי לסביבה.
יונדאי גרנדיור
טרם ברור לאיזה שווקים תגיע יונדאי גרנדיור החדשה והאם תשווק מחוץ לקוריאה בשם גרנדיור או אזרה. נראה כי הנכונות של הנהג הישראלי לשלם מחירי פרימיום עבור דגמי יונדאי גבוהה כעת מתמיד, ואנחנו נשמח לראות אותה גם על כבישי ישראל.

תפריט נגישות








ואף מחלה על המנוע?