ארגון Euro NCAP מפרסם תוצאות מבחני בטיחות ל- 16 רכבים

בסבב האחרון ערך ארגון Euro NCAP מבחני בטיחות ל- 16 רכבים מתוכם 15 זכו בציון מרבי של 5 כוכבים

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם תוצאות מבחני בטיחות שנערכו ל- 16 דגמים חשובים ובולטים: איסוזו דימקס, DS 9, הונדה סיוויק, Wey Coffe 02, טויוטה bZ4X, טויוטה קורולה קרוס, טסלה מודל S, יונדאי איוניק 6, לנד רובר ריינג' רובר, לנד רובר ריינג' רובר ספורט, ניסאן אקס טרייל, ניסאן אריה, סובארו סולטרה, סמארט #1, ניו ET7, ורנו אוסטרל. למעט DS 9 כל הדגמים זכו לציון מרבי של 5 כוכבים מתוך 5.

מבחן ריסוק יונדאי איוניק 6מבחן ריסוק יונדאי איוניק 6

אנשי הארגון ציינו כי היצרניות שמחו לקבל את הציונים בסבב המבחנים שנערך לפני סוף השנה משום שבשנה הבאה צפויה החמרה נוספת בפרוטוקול המבחן על מנת להעלות את הסטנדרטים. בין הצעדים שנשקלים ניתן למנות בדיקת תגובת מערכת הבלימה האוטונומית לאופנועים וכן תרחישים חדשים עבור התמודדות עם הולכי רגל ורוכבי אופניים.

טויוטה קורולה קרוס - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

טויוטה קורולה קרוס הושק בישראל לפני כחודש וחצי וכצפוי עורר עניין רב על אף תג המחיר הגבוה. טויוטה קורולה קרוס זכה לציון מירבי של 5 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות. בתרחיש ההתנגשות ברכב מלפנים, ההגנה על חזה הנהג ועל צווארה של בובת הניסוי המדמה ילד כבן 10 זכו לציון בינוני. ביתר התרחישים העניק טויוטה קורולה קרוס הגנה טובה לנוסעים בוגרים ולילדים בכל המידות ובכל תנוחות הישיבה. השליטה בתנודות הגוף של הנהג והנוסע מלפנים בינונית וטויוטה לא הצליחה להוכיח שכרית האוויר המרכזית תספק הגנה נאותה לנוסעים במבני גוף שונים. טויוטה קורולה קרוס הצליח להעניק הגנה טובה להולכי רגל ומערכת הבלימה האוטונומית הצליחה למנוע פגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים במרבית התרחישים שנבדקו.

מבחן ריסוק טויוטה קורולה קרוס

טסלה מודל S - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

ספינת הדגל של מותג הרכב החשמלי האמריקאי טסלה היא דגם וותיק למדי וכבר נבחנה בעבר בשנת 2014 אז זכתה לציון של 5 כוכבים מתוך 5. גם בסיבוב הנוכחי זכתה טסלה מודל S בציון של 5 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל, ו- 98% על תפקוד מערכות הבטיחות. טסלה מודל S הפגינה ביצועים טובים הגנה על הנוסעים מכל הגילים כולל במניעת תנודות הנוסעים הקדמיים לאחר התנגשות, ומצוידת בכרית אוויר מרכזית שמפחיתה את הסיכוי למפגש בין הנהג לנוסע מלפנים. מכסה המנוע האקטיבי סייע בהגנה על הולכי רגל והמערכת למניעת פגיעה בהולכי רגל תפקדה היטב בכל התרחישים. ראויה לציון המערכת לניטור עירנות הנהג המותקנת בטסלה מודל S, המשנה בעצמה את רמת הרגישות של מערכות הסיוע בהתאם לרמת העירנות של הנהג.

מבחן ריסוק טסלה מודל S

ניו ET7 - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

ניו ET7 נחשפה לפני כשנתיים בסין וכעת עושה היצרנית צעדים ראשונים באירופה עם תחילת פעילות בשווקים נבחרים. ניו ET7 נחשבת מתחרה רצינית לטסלה מודל S וכמוה היא עמוסה בטכנולוגיה מתקדמת ובאמצעי בטיחות. ניו ET7 זכתה לציון של 5 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 95% על תפקוד מערכות הבטיחות. המכונית הפסידה ניקוד בסעיף הנזק אותו היא עשויה להסב למכונית אותה תפגוש בתאונה חזיתית. בפגיעת מוט מהצד המדמה התנגשות בעץ או בעמוד נרשמה הגנה חלשה על חזהו של הנהג. ההגנה לראשם ולרגליהם של הולכי רגל טובה אך ההגנה לאיזור האגן אינה מוצלחת. מגביל המהירות נכשל בדרישות הדיוק של הארגון באחת ממהירויות הבדיקה, ולכן לא זכה לתגמול בציון. היצרנית כבר הודיעה כי תשחרר בהמשך עדכון תוכנה לשיפור רמת הדיוק של המערכת.

מבחן ריסוק ניו ET7

טויוטה bZ4X / סובארו סולטרה - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

לאחר ביצוע הריקול שטיפל בבעיית הגלגלים המתנתקים, התייצבו האחים החשמליים טויוטה bZ4X וסובארו סולטרה למבחן בטיחות וקטפו את הציון המרבי 5 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, ו- 91% על תפקוד מערכות הבטיחות. הבוחנים ציינו כי רמת ההגנה לא הייתה אחידה עבור נוסעים במידות ובתנוחות ישיבה שונות. במבחן המדמה התנגשות מלפנים עם עצם נייח נרשמה הגנה בינונית לחזה הנהג והנוסע במושב האחורי, וחזה הנהג זכה להגנה בינונית גם במבחן פגיעת הצד בעמוד. ההגנה על ראשו של הולך רגל טובה כל עוד הוא לא נפגע מקורות A, ההגנה על האגן זכתה לציון מעורב.

מבחן ריסוק טויוטה bZ4X/סובארו סולטרה

יונדאי איוניק 6 - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

יונדאי איוניק 6 זוכה בציון של 5 כוכבים מתוך עם ציון משנה 97% גבוה במיוחד בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 90% על תפקוד מערכות הבטיחות. יונדאי איוניק 6 הגנה היטב על נוסעים בוגרים וגם על ילדים בכל המידות ובכל תנוחות הישיבה בכל התרחישים. כפי שמשתקף בציון המשנה, ההגנה על הולכי רגל אינה מושלמת. ההגנה על ראשו של הולך רגל דורגה כחלשה בחלק מהאזורים. ההגנה על הרגליים והאגן דורגה כטובה אך נרשמו מספר אזורים חלשים. מערכות הבטיחות תפקדו היטב במרבית התרחישים והצליחו למנוע פגיעה ברוכבי אופניים והולכי רגל.

מבחן ריסוק יונדאי איוניק 6

הונדה סיוויק - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

הונדה סיוויק החדשה תושק בקרוב בישראל ובדרך מסמנת וי על מבחני הבטיחות כשהיא זוכה בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 67% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל, ו- 83% על תפקוד מערכות הבטיחות. בתרחיש ההתנגשות ברכב מלפנים ההגנה על חזהו של הנהג דורגה כחלשה. ביתר התרחישים ההגנה על נוסעים בוגרים ועל ילדים בכל המידות ובכל תנוחות הישיבה הייתה טובה. הבוחנים ציינו את היעדרה של מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה. מכסה המנוע האקטיבי של הונדה סיוויק סייע להגן היטב על ראשם של הולכי רגל בתרחישי דריסה, ההגנה על איזור האגן קיבלה ציון מעורב.

מבחן ריסוק הונדה סיוויק

ניסאן אריאה - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

רכב הפנאי החשמלי ניסאן אריאה הינו הדגם הראשון של היצרנית המבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. ניסאן אריאה זכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 93% על תפקוד מערכות הבטיחות. בתרחיש המדמה פגיעה מלפנים בעצם נייח, ההגנה על חזהו של הנוסע במושב האחורי זכתה לציון בינוני. השליטה בתנודות הגוף של הנוסעים במושבים הקדמיים לאחר התנגשות קיבלה ציון בינוני אך כרית האוויר המרכזית הצליחה להגן היטב על ראשי הנוסעים. ההגנה על ראשו של הולך רגל הייתה טובה במרבית התרחישים אך פגיעה באיזור בסיס השמשה הקדמית או קורות A עשויה לגרום לפציעה חמורה. ההגנה על הרגליים טובה אך ההגנה על איזור האגן זכתה לציון מעורב. מערכות הבטיחות תפקדו היטב.

מבחן ריסוק ניסאן אריאה

ניסאן אקס טרייל - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

ניסאן אקס טרייל גורף ציון מרבי של 5 כוכבים כשבחלק מהתרחישים התבססו הבוחנים על המבחנים שנערכו לאחיו ניסאן קשקאי החולק עמו שלדה ומכלולים רבים. ציוני המשנה 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, ו- 95% על תפקוד מערכות הבטיחות. ניסאן אקס טרייל סיפק הגנה טובה בתרחישי ההתנגשות לנוסעים בכל המידות ובכל תנוחות הישיבה למעט הגנה בינונית על חזהו של הנוסע מאחור בתרחיש המדמה התנגשות מלפנים בעצם נייח, ועל צווארה של בובת הניסוי המדמה ילד בן 10 בתרחיש המדמה התנגשות ברכב מלפנים. ההגנה על ראשם ועל רגליהם של הולכי רגל זכתה לציון טוב, אך ההגנה על איזור האגן זכתה לציון מעורב. ניסאן אקס טרייל מציע בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור למניעת פגיעה בהולכי רגל אך זו לא סטנדרטית בכל רמות האבזור ולכן לא העניקה לו ניקוד נוסף. המערכת לניטור עייפות של ניסאן אקס טרייל מזהה דפוסי היגוי המאפיינים נהגים עייפים ומתריעה בהתאם.

מבחן ריסוק ניסאן אקס טרייל

רנו אוסטרל - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

רכב הפנאי החדש רנו אוסטרל ירש את מקומו של רנו קדג'אר הוותיק בניסיון להתחיל להתמודד מחדש באחד הסגמנטים הצפופים ביותר - רכבי פנאי משפחתיים. רנו אוסטרל זכה בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל, ו- 87% על תפקוד מערכות הבטיחות. ההגנה על חזהו של הנהג בתרחישי התנגשות מלפנים זכתה לציון בינוני. בנוסף ציינו אנשי הארגון כי חלקים מסוימים בלוח המחוונים עשויים לגרום לפציעה. בתרחיש המדמה התנגשות מלפנים בעצם נייח ההגנה על חזהו של הנוסע במושב האחורי זכתה לציון בינוני. כמו כן ציינו הבוחנים את היעדרה של מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה. רנו אוסטרל העניק הגנה טובה לראשו של הולך רגל, אך פגיעה בסמוך לבסיס השמשה או קורות A עשויה לגרום לפציעה משמעותית. ההגנה על הרגליים זכתה לציון טוב וההגנה על האגן לציון בינוני. כמו ניסאן אקס טרייל, גם רנו אוסטרל מצויד במערכת לניטור עייפות נהג המזהה דפוסי היגוי המאפיינים נהגים עייפים ומתריעה בהתאם.

מבחן ריסוק רנו אוסטרל

DS 9 - ציון של 4 כוכבים מתוך 5

ספינת הדגל של מותג היוקרה DS ממשיכה רצף של תוצאות מבחנים לא מחמיאים ליצרנית האם סיטרואן וזוכה בציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 79% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 67% על תפקוד מערכות הבטיחות. DS 9 הפסידה נקודות משום שהיא עשויה להסב נזק משמעותי לרכב בו תפגע בהתנגשות חזיתית. במבחן המדמה התנגשות מלפנים בעצם נייח נרשמה הגנה בינונית על חזהו של הנהג. משענות הראש הקדמיות סיפקו הגנה בינונית בלבד מפני פגיעות מסוג צליפת שוט המאפיינות התנגשות מאחור, משענות הראש במושבים האחוריים תפקדו טוב יותר. DS 9 מצוידת במכסה מנוע אקטיבי וסיפקה הגנה טובה לראשו של הולך רגל כמעט בכל התרחישים. המערכת לניטור מרחק מלפנים לא זיהתה כראוי רכבים נייחים במהירות נמוכה והפסידה את כל הנקודות בסעיף זה.

מבחן ריסוק DS 9

לנד רובר ריינג' רובר - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

רכב הפנאי היוקרתי לנד רובר ריינג' רובר זכה בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות. לנד רובר לא סיפקה הוכחה לכך שההגנה על הברכיים והירכיים של הנהג והנוסע מלפנים תהיה זהה לנוסעים במידות שונות ובתנוחות ישיבה שונות ועל כן ספג הרכב ירידת ציון בסעיף זה. כמו כן, בתרחישי ההתנגשות מלפנים זיהו בוחני הארגון כי לנד רובר ריינג' רובר עשוי להסב נזק רב לרכב בו הוא יפגע ולכן גם בסעיף זה איבד נקודות. כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים נעדרת מהמפרט אך השליטה בתנודות הגוף לאחר התנגשות טובה. ההגנה על ראשו ורגליו של הולך רגל טובה אך ההגנה על איזור האגן זכתה לציון נמוך.

מבחן ריסוק לנד רובר ריינג' רובר

לנד רובר ריינג' רובר ספורט - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

במקביל לאחיו הגדול נבחן בסבב הנוכחי גם לנד רובר ריינג' רובר ספורט. בשל העובדה שהוא חולק שלדה ומכלולים עיקריים עם אחיו הגדול הסתמכו הבוחנים בחלק מהתרחישים על ביצועיו של לנד רובר ריינג' רובר. לנד רובר ריינג' רובר ספורט זכה אף הוא בציון של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות. לנד רובר ריינג' רובר ספורט זכה להערות דומות לאחיו הגדול בגין העובדה שהיצרנית לא סיפקה הוכחה לכך שההגנה על הברכיים והירכיים של הנהג והנוסע מלפנים תהיה זהה לנוסעים במידות שונות ובתנוחות ישיבה שונות, וכן בשל העובדה שהוא עשוי להסב פגיעה משמעותית לרכב בו יפגע בהתנגשות חזיתית. גם לנד רובר ריינג' רובר ספורט אינו מצויד בכרית אוויר מרכזית למניעת מפגש בין הנהג והנוסע מלפנים בעת התנגשות אולם מידת השליטה בתנודות הגוף טובה.

מבחן ריסוק לנד רובר ריינג' רובר ספורט

סמארט #1 - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

סמארט יצאה השנה לדרך חדשה בבעלות משותפת של מרצדס יחד עם ג'ילי הסינית, תוך שהיא מתבססת על פלטפורמת SEA מבית ג'ילי. סמארט #1 החדש הוא למעשה רכב פנאי קומפקטי במידות המקבילות לאלה של מיני קאנטרימן. סמארט #1 גרף ציון של 5 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 88% על תפקוד מערכות הבטיחות. סמארט #1 סיפק הגנה טובה לנהג ולנוסעים במידות שונות ובתנוחות נהיגה שונות, אך חזהו של הנוסע מאחור זכה להגנה מספקת בלבד ולא טובה כמו של שאר האזורים, וגם ראשה של הבובה המדמה ילד כבן 10 בתרחישי התנגשות צד. ההגנה על ראשו ורגליו של הולך רגל זכתה לציון טוב, אך ההגנה על איזור האגן זכתה לציון נמוך. סמארט #1 מצוידת במגביל מהירות חכם המאפשר להאט את הרכב אל המהירות המותרת על פי זיהוי התמרורים, אולם המערכת לא עומדת בדרישות הארגון ולכן הוא זכה לציון בגין פונקציית זיהוי התמרורים בלבד.

מבחן ריסוק סמארט #1

Wey Coffee 02/מקיאטו - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

יצרנית הרכב הסינית Wey מבית גרייט וול החלה לפעול באירופה לאחרונה ותגיע בקרוב גם לישראל באמצעות היבואנית סמלת. רכב הפנאי הגדול של המותג Wey Coffee 01 כבר עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בחודש שעבר וזכה בציון מרבי. כעת תורו של אחיו הקטן Wey Coffee 02 שנקרא בחלק מהשווקים גם מקיאטו, וגם זה גרף ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 735 בהגנה על הולכי רגל, ו- 93% על תפקוד מערכות הבטיחות. Wey Coffee 02 בעל השפעה אגרסיבית במקצת בעת התנגשות חזיתית ועשוי להסב נזק משמעותי לרכב בו יפגע. הוא העניק הגנה טובה לנהג ולנוסעים במגוון מידות ותנוחות ישיבה אך במבחן המדמה פגיעה מלפנים בעצם נייח ההגנה על חזהו של הנוסע מאחור דורגה כנמוכה. ההגנה לראשו של הולך רגל זכתה לציון טוב וכך גם ההגנה לרגליים, אולם ההגנה לאיזור האגן דורגה כגרועה. מערכות הבטיחות הצליחו לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים בצורה טובה ומנעו את הפגיעה או הפחיתו את חומרתה במרבית התרחישים. Wey Coffee 02 מצויד במערכת לניטור עייפות נהג המזהה דפוסי היגוי המאפיינים נהגים עייפים ומתריעה בהתאם.

מבחן ריסוק Wey Coffee 02

איסוזו דימקס - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

הדור הנוכחי של איסוזו דימקס כבר עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2020 וזכה בציון מרבי של 5 כוכבים. הדגם התייצב למבחן נוסף לאור תכנון חדש לכרית האוויר המגינה על ברכי הנהג. על פי המבחנים השיפור שולי בלבד. בעבר זכה הדגם לציון נמוך בהגנה על ברכי הנהג ברכבים עם הגה שמאלי ולא הושג שיפור בתחום זה בדגם המעודכן.

מבחן ריסוק איסוזו דימקס

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

דגמי ריינג' רובר וולאר ואיווק זוכים לגרס...

כחודש לאחר שהשיקה בישראל את הריינג׳ רובר ספורט בגרסת 400 המיועדת לשוק האמריקאי, מודיעה חברת המזרח לש...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

ספינת הדגל ג'נסיס G90 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה היום את ספינת הדגל של המותג - ג'נסיס G90 אשר תתחרה במרצדס S קל...

בוריס רוזנר11 נובמבר 2025

לקסוס במבצע - נובמבר 2025

לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, יוצאת במבצע ומציעה הנחות של עד 40,000 ₪ ממחיר המחירון לעסקאות מזומ...

קובי זוילי10 נובמבר 2025

מותג IM Motors מושק בישראל

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את מותג IM Motors מבית SAIC הסיני ומתחילה את דרכה בשוק המקומי עם מכונית ...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

הכירו את טויוטה היילקס 2026 החדש...

טנדר העבודה האייקוני טויוטה היילקס מוצג היום בדורו התשיעי עם שינויים משמעותיים בפלטפורמה, עיצוב קשוח...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu