עכשיו זה רשמי, בסוף דצמבר 2022 תושק בישראל קיה EV 6 המסקרנת והנה מה שחשוב לדעת עליה
לאחר המתנה ארוכה ורגע לפני שתסתיים שנת 2022 תשיק טלקאר את קיה EV 6 בישראל. המכונית החשמלית הראשונה של קיה על בסיס שלדה ייעודית נחשפה כבר בחודש מרץ 2021 והייתה אמורה להגיע לישראל עוד באותה השנה, אך המשבר בשרשראות האספקה הפוקד את תעשיית הרכב העולמית וגם ביקוש גבוה בכל העולם גרם לכך שההקצאות שקיבלה היבואנית המקומית היו צנועות ועל כן לא היה טעם להתחיל בשיווק כשאין מכוניות למכור.
קיה EV 6
כמו אחיותיה לפלטפורמה - יונדאי איוניק 5 וג'נסיס GV60, גם קיה EV 6 זכתה למגוון שבחים ופרסים ברחבי העולם, כולל בתואר מכונית השנה באירופה כשהיא גוברת על דגמים חשמליים כגון יונדאי איוניק 5, רנו מגאן E טק, סקודה אניאק, ופורד מוסטנג מאך E. בנוסף זכתה קיה EV 6 בתואר מכונית השנה של מגזין הרכב הבריטי What Car שציין לשבח את טווח הנסיעה, יכולת הטעינה המהירה, הביצועים, וניצול אופטימלי של הפלטפורמה המציעה בסיס גלגלים נדיב של 2,900 מ"מ לטובת מרווח פנים נדיב. בנוסף קטפה קיה EV 6 את תואר רכב הפנאי החשמלי באותה התחרות.
קיה EV 6
ברחבי העולם מוצעת קיה EV 6 עם מגוון יחידות הנעה חשמליות. גרסת הכניסה שלא צפויה להגיע לישראל מצוידת במנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 168 כ"ס ובסוללה בקיבולת 58 קוט"ש. מי שצפויה לשמש כגרסת הכניסה בישראל מצוידת אף היא במנוע חשמלי אחורי בודד אך עם הספק מרבי של 229 כ"ס ומומנט של 36.5 קג"מ המאפשר תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.4 שניות. לגרסה זו סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 528 ק"מ על פי תקן WLTP.
קיה EV 6
לגרסת ההנעה הכפולה שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 325 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות. גם גרסה זו עושה שימוש בסוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 506 ק"מ.
קיה EV 6 GT
בראש ההיצע עומדת גרסת הביצועים GT המצוידת בצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 577 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 75.4 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על 260 קמ"ש. גם גרסה זו עושה שימוש בסוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 424 ק"מ.
קיה EV 6 GT
קיה EV 6 תומכת בטעינה מהירה במתח 800V ובהספק 350 קילוואט. טעינה מהירה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה מעמדה מסוג זה תארך כ- 18 דקות בלבד, אך ראוי לציין כי עמדות מסוג זה אינן זמינות בישראל ומרבית העמדות מטעינות בהספקים הנעים בין 50 ל- 175 קילוואט. מערכת ניהול החשמל של הרכב תומכת בטכנולוגית V2L המאפשרת הפעלת מוצרי חשמל בהספק של עד 3.6 קילוואט ואף הטענת חירום לרכב חשמלי אחר בתנאי שקיבולת הסוללה מעל 20%.
בשלב זה רשמה היבואנית בישראל את גרסת המנוע הבודד בהספק 229 כ"ס ברמת אבזור פרימיום עם תג מחיר של 229,000 ₪, אולם אין מדובר במחיר הסופי לצרכן ויתכן רישום גרסאות נוספות עד למועד ההשקה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.