רף 250,000 המסירות נחצה במהלך חודש נובמבר. הנתונים מעידים על ירידה של 9.8% בהיקף המסירות ביחס לאשתקד
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, מתחילת השנה ועד לסוף חודש נובמבר עלו על כבישי ישראל 256,703 מכוניות חדשות, נתון המעיד על ירידה של 9.8% בהיקף המסירות ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2021. במהלך חודש נובמבר נרשם זינוק חד במסירות כלי רכב חשמליים, בעיקר של מותגי BYD, ג'ילי וטסלה שנהנו ממשלוחים גדולים שנמסרו במהירות ללקוחות בטרם הכפלת מס הרכישה על כלי רכב חשמליים הצפויה להיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה. מדובר במגמה מנוגדת לחלוטין לזו הנהוגה בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות, מאז שהמחירון מחושב לפי חודש העליה לכביש ולא לפי שנת הדגם ולכן לקראת סוף השנה מרבית הלקוחות העדיפו לדחות את קבלת הרכב החדש לחודש ינואר של השנה החדשה.
ג'ילי גיאומטרי C
יונדאי מסרה בחודש נובמבר פחות מ- 1,000 מכוניות אבל מקומה בראש טבלת המסירות השנתית ככל הנראה מובטח עם 42,327 מסירות וירידה של 1.8% ביחס לאשתקד. קיה מצליחה לשמור על המקום השני עם למעלה מ- 3,000 מסירות בנובמבר ונתון מצטבר של 36,697 מסירות מאז תחילת השנה המעיד על ירידה של 6.8% ביחס לאשתקד. טויוטה שלישית עם 35,298 מסירות וירידה של 9.7% ביחס לאשתקד, המואצת בתקופה האחרונה בשל התארכות זמני ההמתנה לשורת דגמים מבוקשים. מאזדה רביעית עם 18,538 מסירות ועליה של 23.5% ביחס לאשתקד. סקודה סוגרת את החמישיה הראשונה עם 13,031 מסירות וירידה של 32.8% ביחס לאשתקד.
מאזדה 2
מיצובישי שישית עם 11,656 מסירות וירידה של 8.5% ביחס לאשתקד. סיטרואן שביעית עם 7,904 מסירות ועליה של 9.5% ביחס לאשתקד. סוזוקי שמינית עם 7,690 מסירות וירידה של 25.6% ביחס לאשתקד. במקום התשיעי מפתיעה ג'ילי שנכנסת לרשימת עשרת המותגים הנמכרים ביותר עם מסירת 6,042 רכבי ג'ילי גיאומטרי C ובשלב זה היא היצרנית הסינית הראשונה אי פעם שהצליחה לעשות זאת. מעניין אם תצליח לשמור על מקומה גם בסיכום המסירות השנתי. פיג'ו עשירית עם 5,569 מסירות וירידה של 23.6% ביחס לאשתקד.
לכאורה MG הייתה אמורה לסבול משנה קשה במיוחד בשל העיכוב הניכר בהגעתו של MG ZS EV המעודכן לאחר שעבר מתיחת פנים אך היא הצליחה למסור 4,995 רכבים מאז תחילת השנה, 859 מהם בחודש נובמבר ורובם המכריע של הרכבים מדגם MG EHS PHEV שהביא אותה למקום ה- 12 בטבלת המותגים עם עליה של 81.9% ביחס לאשתקד. מחירו של הדגם התייקר בלמעלה מ- 16,000 ₪ בחודש שעבר ועשוי להשפיע על מידת הצלחתו.
BYD אטו 3 (צילום: תומר פדר)
טסלה מסרה בחודש החולף 2,300 מכוניות חדשות שהקפיצו אותה מהמקום ה- 21 בטבלה למקום ה- 13 אבל עם 4,929 מסירות מתחילת השנה היא עדיין נמצאת בירידה של 7.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. BYD רושמת כניסה מוצלחת מאוד לשוק הרכב הישראלי עם נתון מרשים של 2,799 מסירות מאז החלה הפעילות בישראל. היבואנית הקימה בסמוך לבונדד שלה בפארק ראם האנגר ייחודי המאפשר לה למסור במקביל עשרות כלי רכב חדשים בתהליך אינטראקטיבי ייחודי. מותגי רכב חשמליים נוספים נהנים מתנופת מסירות השנה, ביניהם אייווייס במקום ה- 31 עם 996 מסירות, סקייוול במקום ה- 34 עם 675 מסירות, וסרס במקום ה- 33 עם 687 מסירות. החודש הצטרפו לטבלה וויה וליפמוטור המיובאות על ידי מטרו מוטור עם מסירות ראשונות במסגרת השקת הפעילות בישראל.
קופרה פורמנטור
מרבית המותגים המוכרים ממשיכים לספוג ירידה משמעותית בכמות המסירות למעט חריגות כגון קופרה במקום ה- 23 עם 2,698 מסירות ועליה של 136.1% ביחס לאשתקד, המפצה במידה מסוימת על הירידה במסירות שחווה מותג האם סיאט שנמצא במקום ה- 11 עם 5,418 מסירות וירידה של 52.6% ביחס לאשתקד.
קשה לנו להתעלם מהונדה שבהיעדר הגדרה אחרת פשוט מתרסקת למקום ה- 41 עם 399 מסירות, נתון המעיד על ירידה של 868% ביחס לאשתקד שגם כך לא הייתה מוצלחת עבור המותג, ועוד אולמות תצוגה ברחבי הארץ שנסגרים או מוסבים לטובת יצרניות אחרות. יחידות ראשונות של הונדה סיוויק החדשה וההיברידית כבר נצפו בנמל אך חרף ההבטחות היא תושק בישראל ככל הנראה רק במהלך השנה הבאה.
מרצדס GLA
את מותגי היוקרה מובילה מרצדס עם 4,711 מסירות ועליה של 15% ביחס לאשתקד. ב.מ.וו שניה עם 3,363 מסירות וירידה של 3.8% ביחס לאתשקד. אאודי שלישית עם 2,793 מסירות וירידה משמעותית של 25.7% ביחס לאתשקד. לקסוס רביעית עם 1,768 מסירות וירידה קלה של 2.4% ביחס לאתשקד. וולוו סוגרת את החמישיה הראשונה עם 1,621 מסירות וירידה של 26.6% ביחס לאשתקד.
בתחום החשמלי היוקרתי ראויה לציון הונגצ'י שהחלה לפעול השנה בישראל ומנפצת את כל ההערכות עם מסירת 92 מכוניות חדשות. פולסטאר מבית וולוו שהושקה בישראל בחודש ספטמבר רושמת 88 מסירות של פולסטאר 2 החשמלית הספורטיבית.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | רכב מסחרי קל | מוניות | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 42,097 | 70 | 160 | 42,327 | 1.8%- |
| 2 | קיה | 36,126 | 197 | 374 | 36,697 | 6.8%- |
| 3 | טויוטה | 31,607 | 2,693 | 998 | 35,298 | 9.7%- |
| 4 | מאזדה | 18,529 | 0 | 9 | 18,538 | 23.5% |
| 5 | סקודה | 12,277 | 0 | 754 | 13,031 | 32.8%- |
| 6 | מיצובישי | 10,560 | 1,096 | 0 | 11,656 | 8.5%- |
| 7 | סיטרואן | 4,386 | 3,276 | 242 | 7,904 | 9.5% |
| 8 | סוזוקי | 7,690 | 0 | 0 | 7,690 | 25.6%- |
| 9 | ג'ילי | 6,042 | 0 | 0 | 6,042 | |
| 10 | פיג'ו | 5,437 | 132 | 0 | 5,569 | 23.6%- |
| 11 | סיאט | 5,418 | 0 | 0 | 5,418 | 52.6%- |
| 12 | MG | 4,995 | 0 | 0 | 4,995 | 81.9% |
| 13 | טסלה | 4,929 | 0 | 0 | 4,929 | 7.8%- |
| 14 | מרצדס | 4,001 | 54 | 656 | 4,711 | 15.0% |
| 15 | שברולט | 4,655 | 26 | 0 | 4,681 | 43.2%- |
| 16 | סובארו | 4,260 | 0 | 4 | 4,264 | 21.8%- |
| 17 | רנו | 3,263 | 86 | 177 | 3,526 | 53.4%- |
| 18 | פולקסווגן | 2,989 | 466 | 40 | 3,495 | 17.2%- |
| 19 | ב.מ.וו | 3,363 | 0 | 0 | 3,363 | 3.8%- |
| 20 | ניסאן | 3,320 | 0 | 0 | 3,320 | 70.5%- |
| 21 | BYD | 2,799 | 0 | 0 | 2,799 | |
| 22 | אאודי | 2,793 | 0 | 0 | 2,793 | 25.7%- |
| 23 | קופרה | 2,689 | 0 | 0 | 2,689 | 136.1% |
| 24 | ג'יפ | 2,273 | 60 | 0 | 2,333 | 7.1%- |
| 25 | אופל | 2,257 | 0 | 0 | 2,257 | 35.7% |
| 26 | דאצ'יה | 1,773 | 0 | 8 | 1,781 | 14.4%- |
| 27 | לקסוס | 1,768 | 0 | 0 | 1,768 | 2.4%- |
| 28 | וולוו | 1,621 | 0 | 0 | 1,621 | 26.6%- |
| 29 | איסוזו | 0 | 1,601 | 0 | 1,601 | 5.0% |
| 30 | פורד | 1,333 | 44 | 0 | 1,377 | 35.2%- |
| 31 | אייוויס | 996 | 0 | 0 | 996 | 132.2% |
| 32 | קאדילק | 722 | 0 | 0 | 722 | 10.7% |
| 33 | סרס | 687 | 0 | 0 | 687 | 445.2% |
| 34 | סקייוול | 675 | 0 | 0 | 675 | |
| 35 | ג'נסיס | 660 | 0 | 0 | 660 | 98.8% |
| 36 | לנד רובר | 572 | 0 | 0 | 572 | 17.8%- |
| 37 | סאנגיונג | 532 | 0 | 40 | 572 | 75.4% |
| 38 | פיאט | 482 | 0 | 0 | 482 | 137.7%- |
| 39 | מיני | 477 | 0 | 0 | 477 | 3.8%- |
| 40 | מקסוס | 396 | 45 | 0 | 441 | 234.0% |
| 41 | הונדה | 399 | 0 | 0 | 399 | 868.0%- |
| 42 | אלפא רומיאו | 293 | 0 | 0 | 293 | 47.0%- |
| 43 | פורשה | 248 | 0 | 0 | 248 | 24.6% |
| 44 | DS | 190 | 0 | 0 | 190 | 9.1%- |
| 45 | JAC | 162 | 0 | 6 | 168 | |
| 46 | אינפיניטי | 132 | 0 | 0 | 132 | 71.4% |
| 47 | אבארט | 96 | 0 | 0 | 96 | 134.1% |
| 48 | הונגצ'י | 92 | 0 | 0 | 92 | |
| 49 | פולסטאר | 88 | 0 | 0 | 88 | |
| 50 | מזראטי | 54 | 0 | 0 | 54 | |
| 51 | יגואר | 48 | 0 | 0 | 48 | 30.4%- |
| 52 | LEVC | 0 | 16 | 13 | 29 | |
| 53 | ליפמוטור | 28 | 0 | 0 | 28 | |
| 54 | בנטלי | 26 | 0 | 0 | 26 | 23.8% |
| 55 | פרארי | 19 | 0 | 0 | 19 | 18.8% |
| 56 | אסטון מרטין | 12 | 0 | 0 | 12 | 200.0% |
| 57 | מאן | 0 | 9 | 0 | 9 | 25.0%- |
| 58 | קרייזלר | 7 | 0 | 0 | 7 | 92.5%- |
| 59 | וויה | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| 60 | לינק&קו | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| 61 | קארמה | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| 62 | EVeasy | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| סה"כ | 243,351 | 9,871 | 3,481 | 256,703 | 9.8%- |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.