ארגון Euro NCAP מפרסם תוצאות מבחני בטיחות ל- 14 דגמים

בסבב האחרון ערך ארגון Euro NCAP מבחני בטיחות ל- 14 דגמים מתוכם 11 זכו בציון מרבי של 5 כוכבים. הסינים ממשיכים להרשים ולגרוף 5 כוכבים, האירופאים לעומתם מצליחים פחות

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , ,

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם תוצאות סבב מבחני בטיחות אחרון לשנת 2022. הפעם נבחנו 14 דגמים חשובים ומסקרנים, ביניהם 3 רכבים סיניים, דגמים עממיים ותיקים שעברו שדרוג, דגמי פנאי שטח, מיניוואנים ורכבי פרימיום. מתוך 14 רכבים שנבחנו 11 זכו בציון מרבי של 5 כוכבים ושלושה דגמים הסתפקו בציון של 4 כוכבים. רשימת הדגמים שנבחנו: לוסיד אייר, לקסוס RX, מרצדס GLC, צ'רי FX (אומודה 5), פולקסווגן ID.Buzz, MG 4 EV, מקסוס מיפה 9, פורד ריינג'ר, פולקסווגן אמארוק, לנד רובר דיסקברי, פיג'ו 408, סקודה אוקטביה, פורד פומה, ופולקסווגן טוראן. בנוסף העניק הארגון ציון לסיטרואן C4 X המוארכת בהסתמך על המבחן שנערך לגרסה הסטנדרטית.

מבחן ריסוק צ'רי FX (אומודה 5)מבחן ריסוק צ'רי FX (אומודה 5)

כל הדגמים הסיניים שנבחנו זכו בציון של 5 כוכבים בעוד דווקא המותגים האירופאים מאכזבים והיו אחראים לרכבים שזכו לציון של 4 כוכבים בלבד. הארגון מציין כי שנת 2022 הייתה שנה עמוסה במיוחד בה נבחנו לראשונה שלל יצרניות חדשות וכן נחשפו טכנולוגיות חדשות שיגבירו את בטיחות כלי הרכב. אנשי הארגון סבורים כי ציוני בטיחות גבוהים הם תנאי בסיסי להצלחה בשוק האירופאי בו דורשים הצרכנים רמת בטיחות גבוהה.

לוסיד אייר - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

המכונית החשמלית היוקרתית מאמריקה היא אחת המכוניות המרשימות ביותר שיצאו לכבישים בשנים האחרונות, בוודאי כשלוקחים בחשבון שהיא מגיעה מיצרנית חדשה לגמרי. לוסיד אייר החלה להימכר לאחרונה בשווקים נבחרים באירופה ועכשיו יכולה לסמן וי גם על מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP עם ציון של 5 כוכבים מתוך 5 וציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 84% על תפקוד מערכות הבטיחות. עם זאת לוסיד לא הצליחה להוכיח שההגנה לברכיים ולעצמות הירך של הנוסעים מלפנים תהיה זהה עבור נוסעים במידות ובמבני גוף שונים. כמו כן ספגה לוסיד אייר הורדת ציון בשל העובדה שהיא עשויה להסב נזק רב לרכב בו תפגע בתאונה חזיתית. לוסיד אייר מצוידת במכסה מנוע אקטיבי והעניקה הגנה טובה להולכי רגל, כל עוד ראשם לא יפגע באיזור השמשה או קורות A שעשויים להסב לו פגיעת ראש משמעותית.

מבחן ריסוק לוסיד אייר

לקסוס RX - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

הדור החמישי של לקסוס RX אשר ממש בקרוב יושק בישראל מציג עיצוב ייחודי ובעיקר תא נוסעים מתקדם וטכנולוגי. לקסוס RX גרף ציון של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 89% בהגנה על הולכי רגל, ו- 91% על תפקוד מערכות הבטיחות. במבחן המדמה פגיעה במחסום קשיח ונייח, ההגנה על חזהו של הנוסע מאחור קיבלה לציון נמוך. לקסוס לא הצליחה להוכיח שכרית האוויר המרכזית בין המושבים הקדמיים תספק הגנה טובה בכל המקרים.

מבחן ריסוק לקסוס RX

מרצדס GLC - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

הדור החדש של מרצדס GLC לא מאכזב עם ציון של 5 כוכבים וציוני משנה של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 84% על תפקוד מערכות הבטיחות. הערה נרשמה על כך שהרכב יכול להסב נזק רב לרכב בו יפגע בהתנגשות חזיתית. במבחן פגיעת מוט בדופן הרכב ההגנה על בית החזה קיבלה ציון חלש. ההגנה על ראשו של הולך רגל זכתה לציון מעורב, ההגנה על רגליו טובה ואילו ההגנה על איזור האגן זכתה לציון נמוך.

מבחן ריסוק מרצדס GLC

צ'רי FX (אומודה 5) - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

צ'רי החלה את השיווק באירופה עם בשורה חיובית. רכב הפנאי צ'רי FX שנמכר בעולם גם כצ'רי אומודה 5 זכה בציון של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 88% על תפקוד מערכות הבטיחות. יש לציין בהקשר המקומי כי הציון תקף רק עבור רמת האבזור הבכירה נובל המצוידת בכרית אוויר מרכזית, ואינו תקף עבור גרסאות הכניסה ברמות האבזור קומפורט ולקצ'ורי. בוחני הארגון ציינו כי ההגנה על ברכי הנהג והנוסע מלפנים זכתה לציון נמוך משום שהיצרנית לא הוכיחה שנוסעים במידות שונות ובמבני גוף שונים יזכו לאותה רמת הגנה. בפגיעה מהצד המדמה התנגשות של כלי רכב, כרית האוויר מסוג וילון לא נפתחה כמתוכנן ולכן ציון ההגנה על הראש קיבל הערה. בפגיעת פגיעת מוט בדופן הרכב ההגנה על החזה דורגה כחלשה. הולכי רגל עשויים לספוג פגיעת ראש משמעותית במידה ויפגשו בבסיס השמשה הקדמית או קורות A. הפגוש מציע הגנה טובה לרגליים אך ההגנה לאיזור האגן של הולך הרגל קיבלה ציון נמוך.

מבחן ריסוק צ'רי FX (אומודה 5)

פולקסווגן ID.Buzz - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

מוביל הנוסעים החשמלי פולקסווגן ID.Buzz הוא משב רוח מרענן מקונצרן פולקסווגן שגם מסמפל את אחד הדגמים המזוהים ביותר עם היצרנית וגם מציע פתרון חשמלי איכותי על בסיס שלדה ייעודית לשלל צרכים מסחריים או משפחתיים עם טווח נסיעה מכובד. פולקסווגן ID.Buzz גרף ציון של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, ו- 90% על תפקוד מערכות הבטיחות. במבחן המדמה התנגשות במחסום קשיח נייח נרשמה הגנה בינונית לחזהו של הנוסע במושב האחורי. במבחן פגיעת מוט בדופן הרכב, כרית הווילון נתפסה באחד מהדיפונים ולא נפתחה כמתוכנן ועל כך ספג הרכב הורדת ציון בסעיפי ההגנה בפגיעת צד. ההגנה על ראשו של הולך רגל קיבלה ציון מעורב, הפגוש סיפק הגנה טובה לרגליים ואילו ההגנה על האגן קיבלה ציון גרוע.

מבחן ריסוק פולקסווגן ID.Buzz

MG 4 - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

המשפחתית החשמלית החדשה של MG היא הראשונה של היצרנית המבוססת על שלדה ייעודית לרכב חשמלי ומעוררת סקרנות רבה. בימים אלה רושמים יבואנים מקבילים רכבים ראשונים במערכות של משרד התחבורה הישראלי אך לאור העיכוב הניכר בהגעת MG מארוול R ודגמי MG ZS EV המעודכנים, יתכן כי יקח זמן רב עד שנזכה לראות אותה בישראל ביבוא רשמי. MG 4 זכתה לציון של 5 כוכבים אך ציוני המשנה אינם גבוהים עם 83% בהגנה על נוסעים בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל, ו- 78% על תפקוד מערכות הבטיחות. חלקים ממבנהו של הדשבורד עלולים לסכן נוסעים במידות שונות או מבני גוף שונים. ההגנה על חזהו של הנהג קיבלה ציון בינוני. ההגנה על צווארה של בובת הניסוי המדמה ילד כבן 10 קיבלה ציון חלש. ראשו של הנוסע במושב האחורי נע מעבר למקובל בהתנגשות חזיתית ולכן ספג הרכב הורדת ציון. השליטה בתנודות הגוף של הנוסעים מלפנים קיבלה ציון נמוך והמכונית אינה מצוידת בכרית אויר מרכזית המסייעת להפחית את הסיכון לפגיעות במקרה של מפגש בין הנהג לנוסע מלפנים. המושב האחורי לא קיבל ציון בגין מערכת להפחתת פגיעות מסוג צליפת שוט בשל היעדר משענת ראש ראויה במושב האמצעי. ההגנה על ראשו של הולך רגל קיבלה ציון מעורב, אך ההגנה על האגן והרגליים טובה.

מבחן ריסוק MG 4

מקסוס מיפה 9 - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

המיניוואן החשמלי מקסוס מיפה 9 זכה לציון של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 83% על תפקוד מערכות הבטיחות. במבחני הריסוק המדמים התנגשות מלפנים זכה הרכב לציונים המקסימליים אך במבחן פגיעת מוט בדופן הרכב, ההגנה על החזה הסתפקה בציון בינוני. הבוחנים ציינו את חסרונה של מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה. ההגנה על ראשו של הולך רגל טובה או מספקת כל עוד הוא לא יפגע מקורות A או מבסיס השמשה הקדמית. הפגוש מציע הגנה טובה לרגליים אך ההגנה על האגן קיבלה ציון מעורב. המערכת לזיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הרכב לא עומדת בדרישות הארגון ועל כן לא דורגה.

מבחן ריסוק מקסוס מיפה

פורד ריינג'ר/פולקסווגן אמארוק - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

פולקסווגן ופורד משתפות פעולה בתכנון כלי רכב מסחריים ושתיהן הציגו לאחרונה טנדרים חדשים על בסיס זהה - פורד ריינג'ר שלא מוכר במחוזותינו ופולקסווגן אמארוק ששווק בעבר בישראל, שניהם המתחרים האירופאיים היחידים לטנדרים היפניים המוכרים. על רקע זהות המכלולים הציונים זהים עבור שני הדגמים כשבחלק מהתרחישים נבדק פולקסווגן אמארוק ובאחרים פורד ריינג'ר. הטנדרים זכו לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 84% על תפקוד מערכות הבטיחות. הטנדרים ספגו הורדת ציון בשל העובדה שהם עלולים לגרום פגיעה משמעותית לכלי רכב בהם יפגעו בהתנגשות חזיתית. בפגיעה חזיתית במחסום נייח וקשיח, ההגנה על חזה הנוסע במושב האחורי קיבלה ציון בינוני. גם בפגיעת מוט בדופן הרכב ההגנה על החזה בינונית. הבוחנים ציינו את היעדרה של מערכת eCall - לחצן חירום המאפשר להזעיק במהירות כוחות חילוץ והצלה במקרה של תאונה. כמו כן ציינו הבוחנים כי לא ניתן היה להתקין כראוי מושבי בטיחות לפעוטות עם עיגון i-Size. ההגנה על ראשו של הולך רגל זכתה לציון טוב, כך גם ההגנה לאגן ולרגליים.

מבחן ריסוק פורד ריינג'ר ופולקסווגן אמארוק

לנד רובר דיסקברי ספורט - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

רכב הפנאי של לנד רובר גרף ציון של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% על תפקוד מערכות הבטיחות. לנד רובר דיסקברי ספורט עשוי לגרום לפגיעה משמעותית לרכב בו יפגע בהתנגשות חזיתית ועל כן ספג הורדת ציון. במבחן ההתנגשות חזיתית עם עצם נייח וקשיח, ההגנה על חזהו של הנוסע במושב האחורי קיבלה ציון בינוני. במבחן פגיעות מוט בדופן הרכב, כרית האוויר הצידית האחורית לא נפתחה כראוי ונתפסה באחד הדיפונים ועל כן ההגנה על איזור החזה מסתפקת בציון נמוך. בוחני הארגון ציינו כי האמצעים לעיגון מושבי בטיחות בשורת המושבים השלישית האופציונלית לא היו יציבים. לנד רובר דיסקברי ספורט מצויד בכרית אוויר עבור הולכי רגל אשר סיפקה הגנה טובה לראשו של הולך רגל גם במקרים של פגיעה בבסיס השמשה הקדמית או קורות A. ההגנה על הרגליים זכתה לציון טוב אך ההגנה על האגן דורגה כגרועה.

מבחן ריסוק לנד רובר דיסקברי ספורט

סקודה אוקטביה - ציון של 5 כוכבים מתוך 5

בדומה לאחותה פולקסווגן גולף, גם סקודה אוקטביה עברה עדכון בתחום הבטיחות והתייצבה למבחן נוסף. לאור החמרת פרוטוקול המבחן, זכתה סקודה אוקטביה לציוני משנה נמוכים מבעבר אך הצליחה לשמור על ציון של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על תפקוד מערכות הבטיחות. סקודה אוקטביה עשויה לגרום לפגיעה אגרסיבית לרכב בו תפגע בהתנגשות חזיתית ועל כן הציון הופחת. ההגנה על חזהו של הנהג קיבלה ציון בינוני בהתנגשות חזיתית ובפגיעת מוט בדופן הרכב. השליטה בתנודות הגוף של הנוסעים במושבים הקדמיים זכתה לציון טוב. סקודה אוקטביה מצוידת בכרית אוויר מרכזית למניעת מפגש מסוכן בין הנהג והנוסע מלפנים אולם היצרנית לא הצליחה להוכיח שזו תהיה יעילה בתרחישים שונים ועל כן היא לא זכתה לציון. במבחני ההתנגשות מלפנים, ההגנה על צווארה של בובת הניסוי המדמה ילד כבן 10 קיבלה ציון בינוני, בפגיעה מהצד ההגנה על החזה של אותה הבובה הייתה חלשה. ההגנה על ראשו של הולך רגל טובה למעט באיזור הקורות הקדמיות. ההגנה על הרגליים טובה אך ההגנה על האגן קיבלה ציון מעורב.

מבחן ריסוק סקודה אוקטביה

פיג'ו 408 - ציון של 4 כוכבים מתוך 5

הציון המאכזב ביותר בסבב המבחנים האחרון הוענק לפיג'ו 408. רכב הפנאי-קופה החדש של פיג'ו עורר עניין רב בזכות העיצוב המרשים ויוצע בהמשך גם בגרסה חשמלית, אולם כמו אחיו לפלטפורמה סיטרואן C5 X הוא לא נחל הצלחה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP ומשלים סדרת מבחנים מאכזבת של רכבים ממותגי פיג'ו, סיטרואן ו- DS, אשר לצד השקעה ניכרת בחשמל מזניחים את תחום הבטיחות. בשל התבססות על מכלולי פיג'ו 308 בחלק מהמקרים עשו הבוחנים שימוש בתוצאות המבחן של האחות הקטנה. כאמור פיג'ו 408 קיבל ציון של 4 כוכבים עם ציוני משנה של 76% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 65% תפקוד מערכות הבטיחות. ההגנה על חזהו ורגליו של הנהג דורגו בציון בינוני וכך גם ההגנה על צווארה של בובת הניסוי המדמה ילד כבן 10. פיג'ו 408 לא מצויד בכרית אוויר מרכזית והשליטה בתנודות הגוף של הנהג והנוסע מלפנים לא מוצלחת כך שעשויות להיגרם פציעות משמעותיות. הבוחנים ציינו את היעדרה של מערכת eCall - לחצן חירום המאפשר להזעיק במהירות כוחות חילוץ והצלה במקרה של תאונה. כמו כן צוינה העובדה שמושב בטיחות לילדים לא היה יציב במושב האמצעי מאחור. מכסה המנוע האקטיבי סייע להעניק הגנה טובה ברובה לראשו של הולך רגל. ההגנה על האגן והרגליים זכתה לציון טוב.

מבחן ריסוק פיג'ו 408

פולקסווגן טוראן - ציון של 4 כוכבים מתוך 5

פולקסווגן טוראן התייצב למבחן חוזר לאחר שזכה ב- 5 כוכבים במבחן שנערך לו בשנת 2015, אולם הפעם, לאור החמרת פרוטוקול המבחן זכה הדגם לציון של 4 כוכבים עם ציוני משנה נמוכים מבעבר של 77% בהגנה על נוסעים בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 66% על תפקוד מערכות הבטיחות. בתרחישי התנגשות מלפנים נמצאה אפשרות לפגיעה בעצמות הירך של הנהג ועל כן ספג הרכב הורדת ציון. עוד נפגע הציון בשל העובדה שפולקסווגן טוראן עשוי להסב נזק משמעותי לרכב שבו יפגע בהתנגשות חזיתית. השליטה בתנודות הגוף של הנוסעים מלפנים לאחר התנגשות נמצאה לקויה והרכב אינו מצויד בכרית אוויר מרכזית למניעת מפגש מסוכן בין הנהג והנוסע מלפנים. מערכת הבלימה לאחר תאונה למניעת התנגשויות משנה לא הצליחה להביא את הרכב לעצירה מלאה ועל כן נפסלה. ראשה וצווארה של בובת הניסוי המדמה ילד כבן 10 קיבלו הגנה שדורגה כמספקת בלבד. אמצעי העיגון למושבי בטיחות לפעוטות במושב המרכזי בשורת המושבים השניה ובשני המושבים בשורת המושבים השלישית קיבלו ציון נכשל. ההגנה על ראשו של הולך רגל זכתה במרבית התרחישים לציון טוב או מספק, ההגנה על הרגליים טובה, אך ההגנה על האגן קיבלה ציון נמוך. המערכת לניטור מרחק מלפנים זיהתה רק באופן חלקי הולכי רגל ורוכבי אופניים, אולם הפגיעה בהם נמנעה במרבית התרחישים.

מבחן ריסוק פולקסווגן טוראן

פורד פומה - ציון של 4 כוכבים מתוך 5

גם פורד פומה התייצב למבחן חוזר לאחר שנבחן בשנת 2019 וגם במקרה זה הוא לא הצליח לשחזר את הציון המקורי שעמד על 5 כוכבים והסתפק ב- 4 כוכבים עם ציוני משנה של 75% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, ו- 69% על תפקוד מערכות הבטיחות. ההגנה על חזה הנהג והנוסע במושב האחורי קיבלה ציון בינוני בתרחישי ההתנגשות מלפנים. השליטה בתנודות הגוף של הנוסעים מלפנים לאחר התנגשות קיבלה ציון נמוך ופורד פומה לא מצויד בכרית אוויר מרכזית למניעת מפגש בין הנהג והנוסע מלפנים. המערכת למניעת פגיעות מסוג צליפת שוט המותקנת במושבים הקדמיים קיבלה ציון בינוני בעוד המערכת במושבים האחוריים תפקדה טוב יותר. ההגנה על ראשו של הולך רגל טובה כל עוד לא נפגע מקורות A או בסיס השמשה הקדמית. ההגנה על הרגליים והאגן זכתה לציון טוב. המערכת לניטור מרחק מלפנים זיהתה היטב סכנה להתנגשות והצליחה למנוע אותה אולם התנודות החדות שהועברו לנוסעים במושבים הקדמיים הביאו להורדת ציון.

מבחן ריסוק פורד פומה

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

ג'אקו 5 הייבריד נוחת בישראל

כלמוביל, יבואנית ג'אקו לישראל, משיקה את רכב הפנאי הקומפקטי ג'אקו 5 בגרסה היברידית (HEV) חדשה המצטרפת...

בוריס רוזנר16 נובמבר 2025

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

דגמי ריינג' רובר וולאר ואיווק זוכים לגרס...

כחודש לאחר שהשיקה בישראל את הריינג׳ רובר ספורט בגרסת 400 המיועדת לשוק האמריקאי, מודיעה חברת המזרח לש...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

ספינת הדגל ג'נסיס G90 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה היום את ספינת הדגל של המותג - ג'נסיס G90 אשר תתחרה במרצדס S קל...

בוריס רוזנר11 נובמבר 2025

לקסוס במבצע - נובמבר 2025

לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, יוצאת במבצע ומציעה הנחות של עד 40,000 ₪ ממחיר המחירון לעסקאות מזומ...

קובי זוילי10 נובמבר 2025

מותג IM Motors מושק בישראל

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את מותג IM Motors מבית SAIC הסיני ומתחילה את דרכה בשוק המקומי עם מכונית ...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu