ג'נסיס משיקה דגם חשמלי שלישי בישראל. רכב הפנאי ג'נסיס GV70 Electrifide יוצע תמורת החל מ- 469,000 ₪
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס, משיקה בישראל את הגרסה החשמלית לרכב הפנאי ג'נסיס GV70. אסטרטגיית החשמול של ג'נסיס מזכירה במעט את זו של מרצדס כך שבמקביל להשקת דגמים חשמליים על בסיס שלדה ייעודית, במקרה הזה E-GMP המצוינת של יונדאי, מוצגות גרסאות חשמליות לדגמים קיימים של היצרנית על בסיס שלדות מוסבות לשימוש בהנעה חשמלית. לפני כחצי שנה הושקה בישראל הגרסה החשמלית לג'נסיס G80 וזמן קצר לאחר מכן הצטרף להיצע המקומי רכב הפנאי הכל חשמלי ג'נסיס GV60. היבואנית מציינת מסירת 1,000 מכוניות מאז השקת המותג בישראל, 20% מהן חשמליות.
ג'נסיס GV70 Electrified
ג'נסיס GV70 החשמלי הושק לפני כשנה על בסיס רכב הפנאי ג'נסיס GV70 שהרשים אותנו מאוד בנסיעת המבחן. העיצוב המקורי הנאה של הדגם זכה למספר שינויים קלים בניהם שבכת G-Matrix בגרסה אטומה עם דוגמת מעויינים המסתירה את שקע הטעינה, חישוקים קלים בעיצוב ייחודי לגרסה החשמלית, ופגוש אחורי נטול יציאות מפלט. בתחתית המרכב נוספו חיפויים אטומים לשיפור היעילות האווירודינמיות והגדלת טווח הנסיעה.
ג'נסיס GV70 Electrified
עיצוב תא הנוסעים זהה לדגם הבנזין המוכר עם התאמה של פקדים ותצוגות למערכת ההנעה החשמלית, שילוב חומרים ממוחזרים, וגוון חדש לריפודי העור וחומרי הדיפון. תעלת ההינע במרכז הרצפה במושב האחורי נעלמה משום שאין בה צורך והנוסע במרכז ייהנה ממרווח רגליים משופר. נפח תא המטען הצטמצם ב- 39 ליטרים אבל כפיצוי נוסף תא מטען קדמי שיכול לשמש לאחסון כבל הטעינה.
ג'נסיס GV70 Electrified
ג'נסיס GV70 Electrified מצויד בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 215 כ"ס, אחד ממוקם על הציר הקדמי והשני על הציר האחורי באופן המייצר מערכת הנעה כפולה. ההספק המרבי המשולב עומד על 483 כ"ס ונתון המומנט המרבי עומד על 71.4 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש במצב בוסט אורכת 4.2 שניות בלבד. חלוקת הכוח נותנת עדיפות לציר האחורי ומשלבת את הציר הקדמי בהתאם לצורך. מערכת לחלוקת מומנט מפעילה בלימה קלה על הגלגלים הפנימיים בעת פניה ומפנה את המומנט אל הגלגלים החיצוניים.
ג'נסיס GV70 Electrified
יחידת ההנעה ניזונה מסוללת ליתיום יון פולימר בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 455 ק"מ על פי תקן WLTP. מערכת הניהול תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט. בנוסף תומכת המערכת בטעינה מהירה DC אולטרה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט בזכות מטען פנימי המאפשר טעינה במתח 800V. היבואנית מציינת כי טעינה יציבה בהספק 240 קילוואט מאפשרת להטעין מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 18 דקות בלבד, אולם ראוי לציין כי עמדות ציבוריות בהספק טעינה כזה אינן קיימות בישראל.
ג'נסיס GV70 Electrified
מערכת ניהול טמפרטורה כוללת פונקציית חימום יזום של הסוללה על מנת להביא אותה במהירות לטמפרטורת עבודה אידיאלית בימים קרים ומסייעת בקיצור זמני טעינה ובמניעת הפסדי אנרגיה. מערכת בקרת הטמפרטורה כוללת כמובן גם פונקציית קירור הנדרשת בנסיעות ארוכות ותחת עומס גבוה.
ג'נסיס GV70 החשמלי ישווק ברמת אבזור אחת EV Edition הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.5 אינץ', ממשק שליטה במערכת המולטימדיה באמצעות ג'ויסטיק בקונסולה שבין המושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 9 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, ריפודי עור בשילוב אריג צמר, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה עם זכרונות למושב הנהג, תאורת אווירה עם 64 גוונים לבחירה, שמשות אקוסטיות, שמשות אחוריות כהות, עמעום אוטומטי וקיפול חשמלי למראות הצד, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
ג'נסיס GV70 Electrified
אבזור הבטיחות כולל מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופנים, בלימה אוטונומית בעת חירום כולל זיהוי תנועה חוצה בצומת, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, זיהוי תמרורים עם פונקציית התאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת בתמרור, ניטור שטחים מתים עם תיקן היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, הקרנת תמונת מצלמה של השטח המת בלוח המחוונים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה המונעת את פתיחת הדלתות האחוריות בעת מעבר רכב בנתיב המקביל, ניטור עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי.
כמו דגמי הבנזין, גם ג'נסיס GV70 החשמלי מוצע בעסקה הכוללת את הטיפולים התקופתיים למשך שלוש שנות הבעלות הראשונות.
מחירון ג'נסיס G70 Electrified 2022:
ג'נסיס G70 EV Edition חשמלי - 469,000 ₪

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.