קיה EV6 במבחן דרכים

קיה EV6 מגיע לישראל באיחור ניכר, ולאחר שזכה בשלל פרסים ותארים. הציפיות בשמיים, אבל תג המחיר מעמיד את הכדאיות בסימן שאלה

תגיות: , , , , , רכב חשמלי

רגעים ספורים לפני סוף השנה הושק בישראל קיה EV6. הרכב החשמלי הייעודי הראשון של קיה נחשפה בתחילת שנת 2021 והיה אמור להגיע לישראל עוד באותה השנה, אך התעכב פעם אחר פעם. בינתיים הספיק הרכב לזכות בתואר מכונית השנה באירופה ובפרסים נוספים אודות העיצוב והביצועים. אנחנו הספקנו להתרשם מאחיו יונדאי איוניק 5, והציפיות רק הלכו וגברו.

קיה EV6
יתרונות עיצוב חיצוני, התנהגות כביש, מרווח ושימושיות בתא הנוסעים, טווח נסיעה ויעילות אנרגטית
חסרונות איכות חומרים, נוחות נסיעה, תג מחיר גבוה

קיה EV6קיה EV6

קיה EV6 מושק בישראל במחיר של החל מ- 249,000 ₪ עבור רמת האבזור פרימיום אותה בחנו. המתחרים החשמליים שלו כבר הוכיחו את עצמם במבחני דרכים ורובם מוצעים במחירים נמוכים יותר. חשוב לציין כי באותה סביבת מחיר מוצעים לא מעט דגמי בנזין ורכבים היברידיים מצוינים. אז מה יש בקיה EV6 שמלהיב את כולם? יצאנו למבחן דרכים כדי לגלות.

עיצוב ונוחות קיה EV6

קיה EV6 מציג מראה קרוסאובר דינמי. מכסה המנוע בצורת צדפה עגלגל ומקומר עם צמד תפיחות בולטות. פנסי החזית זוכים לחותמת תאורה הבנויה כמסגרת לפנס העשויה ממקטעי לד. משטח צר ומושחר בין הפנסים הקדמיים מדמה בהצלחה את הגריל הקדמי ומונע את המראה המוזר הנובע מחזית אטומה בחלק מהמכונית החשמליות. כונס האוויר בתחתית הפגוש זוכה למראה אגרסיבי על אף שרובו אטום, וספי הפגוש מחופים בפלסטיק מושחר בעיטור כסוף. הדופן דינמית בזכות סרח עודף קדמי קצרצר, גלגלים גדולים המותקנים בבתי גלגלים מודגשים, גג צף המשתפל לאחור, וקו חלונות המטפס כלפי מעלה. המותניים עגלגלות עם תפיחה מודגשת מעל בית הגלגל האחורי, ואת הדלתות חוצה קו מעודן. ידיות הדלתות השקועות נראות נהדר וקופצות החוצה בעת קרבה לרכב. גם הדופן מעוטרת בחצאית מושחרת עם פסי עיטור כסופים. הזנב זכה לעיצוב מרהיב, בעיקר בזכות פס התאורה הנמתח לרוחבו ומייצר חותמת תאורה ייחודית בחשיכה, אבל גם בזכות ספוילר מעוצב ושמשה הגולשת אל עבר שפה בולטת מעל הפנס האחורי. את דלת תא המטען מעטר סמל קיה ענקי העשוי מאלומיניום מוברש, ומה שנראה כמו עיטור כסוף המתחבר אל קצוות הפנס האחורי מחביא בתוכו את פנסי האיתות. שאפו למעצבים של קיה.

קיה EV6קיה EV6

אין ספק שהמראה של קיה EV6 הוא מוקד משיכה משמעותי, ובקרב מי שנתקל בו במהלך ימי המבחן הייתה הסכמה חד משמעית שמדובר ברכב יפה. רכב המבחן משך מבטים ועניין בכל מקום אליו הגיע, והמראה הייחודי קיבל חיזוק מהגוון האדום שעיטר את רכב ההדגמה. קיה EV6 נראה מעולה בתמונות אך לטעמי במציאות הוא יפה הרבה יותר. המידות החיצוניות גדולות במעט מהמתחרים אך הוא נמוך מרובם. אורכו 4,680 מ"מ, רוחבו 1,880 מ"מ, גובהו 1,550 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,900 מ"מ.

קיה EV6קיה EV6

ביחס לעיצוב החיצוני תא הנוסעים שגרתי הרבה יותר. יתכן שקיה ניסתה להעניק ללקוחותיה חווית שימוש מסורתית יותר שתאפשר מעבר קל וחלק מרכב עם מנוע בעירה פנימית לרכב חשמלי. הדשבורד נמוך, וממנו בולטים צמד מסכים גדולים בסידור המוכר משלל דגמי קיה. שבכת פתחי המיזוג נמתחת לרוחב תא הנוסעים, ובדיפון שמתחתיה מוטמעת תאורת אווירה צבעונית. מתחת לפתחי המיזוג משטח מגע מתחלף השולט בבקרת האקלים ובמערכת המולטימדיה. ראוי לציון גלגל ההגה הנאה בעיצוב שני חישורים שמרכזו שטוח ונושא את סמל קיה העדכני. הקונסולה בין המושבים הקדמיים לא מחוברת לדשבורד ומציגה מרא חצי צף. במפלס התחתון תא אחסון פתוח וחיבורי המדיה, ועל גבי המפלס העליון מותקנים כפתור ההתנעה, חוגת ההילוכים האלקטרונית, מספר פקדי שליטה, ומשטח טעינה אלחוטי. ראוי לציון עיצוב המושבים הנאה עם משענות הראש הייחודיות המייצרות מראה ספורטיבי.

קיה EV6קיה EV6

איכות החומרים מעט מאכזבת ביחס לרמה הכללית של הרכב ובוודאי בהתחשב בתג המחיר. החומר המעוטר המחפה את הדשבורד וגם את משענת היד של הנהג מרגיש זול ופשוט. מקו הברכיים ומטה, וגם בתאי האחסון פגשנו פלסטיק פשוט ומחוספס, שגם נשרט בקלות ולא נראה טוב כבר לאחר זמן שימוש קצר. הפלסטיק השחור המבריק המשובץ בתא הנוסעים צובר טביעות אצבעות ואבק, ונראה מלוכלך כבר לאחר זמן שימוש קצר. גם משטח המגע המתחלף צובר טביעות אצבעות שגורמות לו להיראות בלוי ומשומש. הפקדים בתא הנוסעים מעניקים תחושה מוצקה ואיכותית, וריפודי המושבים נעימים למגע. איכות ההרכבה טובה מאוד.

קיה EV6קיה EV6

מתחת לקונסולה הצפה בין המושבים הקדמיים ישנו תא אחסון פתוח גדול המתאים להנחת תיקי יד. יתר מערך האחסון שגרתי למדי. בין המושבים הקדמיים צמד מתקני כוסות. מתחת למשענת היד תא עמוק במיוחד, וחבל שאינו מקורר עבור אחסון בקבוקי שתיה. תא הכפפות גדול אך מדופן בפשטות, ובדלתו כיס אחסון שימושי עבור מסמכים. התאים בדלתות לא גדולים אך מדופנים היטב וכוללים מגרעת עבור אחסון בקבוק שתיה. התאים בדלתות האחוריות קטנים אך תוכננו כך שיוכלו להכיל בקבוק שתיה. במשענת היד תא אחסון פתוח שיכול לשמש גם כמתקן עבור כוסות.

קיה EV6קיה EV6

בניגוד ליצרניות אחרות, קיה לא ניצלה את המעבר להנעה חשמלית על מנת לבצע ניסויים בהנדסת אנוש, וקיה EV6 מעניק חווית שימוש נוחה שלא דורשת לימוד או תרגול מיוחד, בוודאי עבור מי שהגיע מאחד הדגמי הבנזין של קיה או יונדאי. מערכת המולטימדיה מוצגת על גבי מסך גדול ורגיש למגע, התפריטים מאורגנים היטב ומאפשרים ניווט קל בין הפונקציות השונות. מספינת דגל חשמלית של המותג ציפינו לתמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי בחיבור אלחוטי. איכות מערכת השמע בינונית. לוח המחוונים הגדול מציג את הנתונים באופן ברור, אך אפשרויות התצוגה אינן רבות, וההגה מסתיר חלקים חשובים ממנו.

קיה EV6קיה EV6

הפקדים על ההגה מאורגנים בבהירות ומאפשרים שליטה טובה במערכות הסיוע ובמחשב הדרך. עוצמת הבלימה הרגנרטיבית נקבעת באמצעות פקדים מאחורי גלגל ההגה המאפשרים לשנות את העוצמה בנוחות גם במהלך הנהיגה. משטח המגע המתחלף השולט בבקרת האקלים ובמערכת המולטימדיה לא נוח לשימוש ומצריך הסטת מבט מהכביש על מנת לתפעלו. לא ברור מדוע ברכב כה יקר רק החלונות הקדמיים נפתחים ונסגרים בלחיצת כפתור אחת.

קיה EV6קיה EV6

הדלתות הקדמיות ארוכות ויוצרות מפתח גדול אל המושבים הקדמיים, אולם הגג מעט נמוך והמושב מוגבה אז רצוי להיזהר מפני מפגש של הראש עם המשקוף. תנוחת הישיבה מוגבהת מעט אך לא מרגישה כמו נהיגה ברכב פנאי קלאסי. בסיס המושב קצר וחסרה תמיכה לברכיים, אך מסעד הגב מוצלח יותר ומעניק תמיכה טובה גם לנהגים בעלי מבנה גוף רחב. משענות הראש מתכווננות לעומק בטווח רחב ומעניקות תמיכה מעולה לצוואר ולעורף. ההגה לא עולה מספיק למעלה ויקשה על חובבי תנוחת ישיבה גבוהה למצוא מיקום נוח. למרבית הנהגים יסתיר ההגה את הקצה העליון של לוח המחוונים הדיגיטלי. המרווח לרגליים ולכתפיים טוב מאוד, אך מרווח הראש אינו נדיב, ונהגים שינסו לסגל תנוחת ישיבה גבוהה עשויים לחכך את ראשם בגג. שדה הראייה לפנים טוב, אולם קורה A עבה, ובמיקומה עשויה להסתיר רכבים חוצים בצומת. קיה EV6 הוא רכב גדול למדי, וממושב הנהג קשה לאמוד היכן נמצאים קצוות המרכב ביחס לעצמים מסביב. מראות הצד מעולות אך הצורה שלהן מעט מוזרה ונראה שניתן היה לנצל את המבנה עבור התקנת מראה מעט גדולה יותר. הראות לאחור מוגבלת על ידי השמשה הקטנה והמשופעת.

קיה EV6קיה EV6

גם הדלתות האחוריות גדולות למדי ומאפשרות להכניס את הרגליים אל הרכב בקלות, אך הגג המשתפל לאחור גוזל ממרווח הכניסה עבור הראש. מרווח הרגליים במושב האחורי מצוין, והמושב רחב ויאפשר גם ישיבה של שלושה נוסעים בוגרים בנוחות סבירה. בניגוד למושבים הקדמיים, דווקא מאחור בסיס המושב ארוך ומעניק תמיכה טובה לברכיים. גם מאחור משענות ראש מצוינות המעניקות תמיכה טובה לצוואר. המושב האמצעי צר ומסעד הגב נוקשה בשל משענת הגב, כך שהנסיעה בו לא תהיה נוחה במיוחד. עם זאת מרווח הרגליים מצוין בזכות רצפה שטוחה לחלוטין. עבור הנוסעים במושב האחורי פתחי מיזוג הממוקמים בקורות B, משענת יד עם צמד מתקני כוסות, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, וצמד שקעי טעינה USB-C הממוקמים אף הם בגב המושבים הקדמיים.

קיה EV6קיה EV6

לקיה EV6 תא מטען גדול בנפח 520 ליטרים. ברכב המבחן ברמת אבזור פרימיום דלת תא מטען ידנית שלטעמי לא הולמת את תג המחיר. המפתח נמוך ורחב, ומבנה הדלת החמישית מאפשר גישה נוחה גם אל עומקו של תא המטען, כך שקל להטעין ולפרוק ציוד. מבנה התא ארוך ורחב אך מעט רדוד. בדופן ימין צמד ווי עיגון, אך בדופן השמאלית וו אחד בלבד. התאורה בסיסית למדי, ובדופן שמאל שקע חשמל V12. מתחת לרצפה חלל ייעודי לאחסון המדף האחורי הנגלל, ותא רדוד המאפשר לאחסן את כבל הטעינה. הרכב מגיע ללא גלגל חלופי, ובתא אחסון קטן מתחת לרצפת תא המטען ישנה ערכת תיקון תקרים. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות באמצעות משיכת מנוף הממוקם בדופן תא המטען או באמצעות מנוף כוונון מסעד הגב של המושב האחורי. בקיפול גב המושבים מאחור מתקבלים חלל אחסון נדיב מאוד ורצפה שטוחה. מתחת למכסה האין מנוע מסתתר תא אחסון נוסף בנפח 52 ליטרים בגרסת המנוע הבודד (20 ליטרים בגרסה כפולת המנועים) עם חיפוי פנימי נשלף ורחיץ. מדובר בפתרון חביב עבור אחסון ציוד מלוכלך לאחר טיול בטבע או בילוי בחוף הים.

קיה EV6קיה EV6

קיה EV6 היא מכונית חשמלית עם ניחוח ספורטיבי ועל כן היא מצוידת במערך מתלים מעט יותר נוקשה מהמקובל בקרב רכבים חשמליים דומים, האמור להעניק לה ריסון הולם, וגם לסייע בהתמודדות עם משקל עצמי הקרוב לשני טונות. בנסיעה עירונית מורגשים גם שיבושים קטנים, והם יגרמו לקפיצות קטנות, ודווקא שיבושים גדולים מטופלים טוב יותר למרות שהם בהחלט מורגשים בתא הנוסעים. בנסיעה בין עירונית יכולת ההתמודדות עם שיבושים משתפרת, אך כבישים גליים יגרמו לרכב לנוע בחוסר נוחות, ושינויי גובה רבים ותכופים יגרמו לקפיצות קטנות ומציקות המתגברות ככל שהמהירות עולה. יכולת הריסון טובה ומונעת נדנודי משנה לאחר מפגש עם מהמורה. גם זוויות הגלגול יוצאות נשכרות מהמתלים המרוסנים. בידוד רעשי הרוח טוב אך בידוד רעשי הכביש לא מוצלח, ואלה חודרים פנימה כבר במהירויות נמוכות.

ביצועים קיה EV6

בשלב זה קיה EV6 משווקת בישראל עם שתי יחידות הנעה. לגרסה הבכירה GT-Line שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 325 כ"ס, מומנט מרבי משולב של 62.0 קג"מ, ומערכת הנעה כפולה. אל מבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הכניסה פרימיום עם מנוע חשמלי בודד המותקן מאחור ומציע הספק מרבי של 229 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מערכת ההנעה בהתאם למיקום המנוע ¬- אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 188 קמ"ש.

קיה EV6קיה EV6

על אף שמדובר בגרסת הכניסה, בשום שלב לא תרגישו מחסור בכוח. הוא מגיע מהר ומוקדם, ובכך מאפשר תאוצות זריזות ושיוט קליל בכל מצב. בנסיעה עירונית העדפתי להשתמש במצב נהיגה אקו המעניק תגובת דוושה רכה המאפשרת מינון תאוצה נוח המתאים לתנועה צפופה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת 4 דרגות עוצמה המשתנים באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, בדומה למנופים להעברת הילוכים ידנית ברכבים עם מנועי בעירה פנימית. מצב הרגנרציה החזק ביותר כולל פונקציית I Paddle המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה התאוצה בלבד תוך אחזור אנרגיה מקסימלי, המתאימה מאוד לשימוש עירוני.

קיה EV6קיה EV6

מחוץ לעיר מומלץ לבטל את הרגנרציה בכדי לשייט מבלי האטה. בעת בלימה ניתן למשוך במנוף השמאלי בכדי לקבל האטה מקסימלית באמצעות הבלימה הרגנרטיבית. מצב הנסיעה נורמל מעניק תגובות קלילות ומיידיות, ומצב ספורט מספק תאוצה נמרצת ומורגשת בכל נגיעה בדוושת התאוצה. לא מדובר במכונית חשמלית חזקה במיוחד, כך שלקראת ההגעה למהירות שיוט מתעמעמת עוצמת התאוצה, אולם מעיכה של דוושת התאוצה עדיין תספק תאוצה מוחשית.

קיה EV6קיה EV6

קיה EV6 מדיף ניחוח ספורטיבי, ואכן ביחס לרכבי פנאי חשמליים מתחרים מרגיש דינמי יותר, קליל ופחות מעייף. זה מתחיל בתנוחת ישיבה המוגבהת רק במעט, וממשיך אל כיול המתלים המרסן את זוויות הגלגול ומאפשר נסיעה בעיקולים מבלי לסבול מרכינת מרכב מוגזמת. עם זאת, בהגעה לעיקול במהירות גבוהה משקלו של הרכב מורגש. בקרת היציבות תתערב במקרה הצורך בעדינות ומבלי לחתוך את הכוח בגסות. אחיזת הכביש טובה מאוד, ובמצב ספורט הכוח המגיע במהירות אל הגלגלים האחוריים מאפשר הידוק קל של האחוריים ושמירה טובה על קו הפניה. ההגה מציג משקל מוצלח אך הוא אילם ומלאכותי, מה שפוגע ביכולת הדיוק. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת מציאת עוצמת בלימה שתהיה שימושית גם בנהיגה דינמית. דוושת הבלמים מציגה מהלך קצר והיא מרגישה מעט מלאכותית. יכולת הבלימה טובה, והמעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים הקונבנציונליים כמעט ואינו מורגש, אך מעט קשה לדייק במינון הבלימה הרצוי.

טווח נסיעה קיה EV6

קיה מציעה את EV6 עם שתי גרסאות סוללה. גרסת הטווח הקצר שאינה משווקת בישראל מציעה סוללה בקיבולת 58.0 קוט"ש ומנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 170 כ"ס. יתר הגרסאות מוצעות עם סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש, גדולה במעט מזו של האחות יונדאי איוניק 5 המסתפקת בסוללה בקיבולת 72.6 קוט"ש. הסוללה תומכת בטעינה מהירה במיוחד במתח של עד 350 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 18 דקות בלבד. בישראל לא קיימות עמדות טעינה ציבוריות כה מהירות, ומרבית העמדות המהירות בארצנו הן במתח של 50 עד 175 קילוואט. טעינה מהירה בעמדה בהספק 50 קילוואט מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה צפויה לארוך כ- 73 דקות על פי נתוני היצרן. טעינה ביתית באמצעות עמדה מנוהלת, מ- 10% ל- 100% מקיבולת הסוללה, צפויה לארוך 7 שעות ו- 20 דקות.

קיה EV6קיה EV6

את הרכב קיבלתי עם 86% טעינה בסוללה ומחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה של 412 ק"מ. 18 קילומטרים של נסיעה אל עמדת טעינה מהירה גבו אחוז אחד בלבד מהטעינה בסוללה. הסוללה נטענה במלואה תוך 24 דקות וטווח הנסיעה החזוי עמד על 483 ק"מ. לאחר 263.5 קילומטרים בנסיעה משולבת עם שימוש מועט במזגן, התייצבתי בעמדת הטעינה עם 42% טעינה בסוללה וטווח נסיעה חזוי של 194 קילומטרים. צריכת החשמל הממוצעת על פי מחשב הדרך עמדה על 6.06 ק"מ לקוט"ש כך שטווח הנסיעה בפועל עמד על 469 ק"מ. טעינה מ- 42% ל- 80% מקיבולת הסוללה באמצעות עמדה בהספק 175 קילוואט ארכה 18 דקות. השלמת הטעינה מ- 80% ל- 100% מקיבולת הסוללה ארכה 29 דקות נוספות.

קיה EV6קיה EV6

מקיבולת הסוללה ארכה 29 דקות נוספות. לאחר נסיעה של 120 קילומטרים הגעתי שוב על עמדת טעינה מהירה בהספק 175 קילוואט עם 78% טעינה בסוללה וטווח נסיעה צפוי של 372 ק"מ. צריכת החשמל הממוצעת על פי מחשב הדרך עמדה על 6.5 ק"מ לקוט"ש והיא מעידה על טווח נסיעה בפועל הצפוי לעמוד על 509 ק"מ. השלמת הטעינה ל- 100% מקיבולת הסוללה ארכה 27 דקות ומחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה חזוי של 486 ק"מ. במהלך מבחן הדרכים שהתקיים בתוואי נסיעה בין עירוני וכלל גם נסיעה בעליות, צריכת החשמל הממוצעת עמדה על 6.06 ק"מ לקוט"ש כך שטווח הנסיעה הפוטנציאלי עמד על 469 ק"מ. חשוב לציין כי הטמפרטורות בימי המבחן היו נמוכות ויתכן כי השפיעו לרעה על טווח הנסיעה. מחשב הדרך מציג את טווח הנסיעה החזוי עם או בלי מיזוג. כך או כך מדובר בטווח נסיעה מכובד, ובתנאי יום יום גם נהגים ממהרים לא יתקשו לכסות יותר מ- 400 ק"מ בכל טעינה, כך שחרדת טווח נסיעה לא צפויה להיות מנת חלקם. קיה EV6 ניצב בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה קיה EV6

קיה, יחד עם יצרנית האם יונדאי, והאחות היוקרתית ג'נסיס, נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, אך סקרי אמינות מציגים תמונה מעורבת. בסקר של ארגון J.D Power שנערך בארצות הברית בשנת 2022 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום הראשון מתוך 32 יצרניות, טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם, תוך שהיא עוקפת את יונדאי. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 זכתה קיה לציונים פחות מחמיאים והגיעה למקום ה- 19 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 3 מקומות ביחס לסקר הקודם.

קיה EV6קיה EV6

קיה EV6 משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. האחריות לסוללה הינה למשך 7 שנים או עד 150,000 ק"מ, זהה לאחריות של יונדאי איוניק 5, בעוד מרבית הרכבים המתחרים מציעים אחריות מעט נדיבה יותר עבור הסוללה, העומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפולים תקופתיים יש לבצע אחת לשנתיים או בכל 30,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים ברשת האינטרנט ולא נמסרו לידינו מהיבואנית טלקאר. כמו כל כלי הרכב החשמליים המשווקים בישראל, קיה EV6 נהנה מהנחה באגרת הרישוי השנתית שעלותה עומדת על 537 ₪ בלבד.

בטיחות קיה EV6

קיה EV6 עברה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 על פי הפרוטוקול העדכני וקיבלה את הציון המרבי 5 כוכבים עם ציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 87% על תפקוד מערכות הבטיחות.

קיה EV6קיה EV6

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, ביניהן כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, ניטור ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פתיחת דלת בעת שרכב חולף בנתיב המקביל, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ניטור עירנות הנהג, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת בתמרור, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, וחיישני חניה היקפיים.

רמת האבזור הבכירה GT-Line כוללת בנוסף סייען חניה אוטומטי, מצלמות היקפיות, פנסי חזית מטריקס לד, ומערכת המקרינה את תמונת השטח המת בלוח המחוונים הדיגיטלי. אבזור הבטיחות העשיר מזכה את שתי רמות האבזור של קיה EV6 בדרוג האבזור הבטיחותי המרבי 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

קיה EV6קיה EV6

חבל שרק רמת האבזור הבכירה מצוידת במערכת להקרנת תמונת השטח המת בלוח המחוונים המסייעת להחלפת נתיב בבטחה והינה אביזר בטיחות חשוב מהמעלה הראשונה. המערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה מבצעת תיקונים חדים מדי. המערכת לשמירה על מרכז הנתיב מבצעת תיקוני היגוי כמעט ללא הפסקה ופעולתה לא נעימה לשימוש לאורך זמן.

תמורה למחיר קיה EV6

כאמור, קיה EV6 משווק בישראל בשלב זה בשתי גרסאות. גרסת הכניסה פרימיום מוצעת במחיר של 249,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, ריפוד עור בשילוב בד, כוונון חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני אור וגשם, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, שמשות אחוריות כהות, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

גרסת GT-Line כפולת המנועים מוצעת במחיר של 299,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפוד עור בשילוב זמש, כוונון חשמלי למושב הנוסע, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, חימום למושבים האחוריים, מצלמות היקפיות, סייען חניה אוטומטי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, מתאם V2L המאפשר חיבור מוצרי חשמל ביתיים אל הרכב, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

קיה EV6 היא הוכחה נוספת לכך שקבוצת יונדאי מתייחסת ברצינות למעבר להנעה חשמלית, ובשלב זה מחזיקה באחת הפלטפורמות החשמליות המרשימות ביותר בעולם הרכב. קיה EV6 עורר ציפיות גבוהות כבר מרגע ההשקה, ואלה הלכו וגברו בהמתנה הארוכה להשקתו בישראל. על כן מרשימה העובדה שהוא גם מצליח לעמוד בהן. קיה EV6 מציג עיצוב חיצוני מרהיב תוך שהיא מנצל את הפלטפורמה החשמלית עבור תא נוסעים מרווח ושימושי, שבניגוד לחלק מהמתחרים גם קל ונוח לשימוש. גרסת הכניסה המקומית מציעה איזון מוצלח בין ביצועים זריזים ליעילות אנרגטית טובה, וטווח הנסיעה שימושי מאוד עבור הנהג הישראלי הממוצע.

רשימת המגרעות קצרה ומסתכמת בנוחות נסיעה בינונית, איכות חומרים לא גבוהה בתא הנוסעים, ואבזור חסר שציפינו למצוא בו, אך מעל הכל ניצב תג המחיר הגבוה מכל המתחרים העממיים, ומעמיד בסימן שאלה את התמורה למחיר, בזמן שאחיו לפלטפורמה יונדאי איוניק 5 מוצע במחיר הנמוך בלמעלה מ- 35,000 ₪. גם פולקסווגן iD4 שבחנו לאחרונה וסברנו שמחירו גבוה, זול ממנו, ואפילו טסלה מודל 3 הממוצבת כמכונית יוקרתית זולה ממנו. זאת לפני שהיבואנית המקומית עדכנה את המחיר בהתאם לעליית מס הרכישה על כלי רכב חשמליים. אבל מסתבר שמספרים לחוד ומציאות לחוד, ונראה שאת הקהל הישראלי תג המחיר לא מטריד והוא מוכן לפתוח את הארנק, שכן הקצאת המלאי הראשונה של קיה EV6 חוסלה תוך יומיים מרגע ההשקה וכמות הלקוחות המתעניינים בו רק הולכת וגדלה.

קיה EV6 RWD פרימיום אוטומט
מנוע חשמלי
הספק מרבי 229 כ"ס/4,600 סל"ד
מומנט מרבי משולב 35.7 קג"מ/4,600 סל"ד
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,680 מ"מ
רוחב כללי 1,880 מ"מ
גובה כללי 1,550 מ"מ
בסיס גלגלים 2,900 מ"מ
נפח תא מטען 520 ליטרים (תא מטען קדמי 52 ליטרים)
משקל עצמי 1,985 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.3 שניות
מהירות מרבית 188 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 528 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 483 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 16.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 16.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2022)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 249,000 ₪

קיה EV6 2023 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    לא מצדיק

    • שימי טובים11/03/23

    250000 ש"ח לרכב ואפילו יציאת מזגן למושב אחורי אין? ומה נסגר עם הפלסטיקה הזולה בתא נוסעים והצבעים הכל אפור ושחור מחיר לא מוצדק בכלל

  • 1

    יקר מידי.... 🤢

    • קסניה, נהריה27/01/23

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu