מכונית הסלון של לקסוס נוקטת בגישה מעט שונה ממכוניות הסלון המתחרות. עם תג מחיר אטרקטיבי וצריכת דלק יוצאת דופן נראה שמדובר בעסקה מעניינת
בעבר הלא רחוק כלל מבחר הדגמים של לקסוס שתי מכוניות סלון. עבור אירופה הציעה היצרנית את לקסוס GS עם פלטפורמת הנעה אחורית כמקובל בסגמנט, ועבור האמריקאים הוצעה בנוסף גם לקסוס ES על בסיס שלדת הנעה קדמית שהושאלה מטויוטה קאמרי. לקסוס GS לא הצליחה להוות אלטרנטיבה משמעותית למתחרות הגרמניות וירדה מפס הייצור בשנת 2020. כך זכה הדור הנוכחי של לקסוס ES לקבל את מלוא הפוקוס של היצרנית.
| לקסוס ES300h | |
|---|---|
| יתרונות | חווית שהייה בתא הנוסעים, נוחות נסיעה, צריכת דלק, תמורה למחיר |
| חסרונות | אופי הפעולה של יחידת ההנעה, ביצועים ודינמיות ביחס למתחרות |
לקסוס ES300h
על פי לקסוס, ראשי התיבות ES מייצגים Executive Sedan, ולקסוס ES אכן נראית כמו מכונית מנהלים גדולה ומהודרת. הדור הנוכחי והשביעי של לקסוס ES הושק באפריל 2018 והוא הראשון המשווק גם באירופה וגם בישראל. 3 שנים בדיוק לאחר הצגתה עברה לקסוס ES מתיחת פנים, ולאחרונה הושקה בישראל. יצאנו למבחן דרכים עם לקסוס ES העדכנית בגרסת הכניסה קיושו המוצעת במחיר של 315,990 ₪.
עיצוב ונוחות לקסוס ES300h
לקסוס ES מתהדרת בגריל שעון החול המשפחתי של לקסוס, המעוטר במסגרת כרום עבה ושבכה עם פסים אנכיים. פנסי החזית מציגים חותמת תאורה בולטת, ובפינות הפגוש עיטורים המדמים כונסי אוויר וכוללים פסי כרום. צללית הצד מוארכת כנאה למכונית מנהלים מכובדת. הצבע השחור של רכב ההדגמה בולע את קו המותניים והקימורים המעודנים בדלתות אך מבליט את מסגרת הכרום העבה סביב החלונות. החישוקים הקלים זוכים לעיצוב נאה ולצביעה דו-גונית. מאחור דלת תא מטען מפוסלת ועליה ספוילר בולט. חותמת התאורה של הפנסים האחוריים בנויה ממספר שכבות, ופס כרום עבה מחבר ביניהם. אם שפע הכרום לא הספיק לכם, אז תפגשו עיטור כרום נוסף בקצה הפגוש האחורי.
לקסוס ES300h
לקסוס ES אולי לא מתוחכמת כמו ב.מ.וו סדרה 5 ולא חטובה כמו אאודי A6, אך היא בהחלט נראית כמו מכונית יוקרה והיא משיגה אפקט הגעה מרשים על אף השייכות למותג לקסוס בעל התדמית המופנמת. מידותיה החיצוניות של לקסוס ES מציבים אותה בלב סגמנט מכוניות הסלון. אורכה 4,975 מ"מ, רוחבה 1,765 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,870 מ"מ.
לקסוס ES300h
פתיחת דלת חושפת שילוב גווני שחור וקאמל מזמין. גם תא הנוסעים, כמו העיצוב החיצוני, מצליח לשדר יוקרה ואלגנטיות, מבלי להיראות מצועצע או לנקוט בגישה אובר מינימליסטית. עם זאת הגיל כבר מורגש ודגמי לקסוס העדכניים מציגים תאי נוסעים מתקדמים יותר. הדשבורד מורכב ממספר שכבות וממנו בולט המסך המרכזי הענקי בגודל 12.3 אינץ', אשר לצידו שעון זמן אנלוגי נאה. בצידי חופת לוח המחוונים צמד מנופי שליטה בולטים עבור מצבי הנהיגה ונטרול בקרת היציבות. לוח המחוונים חצי דיגיטלי ומציג שילוב בין מחוגי דלק וחום מנוע אנלוגיים עם מסך בגודל 7.0 אינץ', אשר חלקו מוקף בטבעת כסופה בה מוצגים מד המהירות ומד הסל"ד בהתאם לתצוגה הנבחרת. הקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים מאכלסת את בורר ההילוכים הנראה מעט מיושן. הוויתור על משטח המגע לשליטה במערכת המולטימדיה פינה מקום לתאי אחסון שימושיים.
לקסוס ES300h
איכות החומרים מעולה, אך בפינות נידחות אותן לא תפגשו בשימוש שגרתי הותקנה פלסטיקה פשוטה יותר. הופתעתי מאוד לגלות שריפוד המושבים עשוי חומר דמוי עור ולא עור אמיתי. הוא נעים מאוד למגע ומרגיש כמו הדבר האמיתי. איכות ההרכבה מעולה והדיפונים בתא הנוסעים שמרו על שקט מופתי.
לקסוס ES300h
בתא הנוסעים מערך תאי אחסון סטנדרטי. החרך הצר בתחתית הקונסולה המרכזית קטן במיוחד ויתקשה להכיל אפילו את המפתח. מתקני הכוסות לצד בורר ההילוכים גדולים וממוקמים היטב. משטח הטעינה האלחוטי גדול במיוחד אך חלק, ועל אף השוליים המוגבהים הטלפון עשוי להחליק ממנו בעת פניה. התא שמתחת למשענת היד גדול ושימושי. הוא מכיל חיבורי מדיה וחשמל והכיסוי שלו נפתח לשני הצדדים ומעניק גישה נוחה לנהג ולנוסע. בסמוך לברך שמאל של הנהג מגירת אחסון עבור חפצים קטנים. תא הכפפות ממוקם נמוך, הגישה אליו אינה נוחה, וקשה לפתוח אותו כשמושב הנוסע מלפנים מאוכלס. התאים בדלתות קטנים מלפנים ומאחור. עבור הנוסעים במושב האחורי כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים ומשענת יד עם מתקני כוסות ותא אחסון גדול ושימושי.
לקסוס ES300h
במסגרת מתיחת הפנים עברה הנדסת האנוש תכנון מחדש הכולל כאמור ויתור על משטח המגע שהותקן בין המושבים הקדמיים, ומעבר למסך מגע מרכזי גדול מבעבר בגודל 12.3 אינץ', לעומת 8.0 אינץ' בדגם היוצא. המסך החדש מציג גם מערכת הפעלה חדשה וקלה מאוד לתפעול עם תמיכה בשפה העברית. הממשק אמנם נוח אך התפריטים והתצוגות בסיסיים ומיושנים למראה. פקדי בקרת האקלים קטנים מאוד אך קלים ונוחים לשימוש. חסר חיווי על עוצמת המיזוג המופיע רק במסך המרכזי בעת שינוי העוצמה. גם תפעול מחשב הדרך באמצעות הפקדים על גלגל ההגה נוח ולא מתחכם, ומשלים תא נוסעים קל לשימוש שלא מצריך לימוד את תרגול בכדי להשתמש בפונקציות השונות.
לקסוס ES300h
הדלתות הקדמיות הגדולות פוערות מפתח רחב אל המושבים הקדמיים אך המכונית נמוכה ותדרשו להתכופף על מנת להתיישב. המושבים הקדמיים נהדרים, מחבקים ברכות כמו כורסאות נעימות, והם נוחים מאוד גם בנסיעות ארוכות. משענת הראש מעט רחוקה ועל כן התמיכה לעורף אינה מוצלחת. טווח הכוונון של המושב וגלגל ההגה רחב ומאפשר למצוא תנוחת ישיבה נוחה בקלות. גלגל ההגה מתכוונן חשמלית ונע לפנים בעת כיבוי הרכב על מנת לאפשר יציאה נוחה. המרווח לרגליים ולכתפיים מעולה, אך נהגים גבוהים יחושו קרבה אל גג השמש. שדה הראייה לפנים מוצלח וקורות A לא חוסמות את הראות. מראות הצד גדולות וממוקמות רחוק מהמרכב כך שהן מספקות שדה ראייה מצוין. גם הראות לאחור טובה. למרות שהראות החוצה מוצלחת חבל שמערכת המצלמות ההיקפיות מוצעת רק ברמות האבזור הבכירות.
לקסוס ES300h
גם הדלתות האחוריות גדולות ומייצרות מפתח רחב, עם זאת הגג המשתפל מטה גוזל חלק ניכר ממרווח הכניסה עבור הראש וכדאי להיזהר ממפגש עם המשקוף בעת הכניסה פנימה. המושב האחורי רחב ומרווח. טכנית ניתן לאכלס בו גם שלושה נוסעים בוגרים, אולם הנוסע במרכז יסבול ממושב מעט צר ומוגבה, וכן ממדרגת הינע גבוהה הגוזלת את המקום לרגליים. המושבים הצידיים מאחור נוחים ונעימים יותר באופן משמעותי, עם תמיכה מעולה לפלג הגוף העליון וגם לברכיים, כך שניתן לבלות בהם בנוחות בנסיעות ארוכות. מרווח הרגליים והכתפיים טוב מאוד, מרווח הראש מפתיע ביחס למשקוף הנמוך, אך נוסעים גבוהים עדיין יחושו קרבה יתרה לגג. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד נוחה, ותאי אחסון שימושיים.
לקסוס ES300h
ללקסוס ES תא מטען בנפח 454 ליטרים. פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען מוצעת רק ברמת האבזור הבכירה טאקומי. דלת תא המטען גדולה ומייצרת מפתח רחב, אם כי סף ההטענה מעט גבוה. עקב מבנה תא המטען המוארך, שליפת חפצים ממעמקי התא תחייב רכינה פנימה ומאמץ פיזי. המושב האחורי אינו מתקפל, אך מאחורי משענת היד המרכזית פתח המאפשר הובלת חפצים צרים וארוכים. מתחת לכיסוי רצפת תא המטען משטח עם גומחות ייעודיות עבור כלי החלפת הגלגל, ומתחתיו נמצא גלגל חלופי זמני.
לקסוס ES300h
המתלים של לקסוס ES מצליחים לטפל היטב באתגרים שמעמידים בפניהם הכבישים הישראליים. יכולת הספיגה מצוינת, ומרבית השיבושים העירוניים נבלעים מתחת לגלגלים. שיבושי כביש גדולים וחדים מורגשים קלות בתא הנוסעים, אך גם האכזריים ביותר לא הצליחו לגרום לחבטות או לסגירת מתלה. מעבר על פסי האטה לא מצריך הורדה דרסטית של מהירות הנסיעה. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מעולה, עם מהלך ראשון מרוכך המאפשר שיכוך מהמורות, ואחריו ריסון המונע תנודות מרכב מיותרות. יכולת גמיעת המרחקים מעולה, וגם נסיעות ארוכות לא מעייפות או מתישות. בידוד הרעשים מוצלח. יחידת ההנעה שקטה מרבית הזמן, ועל רקע זה בולטים לעיתים רעשי צמיגים, בעיקר בכבישים מפותלים. תחת מאמץ קולו של מנוע הבנזין מתגבר אוך לא באופן מוגזם. בידוד רעשי הרוח מצוין.
ביצועים לקסוס ES300h
היצע יחידות ההנעה של לקסוס ES לא השתנה במסגרת מתיחת הפנים. מעבר לים היא מוצעת עם מנוע בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם מערכת הנעה כפולה, וגם עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים עם מערכת הנעה קדמית. בישראל הרוב המכריע של לקוחות לקסוס מעדיף את הגרסאות ההיברידיות, ועל כן אנו מקבלים את גרסת 300h המצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 עם הספק מרבי של 178 כ"ס ומומנט מרבי של 22.5 קג"מ, ובמנוע חשמלי עם הספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 20.6 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 218 כ"ס, ונתון המומנט המרבי המשולב לא מפורסם. צמד המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ולמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש.
לקסוס ES300h
בשימוש עירוני עושה יחידת ההנעה של לקסוס ES עבודה נהדרת. בשיוט רגוע ובתמרוני חניה השקט נשמר בזכות שימוש במנוע החשמלי בלבד. מנוע הבנזין מצטרף בעת הצורך, ובנסיעה איטית הוא לא נדרש למאמץ ופועל בשקט. השקט נשמר בשיוט מנהלתי מחוץ לעיר, והמנוע החשמלי מספק תאוצות זריזות ושקטות בעת הצורך. הביצועים טובים, ולחיצה על דוושת התאוצה נענית בתנופה מיידית ומורגשת, גם אם ללא מכה בגב. עם זאת, תחת מאמץ ממושך, בעליות ארוכות למשל, החשמל בסוללה אוזל ומנוע הבנזין הופך רועש עם צליל מנסר בסל"ד גבוה, שם הוא מבלה זמן רב בשל אופי הפעולה של תיבת ההילוכים הרציפה. בחירה במצב הנהיגה ספורט תספק תגובות מיידיות וזריזות יותר. מצב אקו לעומתו מרוכך יותר, אבל אינו מגביל את הכוח בהגזמה, והולם היטב שימוש עירוני רגוע.
לקסוס ES300h
בניגוד לחלק מהמתחרות לקסוס ES נטולת יומרות ספורטיביות, לפחות בגרסאות הסטנדרטיות ולא בגרסת F ספורט המוצעת מעבר לים. התנהגות הכביש בטוחה ומאפשרת למכונית להתמודד היטב גם עם דרכים עקלקלות. אחיזת הכביש מצוינת. תחת עומס מורגשת נטייה לתת היגוי הדרגתי ונשלט, אולם גם בתנאים אלה היא לא מרגישה מפוזרת, ובקרת היציבות מתערבת בעדינות ומחזירה את המרכב אל קו הפניה הנבחר. זוויות הגלגול מורגשות אך אינן מוגזמות. רכינת המרכב מורגשת בעיקולים אבל היא לא תגרום לנוסעים למחלת ים. ההיגוי מציג משקל מוצלח ומאפשר רמת דיוק טובה, אך הוא מרגיש מעט חסר תחושה ולא מדובר בבן לוויה מתקשר לנהיגה דינמית. דוושת הבלם נטולת רגש, והשילוב עם עוצמת בלימה משתנה בעת מעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים הקונבנציונליים, מקשה על מינון מדויק של עוצמת הבלימה הרצויה.
צריכת דלק לקסוס ES300h
על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק המשולבת של לקסוס ES300h עומדת על 18.8 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים הושגה צריכת דלק משולבת נאה שעמדה על 16.7 ק"מ לליטר, בנסיעה שרובה בין עירונית עם מספר קטעי נהיגה הרריים. מרבית היצרניות מנסות כיום להפחית את צריכת הדלק באמצעות יחידות הנעה היברידיות נטענות, אבל לקסוס יחד עם טויוטה מוכיחות שיחידות ההנעה ההיברידיות יעילות מאוד ומעניקות צריכת דלק נמוכה בכל תנאי השימוש ולא רק נסיעה על חשמל לטווח קצר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של למעלה מ- 830 קילומטרים. לקסוס ES300h ניצבת בקבוצת זיהום 3 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה לקסוס ES300h
מעמדה של לקסוס נבנה בזכות שנים ארוכות בהן החזיקה בראש טבלאות סקרי שביעות הרצון, ודגמי היצרנית נהנית ממוניטין אמינות מוצלח ותדמית של רכבים עמידים לשנות שימוש ארוכות. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 בארצות הברית הגיעה לקסוס למקום הראשון מתוך 28 יצרניות, עליה של 2 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בשנת 2021 בארצות הברית הגיעה לקסוס למקום השישי, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם ושני מקומות מתחת לג'נסיס המתחרה מקוריאה.
לקסוס ES300h
לקסוס ES משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות מורחבת ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. בתום אחריות היצרן מוצעת ללקוחות לקסוס תכנית להארכת אחריות שנתית עד ל- 160,000 ק"מ או עד להגיעו של הרכב לגיל 10. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית לקס מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 7,240 ₪, ועלות ביטוח החובה 2,107 ₪. מחירה של לקסוס ES300h ברמת אבזור קיושו טיפס בתחילת השנה ב- 19,090 ₪ והעלה אותה מקבוצת רישוי 6 ל- 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪.
בטיחות לקסוס ES300h
לקסוס ES עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2018 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, עם ציוני משנה של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 90% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות. יצוין כי פרוטוקול המבחן עודכן מאז נבחנה לקסוס ES ואילו הייתה נבחנת היום יתכן כי הייתה מקבלת ציון נמוך יותר.
לקסוס ES300h
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, מערכת הכנה לתאונה, חיישני חניה היקפיים עם פונקציית בלימה אוטונומית למניעת התנגשויות בחניה, ולחצן מצוקה. רמת האבזור הדורי כוללת בנוסף מערכת מצלמות היקפיות. רמת אבזור טאקומי כוללת גם פנסי חזית מסוג לד מטריקס. ציון הבטיחות בכל רמות האבזור עומד על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
לקסוס ES300h
פעולתה של המערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה נעים, והיא מתקנת את ההיגוי בליווי רטט קל בגלגל ההגה, המחליף את הצפצופים הטורדניים בדגם היוצא. חיישני החניה עם מערכת הבלימה האוטונומית יעילים מאוד עקב המרכב הגדול והפגושים העדינים, שאמידת מרחקם מהאובייקטים מסביב לא קל.
תמורה למחיר לקסוס ES300h
לקסוס ES300h מוצעת בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה קיושו אותה בחנו מוצעת במחיר 315,990 ₪ וכוללת בין היתר ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה נע לפנים כדי להקל על הכניסה לרכב, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', תמיכה בממשק אפל קאר פליי אלחוטי ואנדרואיד אוטו באמצעות כבל, מסך בגודל 7.0 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מערכת שמע מבית פיוניר עם 10 רמקולים, חיישני אור וגשם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם חניה עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, שמשות אקוסטיות מבודדות חום, גג שמש חשמלי, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בצביעה דו-גונית.
רמת האבזור הדורי המוצעת במחיר 339,990 ₪ כוללת בנוסף ריפודי עור מלא, גלגל הגה ומושב נהג נעים לאחור על מנת לאפשר כניסה קלה, זיכרונות למושב הנהג ולכוונון מראות הצד, אוורור למושבים הקדמיים, וילון אחורי חשמלי, ועיטורי עץ בתא הנוסעים.
רמת האבזור הבכירה טאקומי מוצעת במחיר 359,990 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע מבית מארק לוינסון עם 17 רמקולים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בגימור מבריק.
לקסוס ES היא מכונית סלון משובחת. העיצוב מעניק לה את אפקט ההגעה הנדרש ותא הנוסעים איכותי ונעים מאוד לשהייה. היא מרווחת, נוחה, ותהיה בת לוויה נפלאה בנסיעות ארוכות. יחידת ההנעה ההיברידית מספקת ביצועים טובים אך אופי הפעולה שלה פחות נעים בתנאי מאמץ. הבעלות על לקסוס מאפשרת לשמור על תדמית צנועה וגם ליהנות ממוניטין האמינות המעולה. האפשרות להארכת האחריות תתרום לשקט נפשי, וצריכת הדלק החסכונית תסייע בהקטנת הוצאות התחזוקה.
לקסוס ES מציגה אלטרנטיבה מעניינת מאוד למכוניות הסלון של מותגי היוקרה. היא אמנם פחות מתוחכמת ומתקדמת טכנולוגית, אך היא מציעה את המימדים, האיכות, והנוחות במחיר זול באופן משמעותי ממתחרותיה על אף ההתייקרות שעברה בתחילת השנה. למעשה בחלק מהמקרים היא אפילו זולה מהמשפחתיות הגדולות של מותגי הפרימיום. לקסוס ES תהיה בחירה טובה עבור מנהלים סולידיים ללא דרישות מיוחדות בתחום הביצועים והתנהגות הכביש, והם ייהנו מהתחומים בהם היא מצטיינת מבלי לחוש בחסרונות.
| לקסוס ES300h הייבריד קיושו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 4 צילינדרים 2,478 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 218 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | - |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 178/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 22.5/3,600 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי | 120 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי | 20.6 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,975 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,865 מ"מ |
| גובה כללי | 1,445 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,870 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.9 שניות |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2018) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 315,990 ₪ |

תפריט נגישות








מכונית עלובה ביחס למחיר
עיצוב פנים של שנות ה 80., מנוע וגיר עלובים. ליד הגרמניות היא נראית כמו חזרה במינהרת הזמן. מלבד אמינות וכיעור אין בה כלום. מותג בנסיגה קשה