ראם מיישרת קו עם פורד ושברולט וחושפת טנדר חשמלי ראשון. יחידות ההנעה וטווח הנסיעה טרם נחשפו
יצרניות הרכב האמריקאיות הפנימו את העובדה שאין להן ברירה והן חייבות להתחשמל. פורד כבר נמצאת עמוק בתהליך עם רכב פנאי וטנדר חשמליים שכבר נעים על הכבישים, שברולט בעקבותיה עם ליין רכבים חשמליים שכבר מחמם סוללות בדרך אל פסי הייצור, וכעת מגיע תורה של ראם שחושפת את הגרסה הסדרתית לטנדר החשמלי ראם 1500 REV. נזכיר כי ראם היא חלק מקונצרן סטלנטיס המאגד את מותגי קבוצת פיג'ו וסיטרואן יחד עם מותגי קבוצת פיאט קרייזלר.
ראם 1500 REV
בניגוד לדגם הקונספט העתידני שחשפה ראם רק לפני כמה שבועות, הגרסה הסדרתית שגרתית יותר ונראית כעדכון עיצובי לסדרת דגמי ראם הנוכחיים. החזית של ראם 1500 REV חושפת מראה חדש עם חותמת תאורה בולטת הגולשת גם אל עבר הגריל הקדמי בזכות סמל RAM גדול ומואר. הדופן תכליתית, כיאה לרכב עבודה עם שקע טעינה הממוקם על הכנף הקדמית בסמוך לדלת הנהג. בדפנות הארגז תאי אחסון שימושיים וננעלים. יחידות התאורה האחוריות גולשות אל דלת הארגז ומייצרות חותמת תאורה בולטת.
ראם 1500 REV
בשלב זה תא הנוסעים לא נחשף במלואו אלא במקטעים החושפים מספר פרטים מעניינים. הקונסולה המרכזית מאכלסת מסך מגע ענקי האחראי על תפעול מרבית הפונקציות, עם זאת שמחנו לגלות כי בדפנותיו ממוקמים פקדים פיזיים לטובת תפעול בקרת האקלים, וכי יש גם גלגלת פיזית לשליטה בעוצמת השמע. בורר ההילוכים יחד עם פקדי המערכת לבחירת מצבי הנהיגה ממוקמים מימין להגה, בסמוך למתג ההתנעה. בנוסף ניתן להבחין במסך נוסף הממוקם מול הנוסע מלפנים ויוצע ככל הנראה כאופציה, כפי שפגשנו לראשונה בדגמי ג'יפ ברמות האבזור הבכירות. יחידת ההנעה החשמלית הקומפקטית מאפשרת לראם 1500 REV להציע תא מטען קדמי שיאפשר לאחסן בבטחה ציוד שלא ניתן להשאיר בארגז הפתוח.
ראם 1500 REV
ראם הכריזה בעבר כי הטנדר החשמלי יתבסס על פלטפורמת סטלה פריים הייעודית לכלי רכב מסחריים עם יחידת הנעה חשמלית. בשלב זה המפרט הטכני של יחידות ההנעה החשמליות טרם נחשף, וכך גם נתוני הביצועים והטווח, אולם ראם מצהירה על טווח נסיעה חשמלי של כ- 800 קילומטרים, גבוה באופן משמעותי מזה שמציעים המתחרים. ראם 1500 REV צפוי לתמוך בטעינה מהירה DC בהספק 350 קילוואט ובמתח 800 וולט שתאפשר תוספת טווח של כ- 160 ק"מ בתוך 10 דקות טעינה. ראם גם מכריזה כי יכולת הגרירה של ראם 1500 REV תעלה על זאת של המתחרים מבית פורד ושברולט העומדת על 4.5 טון, ואולי אפילו על זו של טסלה סייברטראק העומדת על 6.3 טון.
ראם 1500 REV
ראם 1500 REV יופיע לראשונה בפרסומות במשחקי הסופרבול בארצות הברית, שם גם הוכרזה פתיחת ההזמנה המוקדמת באמצעות אתר ייעודי ובתשלום מקדמה של 100 דולר בלבד שיוחזרו למי שיתחרט. ראם 1500 REV צפוי להתגלגל מפסי הייצור לקראת סוף שנת 2024, אז גם תחל מסירת הרכבים ללקוחות. מייק קובל ג'וניור, מנכ"ל ראם, הכריז כי מדובר בדגם ראשון מתוך סדרת דגמים חשמליים שישמו דגש על מה שחשוב ללקוחות: טווח נסיעה, זמן טעינה, ויכולת ההובלה והגרירה.
ראם 1500 REV

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.