יונדאי קונה החשמלי החדש יוצע עם שתי גרסאות סוללה ועם טווח נסיעה מרבי של עד 490 ק"מ
לפני כחודשיים חשפה יונדאי תמונות ופרטים ראשונים אודות הדור החדש של יונדאי קונה, וכעת מפרסמת היצרנית פרטים נוספים אודות הגרסה החשמלית של הדגם. יונדאי קונה החדש חולק שלדה ומכלולים עם הדור הנוכחי של קיה נירו והוא צפוי לשדרג את מעמדו בזכות מימדים גדולים מבעבר, גם המחיר צפוי להיות גבוה יותר ולהציב אותו בסמיכות לרכבי פנאי משפחתיים גדולים ממנו אך נטולי יחידות הנעה חשמליות.
יונדאי קונה EV
העיצוב החיצוני של יונדאי קונה משלב בין אלמנטים המוכרים מהדור היוצא כגון חיפויים מודגשים לבתי הגלגלים בהם משולבים יחידות תאורה מפוצלות, וקו גג המשתפל לאחור, יחד עם אלמנטים מהדור הנוכחי של דגמי יונדאי כגון פס לד עם תאורת פיסקלים לרוחב החזית, קווים זוויתיים ומשחקי נפח בדפנות, ופס לד עם תאורת פיקסלים המעטר גם את חלקו האחורי של הרכב. תא הנוסעים הוא כבר סיפור אחר לגמרי וחושף מראה אוורירי ונקי ברוח דגמי יונדאי איוניק 5 ו- 6 כשהאלמנטים הבולטים הם צמד מסכים השוכנים על משטח קעור בקרבת הנהג, קונסולה נמוכה בין המושבים הקדמיים, ותאורת אווירה עשירה.
יונדאי קונה EV
ההיצע החשמלי יכלול שתי יחידות הנעה המצוידות בסוללות בקיבולת שונה, שתיהן מציעות שיפורים ביחס לדור היוצא. לגרסת הטווח הסטנדרטי מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 154 כ"ס ומומנט מרבי של 26.0 קג"מ. גרסה זו תוצע עם סוללה בקיבולת 48.4 קוט"ש, טווח הנסיעה הרשמי טרם פורסם אך בשל סוללה גדולה יותר הוא צפוי להיות נדיב יותר מ- 305 הקילומטרים שמציעה גרסת הכניסה של הדגם היוצא.
יונדאי קונה EV
גרסת הטווח הארוך מצוידת במנוע חשמלי חזק יותר עם הספק מרבי של 217 כ"ס אך המומנט המרבי זהה ועומד על 26.0 קג"מ. סוללה בקיבולת 65.4 קוט"ש צפויה לאפשר טווח נסיעה מרבי של כ- 490 ק"מ, רק 6 ק"מ יותר מהדגם היוצא. נתוני הביצועים טרם פורסמו.
יונדאי קונה EV
יונדאי קונה EV החדש יתמוך בטעינה במתח 400V, ביונדאי צופים כי טעינה מהירה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תארך כ- 40 דקות. בנוסף יציע הדגם תמיכה בפונקציית V2L המאפשרת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים באמצעות סוללת הרכב, מערכת בלימה רגנרטיבית עם מצב נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד, מערכת בקרת טמפרטורה לסוללה עם הכנה מראש לטעינה מהירה, וכן חימום לכיסוי פתח הטעינה שיאפשר את פתיחתו גם בטמפרטורה נמוכה במיוחד של -22 מעלות צלזיוס.
יונדאי קונה EV
מנועי הבנזין של הדגם היוצא צפויים להגיע ללא שינויים משמעותיים לדגם החדש, כך שגרסת הכניסה תעשה שימוש במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים עם הספק מרבי של 120 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית. מעליה יוצע מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים המוכר מהדגם היוצא עם הספק מרבי של 198 כ"ס ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. לצד גרסאות הבנזין תוצע גם יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי משולב של 141 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.
גם מפרט אבזור הבטיחות שודרג ויונדאי קונה צפוי להציע לראשונה גם בקרת שיוט אדפטיבית שנעדרה מהדגם היוצא, לצד מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב שכבר קיימת בדגם הנוכחי, וסייען חניה המאפשר שליטה ברכב באמצעות השלט.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.