יונדאי איוניק 6 תושק בקרוב בישראל

יחידות ראשונות של יונדאי איוניק 6 הגיעו לישראל לקראת ההשקה שתתקיים בשבועות הקרובים. בתפריט 3 יחידות הנעה וטווח נסיעה מרבי של למעלה מ- 600 ק"מ

תגיות: , , , ,

כלמוביל, יבואנית יונדאי, נערכת להשקת מכונית המנהלים החשמלית יונדאי איוניק 6 ורכבים ראשונים כבר נצפו בנסיעה על מוביליות שיצאו מנמל אילת. מדובר על רכב חשמלי שני מבית יונדאי על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית לכלי רכב חשמליים שכבר משמשת את יונדאי איוניק 5, ג'נסיס GV60, קיה EV6 וגם EV9 שהושק לאחרונה. למעשה מדובר במכונית הראשונה על בסיס פלטפורמה זו שהיא לא רכב פנאי שטח. על אף הזנב הקצוץ ביונדאי בחרו בתצורת סדאן מסורתית ולא במבנה ליפטבק שימושי יותר. עבור היצרנית מדובר גם במכונית הראשונה התומכת בקבלת עדכוני תוכנה מרחוק OTA.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

המטרה העיקרית של יונדאי איוניק 6 היא טסלה מודל 3, ולמעשה מדובר במתחרה רצינית ראשונה למשפחתית החשמלית המצליחה. בניגוד לטסלה יונדאי לא בחרה בעיצוב שקוף ושגרתי ויהיה קשה מאוד להתעלם מיונדאי איוניק 6. החזית הנמוכה והקצרצרה מציגה לראווה צמד פנסים עם חותמת תאורה המשלבת את הפיקסלים המוכרים של יונדאי. בחזית משטחים מושחרים המדמים כונסי אוויר ומטשטשים במעט את המראה האטום המזוהה עם כלי רכב חשמליים. הדופן נקייה וחלקלקה, עד שמגיעים לגג המשתפל לאחור יחד עם קו החלונות. ספי המרכב המושחרים מחזקים את הרושם הספורטיבי. הזנב הזכיר לרבים את זה של פורשה 911. הכתפיים הרחבות גולשות אל עבר דלת תא מטען קצרצרה. בקצה השמשה האחורית ספוילר בולט, תחתיו סמל יונדאי. יחידות התאורה האחוריות מחוברות ולמעשה פרוסות לרוחב הזנב. חלקו התחתון של הפגוש מושחר ומשלב מחזירי אור, תאורת נסיעה לאחור, ואת פנסי הערפל. התוצאה הסופית ייחודית ולא דומה לשום דבר אחר על הכביש, ולמען האמת היא גם לא דומה לרכבים אחרים מבית יונדאי אותם פגשנו בשנים האחרונות.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

אורכה של יונדאי איוניק 6 עומד על 4,855 מ"מ, רוחבה 1,880 מ"מ, גובהה 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ. מדובר במידות נדיבות מאלה של טסלה מודל 3 וקרובות לאחות עם מנועי הבעירה הפנימית יונדאי סונטה. בשל העובדה שמכלולי יחידת ההנעה החשמלית קומפקטיים יותר ניתן לצפות לתא נוסעים מרווח מזה של יונדאי סונטה.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

תא הנוסעים מדבר בשפה אחרת ומזכיר מאוד את זה של יונדאי איוניק 5. הקווים ישרים לרוחב הרכב מעניקים תחושה אוורירית ומרווחת. צמד מסכי 12.3 אינץ' שוכנים על משטח צף דמוי טאבלט בסמוך לנהג ומשמשים את מערכת המולטימדיה ואת לוח המחוונים הדיגיטלי. שבכת פתחי המיזוג שרועה לרוחב תא הנוסעים ומתחתיה פקדי שליטה בפונקציות מרכזיות ומשטח עם פקדי מגע לשליטה במערכת בקרת האקלים. בין המושבים הקדמיים קונסולה נמוכה ומינימליסטית עם שלל תאי אחסון. באופן מפתיע פקדי החלונות נדדו מהדלתות אל הקונסולה בין המושבים הקדמיים. בורר ההילוכים הוא למעשה מנוף המותקן מימין לגלגל ההגה. בתא הנוסעים משולבת תאורת אווירה עשירה המאפשרת שילוב של מספר גוונים ומייצרת מראה ייחודי בחשיכה. כאופציה מוצעות מצלמות המחליפות את מראות הצד המקרינות את התמונה על מסכים הממוקמים בבסיס קורות A, אך נראה כי בשלב זה הן לא יצעו בישראל.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

בשלב זה הוזנו למחשבי משרד התחבורה 4 גרסאות לדגם. יחידות ההנעה דומות לאלה שפגשנו ביונדאי איוניק 6 וקיה EV6 אולם טווח הנסיעה ארוך יותר בזכות יעילות אווירודינמית עדיפה. גרסת הכניסה תצויד במנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 151 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בשידוך למערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 8.8 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש. סוללה בקיבולת 54.0 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה שיעמוד על כ- 420 ק"מ.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

הגרסה הבאה מצוידת אף היא במנוע חשמלי אחורי בודד אך מדובר במנוע חזק יותר עם הספק מרבי של 228 כ"ס, נתון המומנט זהה ועומד על 35.7 קג"מ וגם במקרה זה נעשה שימוש במערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 7.4 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש. סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה שיעמוד על כ- 610 ק"מ.

בראש ההיצע עומדת גרסה כפולת הנעה המצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 325 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בגרסה זה אורכת 5.1 שניות, גם במקרה זה המהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש. סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה שיעמוד על כ- 580 ק"מ.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 תומכת בטעינה מהירה במתח של 800V המאפשר שימוש בעמדות טעינה DC בהספק של 350 קילוואט בהן טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה עבור הסוללה הגדולה צפויה להמשך פחות מ- 20 דקות. חשוב לציין כי עמדות ציבוריות מסוג זה עדיין אינן זמינות בישראל. טעינה מ- 10% ל- 80% בעמדה בהספק 50 קילוואט תמשך כ- 73 דקות. עמדת טעינה ביתית בהספק 11 קילוואט תאפשר טעינה מ- 10% ל- 100% בתוך קצת יותר מ- 7 שעות. המכונית תומכת בטכנולוגיית V2L המאפשרת הפעלת מוצרי חשמלי קטנים באמצעות מתאם ייעודי.

יונדאי איוניק 6יונדאי איוניק 6

היצע מערכות הבטיחות צפוי לכלול בנוסף לאבזור המקובל מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ושמירת מרחק מהרכבים בנתיבים המקבילים, סיוע אוטונומי בהחלפת נתיב בעת הפעלת האיתות, בינה מלאכותית שתאפשר להתאים את פעולת מערכות הבטיחות לסגנון הנהיגה של הנהג, זיהוי כלי רכב והולכי רגל בצמתים, מערכת לניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב והצגת השטח המת בלוח המחוונים הדיגיטלי, בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה, ויציאה אוטונומית מהחניה גם בהפעלה מרחוק.

ההערכות הן כי מחירה של יונדאי איוניק 6 צפוי לעמוד על החל מכ- 210,000 ₪ לגרסת הכניסה, ולהאמיר עד לכ- 280,000 ₪ עבור גרסת ההנעה הכפולה ברמת אבזור גבוהה. את הפרטים המלאים נוכל לספק לכם לאחר ההשקה הצפויה כאמור להתקיים בשבועות הקרובים.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

5 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 5

    העלו את המחיר של איוניק 5 והמכירות צנחו

    • שפילמן26/03/23

    בסוף זה רק יונדאי

  • 4

    טסלה

    • דן23/03/23

    לא משתלם בעלילה עדיף סטלה במחיר התחלתי של 205 אלף בגרסת בסיס , לוקחת אותה בכל פרמטר

  • 3

    מחיר מוגזם

    • דוד23/03/23

    צריך להיות מ110 עד 180 אלף שקלים. זה מחיר הגיוני יותר עבור רכב עממי.

  • 2

    מחיר כזה ליונדאי...לשפשף עיניים. אנשים זה עדר

    • מריאן22/03/23

  • 1

    העם מפגר אז העם ישלם

    • חובב רכב21/03/23

    אין שום הצדקה למחיר כזה על רכב עממי אז אם העם מפגר ויקנה אז שגם ישלם את המחיר!!!!

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

דגמי ריינג' רובר וולאר ואיווק זוכים לגרס...

כחודש לאחר שהשיקה בישראל את הריינג׳ רובר ספורט בגרסת 400 המיועדת לשוק האמריקאי, מודיעה חברת המזרח לש...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

ספינת הדגל ג'נסיס G90 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה היום את ספינת הדגל של המותג - ג'נסיס G90 אשר תתחרה במרצדס S קל...

בוריס רוזנר11 נובמבר 2025

לקסוס במבצע - נובמבר 2025

לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, יוצאת במבצע ומציעה הנחות של עד 40,000 ₪ ממחיר המחירון לעסקאות מזומ...

קובי זוילי10 נובמבר 2025

מותג IM Motors מושק בישראל

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את מותג IM Motors מבית SAIC הסיני ומתחילה את דרכה בשוק המקומי עם מכונית ...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

הכירו את טויוטה היילקס 2026 החדש...

טנדר העבודה האייקוני טויוטה היילקס מוצג היום בדורו התשיעי עם שינויים משמעותיים בפלטפורמה, עיצוב קשוח...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu