אלפין חושפת מכונית קונספט ספורטיבית מתוקה במיוחד על בסיס רנו 5 החשמלית העתידית. חסר לנו רק צליל המנוע
לפני שנתיים פרסמה רנו את התכנית האסטרטגית וגם את תכנית החשמול תחת הסלוגן רנוליישן, ובין האיורים ומכוניות הקונספט שנחשפו הייתה אחת שתפסה את תשומת לבנו יותר מכולן - רנו 5 קונספט שהציגה את חזון המותג לסופר מיני חשמלית.
אלפין A290 בטא קונספט
חטיבת הספורט של רנו שאימצה את השם אלפין נטלה את מכונית הסופר מיני החשמלית וכעת חושפת את החזון להוט האצ' החשמלית של העתיד, מעין הומאז' מודרני לרנו 5 טורבו המיתולוגית. הבטא בשמה של המכונית מתייחס לעובדה שמדובר בקונספט לדגם סדרתי. עוד לפני שיגיע הדגם הסדרתי צפויה אלפין A290 בטא להשתתף במשחקי וידאו וסימולטורים נבחרים.
אלפין A290 בטא קונספט
העיצוב החיצוני מהווה מחווה לרנו 5 המקורית הכריזמטית, עם הרבה אלמנטים שככל הנראה לא ישרדו במידה והדגם אכן יגיע לפס הייצור, בניהם כונסי האוויר המוגזמים, מראות הצד הדקיקות, העיטורים הצבעוניים על החצאיות, וגם יחידות התאורה העתידניות. אלפין מספרת שהעיצוב החיצוני תוכנן לשמור על רמת אווירודינמיות גבוהה וכי הדגם הסדרתי לא צפוי להשתנות באופן מהותי.
אלפין A290 בטא קונספט
תא הנוסעים מכוון נהג ויש בו הגה במרכז המכונית, מושב באקט מרכזי עשוי סיבי פחמן עבור הנהג מלפנים, וצמד מושבי באקט נוספים עשויים סיבי פחמן המותקנים מעט מאחור - סידור שיהיה מוכר לחובבי רכב ממקלארן F1 האגדית. ההגה משלב תצוגת נתוני טלמטריה הייעודית לשימוש במסלול ויש גם בלם יד הידראולי - פריט שכמעט נעלם, בעיקר בכלי רכב חשמליים. באופן מעניין מכונית הקונספט נטולת מסכים לחלוטין ותפעול מרבית הפונקציות מתבצע באמצעות פקדי שליטה המותקנים על התקרה מעל ראשו של הנהג כדי לא לגזול את תשומת לבו בזמן נהיגת מסלול.
אלפין A290 בטא קונספט
בשלב זה היצרנית לא מספקת פריטים אודות יחידות ההנעה, נתוני ההספק, קיבולת הסוללה או טווח הנסיעה. כן נוכל לספר לכם שעל ההגה כפתור המספק בוסט של כוח עבור 10 שניות הזמין רק כשהמסלול יבש וניתן לעשות בו שימוש חוזר לאחר הפסקה של 10 שניות. מדובר באלמנט שהושאל ממכוניות פורמולה 1 וצפוי לאפיין את כל הדגמים החשמליים של אלפין. המכונית תצויד במערכת להכוונת מומנט עם כיול ייעודי למסלול. המכונית הסדרתית צפויה לזכות גם במתלה אחורי רב חיבורי, תצורה יקרה יותר מקורת מתח שאינה נפוצה במכוניות קטנות. הבולמים כוללים מעצורים הידראוליים המאפשרים שיכוך יעיל יותר. מערכת הבלמים תגיע מברמבו ותכלול קליפרים עם 4 בוכנות, זהים לאלה של אלפין A110.
אלפין A290 בטא קונספט - סרטון רשמי
חישוקי ה- 20 אינץ' המותקנים על רכב הקונספט לא צפויים להגיע לייצור. הגרסה הסדרתית תיאלץ להסתפק בחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' הצפויים להציג עיצוב דומה. הצמיגים תוכננו תוך שיתוף פעולה עם מישלין, בת ברית צרפתית, שתסייע לאלפין בחשמול ליין הדגמים. הצמיג מעוטר בכיתוב מישלין ודוגמת משולשים בצבע לבן. מישלין צפויה לספק את הצמיגים גם עבור הדגם הסדרתי.
אלפין A290 צפויה לעלות על פסי הייצור בשנת 2024 ולהתבסס על פלטפורמת CMF-B EV שעברה התאמה עבור כלי רכב חשמליים קטנים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.