פולקסווגן ID.Buzz נחשף בגרסת בסיס גלגלים ארוך עם עד 7 מקומות ישיבה. על הדרך הוא מקבל את יחידת ההנעה החשמלית החדשה של פולקסווגן וסוללות בקיבולת גדולה יותר
פולקסווגן iD.Buzz נחשף לראשונה לפני קצת יותר משנה והקסים את כולם עם עיצוב בסגנון רטרו בהשראת הוואן המיתולוגי פולקסווגן T1 המוכר יותר בכינוי מיקרובוס. על בסיס פלטפורמת MEB הייעודית לכלי רכב חשמליים, יצרה פולקסווגן וואן שיכול לשמש עבור הסעת נוסעים או הובלת מטען בגרסאות ייעודיות.
פולקסווגן
כעת נחשף בארצות הברית פולקסווגן iD.Buzz LWB. כמשתמע משמו, מדובר למעשה בגרסת בסיס גלגלים ארוך לפולקסווגן iD.Buzz. השינוי במראה מינורי ומתבטא בעיקר בדלת הזזה אחורית ארוכה יותר. ההארכה מסתכמת ב- 254 מ"מ כך שכעת אורכו של הרכב עומד על 4,887 מ"מ, רוחבו 1,979 מ"מ, גובהו 1,895 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,239 מ"מ. מקדם הגרר לא נפגע באופן משמעותי ועומד על 0.29.
פולקסווגן
תא הנוסעים שומר על המראה המוכר והנאה עם חומרים ידידותיים לסביבה, ריפודי עור טבעוניים, ואפשרות לשילובי גוונים מקוריים. בעוד גרסת בסיס הגלגלים הסטנדרטי של פולקסווגן iD.Buzz מגיעה עם 5 מקומות ישיבה בלבד, גרסת בסיס הגלגלים הארוך מאפשרת התקנת שלוש שורות מושבים והסעה של עד 7 נוסעים בסידור של 2+3+2 או 6 נוסעים בסידור 2+2+2, בתצורה זו צמד המושבים הנפרדים בשורה השניה מתכווננים ומסתובבים ב- 180 מעלות כך שהרכב יכול לשמש כחדר ישיבות נייד. שורת המושבים השניה נעה על מסילה באורך 200 מ"מ לטובת מרווח הרגליים של הנוסעים בשורת המושבים השלישית, המתקפלת באופן המייצר רצפה שטוחה. מעל ראשי הנוסעים גג זכוכית פנורמי הגדול ביותר שיצרה אי פעם פולקסווגן, באורך 1,712 מ"מ וברוחב 1,036 מ"מ. הגג נטול כיסוי אך הופך משקוף לאטום בלחיצת כפתור.
פולקסווגן
פולקסווגן iD.Buzz LWB לא מסתפק בבסיס גלגלים מוארך ותוספת מושבים אלא זוכה על הדרך גם ביחידת ההנעה החשמלית החדשה של פולקסווגן שהוצגה עם פולקסווגן iD.7. ביחס לגרסת בסיס הגלגלים הקצר המסתפקת במנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של כ- 410 ק"מ, גרסת בסיס הגלגלים הארוך נהנית ממנוע חשמלי חזק באופן משמעותי עם הספק מרבי של 286 כ"ס, מומנט מרבי של 56 קג"מ, וסוללה בקיבולת 91 קוט"ש (86 קוט"ש נטו). המהירות המרבית מוגבלת ל- 158 קמ"ש. פולקסווגן לא מפרסמת את טווח הנסיעה בשלב זה אולם קיים סיכוי שהוא לא יגדל באופן משמעותי בשל תוספת המשקל בדגם הארוך. גם הספק הטעינה המהירה לא פורסם אולם היצרנית מציינת כי טעינה מהירה ל- 80% מקיבולת הסוללה תארך כ- 38 דקות.
פולקסווגן
לפולקסווגן יש לא מעט תכניות עבור iD.Buzz. גרסת המרכב הקצרה צפויה לקבל בהמשך את יחידת ההנעה החדשה והחזקה. בהמשך תוצג גרסת טווח ארוך שתצויד בסוללה בקיבולת גדולה יותר. היצרנית אף הצהירה כי היא עמלה על גרסת GTX ספורטיבית כפולת מנועים עם הספק מרבי משולב של 330 כ"ס ומערכת הנעה כפולה.
שיווקו של פולקסווגן iD.Buzz LWB בארה"ב יחל בתחילת שנת 2024, עד אז ייחשף גם טווח הנסיעה. גרסת המרכב הארוכה צפויה להגיע בהמשך גם לאירופה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.